0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
368 722.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 18 черв. 14:14
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
1. Повідомляємо, що обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості було зроблено шляхом порівняння ринкових цін (розрахунок додається). Вимогами абзацу 2 п.29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) передбачено, що у разі здійснення закупівель бензину, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи вищевикладене в Додатку 3 до тендерної документації на дану закупівлю було встановлено, що бензин А-92 повинен відповідати стандартам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927. Одночасно, абз. 2 п. 3 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 N1442 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. N 1159) передбачено, що торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. Таким чином, бензин є особим видом товару поставку якого не можливо здійснити за адресою знаходження Замовника, а транспорт Замовник повинен отримувати товар через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. Враховуючи викладене Замовником з метою заощадження бюджетних коштів та скорочення часу на заправку транспорту були встановлені вимоги до мережі АЗС потенційних постачальників, щоб не виникло таке що АЗС знаходять в Полтаві, Сумах або аж у Києві. Крім того повідомляємо, що на теперішній час відсутній нормативно правовий документ, в тому числі з публічних закупівель, який би зобов’язував ОМС робити обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість стосовно комунальних коштів (коштів місцевого бюджету), в зв’язку з чим не надається посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. 2 Стосовно того, «чому в складі тендерної пропозиції учасника відсутні вищевказані документи та тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» не була відхилена, як така, що не відповідає вимогам пункту 3Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», а було розміщено в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей» повідомляємо наступне. Зазначене твердження не відповідає дійсності. Зазначені документи, є в наявності в складі тендерної пропозиції Учасника, що можливо перевірити за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-06-007149-a. Відповідно до п.32 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Як зазначалось вище враховуючи специфіку товару, а саме, що його можливо придбати лише через мережу АЗС, як то передбачено Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами Замовником в Додатку 3 до тендерної документації на дану закупівлю були встановлені вимоги до АЗС учасників, в тому числі стосовно документів, які б підтверджували, що саме з цих АЗС можливо отримання товару від постачальника, а саме: якщо Учасник є власником та/або орендарем/суборендарем АЗС, надаються копії документів, які підтверджують право власності/оренди/суборенди чинні не менше ніж до кінця 2024 року; - якщо АЗС є партнерськими (партнерське обслуговування (відпуск палива) за талонами зразка Учасника), надається(-ються) копія(-ії) діючого(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, договорів(-ру) укладених(-ого) між Учасником та власником АЗС, або між Учасником та орендарем АЗС, або між Учасником та субʼєктом господарювання (партнером), що безпосередньо здійснює відпуск палива через мережу АЗС, яка зазначена у довідці, по паливних картах (смарт картах), Учасника. Надати копію(ії) документа(тів) діючого(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, який(і) підтверджує(ють) право користування власником/ орендарем/ субʼєктом господарювання (партнером), а також ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, запропонованих Учасником, що розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від адреси місцезнаходження Замовника. Одночасно, абзацом 2 п.43 Особливостей передбачено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Керуючись зазначеним п.43 Особливостей Замовником було розміщено Вимогу про усунення невідповідностей стосовно вищеперелічених документів, які не стосуються технічних та якісних характеристики предмета закупівлі (бензину), а стосуються документів щодо АЗС запропонованих Учасником, і надання даних документів не призводить до зміни предмета закупівлі (бензину). Аналогічної думки, щодо необхідності розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей викладено в листі Міністерства економіки України від 17.05.2023 №3323–04/22523-06, рішеннях АМКУ, судів та моніторингах ДАСУ. Так, Мінекономіки, який відповідно до п.12 ч.1 ст.9 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважено надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель в листі 17.05.2023 №3323–04/22523-06 «Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» вказує наступне (розміщено на сторінці 5). «Таким чином, виходячи зі змісту Особливостей, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, які були надані учасником процедури закупівлі і при цьому їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі (найменування товару, марки, моделі тощо), замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.». (лист додається). Так, ДАСУ у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-01-004739-a вказує, що «відсутність гарантійного листа не впливає на технічні та якісні характеристики предмету закупівлі гранули паливні з деревини хвойних порід та не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі. Замовником в порушення п.40 Особливостей не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, в частині надання учасником ТОВ «КВАТРО ПЕЛЛЕТ» гарантійного листа, який підтверджує можливість поставки учасником товару у кількості та в терміни визначені цією документацією та пропозицією учасника. (висновок додається). Також, АМКУ в рішенні від 25.04.2024 №7425-р/пк-пз, розміщено за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-19-004927-a зазначає, «разом з тим, в складі Пропозиції Скаржника відсутнє саме підтвердження наявності розгалуженої мережі АЗС, які належать йому на праві власності або оренди, або партнерські, не менше 1 (однієї) АЗС знаходиться у смт. Нова Водолага Харківської області, на яких можна заправитись талонами, виданими Скаржником. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави в цій частині. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі від 30.04.2024 № 61. Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі від 30.04.2024 № 61, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, та, як наслідок, неправомірно визначивши переможця Процедури закупівлі, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону.» (додається). Крім того, ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД в рішенні від 25.03.2024 по справі №380/28987/23 вказує, що «Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, а саме ненадання порівняльної таблиці технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити. Разом з тим, суд зазначає, що виправлення таких невідповідностей жодним чином не свідчить про допущення учасником помилки, виправлення якої з огляду на заявлені технічні характеристики товару потягне за собою зміну предмета закупівлі. Адже, предметом закупівлі є саме капітальний ремонт приміщень адмінкорпусу ТМО та саме його як зазначено у оголошенні та тендерній документації за назвою і призначенням (технічна специфікація) запропоновано учасником торгів - ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» згідно його тендерної пропозиції. В зв`язку з цим Уповноважена особа розмістила у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей. Виправлення ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» невідповідностей не призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» була подана необхідна інформація, яка стосується технічних характеристик предмета закупівлі, лише з невідповідностями, які усунуто учасником на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей в інформації та документах учасника. Суд по справі №380/28987/23 вирішив визнати протиправним та скасувати висновок Північно-Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-06-011706-а.
1. Повідомляємо, що обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості було зроблено шляхом порівняння ринкових цін (розрахунок додається). Вимогами абзацу 2 п.29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) передбачено, що у разі здійснення закупівель бензину, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи вищевикладене в Додатку 3 до тендерної документації на дану закупівлю було встановлено, що бензин А-92 повинен відповідати стандартам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927. Одночасно, абз. 2 п. 3 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 N1442 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. N 1159) передбачено, що торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. Таким чином, бензин є особим видом товару поставку якого не можливо здійснити за адресою знаходження Замовника, а транспорт Замовник повинен отримувати товар через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. Враховуючи викладене Замовником з метою заощадження бюджетних коштів та скорочення часу на заправку транспорту були встановлені вимоги до мережі АЗС потенційних постачальників, щоб не виникло таке що АЗС знаходять в Полтаві, Сумах або аж у Києві. Крім того повідомляємо, що на теперішній час відсутній нормативно правовий документ, в тому числі з публічних закупівель, який би зобов’язував ОМС робити обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість стосовно комунальних коштів (коштів місцевого бюджету), в зв’язку з чим не надається посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. 2 Стосовно того, «чому в складі тендерної пропозиції учасника відсутні вищевказані документи та тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» не була відхилена, як така, що не відповідає вимогам пункту 3Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», а було розміщено в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей» повідомляємо наступне. Зазначене твердження не відповідає дійсності. Зазначені документи, є в наявності в складі тендерної пропозиції Учасника, що можливо перевірити за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-06-007149-a. Відповідно до п.32 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Як зазначалось вище враховуючи специфіку товару, а саме, що його можливо придбати лише через мережу АЗС, як то передбачено Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами Замовником в Додатку 3 до тендерної документації на дану закупівлю були встановлені вимоги до АЗС учасників, в тому числі стосовно документів, які б підтверджували, що саме з цих АЗС можливо отримання товару від постачальника, а саме: якщо Учасник є власником та/або орендарем/суборендарем АЗС, надаються копії документів, які підтверджують право власності/оренди/суборенди чинні не менше ніж до кінця 2024 року; - якщо АЗС є партнерськими (партнерське обслуговування (відпуск палива) за талонами зразка Учасника), надається(-ються) копія(-ії) діючого(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, договорів(-ру) укладених(-ого) між Учасником та власником АЗС, або між Учасником та орендарем АЗС, або між Учасником та субʼєктом господарювання (партнером), що безпосередньо здійснює відпуск палива через мережу АЗС, яка зазначена у довідці, по паливних картах (смарт картах), Учасника. Надати копію(ії) документа(тів) діючого(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, який(і) підтверджує(ють) право користування власником/ орендарем/ субʼєктом господарювання (партнером), а також ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, запропонованих Учасником, що розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від адреси місцезнаходження Замовника. Одночасно, абзацом 2 п.43 Особливостей передбачено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Керуючись зазначеним п.43 Особливостей Замовником було розміщено Вимогу про усунення невідповідностей стосовно вищеперелічених документів, які не стосуються технічних та якісних характеристики предмета закупівлі (бензину), а стосуються документів щодо АЗС запропонованих Учасником, і надання даних документів не призводить до зміни предмета закупівлі (бензину). Аналогічної думки, щодо необхідності розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей викладено в листі Міністерства економіки України від 17.05.2023 №3323–04/22523-06, рішеннях АМКУ, судів та моніторингах ДАСУ. Так, Мінекономіки, який відповідно до п.12 ч.1 ст.9 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважено надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель в листі 17.05.2023 №3323–04/22523-06 «Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» вказує наступне (розміщено на сторінці 5). «Таким чином, виходячи зі змісту Особливостей, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, які були надані учасником процедури закупівлі і при цьому їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі (найменування товару, марки, моделі тощо), замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.». (лист додається). Так, ДАСУ у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-01-004739-a вказує, що «відсутність гарантійного листа не впливає на технічні та якісні характеристики предмету закупівлі гранули паливні з деревини хвойних порід та не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі. Замовником в порушення п.40 Особливостей не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, в частині надання учасником ТОВ «КВАТРО ПЕЛЛЕТ» гарантійного листа, який підтверджує можливість поставки учасником товару у кількості та в терміни визначені цією документацією та пропозицією учасника. (висновок додається). Також, АМКУ в рішенні від 25.04.2024 №7425-р/пк-пз, розміщено за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-19-004927-a зазначає, «разом з тим, в складі Пропозиції Скаржника відсутнє саме підтвердження наявності розгалуженої мережі АЗС, які належать йому на праві власності або оренди, або партнерські, не менше 1 (однієї) АЗС знаходиться у смт. Нова Водолага Харківської області, на яких можна заправитись талонами, виданими Скаржником. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави в цій частині. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі від 30.04.2024 № 61. Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі від 30.04.2024 № 61, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, та, як наслідок, неправомірно визначивши переможця Процедури закупівлі, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону.» (додається). Крім того, ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД в рішенні від 25.03.2024 по справі №380/28987/23 вказує, що «Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, а саме ненадання порівняльної таблиці технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити. Разом з тим, суд зазначає, що виправлення таких невідповідностей жодним чином не свідчить про допущення учасником помилки, виправлення якої з огляду на заявлені технічні характеристики товару потягне за собою зміну предмета закупівлі. Адже, предметом закупівлі є саме капітальний ремонт приміщень адмінкорпусу ТМО та саме його як зазначено у оголошенні та тендерній документації за назвою і призначенням (технічна специфікація) запропоновано учасником торгів - ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» згідно його тендерної пропозиції. В зв`язку з цим Уповноважена особа розмістила у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей. Виправлення ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» невідповідностей не призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» була подана необхідна інформація, яка стосується технічних характеристик предмета закупівлі, лише з невідповідностями, які усунуто учасником на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей в інформації та документах учасника. Суд по справі №380/28987/23 вирішив визнати протиправним та скасувати висновок Північно-Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-06-011706-а.
Керуючись ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) Липецька сільська рада звертається до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням стосовно змісту висновку та зобов’язань, визначених у висновку. 1 Підпунктом 14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що моніторинг процедури закупівлі це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Одночасно, ст.4 Закону має назву «планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель», тобто план є передумовою закупівлі. Однак, як свідчить з висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-05-06-007149-a від 11.07.2024 під час проведення моніторингу проводився аналіз відображення закупівлі у річному плані. Чому зазначений моніторинг проводився з перевищенням повноважень наданих ДАСУ пп.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі»? 2. Підпунктом 3 ч.2 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у річному плані повинна міститися інформація стосовно розміру бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі. При проведенні моніторингу органом ДАСУ задавалось питання Замовнику стосовно того яким чином та на підставі яких документів було здійснено обґрунтування розміру витрат, як визначено очікувану вартість предмета закупівлі. Однак, враховуючи, що відповідно до вимог ст.4 Закону план є передумовою закупівлі і відповідно до пп.14. ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» не підпадає під обсяг здійснення моніторингу, чому органом ДАСУ було перевищено обсяг повноважень наданих Законом і порушено вимоги 3 ч.2 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» стосовно запитань, які виходять за межи моніторингу?? 3. При проведенні моніторингу органом ДАСУ задавалось питання Замовнику стосовно того, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Враховуючи, що відповідно до пп.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у річному плані повинна міститися інформація стосовно розміру бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі, але для визначення розміру бюджетного призначення та/або очікуваної вартості предмета закупівлі спочатку необхідно визначити технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, щоб потім визначити розмір бюджетного призначення. .Таким чином, визначення технічних та якісних характеристик є передумовою здійснення закупівлі і не підпадає під моніторинг. Чому органом ДАСУ перевищено обсяг повноважень щодо проведення моніторингу закупівель наданих пп.14. ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі»?. 4. При проведенні моніторингу органом ДАСУ Замовнику було надано вимогу надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. На теперішній час відсутній нормативно правовий документ, в тому числі з публічних закупівель, який би зобов’язував ОМС робити обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість стосовно комунальних коштів (коштів місцевого бюджету),. В річному плані Замовника на дану закупівлю вказано, що джерелом фінансування закупівлі є місцевий бюджет. Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Одночасно, ст.6 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України. Чому органом ДАСУ порушено Конституцію України під час вимоги надання посилання, яке не передбачено законодавством України? 5. Частиною 5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Однак, органом ДАСУ висунуто вимогу «надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.». Однак, посилання на сторінку власного веб-сайту не є поясненням (інформацію, документами) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Чому органом ДАСУ перевищено обсяг повноважень наданих Законом? 6. У висновку вказано, що «в складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» не надано копію(ії) документа(тів) діючого(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, який(і) підтверджує(ють) право користування власником/ орендарем/ субʼєктом господарювання (партнером), а також ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, запропонованих Учасником, що розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від адреси місцезнаходження Замовника.» Одночасно, пп.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Таким чином, Закон не обмежує склад тендерної пропозиції Учасника документами, які були надані виключно до проведення аукціону. Як свідчить, з електронної системи закупівель зазначені документи є в наявності в складі тендерної пропозиції Учасника. Чому органом ДАСУ вказано не достовірну інформацію, що не відповідає дійсності, щодо складу тендерної пропозиції Учасника? 7. У висновку вказано, «відсутність в документах, які надані учасником на вимогу Технічної специфікації, копії(й) документа(тів) діючій(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, яка(і) підтверджує(ють) право користування власником/ орендарем/ субʼєктом господарювання (партнером), а також ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, запропонованих Учасником, що розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від адреси місцезнаходження Замовника НЕ Є НЕВІДПОВІДНІСТЮ у розумінні Особливостей. Так, абз. 2 п. 43 Особливостей, передбачено, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Просимо роз’яснити, яким чином надання специфікації, копії(й) документа(тів) діючій(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, яка(і) підтверджує(ють) право користування власником/ орендарем/ субʼєктом господарювання (партнером), а також ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС призводить, до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, тощо закупівлі бензину А-92?? 8. У висновку вказано, що «за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» встановлено порушення вимог частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.». Просимо роз’яснити, що орган ДАСУ має під терміном «частина», в розділі Х «Прикінцеві та перехідні положення» відсутній поділ на статті. Ви вказуєте, порушено частину 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Однак, в п.3-7.Особливостей вказано, «установити, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз». Роз’ясніть, яким чином Замовником порушене, те що «особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України»?. Чи ви мали на увазі, що Замовником порушено усі пункти з 3 по 7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону?? 9. У висновку вказано, що «з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.». Одночасно, абзацом 2 ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що «протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.». Таким чином, Законом передбачено, Замовник протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення висновку здійснює одну з вище перелічених трьох дій. Чому орган ДАСУ обмежив обсяг прав Замовника, встановивши вимогу здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, тоді як Законом передбачено, або надання документів про усунення порушень, або надання аргументованих заперечень, або інформацію про причин неможливості усунення виявлених порушень? 10. Органом ДАСУ у висновку вказано, що «відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.». Просимо роз’яснити, а якщо вимоги органу ДАСУ є не законними, бо як вказано вище Замовник відповідно абз. 2 ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язаний здійснити тільки одну з трьох дій, а орган ДАСУ вимагає тільки надання інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства, що не відповідає вимогам Закону, тобто є незаконними.? 11. На теперішній час договір укладений за результатами даної процедури закупівель виконано сторонами в повному обсязі, про що в системі розміщено відповідний звіт про виконання договору про закупівлю. Просимо надати роз’яснення яким чином можливо припинити зобов’язання за виконаним договором?
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
Північно-східним офісом Держаудитслужби проведено моніторинг відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Бензин А-92, код ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, які проведено Липецькою сільською радою (далі – Замовник) (оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-06-007149-a), очікуваною вартістю 368 722,00 гривень. Результати моніторингу процедури закупівлі відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 11.07.2024, який оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до норм частини шостої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС». Північно-східним офісом Держаудитслужби зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Відповідно до абзацу 1 частини восьмої статті 8 Закону замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Замовником 16.07.2024 оприлюднено в електронній системі закупівель звернення за роз’ясненням щодо висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-06-007149-a від 11.07.2024 (далі – висновок). За результатами розгляду звернення Північно-східний офіс Держаудитслужби роз’яснює наступне. 1. Стосовно пункту 1 звернення за роз’ясненням щодо висновку Північно-східний офіс Держаудитслужби пояснює, що закупівля передбачає такі етапи: оголошення Закупівлі, період уточнень, подання пропозицій, аукціон, кваліфікація (розкриття та розгляд), визначення переможця та завершення Закупівлі. Згідно ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами) заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Таким чином відображення закупівлі у річному плані відноситься до проведення процедури закупівлі. 2. Стосовно пунктів 2, 3,4,5 звернення за роз’ясненням щодо висновку Північно-східний офіс Держаудитслужби пояснює, що згідно пункту 6 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надається право одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю. Згідно пункту 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надається право одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань. Згідно статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами) моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Отже Північно-східний офіс Держаудитслужби має право одержувати від організацій інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань. 3. Стосовно п. 6 звернення за роз’ясненням щодо висновку Північно-східний офіс Держаудитслужби пояснює, що пунктом 3 Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» передбачено, що учасник у тендерній пропозиції повинен надати Довідку (таблиця в довільній формі щодо розташування АЗС, на яких буде забезпечено відпуск товару, що вимагається замовником, яка повинна містить наступну інформацію: адреса розташування (вказати адресу); назва автозаправної станції ( АЗС); право користування АЗС; час роботи ( обов’язково вказується час технологічних перерв або їх відсутність); засоби зв’язку (телефон); пальне що відпускається. До довідки надаються наступні документи: - якщо Учасник є власником та/або орендарем/суборендарем АЗС, що зазначені у довідці, надаються копії документів, які підтверджують право власності/оренди/суборенди чинні не менше ніж до кінця 2024 року; - якщо АЗС є партнерськими (партнерське обслуговування (відпуск палива) за талонами зразка Учасника), надається(-ються) копія(-ії) діючого(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, договорів(-ру) укладених(-ого) між Учасником та власником АЗС, або між Учасником та орендарем АЗС, або між Учасником та субʼєктом господарювання (партнером), що безпосередньо здійснює відпуск палива через мережу АЗС, яка зазначена у довідці, по паливних картах (смарт картах), Учасника. Надати копію(ії) документа(тів) діючого(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, який(і) підтверджує(ють) право користування власником/ орендарем/ субʼєктом господарювання (партнером), а також ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС , запропонованих Учасником, що розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від адреси місцезнаходження Замовника. При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» не надано копію(ії) документа(тів) діючого(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, який(і) підтверджує(ють) право користування власником/ орендарем/ субʼєктом господарювання (партнером), а також ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, запропонованих Учасником, що розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від адреси місцезнаходження Замовника, що не відповідає вимогам пункту 3 Додатку 3 до тендерної документації. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» підлягала відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. 4. Стосовно пункту 7 звернення за роз’ясненням щодо висновку Північно-східний офіс Держаудитслужби пояснює, що відповідно до абз. 2 п. 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Таким чином, відсутність в документах, які надані учасником на вимогу Технічної специфікації, копії(й) документа(тів) діючій(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, яка(і) підтверджує(ють) право користування власником/ орендарем/ субʼєктом господарювання (партнером), а також ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, запропонованих Учасником, що розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від адреси місцезнаходження Замовника НЕ Є НЕВІДПОВІДНІСТЮ у розумінні Особливостей. 5. Стосовно п. 8 звернення за роз’ясненням щодо висновку Північно-східний офіс Держаудитслужби пояснює, що пункт 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» містить чітку умову, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Поряд з цим Кабінетом Міністрів України постановою № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Отже, порушення замовником Особливостей привезло як наслідок до порушення п.3-7 розділу X Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі». 6. Стосовно п. 9,10,11 звернення за роз’ясненням щодо висновку Північно-східний офіс Держаудитслужби пояснює, що згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23 та статтею 113 Бюджетного кодексу України. Так, відповідно до частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі обов’язково зазначаються, зокрема, опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі та зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. При цьому, форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядок її заповнення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 р. за № 958/35241 (далі – Порядок № 552). Розділом ІІІ Порядку № 552 визначено порядок заповнення констатуючої частини форми висновку, зокрема у пункті 1 зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, у пункті 2 заповнюється висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися, та у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення. Отже, Північно-східним офісом Держаудитслужби у відповідності до норм Закону та Порядку № 552 у пункті 1 висновку зазначено опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, у пункті 2 заповнено висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися, та у зв’язку з виявленням порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у пункті 3 констатуючої частини висновку зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень. Водночас відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Отже, Замовник при здійсненні заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України повинен керуватись нормами Цивільного та Господарського кодексів України, бюджетного законодавства та умовами укладеного договору про закупівлю. Загальні порядок та підстави зміни та розірвання договорів визначено статтею 188 Господарського кодексу України та статтею 651 Цивільного кодексу України, зокрема, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Отже, якщо умовами укладеного договору про закупівлю встановлено порядок та підстави для його зміни та/або розірвання, то Замовник керується умовами договору про закупівлю, а в іншому випадку вчиняє дії щодо його зміни та/або розірвання за згодою сторін або в судовому чи позасудовому порядку, чи у поєднанні таких. Водночас, виявлене порушення щодо невідхилення Замовником тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до закону, має ознаки адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною третьою статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. При цьому, відповідно до частини дев’ятої статті 8 Закону у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Отже, встановлення Північно-східним офісом Держаудитслужби у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель шляхом розірвання договору направлено, в першу чергу, на можливість замовникам усунути виявлені порушення та уникнути притягнення до адміністративної відповідальності службової (посадової) особи замовника та/або уповноваженої особи замовника.
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Відповідно до вимог ч.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Циркунівською сільською радою оскаржено Висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-05-23-002005-a до Харківського окружного адміністративного суду, яким 12.08.2024 відкрито провадження по справі № 520/22329/24.
Відповідно до вимог абз. 2 ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», яким передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, оприлюднюємо аргументовані заперечення до висновку. Так, предметом даної закупівлі є бензин А-92. Як свідчить з Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-05-06-007149-a аналізом визначення предмета закупівлі порушень не встановлено. Вимогами абзацу 2 п.29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) передбачено, що у разі здійснення закупівель бензину, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Для бензину А-92 це стандарт ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови». Одночасно, абз. 2 п. 43 Особливостей, передбачено, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Вимоги до предмета закупівлю бензину А-92 чітко визначені стандартом ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови». В даному стандарті відсутні вимоги щодо: специфікації, копії(й) документа(тів) діючій(-их), не менше ніж до кінця 2024 року, яка(і) підтверджує(ють) право користування власником/ орендарем/ субʼєктом господарювання (партнером), а також ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС. Таким чином, зазначені вимоги не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі і стосовно них Замовником повинно бути розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, як то передбачено абз.1 п.43 Особливостей, а саме: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто, розміщення відповідного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей є обов’язком Замовника. Крім того, повідомляємо, що на теперішній час договір укладений за даною закупівлю виконано сторонами в повному обсязі, про що в електронній системі закупівель розміщено відповідний звіт про виконання договору про закупівлю UA-2024-05-06-007149-a. Враховуючи вищевикладене, відсутня можливість припинення зобов’язань за договором.