0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
546 000.00 UAH
Замовник
Великобурлуцьке комунальне водопровідно-каналізаційне підприємство "Водоканал"
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 7 серп. 11:41
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
На Ваш Запит про надання пояснень повідомляємо наступне. 1. Обґрунтування розміру витрат та очікуваної вартості закупівлі здійснено у відповідності до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 року №275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”. Так, згідно з п.1 розділу ІІІ Методики визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося наступним методом - методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Замовником були проведені маркетингові дослідження ринку солі технічної із відкритих джерел: на сайті https://prozorro.gov.ua, а також на інших загальнодоступних сайтах постачальників такого виду товарів. Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Замовником були проведені попередні консультації з потенційними учасниками ринку. Так, визначалася очікувана вартість закупівлі та встановлювалися технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обумовлені потребами замовника та нормами чинного законодавства та встановлювалися на підставі діючих в Україні ДСТУ, ТУ та інших нормативів та стандартів, України. Проте, оскільки консультації з потенційними учасниками ринку здійснювалися через електронну систему, у Замовника відсутні будь-які документи щодо цих консультацій. На підставі вищезазначеного, Замовник не надає документів (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку, оскільки, обов’язковість складання таких документів та строки зберігання не передбачені законодавством України. Разом з тим, надаємо протокол уповноваженої особи №9 від 27 травня 2024 року визначення очікуваної вартості закупівлі та затвердження річного плану. 2. У запиті Держадуитсулжба просить надати відповідь щодо такого питання: «У складі тендерної пропозиції ТОВ «РОСТ ТРЕЙДИНГ» надано таблицю «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» в якій відсутня інформація про країну походження товару. Як учасником виконано вимоги Додатку №2, щодо зазначення в таблиці країни походження товару?» На це питання повідомляємо, що відповідно до приміток до таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, заповнена таблиця «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» подається у складі тендерної пропозиції учасника, де обов’язково зазначається конкретні (без діапазонів) технічні характеристики товару, запропоновані учасником у відповідності до стовбця 5 цієї таблиці, країна походження товару. Переможець торгів - «РОСТ ТРЕЙДИНГ» надано таблицю «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», в якій відсутня інформація про країну походження товару. Разом з тим у складі тендерної пропозиції міститься довідка №500/8 від 31.05.2024 року, в якій повідомляється, що країною походження товару є Єгипет. Враховуючи норми Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року (надалі - Особливості) та практику розгляду скарг Антимонопольного комітету України, якщо на вимогу замовника в певному документі відсутня інформація, але у складі тендерної пропозиції інформація міститься в іншому документі, пропозиція такого учасника не підлягає відхиленню з цієї підстави. Дана помилка відноситься до формальних. Відповідно до п. 2 Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 року формальною помилкою є помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Допущення таких помилок не призводить до відхилення тендерної пропозиції. На підставі вищезазначеного, учасником - ТОВ «РОСТ ТРЕЙДИНГ» в повній мірі виконано вимоги додатку 2 тендерної документації, адже, в його пропозиції міститься вичерпна інформація про країну походження товару.
На Ваш Запит про надання пояснень повідомляємо наступне. 1. Обґрунтування розміру витрат та очікуваної вартості закупівлі здійснено у відповідності до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 року №275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”. Так, згідно з п.1 розділу ІІІ Методики визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося наступним методом - методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Замовником були проведені маркетингові дослідження ринку солі технічної із відкритих джерел: на сайті https://prozorro.gov.ua, а також на інших загальнодоступних сайтах постачальників такого виду товарів. Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Замовником були проведені попередні консультації з потенційними учасниками ринку. Так, визначалася очікувана вартість закупівлі та встановлювалися технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обумовлені потребами замовника та нормами чинного законодавства та встановлювалися на підставі діючих в Україні ДСТУ, ТУ та інших нормативів та стандартів, України. Проте, оскільки консультації з потенційними учасниками ринку здійснювалися через електронну систему, у Замовника відсутні будь-які документи щодо цих консультацій. На підставі вищезазначеного, Замовник не надає документів (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку, оскільки, обов’язковість складання таких документів та строки зберігання не передбачені законодавством України. Разом з тим, надаємо протокол уповноваженої особи №9 від 27 травня 2024 року визначення очікуваної вартості закупівлі та затвердження річного плану. 2. У запиті Держадуитсулжба просить надати відповідь щодо такого питання: «У складі тендерної пропозиції ТОВ «РОСТ ТРЕЙДИНГ» надано таблицю «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» в якій відсутня інформація про країну походження товару. Як учасником виконано вимоги Додатку №2, щодо зазначення в таблиці країни походження товару?» На це питання повідомляємо, що відповідно до приміток до таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, заповнена таблиця «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» подається у складі тендерної пропозиції учасника, де обов’язково зазначається конкретні (без діапазонів) технічні характеристики товару, запропоновані учасником у відповідності до стовбця 5 цієї таблиці, країна походження товару. Переможець торгів - «РОСТ ТРЕЙДИНГ» надано таблицю «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», в якій відсутня інформація про країну походження товару. Разом з тим у складі тендерної пропозиції міститься довідка №500/8 від 31.05.2024 року, в якій повідомляється, що країною походження товару є Єгипет. Враховуючи норми Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року (надалі - Особливості) та практику розгляду скарг Антимонопольного комітету України, якщо на вимогу замовника в певному документі відсутня інформація, але у складі тендерної пропозиції інформація міститься в іншому документі, пропозиція такого учасника не підлягає відхиленню з цієї підстави. Дана помилка відноситься до формальних. Відповідно до п. 2 Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 року формальною помилкою є помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Допущення таких помилок не призводить до відхилення тендерної пропозиції. На підставі вищезазначеного, учасником - ТОВ «РОСТ ТРЕЙДИНГ» в повній мірі виконано вимоги додатку 2 тендерної документації, адже, в його пропозиції міститься вичерпна інформація про країну походження товару.
На підставі ч. 8 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі-Закон) та п. 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року (надалі - Особливості) Великобурлуцьке комунальне водопровідно-каналізаційне підприємство «Водоканал» надає наступні заперечення на висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (надалі - ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА) від 16.08.2024 року. У висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ зазначено, що за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РОСТ ТРЕЙДИНГ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей учасником, а саме Замовник не надав учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, у свою, чергу учасник не виправив такі невідповідності. У висновку зазначено, що невідповідністю, які підлягає виправленню - є наступна помилка ТОВ «РОСТ ТРЕЙДИНГ»: «У складі тендерної пропозиції надано таблицю «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» в якій відсутня інформація про країну походження товару». Замовник не згодний з зауваженнями з наступних причин. Відповідно до приміток до таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, заповнена таблиця «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» подається у складі тендерної пропозиції учасника, де обов’язково зазначається конкретні (без діапазонів) технічні характеристики товару, запропоновані учасником у відповідності до стовбця 5 цієї таблиці, країна походження товару. Переможець торгів - «РОСТ ТРЕЙДИНГ» надано таблицю «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», в якій відсутня інформація про країну походження товару. Разом з тим у складі тендерної пропозиції міститься довідка №500/8 від 31.05.2024 року, в якій повідомляється, що країною походження товару є Єгипет. Враховуючи норми Особливостей та практику розгляду скарг Антимонопольного комітету України, якщо на вимогу замовника в певному документі відсутня інформація, але у складі тендерної пропозиції інформація міститься в іншому документі, пропозиція такого учасника не підлягає відхиленню з цієї підстави. Дана помилка відноситься до формальних. Відповідно до п. 2 Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 року формальною помилкою є помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Допущення таких помилок не призводить до відхилення тендерної пропозиції. На підставі вищезазначеного, учасником - ТОВ «РОСТ ТРЕЙДИНГ» в повній мірі виконано вимоги додатку 2 тендерної документації, адже, в його пропозиції міститься вичерпна інформація про країну походження товару. Держаудитслкжба у своєму висновку зазначає, що на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «РОСТ ТРЕЙДИНГ», тим самим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності. Пояснення Замовника не спростовує порушення, оскільки пунктом 43 Особливостей не визначено обмежень щодо його застосування у разі виявлення формальних помилок. Замовник не погоджується з вищезазначеними зауваженнями Держаудитслужби, оскільки, Особливостями встановлені обмеження щодо виправлення формальних помилок. За змістом п.19. ч.2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Оскільки, не виправлення формальних помилок, в будь-якому разі не призведе до відхилення пропозиції, тоді їх виправлення немає сенсу. Згідно з п.43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Частиною 16 ст.29 Закону передбачено, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. З вищенаведеного вбачається наступне. По-перше, усуненню (виправленню) підлягають лише невідповідності, а не формальні помилки. Той факт, що Законом передбачено два окремі поняття «невідповідності» та «формальні помилки» явно свідчить, що ці два поняття не є тотожними, це окремі категорії. Тобто, формальні помилки (підкреслюємо, що їх опис та приклади мають міститися в тендерній документації) не є невідповідностями, та навпаки. По-друге, невідповідності, передбачені п.43 Особливостей є вкрай суттєвими, адже, на відміну від формальних помилок впливають на результати тендеру. По-третє, якщо учасник не усуне невідповідності, на які вказав замовник, то це є підставою для відхилення тендерної пропозиції у відповідності до п.п.1 п.44 Особливостей, на відміну від формальних помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. На підставі вищезазначеного, допущені формальні помилки не впливають на зміст тендерної пропозиції, не є підставою для її відхилення і не підлягають виправленню учасниками після розкриття тендерних пропозиції. А тому замовник не має право вимагати від учасників виправлення формальних помилок в порядку п.43 Особливостей. Враховуючи вищевикладене, дії Замовника не суперечать чинному законодавству України. Тому просимо прийняти та врахувати дані обґрунтовані та змістовні заперечення. На підставі вищезазначеного, просимо Вас, зафіксувати факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, у зв'язку з відсутністю таких порушень.