0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Наявні вимоги або скарги без відповіді
Очікувана вартість
25 872 000.00 UAH
Замовник
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ»
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 26 серп. 19:52
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Відповідно до наказу Державної аудиторської служби України від 26.08.2024 № 227 «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» розпочато моніторинг закупівель АТ «НАЕК «Енергоатом». Під час розпочатого моніторингу процедури закупівлі АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) [URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-30-008602-a ] через електронну систему закупівель 28.08.2024 надійшов запит про надання пояснень (далі – Запит). Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) Замовник надає пояснення на вищезазначений Запит. 1. Щодо вимоги «надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість» Замовник повідомляє таке. Перелік документів, вимогам яких повинна відповідати продукція, що є предметом вищезазначеної закупівлі, визначений у Таблиці А.1 Додатка А технічній специфікації до предмета закупівлі «ТСдоПЗ-У(т).03.076-2023» (ред. 3) (Додаток 4 до тендерної документації), а саме: Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання, затверджений постановою КМУ від 16.12.2015 № 1077 НП 306.2.141-2008 Загальні положення безпеки атомних станцій НП 306.2.208-2016 Вимоги до сейсмостійкості проектування та оцінки сейсмічної безпеки енергоблоків атомних станцій ДСТУ 3463-96 (ІЕС 60354:1991) Керівництво з навантаження силових масляних трансформаторів ДСТУ Б В.1.1-28:2010 Захист від небезпечних геологічних процесів, шкідливих експлуатаційних впливів, від пожежі. Шкала сейсмічної інтенсивності ДСТУ EN 60137:2016 (EN 60137:2008, IDT) Ізольовані уводи на заміну напруги понад 1000В ДСТУ EN 60529:2018 Ступені захисту, забезпечувані кожухами (Код ІР) ДСТУ ГОСТ 2.601:2006 Єдина система конструкторської документації. Експлуатаційні документи ГОСТ 1516.3-96 Электрооборудование переменного тока на напряжение от 1 до 750 кВ. Требования к электрической прочности изоляции ГОСТ 14192-96 Маркировка грузов ГОСТ 30546.1-98 Общие требование к машинам, приборам и другим техническим изделиям и методы расчета их сложных конструкций в части сейсмостойкости ГОСТ 30546.2-98 Испытания на сейсмостойкость машин, приборов и других технических изделий. Общие положения и методы испытаний СОУ НАЕК 011:2019 Інженерна, наукова і технічна підтримка. Метрологічне забезпечення експлуатації АЕС. Організація робіт із забезпечення єдності вимірювань та порядок їх проведення СОУ НАЕК 012:2021 Управління поставками (закупівлями) продукції. Оцінка постачальників продукції, робіт та послуг для систем, важливих для безпеки ядерних установок СОУ НАЕК 038:2021 Управління закупівлями продукції. Організація вхідного контролю продукції для ВП Компанії СОУ НАЕК 039:2013 Управління закупівлями продукції. Система оцінки відповідності продукції. Оцінювання продукції на етапі виробництва СОУ НАЕК 045:2013 Управління закупівлями продукції. Система оцінки відповідності продукції. Критеріїв вибору процедур оцінювання відповідності СОУ НАЕК 077:2020 Управління закупівлями продукції. «Технічні умови», «Технічні специфікації» та «Технічні завдання» на продукцію для АЕС. Порядок розроблення, розгляду, погодження та поводження СОУ НАЕК 081:2021 Управління закупівлями продукції. Система оцінки відповідності продукції. Випробування та приймання продукції ЯУ СОУ-Н ЕЕ 20.302:2007 (у редакції 2020 року) Норми випробування електрообладнання За інформацією підрозділу-ініціатора закупівлі – філії «ВП «Централізовані закупівлі» АТ «НАЕК «Енергоатом» для визначення очікуваної вартості закупівлі (далі – ОВЗ) перед її оголошенням було проведено аналіз: - закупівель продукції з відповідними технічними характеристиками у попередніх договорах Замовника (контракт № 53-129-01-02290, укладений за результатами проведення відкритих торгів № UA-2020-12-03-003297-c, посилання на процедуру закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-03-003297-c); - отриманих комерційних пропозицій, які надійшли від постачальників продукції, що є предметом закупівлі, з цінами та умовами постачання. За результатами розгляду вищезазначених матеріалів та інформації ОВЗ: - за лотом 1 визначено відповідно до комерційної пропозиції ТОВ «Сіменс Енергетика» від 25.04.2023 № Вих_216_ТР, яка єдина з отриманих на запит Замовника комерційних пропозицій містила пропозицію на постачання відповідного типу високовольтних вводів, а саме 540 000,00 Євро без ПДВ (270 000,00 Євро за 1 шт.); - за лотом 2 визначено відповідно до найнижчої отриманої комерційної пропозиції ТОВ «Стан Комплект» від 18.01.2024 № 14, а саме 3 600 000,00 грн без ПДВ; - за лотом 3 визначено відповідно до найнижчої отриманої комерційної пропозиції ТОВ «Стан Комплект» від 18.01.2024 №14, а саме 375 000,00 грн без ПДВ. 2. Щодо вимоги «надати інформацію щодо причин невиконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МІК»». Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Крім того, згідно з частиною 23 статті 18 Закону рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель. Варто зауважити, що рішення органу оскарження, про яке йдеться у Запиті, було прийнято 13.08.2023, відповідно строк, визначений Законом для його виконання/оскарження у суді, станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівлі цих пояснень не сплинув. Разом з тим інформуємо, що Замовником у встановлений Законом строк рішення органу оскарження буде виконано або оскаржено до суду. 3. Щодо надання інформації «про вжиття подальших дій для виконання рішення колегії АМКУ від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз, яке набрало законної сили», повідомляємо, що станом на сьогодні зазначене рішення органу оскарження направлено до підрозділу-ініціатора та замовника закупівлі. За результатами детального вивчення та аналізу відповідальними підрозділами Замовника у встановлений Законом строк рішення органу оскарження буде виконано або оскаржено до суду. Додатки: 1. Копія комерційної пропозиції ТОВ «Сіменс Енергетика» від 25.04.2023 № Вих_216_ТР на 3 арк. в 1 прим. 2. Копія комерційної пропозиції ТОВ «Стан Комплект» від 18.01.2024 №14 на 1 арк. в 1 прим.
Відповідно до наказу Державної аудиторської служби України від 26.08.2024 № 227 «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» розпочато моніторинг закупівель АТ «НАЕК «Енергоатом». Під час розпочатого моніторингу процедури закупівлі АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) [URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-30-008602-a ] через електронну систему закупівель 28.08.2024 надійшов запит про надання пояснень (далі – Запит). Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) Замовник надає пояснення на вищезазначений Запит. 1. Щодо вимоги «надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість» Замовник повідомляє таке. Перелік документів, вимогам яких повинна відповідати продукція, що є предметом вищезазначеної закупівлі, визначений у Таблиці А.1 Додатка А технічній специфікації до предмета закупівлі «ТСдоПЗ-У(т).03.076-2023» (ред. 3) (Додаток 4 до тендерної документації), а саме: Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання, затверджений постановою КМУ від 16.12.2015 № 1077 НП 306.2.141-2008 Загальні положення безпеки атомних станцій НП 306.2.208-2016 Вимоги до сейсмостійкості проектування та оцінки сейсмічної безпеки енергоблоків атомних станцій ДСТУ 3463-96 (ІЕС 60354:1991) Керівництво з навантаження силових масляних трансформаторів ДСТУ Б В.1.1-28:2010 Захист від небезпечних геологічних процесів, шкідливих експлуатаційних впливів, від пожежі. Шкала сейсмічної інтенсивності ДСТУ EN 60137:2016 (EN 60137:2008, IDT) Ізольовані уводи на заміну напруги понад 1000В ДСТУ EN 60529:2018 Ступені захисту, забезпечувані кожухами (Код ІР) ДСТУ ГОСТ 2.601:2006 Єдина система конструкторської документації. Експлуатаційні документи ГОСТ 1516.3-96 Электрооборудование переменного тока на напряжение от 1 до 750 кВ. Требования к электрической прочности изоляции ГОСТ 14192-96 Маркировка грузов ГОСТ 30546.1-98 Общие требование к машинам, приборам и другим техническим изделиям и методы расчета их сложных конструкций в части сейсмостойкости ГОСТ 30546.2-98 Испытания на сейсмостойкость машин, приборов и других технических изделий. Общие положения и методы испытаний СОУ НАЕК 011:2019 Інженерна, наукова і технічна підтримка. Метрологічне забезпечення експлуатації АЕС. Організація робіт із забезпечення єдності вимірювань та порядок їх проведення СОУ НАЕК 012:2021 Управління поставками (закупівлями) продукції. Оцінка постачальників продукції, робіт та послуг для систем, важливих для безпеки ядерних установок СОУ НАЕК 038:2021 Управління закупівлями продукції. Організація вхідного контролю продукції для ВП Компанії СОУ НАЕК 039:2013 Управління закупівлями продукції. Система оцінки відповідності продукції. Оцінювання продукції на етапі виробництва СОУ НАЕК 045:2013 Управління закупівлями продукції. Система оцінки відповідності продукції. Критеріїв вибору процедур оцінювання відповідності СОУ НАЕК 077:2020 Управління закупівлями продукції. «Технічні умови», «Технічні специфікації» та «Технічні завдання» на продукцію для АЕС. Порядок розроблення, розгляду, погодження та поводження СОУ НАЕК 081:2021 Управління закупівлями продукції. Система оцінки відповідності продукції. Випробування та приймання продукції ЯУ СОУ-Н ЕЕ 20.302:2007 (у редакції 2020 року) Норми випробування електрообладнання За інформацією підрозділу-ініціатора закупівлі – філії «ВП «Централізовані закупівлі» АТ «НАЕК «Енергоатом» для визначення очікуваної вартості закупівлі (далі – ОВЗ) перед її оголошенням було проведено аналіз: - закупівель продукції з відповідними технічними характеристиками у попередніх договорах Замовника (контракт № 53-129-01-02290, укладений за результатами проведення відкритих торгів № UA-2020-12-03-003297-c, посилання на процедуру закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-03-003297-c); - отриманих комерційних пропозицій, які надійшли від постачальників продукції, що є предметом закупівлі, з цінами та умовами постачання. За результатами розгляду вищезазначених матеріалів та інформації ОВЗ: - за лотом 1 визначено відповідно до комерційної пропозиції ТОВ «Сіменс Енергетика» від 25.04.2023 № Вих_216_ТР, яка єдина з отриманих на запит Замовника комерційних пропозицій містила пропозицію на постачання відповідного типу високовольтних вводів, а саме 540 000,00 Євро без ПДВ (270 000,00 Євро за 1 шт.); - за лотом 2 визначено відповідно до найнижчої отриманої комерційної пропозиції ТОВ «Стан Комплект» від 18.01.2024 № 14, а саме 3 600 000,00 грн без ПДВ; - за лотом 3 визначено відповідно до найнижчої отриманої комерційної пропозиції ТОВ «Стан Комплект» від 18.01.2024 №14, а саме 375 000,00 грн без ПДВ. 2. Щодо вимоги «надати інформацію щодо причин невиконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МІК»». Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Крім того, згідно з частиною 23 статті 18 Закону рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель. Варто зауважити, що рішення органу оскарження, про яке йдеться у Запиті, було прийнято 13.08.2023, відповідно строк, визначений Законом для його виконання/оскарження у суді, станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівлі цих пояснень не сплинув. Разом з тим інформуємо, що Замовником у встановлений Законом строк рішення органу оскарження буде виконано або оскаржено до суду. 3. Щодо надання інформації «про вжиття подальших дій для виконання рішення колегії АМКУ від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз, яке набрало законної сили», повідомляємо, що станом на сьогодні зазначене рішення органу оскарження направлено до підрозділу-ініціатора та замовника закупівлі. За результатами детального вивчення та аналізу відповідальними підрозділами Замовника у встановлений Законом строк рішення органу оскарження буде виконано або оскаржено до суду. Додатки: 1. Копія комерційної пропозиції ТОВ «Сіменс Енергетика» від 25.04.2023 № Вих_216_ТР на 3 арк. в 1 прим. 2. Копія комерційної пропозиції ТОВ «Стан Комплект» від 18.01.2024 №14 на 1 арк. в 1 прим.
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) Замовник (АТ «НАЕК «Енергоатом») надає пояснення на запит про надання пояснень, що надійшов через електронну систему закупівель 09.09.2024 у рамках проведення моніторингу закупівлі: ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ). На вимогу «надати пояснення щодо порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель учасником процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю «МІК» (далі – ТОВ «МІК»), з описом таких порушень, через які виникла неможливість їх усунення відповідно до Протоколу від 06.09.2024 № 03/53. При цьому, виявлені Замовником порушення під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МІК» не найшли свого підтвердження, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз, від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз» Замовник повідомляє таке. Перелік підстав для відміни торгів Замовником визначений у пункті 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості). Зокрема відповідно до підпункту 2 вищезазначеного пункту Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Варто зазначити, що у наведених положеннях Особливостей, не йдеться про те, що порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, усунути які неможливо, мають бути вчинені учасником процедури закупівлі. У рішенні Замовника від 06.09.2024 про відміну відкритих торгів за лотом 1 вищезазначеної процедури закупівлі також не йдеться про порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель учасником процедури закупівлі ТОВ «МІК». Для участі у процедурі закупівлі, моніторинг якої наразі здійснюється, за лотом 1 тендерні пропозиції подали два учасники ТОВ «МІК» та Universal Baltic Group OÜ. За результатами розгляду тендерна пропозиція ТОВ «МІК» відповідно до рішення Замовника від 10.06.2024 була відхилена згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Не погоджуючись із таким рішенням Замовника ТОВ «МІК» звернувся 14.06.2024 до органу оскарження зі скаргою № UA-2024-04-30-008602-a.c2. За результатами розгляду якої орган оскарження рішенням від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз зобов’язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК». На виконання рішення органу оскарження Замовником 24.07.2024 рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК» було скасовано, після чого закупівля знову перейшла на етап «Кваліфікація переможця» – етап, на якому здійснюється розгляд (перевірка) тендерної пропозиції учасника, яка автоматично визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, на відповідність вимогам тендерної документації. Оскільки відповідно до рішення органу оскарження від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз Замовника було зобов’язано скасувати його рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника, іншими словами рішення про результати розгляду тендерної пропозиції, це означає, що здійснений замовником розгляд не був об’єктивним та неупередженим, а отже, не дотримано один з основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених у статті 5 Закону. З цього випливає, що з метою дотримання зазначеного принципу здійснення публічних закупівель та реалізації права учасника на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції замовник повинен здійснити її повторний розгляд у порядку, визначеному законодавством. Згідно з пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. З огляду на вищезазначене Замовник, розглядаючи повторно тендерну пропозицію ТОВ «МІК» 24.07.2024, ще раз звернувся до учасника з вимогою про усунення виявлених невідповідностей. Проте учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, тому його тендерна пропозиція була відхилена рішенням Замовника від 30.07.2024 відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Не погоджуючись з рішенням Замовника про відхилення своєї тендерної пропозиції учасник ТОВ «МІК» оскаржив його у встановленому законодавством порядку (скарга від 03.08.2024 № UA-2024-04-30-008602-a.a3). За результатами розгляду скарги рішенням від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз орган оскарження зобов’язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «МІК» (рішення було виконано Замовником 05.09.2024). При цьому у мотивувальній частині зазначеного рішення органом оскарження зазначено, що «за результатами розгляду скарги від 14 червня 2024 № UA-2024-04-30-008602-a.c2 Комісія постановила зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МІК»…Замовником 24 липня 2024 було скасовано рішення про відхилення Пропозиції Скаржника. Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником щодо Пропозиції учасника розміщено вимогу про усунення невідповідностей до 25 липня 2024 17:34… Відповідно до пункту 43 Особливостей, замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Слід зазначити, що Комісія рішенням від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз не зобов’язувала Замовника звертатись до Скаржника за усуненням невідповідності в цій частині повторно, у зв’язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах». Таким чином, було виявлено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути (а саме – повторне звернення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, не пов’язане з виконанням рішення органу оскарження). Тому, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, Замовник рішенням від 06.09.2024 відмінив відкриті торги за лотом 1 з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (Під час повторного розгляду тендерної пропозиції учасника після скасування рішення про її відхилення на виконання рішення органу оскарження від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз замовник повторно звернувся з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Проте відповідно до рішення органу оскарження від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей, оскільки орган оскарження не встановлював такого обов’язку для замовника).
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) Замовник (АТ «НАЕК «Енергоатом») надає пояснення на запит про надання пояснень, що надійшов через електронну систему закупівель 09.09.2024 у рамках проведення моніторингу закупівлі: ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ). На вимогу «надати пояснення щодо порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель учасником процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю «МІК» (далі – ТОВ «МІК»), з описом таких порушень, через які виникла неможливість їх усунення відповідно до Протоколу від 06.09.2024 № 03/53. При цьому, виявлені Замовником порушення під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МІК» не найшли свого підтвердження, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз, від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз» Замовник повідомляє таке. Перелік підстав для відміни торгів Замовником визначений у пункті 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості). Зокрема відповідно до підпункту 2 вищезазначеного пункту Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Варто зазначити, що у наведених положеннях Особливостей, не йдеться про те, що порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, усунути які неможливо, мають бути вчинені учасником процедури закупівлі. У рішенні Замовника від 06.09.2024 про відміну відкритих торгів за лотом 1 вищезазначеної процедури закупівлі також не йдеться про порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель учасником процедури закупівлі ТОВ «МІК». Для участі у процедурі закупівлі, моніторинг якої наразі здійснюється, за лотом 1 тендерні пропозиції подали два учасники ТОВ «МІК» та Universal Baltic Group OÜ. За результатами розгляду тендерна пропозиція ТОВ «МІК» відповідно до рішення Замовника від 10.06.2024 була відхилена згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Не погоджуючись із таким рішенням Замовника ТОВ «МІК» звернувся 14.06.2024 до органу оскарження зі скаргою № UA-2024-04-30-008602-a.c2. За результатами розгляду якої орган оскарження рішенням від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз зобов’язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК». На виконання рішення органу оскарження Замовником 24.07.2024 рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК» було скасовано, після чого закупівля знову перейшла на етап «Кваліфікація переможця» – етап, на якому здійснюється розгляд (перевірка) тендерної пропозиції учасника, яка автоматично визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, на відповідність вимогам тендерної документації. Оскільки відповідно до рішення органу оскарження від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз Замовника було зобов’язано скасувати його рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника, іншими словами рішення про результати розгляду тендерної пропозиції, це означає, що здійснений замовником розгляд не був об’єктивним та неупередженим, а отже, не дотримано один з основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених у статті 5 Закону. З цього випливає, що з метою дотримання зазначеного принципу здійснення публічних закупівель та реалізації права учасника на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції замовник повинен здійснити її повторний розгляд у порядку, визначеному законодавством. Згідно з пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. З огляду на вищезазначене Замовник, розглядаючи повторно тендерну пропозицію ТОВ «МІК» 24.07.2024, ще раз звернувся до учасника з вимогою про усунення виявлених невідповідностей. Проте учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, тому його тендерна пропозиція була відхилена рішенням Замовника від 30.07.2024 відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Не погоджуючись з рішенням Замовника про відхилення своєї тендерної пропозиції учасник ТОВ «МІК» оскаржив його у встановленому законодавством порядку (скарга від 03.08.2024 № UA-2024-04-30-008602-a.a3). За результатами розгляду скарги рішенням від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз орган оскарження зобов’язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «МІК» (рішення було виконано Замовником 05.09.2024). При цьому у мотивувальній частині зазначеного рішення органом оскарження зазначено, що «за результатами розгляду скарги від 14 червня 2024 № UA-2024-04-30-008602-a.c2 Комісія постановила зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МІК»…Замовником 24 липня 2024 було скасовано рішення про відхилення Пропозиції Скаржника. Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником щодо Пропозиції учасника розміщено вимогу про усунення невідповідностей до 25 липня 2024 17:34… Відповідно до пункту 43 Особливостей, замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Слід зазначити, що Комісія рішенням від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз не зобов’язувала Замовника звертатись до Скаржника за усуненням невідповідності в цій частині повторно, у зв’язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах». Таким чином, було виявлено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути (а саме – повторне звернення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, не пов’язане з виконанням рішення органу оскарження). Тому, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, Замовник рішенням від 06.09.2024 відмінив відкриті торги за лотом 1 з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (Під час повторного розгляду тендерної пропозиції учасника після скасування рішення про її відхилення на виконання рішення органу оскарження від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз замовник повторно звернувся з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Проте відповідно до рішення органу оскарження від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей, оскільки орган оскарження не встановлював такого обов’язку для замовника).
Відповідно до пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель у порядку, встановленому статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до наказу Держаудитслужби від 26.08.2024 № 227 «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» розпочато моніторинг процедури закупівлі АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник): ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) [URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-30-008602-a]. Дата оприлюднення рішення про початок моніторингу в електронній системі закупівель – 26.08.2024. Строк здійснення моніторингу згідно з частиною 4 статті 8 Закону не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Відтак дата закінчення моніторингу – 16.09.2024. Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, затверджений 19.09.2024, був оприлюднений в електронній системі закупівлі 19.09.2024. За результатами здійсненого моніторингу Держаудитслужбою було встановлено порушення Замовником вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей («за відсутності порушень…прийняв рішення про відміну торгів») та зобов’язано «здійснити заходи щодо скасування рішення про відміну відкритих торгів (Лот 1) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів» (до 26.09.2024 відповідно). Керуючись частиною 8 статті 8 Закону Замовник звертається до Держаудитслужби за роз’ясненням щодо зобов’язань, визначених у висновку, з огляду на таке. Частиною 13 статті 8 Закону якщо органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому цим Законом, після прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі чи після опублікування висновку, протягом наступного робочого дня з дня розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель керівник органу державного фінансового контролю або його заступник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє рішення органу державного фінансового контролю, а замовник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє виконання зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, щодо тих порушень, обставин, підстав, що стали предметом розгляду органом оскарження, з відповідним повідомленням в електронній системі закупівель. 13.09.2024 учасник вищезазначеної процедури закупівлі звернувся у встановленому законодавством порядку зі скаргою щодо прийнятого 06.09.2024 Замовником рішення про відміну торгів (лот №1). Проте протягом наступного робочого дня з дня розміщення зазначеної скарги в електронній системі закупівель (13.09.2024), а саме 16.09.2024 органом державного фінансового контролю не було зупинене прийняте ним рішення про початок моніторингу. Відповідне повідомлення (про зупинення рішення про початок моніторингу) станом на дату подання цього звернення в електронній системі закупівель також відсутнє. З огляду на вищезазначене просимо надати роз’яснення стосовно дій Замовника з виконання зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку за результатами моніторингу від 19.09.2024, у встановлений органом державного фінансового контролю строк.
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
Державна аудиторська служба України розглянула ваше звернення за роз’ясненням щодо змісту висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за номером UA-2024-04-30-008602-a та повідомляє. Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Держаудитслужба здійснила моніторинг процедури закупівлі високовольтних вводів: лот 1 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-30-008602-a), проведеної акціонерним товариством «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» (далі – Замовник). Нормами частини шостої статті 8 Закону передбачено, що за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - Висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий Висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі – 16.09.2024. Дата оприлюднення висновку за результатами проведеного моніторингу – 19.09.2024. Отже висновок про результати моніторингу закупівлі підписаний,затверджений та оприлюднений в електронній системі закупівель відповідно до законодавства. Відповідно до частини тринадцятої статті 8 Закону якщо органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому цим Законом, після прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі чи після опублікування висновку, протягом наступного робочого дня з дня розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель керівник органу державного фінансового контролю або його заступник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє рішення органу державного фінансового контролю, а замовник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє виконання зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, щодо тих порушень, обставин, підстав, що стали предметом розгляду органом оскарження, з відповідним повідомленням в електронній системі закупівель. Постійно діючою адміністративною комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ) 17.09.2024, саме після закінчення моніторингу закупівлі (16.09.2024), прийнято до розгляду скаргу ТОВ «МІК» від 13.09.2024 № UA-2024-04-30-008602-a.a4 за лотом 1 щодо скасування рішення про відміну процедури закупівлі. Отже, у Держаудитслужби відсутні підстави щодо зупинення рішення про початок моніторингу процедури закупівель/закупівель, позаяк на момент прийняття рішення комісією АМКУ, моніторинг зазначеної процедури закупівлі завершено. Відповідно до пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону Держаудитслужба обов’язково у висновку про результати моніторингу закупівлі зазначає зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Отже, Держаудитслужба за результатами здійсненного моніторингу процедури закупівлі зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо скасування рішення про відміну відкритих торгів (лот 1), оскільки установлені порушення вимог законодавства в сфері публічних закупівель за результатами проведення моніторингу передбачають обов’язок замовника скасувати рішення про відміну відкритих торгів (лот 1). Встановлене зобов’язання щодо усунення порушення шляхом здійснення заходів щодо скасування рішення про відміну відкритих торгів (лот 1) відповідає та є співмірними із установленими порушеннями законодавства в сфері публічних закупівель. При цьому, відповідно до вимог частини тринадцятої статті 8 Закону замовник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє виконання зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, щодо тих порушень, обставин, підстав, що стали предметом розгляду органом оскарження, з відповідним повідомленням в електронній системі закупівель.
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
За результатами опрацювання висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі: ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) (URL-адреса закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-30-008602-a) та відповіді на звернення АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) щодо висновку повідомляємо таке. Частиною 13 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що якщо органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому цим Законом, після прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі чи після опублікування висновку, протягом наступного робочого дня з дня розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель керівник органу державного фінансового контролю або його заступник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє рішення органу державного фінансового контролю, а замовник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє виконання зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, щодо тих порушень, обставин, підстав, що стали предметом розгляду органом оскарження, з відповідним повідомленням в електронній системі закупівель. Скарга на прийняте 06.09.2024 Замовником рішення про відміну вищезазначених торгів (лот 1) була розміщена в електронній системі закупівель 13.09.2024, до розгляду прийнята рішенням органу оскарження від 17.09.2024 № 15350-р/пк-пз – до опублікування висновку органу державного фінансового контролю за результатами моніторингу від 19.09.2024. Відповідно у Замовника відсутні підстави для зупинення виконання зобов’язань щодо усунення порушення, викладеного у висновку, яке водночас є предметом розгляду органом оскарження. Разом з тим станом на сьогодні у Замовника відсутня технічна можливість скасувати своє рішення про відміну оскаржуваних торгів (лот 1) в установлений у висновку про результати моніторингу строк, що підтверджується листом оператора авторизованого електронного майданчика Smarttender.biz (додається), через який Замовником оголошувався оскаржуваний тендер. Рішення про результати розгляду скарги на рішення Замовника про відміну торгів (лот 1), моніторинг яких здійснено Держаудитслужбою, також на момент оприлюднення цієї інформації в електронній системі закупівель відсутнє, а статус скарги визначений як «Прийнято до розгляду». Додаток: копія листа ТОВ «СМАРТТЕНДЕР» від 25.09.2023 № 581 на 2 арк.