0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 300 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 16 вер. 17:45
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2024-06-21-010580-a: Комунальне підприємство "Надія" Вороновицької селищної ради(далі –Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне. 21червня 2024 року замовником було оголошено закупівлю: «Трактор колісний з відвалом» за кодом «ДК 021:2015:16700000-2: Трактори»у порядку процедури відкритих торгів із особливостями(за ідентифікатором UA-2024-06-21-010580-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-21-010580-a) . Питання номер №1 моніторингу:«Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.» Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та здійснено до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. №710 «Про ефективне використання коштів» надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.»Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2024 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на товару-предмету закупівлі та податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на даний товар. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі з урахуванням роз’яснення Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року,здійснювався замовником шляхом моніторингу середньоринкових цін в мережі Інтернет –товару-предмету закупівлі згідно переліку та умов Додатку 1 Тендерної документації, та по історії закупівель за період червня 2024 року та травня 2024 року із передбаченою потребую на 2024 рік (додаток - таблиця проаналізованих закупівель для розрахунку очікуваної вартості (по аналогічних потребах в закупівлях (Додаток № 1). Крім того, Замовником було здійснено збір комерційних пропозицій перед оголошенням закупівлі, значення комерційних пропозицій були враховані при розрахунку очікуваної вартості закупівлі. (Додаток 2 до цього пояснення Замовника – зібрані комерційні пропозиції). Замовником опубліковано інформацію про закупівлю на електронному майданчику за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-21-010580-a, а також було здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-06-21-012539-a Питання номер №2 моніторингу: « Яким чином учасником ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть», якого обрано переможцем торгів, виконано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 «Технічні вимоги» технічної специфікації (додаток №1 тендерної документації) в частині підтвердження основних характеристик предмета закупівлі, зокрема: щодо габаритних розмірів ДхШхВ 4350х2300х2765 трактора колісного з відвалом? Оскільки, в технічних вимогах, наданих учасником ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть» в тендерній пропозиції, зазначено габаритні розміри ДхШхВ4350х2300х3765 трактора колісного з відвалом (файл «Технічна пропозиція.pdf»).» За результатами поданих пропозицій, що були відкриті в процедурі закупівлі №UA-2024-06-21-010580-a від 02 липня 2024 року, переможцем визначено ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть», як єдиного учасника із найкращою ціновою пропозицією, і на підставі того, що його тендерна пропозиція відповідає вимогам Тендерної документації. Предмет закупівлі, що запропонований ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть» є ідентичним до вимог Технічного завдання процедури закупівлі №UA-2024-06-21-010580-a, а в частині «габаритних розмірів ДхШхВ 4350х2300х3765 трактора колісного з відвалом» учасником запропоновано «еквівалент» або «аналог», що є аналогічним або кращим за результатами пропозиції учасника, якого визначено переможцем. Крім того, Замовник повідомляє, що «габарити розмірів ДхШхВ 4350х2300х2765трактора колісного з відвалом» із більшим розміром є покращеною версією, що встановлені Замовником, і як результат під час перевірки пропозиції цього учасника, було встановлено, що запропонований товар в частині габаритів є належним «еквівалентом», а тому із даної підстави відхилення тендерної пропозиції учасника було б незаконним. Інші параметри були ідентичними до вимог Замовника. Замовник звертає увагу, що процедури закупівлі проводяться із врахуванням вимог законодавства: - відповідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. - відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"; - Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції Відповідно до пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що у зв’язку із тим, що вичерпний опис характеристик скласти неможливо, то технічна специфікація може містити посилання, на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, а також можуть міститися описи конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів). Отже, з метою дотримання законодавства про захист економічної конкуренції, учасник може враховувати еквівалент або аналог за умов повної відповідності технічним, якісним та іншим характеристикам товару визначених цією тендерною документацією, тому всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, слід читати з виразом «або еквівалент». Необхідність зазначення посилання в технічній специфікації на конкретні марки чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва товару пов’язана з технологічними особливостями виробничого (господарського) процесу Замовника та достатнім строком експлуатації товару заявленого виробником конкретної марки, патенту, типу або конкретного процесу чи способу виробництва та відносно низькою сукупною вартістю предмета закупівлі (його частин) та інших витрат, які нестиме безпосередньо Замовник під час використання, обслуговування та припинення використання такого товару, що є предметом даної закупівлі. Також Додаток 1 Тендерної документації також передбачає надання «еквівалентів» у тендерній пропозиції учасників: -в місцях де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». Крім того формальні/технічні помилки не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, що передбачено нормами Закону та продубльовано в Тендерній документації: відповідно до пункту 2 Розділу V Тендерної документації передбачено опис формальних помилок, які не можуть бути підставою для відхилення: формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Перелік формальних помилок, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710: 1. інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: • уживання великої літери; • уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; • використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; • зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; • застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; • написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; • нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі). 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. 3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). 5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації. 6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис. 7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера. 8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа. 9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо). 10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані). 11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною. 12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду. Приклади формальних помилок: • «вінницька область» замість «Вінницька область» або «місто львів» замість «місто Львів»; • «у складі тендерна пропозиція» замість «у складі тендерної пропозиції»; • «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання матеріально-технічної бази та технологій» замість «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»; • «тендернапропозиція» замість «тендерна пропозиція»; • «срток поставки» замість «строк поставки»; • «Довідка» замість «Лист», «Гарантійний лист» замість «Довідка», «Лист» замість «Гарантійний лист» тощо; подання документа у форматі «PDF» замість «JPEG», «JPEG» замість «PDF», «RAR» замість «PDF», «7z» замість «PDF» тощо, тому наведені вище випадки не є підставою для відхилення. Одночасно із, Замовник звертає увагу, що перелік формальних помилок врахований ним під час перевірки тендерної пропозиції ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406), на стадії прийняття рішення про визначення переможця закупівлі. Уповноваженою особою враховано, що формальні помилки не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції, Відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України прийнято наказ від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено наступний перелік формальних помилок. Замовником було здійснено перевірку документів та встановлено, що в пропозиції ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406)наявні формальні помилки, що є не підставою для відхилення, у вигляді орфографічних помилок, а також в частині нумерації документів тендерної пропозиції. Замовником було встановлено наявність формальної помилки, що була прирівняна до «еквіваленту». Підтвердження факту наявності саме «формальної (технічної) помилки, є наступна інформація показника висоти «В» трактора YTO NLX 1054: 1). На офіційному сайті YTO GROUP див за посиланням http://ytocorp.com/5-5-1-80-115hp-tractor-nlx-nly-series.html, трактор YTO NLX 1054 містить габаритні розміри ДхШхВ 4350х2300х2765, що відповідає вимогам підпункту 1.1 пункту 1, а саме: «Габаритні розміри ДхШхВ, не більше, мм 4350 х 2300 х 2765». 2) Перед оголошенням закупівлі, були отримані комерційні пропозиції, також від ТОВ «ТК «Спецзапчасть», де вказано: Габаритні розміри (ДхШхВ) мм: 4350 х 2300 х 2765 (додається). 3) При постачанні Товару надано документ Технічний Паспорт на трактор YTO NLX 1054, в якому також зазначено, загальна висота 2 765 мм (скан. сторінки з паспорта додається). 4) Додатково зазначаємо, що ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ» здійснено постачання запропонованого трактор YTO NLX 1054 - 26.07.2024 року. 5) Комунальним підприємством «Надія» Вороновицької селищної ради здійснено постановку на облік (реєстрацію) трактора YTO NLX 1054 у відповідних державних органів та отримано «Свідоцтво про реєстрацію» із відповідними параметрами. 6) Проведені розрахунки від 20.08.2024 року, за трактор YTO NLX 1054, відповідно умов Договору про закупівлю №90 від 16.07.2024р., та зазначених реквізитів в розділі XIV вказаного договору. 7) На даний час здійснюється використання та експлуатація трактора YTO NLX 1054 за призначенням. З наявної у своїй власності трактора YTO NLX 1054, повідомляємо, що фактичний габаритний розмір висоти «В», на отриманому тракторі YTO NLX 1054, складає 2765мм. З наведеної інформації чітко вбачається, що в дійсності - допущена формальна (технічна обпечатка) помилка, яка не містить в собі жодного підґрунтя щодо навмисного вказання некоректного показника, який би не відповідав ані фактичним показникам, ані наявній технічній документації, ані будь яким іншим міркуванням та не містить жодного логічного обґрунтування, що свідчило б про навмисний намір вказувати не коректний показник. Учасник ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406) у складі тендерної пропозиції надав документи про запропонований товар, його виробника, параметри і технічні характеристики. Частиною 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Відповідно до частини 4 статті 101 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі — Закон про доступ до публічної інформації) перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Кабінетом Міністрів України. При цьому до такого переліку Кабінет Міністрів України обов’язково включає інформацію, доступ до якої у формі відкритих даних передбачено законом. Також Замовником під час аналізу документів, встановлено, що відповідно наявна публічна інформація від виробника про товар, предмет закупівлі, що запропонований від ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406) за посилання https://ytocorp.com/5-5-1-80-115hp-tractor-nlx-nly-series.html Також Замовник надає проаналізовані публічні документи, на відповідність запропонованого товару до потреб та технічного завдання закупівлі №UA-2024-06-21-010580-a.(Додаток № 3 документи про товар-предмет закупівлі). Крім того, Замовником було здійснено повну, всебічну та об’єктивну перевірку пропозиції ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406) із врахуванням актуальних на момент проведення закупівлі вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (із урахуванням змін) у відповідності до вимог підпункту 3 пункту 44, підпункту 2 пункту 45 та абзацу 15 пункту 47 Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» на підставі наданих документів та публічних даних державних реєстрів. Замовником було здійснено вивірку документів тендерної пропозиції ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406) на достовірність та встановлено, що недостовірна інформація відсутня згідно публічних даних та державних реєстрів, тому Замовником виконано вимоги згідно з абзацом першим пункту 42 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із урахуванням змін). Також, учасник ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406) надав документи переможця, які підтверджують відсутність підстав визначених п.44 Особливостей: довідку про відсутність кримінальної відповідальності щодо особи, та інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення. Замовник звертає увагу на позицію Конституційного Суду України у Рішенні від 25 січня 2012 року №3-рп/2012 (справа №1-11/2012), де зазначено, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення (ст. 2 КАС України), а тому Замовник готовий до захисту позиції законності наведених ним вище дій, якщо рішення контролюючого органу в цьому моніторингу будуть суперечити судовій практиці. Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro. Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни - протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, тобто в період 23 із по 25 вересня 2024 року відповідно. Додатки: 1.Таблиця аналізу аналогічних закупівель на 1 аркуші. 2.Комерційні пропозиції .(9 файлів) 3.Документи про товар-предмет закупівлі (техпаспорт) на 9 аркушах.
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2024-06-21-010580-a: Комунальне підприємство "Надія" Вороновицької селищної ради(далі –Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне. 21червня 2024 року замовником було оголошено закупівлю: «Трактор колісний з відвалом» за кодом «ДК 021:2015:16700000-2: Трактори»у порядку процедури відкритих торгів із особливостями(за ідентифікатором UA-2024-06-21-010580-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-21-010580-a) . Питання номер №1 моніторингу:«Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.» Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та здійснено до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. №710 «Про ефективне використання коштів» надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.»Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2024 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на товару-предмету закупівлі та податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на даний товар. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі з урахуванням роз’яснення Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року,здійснювався замовником шляхом моніторингу середньоринкових цін в мережі Інтернет –товару-предмету закупівлі згідно переліку та умов Додатку 1 Тендерної документації, та по історії закупівель за період червня 2024 року та травня 2024 року із передбаченою потребую на 2024 рік (додаток - таблиця проаналізованих закупівель для розрахунку очікуваної вартості (по аналогічних потребах в закупівлях (Додаток № 1). Крім того, Замовником було здійснено збір комерційних пропозицій перед оголошенням закупівлі, значення комерційних пропозицій були враховані при розрахунку очікуваної вартості закупівлі. (Додаток 2 до цього пояснення Замовника – зібрані комерційні пропозиції). Замовником опубліковано інформацію про закупівлю на електронному майданчику за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-21-010580-a, а також було здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-06-21-012539-a Питання номер №2 моніторингу: « Яким чином учасником ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть», якого обрано переможцем торгів, виконано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 «Технічні вимоги» технічної специфікації (додаток №1 тендерної документації) в частині підтвердження основних характеристик предмета закупівлі, зокрема: щодо габаритних розмірів ДхШхВ 4350х2300х2765 трактора колісного з відвалом? Оскільки, в технічних вимогах, наданих учасником ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть» в тендерній пропозиції, зазначено габаритні розміри ДхШхВ4350х2300х3765 трактора колісного з відвалом (файл «Технічна пропозиція.pdf»).» За результатами поданих пропозицій, що були відкриті в процедурі закупівлі №UA-2024-06-21-010580-a від 02 липня 2024 року, переможцем визначено ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть», як єдиного учасника із найкращою ціновою пропозицією, і на підставі того, що його тендерна пропозиція відповідає вимогам Тендерної документації. Предмет закупівлі, що запропонований ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть» є ідентичним до вимог Технічного завдання процедури закупівлі №UA-2024-06-21-010580-a, а в частині «габаритних розмірів ДхШхВ 4350х2300х3765 трактора колісного з відвалом» учасником запропоновано «еквівалент» або «аналог», що є аналогічним або кращим за результатами пропозиції учасника, якого визначено переможцем. Крім того, Замовник повідомляє, що «габарити розмірів ДхШхВ 4350х2300х2765трактора колісного з відвалом» із більшим розміром є покращеною версією, що встановлені Замовником, і як результат під час перевірки пропозиції цього учасника, було встановлено, що запропонований товар в частині габаритів є належним «еквівалентом», а тому із даної підстави відхилення тендерної пропозиції учасника було б незаконним. Інші параметри були ідентичними до вимог Замовника. Замовник звертає увагу, що процедури закупівлі проводяться із врахуванням вимог законодавства: - відповідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. - відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"; - Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції Відповідно до пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що у зв’язку із тим, що вичерпний опис характеристик скласти неможливо, то технічна специфікація може містити посилання, на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, а також можуть міститися описи конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів). Отже, з метою дотримання законодавства про захист економічної конкуренції, учасник може враховувати еквівалент або аналог за умов повної відповідності технічним, якісним та іншим характеристикам товару визначених цією тендерною документацією, тому всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, слід читати з виразом «або еквівалент». Необхідність зазначення посилання в технічній специфікації на конкретні марки чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва товару пов’язана з технологічними особливостями виробничого (господарського) процесу Замовника та достатнім строком експлуатації товару заявленого виробником конкретної марки, патенту, типу або конкретного процесу чи способу виробництва та відносно низькою сукупною вартістю предмета закупівлі (його частин) та інших витрат, які нестиме безпосередньо Замовник під час використання, обслуговування та припинення використання такого товару, що є предметом даної закупівлі. Також Додаток 1 Тендерної документації також передбачає надання «еквівалентів» у тендерній пропозиції учасників: -в місцях де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». Крім того формальні/технічні помилки не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, що передбачено нормами Закону та продубльовано в Тендерній документації: відповідно до пункту 2 Розділу V Тендерної документації передбачено опис формальних помилок, які не можуть бути підставою для відхилення: формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Перелік формальних помилок, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710: 1. інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: • уживання великої літери; • уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; • використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; • зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; • застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; • написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; • нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі). 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. 3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). 5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації. 6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис. 7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера. 8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа. 9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо). 10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані). 11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною. 12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду. Приклади формальних помилок: • «вінницька область» замість «Вінницька область» або «місто львів» замість «місто Львів»; • «у складі тендерна пропозиція» замість «у складі тендерної пропозиції»; • «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання матеріально-технічної бази та технологій» замість «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»; • «тендернапропозиція» замість «тендерна пропозиція»; • «срток поставки» замість «строк поставки»; • «Довідка» замість «Лист», «Гарантійний лист» замість «Довідка», «Лист» замість «Гарантійний лист» тощо; подання документа у форматі «PDF» замість «JPEG», «JPEG» замість «PDF», «RAR» замість «PDF», «7z» замість «PDF» тощо, тому наведені вище випадки не є підставою для відхилення. Одночасно із, Замовник звертає увагу, що перелік формальних помилок врахований ним під час перевірки тендерної пропозиції ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406), на стадії прийняття рішення про визначення переможця закупівлі. Уповноваженою особою враховано, що формальні помилки не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції, Відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України прийнято наказ від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено наступний перелік формальних помилок. Замовником було здійснено перевірку документів та встановлено, що в пропозиції ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406)наявні формальні помилки, що є не підставою для відхилення, у вигляді орфографічних помилок, а також в частині нумерації документів тендерної пропозиції. Замовником було встановлено наявність формальної помилки, що була прирівняна до «еквіваленту». Підтвердження факту наявності саме «формальної (технічної) помилки, є наступна інформація показника висоти «В» трактора YTO NLX 1054: 1). На офіційному сайті YTO GROUP див за посиланням http://ytocorp.com/5-5-1-80-115hp-tractor-nlx-nly-series.html, трактор YTO NLX 1054 містить габаритні розміри ДхШхВ 4350х2300х2765, що відповідає вимогам підпункту 1.1 пункту 1, а саме: «Габаритні розміри ДхШхВ, не більше, мм 4350 х 2300 х 2765». 2) Перед оголошенням закупівлі, були отримані комерційні пропозиції, також від ТОВ «ТК «Спецзапчасть», де вказано: Габаритні розміри (ДхШхВ) мм: 4350 х 2300 х 2765 (додається). 3) При постачанні Товару надано документ Технічний Паспорт на трактор YTO NLX 1054, в якому також зазначено, загальна висота 2 765 мм (скан. сторінки з паспорта додається). 4) Додатково зазначаємо, що ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ» здійснено постачання запропонованого трактор YTO NLX 1054 - 26.07.2024 року. 5) Комунальним підприємством «Надія» Вороновицької селищної ради здійснено постановку на облік (реєстрацію) трактора YTO NLX 1054 у відповідних державних органів та отримано «Свідоцтво про реєстрацію» із відповідними параметрами. 6) Проведені розрахунки від 20.08.2024 року, за трактор YTO NLX 1054, відповідно умов Договору про закупівлю №90 від 16.07.2024р., та зазначених реквізитів в розділі XIV вказаного договору. 7) На даний час здійснюється використання та експлуатація трактора YTO NLX 1054 за призначенням. З наявної у своїй власності трактора YTO NLX 1054, повідомляємо, що фактичний габаритний розмір висоти «В», на отриманому тракторі YTO NLX 1054, складає 2765мм. З наведеної інформації чітко вбачається, що в дійсності - допущена формальна (технічна обпечатка) помилка, яка не містить в собі жодного підґрунтя щодо навмисного вказання некоректного показника, який би не відповідав ані фактичним показникам, ані наявній технічній документації, ані будь яким іншим міркуванням та не містить жодного логічного обґрунтування, що свідчило б про навмисний намір вказувати не коректний показник. Учасник ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406) у складі тендерної пропозиції надав документи про запропонований товар, його виробника, параметри і технічні характеристики. Частиною 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Відповідно до частини 4 статті 101 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі — Закон про доступ до публічної інформації) перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Кабінетом Міністрів України. При цьому до такого переліку Кабінет Міністрів України обов’язково включає інформацію, доступ до якої у формі відкритих даних передбачено законом. Також Замовником під час аналізу документів, встановлено, що відповідно наявна публічна інформація від виробника про товар, предмет закупівлі, що запропонований від ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406) за посилання https://ytocorp.com/5-5-1-80-115hp-tractor-nlx-nly-series.html Також Замовник надає проаналізовані публічні документи, на відповідність запропонованого товару до потреб та технічного завдання закупівлі №UA-2024-06-21-010580-a.(Додаток № 3 документи про товар-предмет закупівлі). Крім того, Замовником було здійснено повну, всебічну та об’єктивну перевірку пропозиції ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406) із врахуванням актуальних на момент проведення закупівлі вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (із урахуванням змін) у відповідності до вимог підпункту 3 пункту 44, підпункту 2 пункту 45 та абзацу 15 пункту 47 Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» на підставі наданих документів та публічних даних державних реєстрів. Замовником було здійснено вивірку документів тендерної пропозиції ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406) на достовірність та встановлено, що недостовірна інформація відсутня згідно публічних даних та державних реєстрів, тому Замовником виконано вимоги згідно з абзацом першим пункту 42 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із урахуванням змін). Також, учасник ТОВ «Торгова Компанія "Спецзапчасть"» (код ЄДРПОУ 36549406) надав документи переможця, які підтверджують відсутність підстав визначених п.44 Особливостей: довідку про відсутність кримінальної відповідальності щодо особи, та інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення. Замовник звертає увагу на позицію Конституційного Суду України у Рішенні від 25 січня 2012 року №3-рп/2012 (справа №1-11/2012), де зазначено, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення (ст. 2 КАС України), а тому Замовник готовий до захисту позиції законності наведених ним вище дій, якщо рішення контролюючого органу в цьому моніторингу будуть суперечити судовій практиці. Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro. Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни - протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, тобто в період 23 із по 25 вересня 2024 року відповідно. Додатки: 1.Таблиця аналізу аналогічних закупівель на 1 аркуші. 2.Комерційні пропозиції .(9 файлів) 3.Документи про товар-предмет закупівлі (техпаспорт) на 9 аркушах.
Комунальне підприємство «Надія» Вороновицької селищної ради ознайомившись з висновком від 30.09.2024 року по моніторингу процедури закупівлі UA-2024-06-21-010580-a, надає інформацію щодо усунення порушень, які були виявлені під час проведення моніторингу: На виконання вимоги п. 3 Констатуючої частини висновку, наказом № 58 від 04.10.2024 року прийнято заходи: 1. Оголошено догану Манзику Матвію Матвійовичу (уповноважену особою з питань публічних закупівель (директора)) через порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII та положень «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів У країни від 12 жовтня 2022 року №1178 2. Зобов’язано Манзика Матвія Матвійовича (уповноважену особою з питань публічних закупівель (директора)) пройти навчання з підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель. На підставі вище викладеного повідомляю, що в майбутньому зобов’язуюся недопущення відповідних порушень законовавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедур закупівель.