0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
22 000 000.00 UAH
Завершено. Порушення не знайдено
Дата: 10 жовт. 11:57
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг «Комплекс зберігання даних з підтримкою технології тірінга (переносу неактивних даних)» (Код ДК 021:2015: 48823000-3 — Файлові сервери) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-19-011453-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань. 1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, посилання на сайти на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, та/або інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 3. Надати інформацію та документи, які підтверджують обставини, що спричинили необхідність внесення змін до умов договору від 09.09.2024 № 79/141 шляхом укладання додаткової угоди № 1 від 09.09.2024 до договору від 09.09.2024 № 79/141? Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Щодо першого питання. Очікувана вартість предмету закупівлі визначена відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (із змінами) методом, який передбачає направлення не менше 3-х запитів цінових пропозицій постачальникам товару, тобто методом порівняння ринкових цін. У відповідь на запити Замовника, потенційні постачальники товару надали свої цінові пропозиції (додаток 1), відповідно до яких були здійснені наступні розрахунки. Очікувана ціна за одиницю товару розрахована, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, за формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані у відповідь на запити цінових пропозицій; К - кількість цін. Таким чином, Цод = (21 995,00 тис. грн + 21 970,00 тис. грн + 22 035,00 тис. грн) / 3 = 22 000,00 тис. гривень. Отже, очікувана вартість предмета закупівлі була визначена, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару, тобто 1 (один) комплекс, за формулою: ОВмрц = Цод * V, де: ОВмрц - очікувана вартість, розрахована за методом порівняння ринкових цін; Цод - очікувана ціна за одиницю товару; V - кількість товару, що закуповується. Таким чином, ОВмрц = 22 000,00 тис. грн * 1 комплекс = 22 000,00 тис. гривень. Щодо другого питання. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) розміщено 19.08.2024 на офіційному вебсайті Державної служби зайнятості (https://www.dcz.gov.ua/publictrade/period/fact?filter=2024) за посиланням: https://old.dcz.gov.ua/sites/default/files/2024_08_obgruntuvannya_22mln_komplekszberigannya.pdf (додаток 2). Щодо третього питання. Пунктом 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Також пунктом 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім вичерпного переліку випадків. Так, нормами Цивільного та Господарського кодексів України (далі – ЦКУ та ГКУ відповідно) надане тлумачення істотних умов договору, зокрема частиною третьою статті 180 ГКУ визначено, що при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Разом з тим, частиною першою статті 638 ЦКУ визначено, що істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Статтею 189 ГКУ визначено, що ціна є істотною умовою господарського договору. Ціна зазначається в договорі у гривнях. На виконання вимог ЦКУ та ГКУ Замовником в пункті 4 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначені умови договору про закупівлю, які є істотними в рамках цієї закупівлі, а саме: предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Необхідно зазначити, що в статті «Ціна як умова господарського договору» (https://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/4673456/226869), автором якої є суддя Старкова Г. М., зазначено, що визнання господарського договору укладеним є не лише після здійснення певних дій сторонами щодо визначеності умов договору, але і його виконання, що дає змогу сторонам здійснити волевиялення на встановлення ціни договору (наприклад, платіж за рахунком). Тобто встановлення умови договору, зокрема щодо ціни, є не проблемою виконання, а проблемою формалізації волевиявлення сторін на підтвердження укладання тієї чи іншої умови. Лише в тому разі, коли певні дії сторін підтверджують їх волевиявлення виникає факт укладання договору. У практичній площині питання визначення договірної ціни зводиться до можливості контрагентів встановлювати ціни на свій розсуд, або ж враховувати нормативне регулювання в цій сфері. Таким чином, зазначена проблема перебуває на межі приватного й публічного права. Від того, як виписана умова про ціну, залежить її встановлення, а відтак – і оплата за договором. Таким чином, ціна може характеризуватися такою властивістю, як комплексність, тобто включати складові, пов’язані з транспортуванням і доставкою товару, його зберіганням, страхуванням тощо, а з врахуванням попередньо зазначеної автором статті інформації, ціна договору не може сприйматись окремо від оплати договору, яка неможлива без зазначення відповідних банківських реквізитів отримувача коштів за договором. Підсумовуючи вищенаведене, укладення додаткової угоди № 1 від 09.09.2024 (додаток 4) до Договору про закупівлю № 79/141 від 09.09.2024 (додаток 3), тобто викладення реквізитів Сторін в частині зазначення зокрема банківського рахунку отримувача коштів за договором, має природу істотної умови, а саме: ціни, та, як наслідок, Замовником прийняте рішення щодо оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору із зазначенням найбільш прийнятного випадку зміни істотних умов про закупівлю, а саме: покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Разом з тим, потреба оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни банківських реквізитів викликана необхідністю забезпечення громадського контролю через вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель, що передбачено частиною п’ятою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Також, частиною другою статті 7 Закону визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політку у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність річного плану, договору про закупівлю та звіту про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель. Виходячи із норм, викладених в пунктах 9 та 10 Порядку казначейського обслуговування коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1465, а саме: у разі здійснення публічних закупівель Державна служба зайнятості разом з платіжними інструкціями подає органам Казначейства документи для проведення перевірки згідно з вимогами законодавства у сфері публічних закупівель, а також Державна служба зайнятості забезпечує правильність оформлення та заповнення реквізитів платіжних інструкцій тощо. Враховуючи вищенаведене, необхідність внесення змін до договору та, як наслідок, укладення додаткової угоди і оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору, передбачено як вищенаведеними нормами чинного законодавства та підзаконними актами, так і пунктами 12.2, 15.2 Договору про закупівлю від 09.09.2024 № 79/141 та ініціативою контрагента (лист від 09.09.2024 № 0909/1 (додаток 5), а також підтверджується позицією органу державного фінансового контролю, який склав адміністративний протокол, та органу судової влади, зокрема Вінницького міського суду Вінницької області, який виніс Постанову про накладення адміністративного стягнення по справі № 127/685/20 (провадження № 3/127/160/20) за порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі (додаток 6). Разом з тим, необхідність і законність внесення змін до договору в частині зміни реквізитів сторін та оприлюднення відповідного повідомлення в електронній системі закупівель підтверджується також висновками про результати моніторингів процедур закупівель, за результатами яких були укладені договори та додаткові угоди до цих договорів, в тому числі щодо зміни банківських реквізитів (моніторинг ID: UA-M-2023-02-28-000009 (додаток 8) за процедурою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-03-002809-a; моніторинг ID: UA-M-2023-01-10-000101 (додаток 7) за процедурою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-08-11-008596-a). Необхідно зазначити, що виявлені під час проведення цих моніторингів порушення не пов’язані ні з укладенням, ні з оприлюдненням в електронній системі закупівель повідомлень про внесення змін до договорів про закупівлю в частині зміни реквізитів та оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору із зазначенням випадку для внесення змін до істотних умов договору: покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Додатки: 1) Цінові пропозиції потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі; 2) Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі; 3) Договір про закупівлю № 79/141 від 09.09.2024; 4) Додаткова угода № 1 від 09.09.2024 до Договору про закупівлю № 79/141 від 09.09.2024; 5) Лист ТОВ «ІТ ЕСКОРТ» від 09.09.2024 № 0909/1; 6) Постанова Вінницького міського суду Вінницької області про накладення адміністративного стягнення по справі № 127/685/20 (провадження № 3/127/160/20); 7) Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2022-08-11-008596-a; 8) Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-01-03-002809-a.
Щодо першого питання. Очікувана вартість предмету закупівлі визначена відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (із змінами) методом, який передбачає направлення не менше 3-х запитів цінових пропозицій постачальникам товару, тобто методом порівняння ринкових цін. У відповідь на запити Замовника, потенційні постачальники товару надали свої цінові пропозиції (додаток 1), відповідно до яких були здійснені наступні розрахунки. Очікувана ціна за одиницю товару розрахована, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, за формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані у відповідь на запити цінових пропозицій; К - кількість цін. Таким чином, Цод = (21 995,00 тис. грн + 21 970,00 тис. грн + 22 035,00 тис. грн) / 3 = 22 000,00 тис. гривень. Отже, очікувана вартість предмета закупівлі була визначена, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару, тобто 1 (один) комплекс, за формулою: ОВмрц = Цод * V, де: ОВмрц - очікувана вартість, розрахована за методом порівняння ринкових цін; Цод - очікувана ціна за одиницю товару; V - кількість товару, що закуповується. Таким чином, ОВмрц = 22 000,00 тис. грн * 1 комплекс = 22 000,00 тис. гривень. Щодо другого питання. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) розміщено 19.08.2024 на офіційному вебсайті Державної служби зайнятості (https://www.dcz.gov.ua/publictrade/period/fact?filter=2024) за посиланням: https://old.dcz.gov.ua/sites/default/files/2024_08_obgruntuvannya_22mln_komplekszberigannya.pdf (додаток 2). Щодо третього питання. Пунктом 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Також пунктом 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім вичерпного переліку випадків. Так, нормами Цивільного та Господарського кодексів України (далі – ЦКУ та ГКУ відповідно) надане тлумачення істотних умов договору, зокрема частиною третьою статті 180 ГКУ визначено, що при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Разом з тим, частиною першою статті 638 ЦКУ визначено, що істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Статтею 189 ГКУ визначено, що ціна є істотною умовою господарського договору. Ціна зазначається в договорі у гривнях. На виконання вимог ЦКУ та ГКУ Замовником в пункті 4 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначені умови договору про закупівлю, які є істотними в рамках цієї закупівлі, а саме: предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Необхідно зазначити, що в статті «Ціна як умова господарського договору» (https://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/4673456/226869), автором якої є суддя Старкова Г. М., зазначено, що визнання господарського договору укладеним є не лише після здійснення певних дій сторонами щодо визначеності умов договору, але і його виконання, що дає змогу сторонам здійснити волевиялення на встановлення ціни договору (наприклад, платіж за рахунком). Тобто встановлення умови договору, зокрема щодо ціни, є не проблемою виконання, а проблемою формалізації волевиявлення сторін на підтвердження укладання тієї чи іншої умови. Лише в тому разі, коли певні дії сторін підтверджують їх волевиявлення виникає факт укладання договору. У практичній площині питання визначення договірної ціни зводиться до можливості контрагентів встановлювати ціни на свій розсуд, або ж враховувати нормативне регулювання в цій сфері. Таким чином, зазначена проблема перебуває на межі приватного й публічного права. Від того, як виписана умова про ціну, залежить її встановлення, а відтак – і оплата за договором. Таким чином, ціна може характеризуватися такою властивістю, як комплексність, тобто включати складові, пов’язані з транспортуванням і доставкою товару, його зберіганням, страхуванням тощо, а з врахуванням попередньо зазначеної автором статті інформації, ціна договору не може сприйматись окремо від оплати договору, яка неможлива без зазначення відповідних банківських реквізитів отримувача коштів за договором. Підсумовуючи вищенаведене, укладення додаткової угоди № 1 від 09.09.2024 (додаток 4) до Договору про закупівлю № 79/141 від 09.09.2024 (додаток 3), тобто викладення реквізитів Сторін в частині зазначення зокрема банківського рахунку отримувача коштів за договором, має природу істотної умови, а саме: ціни, та, як наслідок, Замовником прийняте рішення щодо оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору із зазначенням найбільш прийнятного випадку зміни істотних умов про закупівлю, а саме: покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Разом з тим, потреба оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни банківських реквізитів викликана необхідністю забезпечення громадського контролю через вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель, що передбачено частиною п’ятою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Також, частиною другою статті 7 Закону визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політку у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність річного плану, договору про закупівлю та звіту про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель. Виходячи із норм, викладених в пунктах 9 та 10 Порядку казначейського обслуговування коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1465, а саме: у разі здійснення публічних закупівель Державна служба зайнятості разом з платіжними інструкціями подає органам Казначейства документи для проведення перевірки згідно з вимогами законодавства у сфері публічних закупівель, а також Державна служба зайнятості забезпечує правильність оформлення та заповнення реквізитів платіжних інструкцій тощо. Враховуючи вищенаведене, необхідність внесення змін до договору та, як наслідок, укладення додаткової угоди і оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору, передбачено як вищенаведеними нормами чинного законодавства та підзаконними актами, так і пунктами 12.2, 15.2 Договору про закупівлю від 09.09.2024 № 79/141 та ініціативою контрагента (лист від 09.09.2024 № 0909/1 (додаток 5), а також підтверджується позицією органу державного фінансового контролю, який склав адміністративний протокол, та органу судової влади, зокрема Вінницького міського суду Вінницької області, який виніс Постанову про накладення адміністративного стягнення по справі № 127/685/20 (провадження № 3/127/160/20) за порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі (додаток 6). Разом з тим, необхідність і законність внесення змін до договору в частині зміни реквізитів сторін та оприлюднення відповідного повідомлення в електронній системі закупівель підтверджується також висновками про результати моніторингів процедур закупівель, за результатами яких були укладені договори та додаткові угоди до цих договорів, в тому числі щодо зміни банківських реквізитів (моніторинг ID: UA-M-2023-02-28-000009 (додаток 8) за процедурою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-03-002809-a; моніторинг ID: UA-M-2023-01-10-000101 (додаток 7) за процедурою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-08-11-008596-a). Необхідно зазначити, що виявлені під час проведення цих моніторингів порушення не пов’язані ні з укладенням, ні з оприлюдненням в електронній системі закупівель повідомлень про внесення змін до договорів про закупівлю в частині зміни реквізитів та оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору із зазначенням випадку для внесення змін до істотних умов договору: покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Додатки: 1) Цінові пропозиції потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі; 2) Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі; 3) Договір про закупівлю № 79/141 від 09.09.2024; 4) Додаткова угода № 1 від 09.09.2024 до Договору про закупівлю № 79/141 від 09.09.2024; 5) Лист ТОВ «ІТ ЕСКОРТ» від 09.09.2024 № 0909/1; 6) Постанова Вінницького міського суду Вінницької області про накладення адміністративного стягнення по справі № 127/685/20 (провадження № 3/127/160/20); 7) Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2022-08-11-008596-a; 8) Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-01-03-002809-a.
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг «Комплекс зберігання даних з підтримкою технології тірінга (переносу неактивних даних)» (Код ДК 021:2015: 48823000-3 — Файлові сервери) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-19-011453-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань. 1. Надати пояснення щодо не оприлюднення через електронну систему закупівель переліку змін до тендерної документації (Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться) відповідно до вимог пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. 2. Відповідно до пункту 1 підпункту 1.1 Додатку 1 тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: копії документів на підтвердження виконання не менше ніж трьох договорів, зазначеного в наданій Учасником довідці та/або лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше трьох) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору. Надайте посилання або назву самого файлу лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше трьох) поданого учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
На виконання норми частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту. Щодо першого питання. 19 серпня 2024 року були оголошені торги на закупівлю за ДК 021:2015 48820000-2 Сервери (Комплекс зберігання даних з підтримкою технології тірінга (переносу неактивних даних), ДК 021:2015 48823000-3 Файлові сервери). На виконання частини першої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів (далі – оголошення) була оприлюднена тендерна документація, яка завантажена до системи електронних торгів о 18:26 год. Крім того, наданий Уповноваженій особі на оприлюднення файл із змістом робочої редакції тендерної документації замість остаточної, яка була затверджена Уповноваженою особою (протокольне рішення (протокол) № 181 від 19.08.2024), був завантажений о 18:17 год., але не підписаний окремим цифровим підписом файл. Зазначаємо, що реалізація авторизованим майданчиком технічних завдань ДП «Прозорро», передбачає накладення цифрового підпису окремо як на тендерну документацію та оголошення, так і на всі зміни до тендерної документації та зміни до оголошення. Таким чином, наявність лише одного цифрового підпису, накладеного на оголошення та на тендерну документацію о 18:28 год., свідчить про те, що змін до тендерної документації не було та, як наслідок, відсутні підстави для оприлюднення документів, передбачених пунктом 3 частини першої статті 10 та частиною другою статті 24 Закону. Необхідно зазначити, що у період виконання договору, укладеного за результатами торгів, була виявлена в тендерній документації несуттєва технічна (механічна, формальна) помилка (далі – несуттєва помилка) в частині зазначення на титульному аркуші тендерної документації в дужках слова «нова редакція», виправити яку не було технічної можливості. Враховуючи те, що ні запитів від потенційних учасників торгів щодо надання роз’яснень стосовно тендерної документації, ні оскаржень умов тендерної документації не було, то ця несуттєва помилка не вплинула жодним чином ні на хід закупівлі, ні на її результати. Таким чином, Уповноваженою особою було прийняте рішення (протокольне рішення (протокол) № 219/1 від 18 вересня 2024 року) про допущення технічних (механічних, формальних) помилок. Водночас повідомляємо, що алгоритм дій при виявленні помилки, який був застосований замовником, передбачений рекомендаціями, зазначеними на інформаційному ресурсі в сфері публічних закупівель «Прозорро INFOBOX», що створений ДП «Прозорро». Зазначене підприємство визначене відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення вебпорталу Уповноваженого органу з питань закупівель ІТС «PROZORRO» (посилання: https://infobox.prozorro.org/articles/pomilki-zamovnikiv-ta-mozhlivi-varianti-jih-vipravlennya). Також порядок дій замовника узгоджується з позицією Державної казначейської служби України, викладеним в листі від 11.12.2019 № 24-10-08/21940 (посилання: https://infobox.prozorro.org/news-mert/list-dksu-shchodo-kontrolyu-za-dotrimannyam-byudzhetnogo-zakonodavstva-u-sferi-zakupivel). Разом з тим повідомляємо, що у винної у цих несуттєвих помилках особи, були затребувані пояснення, в яких викладені як об’єктивні, так і суб’єктивні причини неуважності у виконанні посадових обов’язків. Уповноваженою особою проведена відповідна роз’яснювальна робота з метою недопущенню помилок в майбутньому. Також, завдяки здійсненню моніторингу та наявності відповідного запиту до замовника з’явилась технічна можність оприлюднити протокол про допущення несуттєвої технічної (механічної, формальної) помилки, чим забезпечується, в першу чергу, вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель. Щодо другого питання. Тендерною документацією встановлений кваліфікаційний критерій процедури закупівлі «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», на підтвердження відповідності якому Учасник має надати в тому числі копії документів на підтвердження виконання не менше ніж трьох договорів, зазначеного в наданій Учасником довідці та/або лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше трьох) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору. Тобто Учасник підтверджує належне виконання аналогічних договорів шляхом надання у складі тендерної пропозиції: або документів на підтвердження виконання договорів (акти, видаткові накладні тощо); або документів на підтвердження виконання договорів (акти, видаткові накладні тощо) разом з листом-відгуком (або рекомендаційним листом тощо); або листом-відгуком (або рекомендаційним листом тощо). Так, Учасником в складі тендерної пропозиції надані сканкопії аналогічних договорів та документів, що підтверджують їх належне виконання, а саме: 1) сканкопії договору про закупівлю товару № 47 від 01.12.2021 та додаткової угоди № 1 від 07.12.2021 до договору про закупівлю товару № 47 від 01.12.2021 (файл: 1.1 Договір №47.pdf), видаткової накладної № 105 від 14.12.2021 (файл: 1.2 ВН до Договору №47.pdf) та листа Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 30.12.2021 (файл: 1.3 Відгук до Договору №47.pdf). 2) сканкопії договору № 84 від 07.12.2022 та додаткової угоди № 1 від 27.04.2023 до договору № 84 від 07.12.2022 (файл: 1.6 Договір №84.pdf), видаткової накладної № 34 від 07.12.2022 (файл: 1.7 ВН до Договору №84.pdf); 3) сканкопії договору № 680 від 10.10.2022 та додаткової угоди № 1 від 18.11.2022 до договору № 680 від 10.10.2022 (файл: 1.4 Договір №680.pdf), видаткової накладної № 38 від 14.12.2022 (файл: 1.5 ВН до Договору №680.pdf); 4) сканкопія договору № 57/141 від 27.06.2023 (файл: 1.8 Договір №57_141.pdf), акту приймання-передачі товару № 19 від 04.10.2023 та видаткової накладної № 19 від 04.10.2023, акту приймання-передачі товару № 14 від 29.08.2023 та видаткової накладної № 14 від 29.08.2023; акту приймання-передачі товару № 17 від 18.09.2023 та видаткової накладної № 17 від 18.09.2023 (файл: 1.9 ВН, акти до Договору №57_141.PDF). Необхідно зазначити, що документ, який підтверджує про належне виконання договору № 680 від 10.10.2022, є видаткова накладна № 38 від 14.12.2022, яка містить обов’язкові реквізити, що передбачені статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», проте не містить необов’язкового реквізиту для первинного документа – підстави для здійснення операції, тобто дату та номер договору, на виконання умов якого була здійснена поставка товару. Таким чином, інформація, яка була зазначена в обов’язкових реквізитах первинного документа – видаткова накладна № 38, була достатня для підтвердження належного виконання договору № 680. Зазначена позиція Замовника підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 24527-р/пк-пз від 29.10.2021 (файл: рішення від 29.10.2021 № 24527.pdf). Враховуючи вищенаведене, Учасником документально підтверджений досвід виконання чотирьох аналогічних за предметом закупівлі договорів, три з яких шляхом надання документів на підтвердження виконання договорів (акти, видаткові накладні тощо), і лише договір № 47 від 01.12.2021 – шляхом надання документів на підтвердження виконання договорів (акти, видаткові накладні тощо) разом з листом-відгуком (або рекомендаційним листом тощо) (файл: 1.3 Відгук до Договору №47.pdf ). Додатки (файли): 1) Протокольне рішення 219_1.pdf; 2) 1.1 Договір №47.pdf 3) 1.2 ВН до Договору №47.pdf 4) 1.3 Відгук до Договору №47.pdf 5) 1.6 Договір №84.pdf 6) 1.7 ВН до Договору №84.pdf 7) 1.4 Договір №680.pdf 8) 1.5 ВН до Договору №680.pdf 9) 1.8 Договір №57_141.pdf 10) 1.9 ВН, акти до Договору №57_141.PDF 11) рішення від 29.10.2021 № 24527.pdf
На виконання норми частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту. Щодо першого питання. 19 серпня 2024 року були оголошені торги на закупівлю за ДК 021:2015 48820000-2 Сервери (Комплекс зберігання даних з підтримкою технології тірінга (переносу неактивних даних), ДК 021:2015 48823000-3 Файлові сервери). На виконання частини першої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів (далі – оголошення) була оприлюднена тендерна документація, яка завантажена до системи електронних торгів о 18:26 год. Крім того, наданий Уповноваженій особі на оприлюднення файл із змістом робочої редакції тендерної документації замість остаточної, яка була затверджена Уповноваженою особою (протокольне рішення (протокол) № 181 від 19.08.2024), був завантажений о 18:17 год., але не підписаний окремим цифровим підписом файл. Зазначаємо, що реалізація авторизованим майданчиком технічних завдань ДП «Прозорро», передбачає накладення цифрового підпису окремо як на тендерну документацію та оголошення, так і на всі зміни до тендерної документації та зміни до оголошення. Таким чином, наявність лише одного цифрового підпису, накладеного на оголошення та на тендерну документацію о 18:28 год., свідчить про те, що змін до тендерної документації не було та, як наслідок, відсутні підстави для оприлюднення документів, передбачених пунктом 3 частини першої статті 10 та частиною другою статті 24 Закону. Необхідно зазначити, що у період виконання договору, укладеного за результатами торгів, була виявлена в тендерній документації несуттєва технічна (механічна, формальна) помилка (далі – несуттєва помилка) в частині зазначення на титульному аркуші тендерної документації в дужках слова «нова редакція», виправити яку не було технічної можливості. Враховуючи те, що ні запитів від потенційних учасників торгів щодо надання роз’яснень стосовно тендерної документації, ні оскаржень умов тендерної документації не було, то ця несуттєва помилка не вплинула жодним чином ні на хід закупівлі, ні на її результати. Таким чином, Уповноваженою особою було прийняте рішення (протокольне рішення (протокол) № 219/1 від 18 вересня 2024 року) про допущення технічних (механічних, формальних) помилок. Водночас повідомляємо, що алгоритм дій при виявленні помилки, який був застосований замовником, передбачений рекомендаціями, зазначеними на інформаційному ресурсі в сфері публічних закупівель «Прозорро INFOBOX», що створений ДП «Прозорро». Зазначене підприємство визначене відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення вебпорталу Уповноваженого органу з питань закупівель ІТС «PROZORRO» (посилання: https://infobox.prozorro.org/articles/pomilki-zamovnikiv-ta-mozhlivi-varianti-jih-vipravlennya). Також порядок дій замовника узгоджується з позицією Державної казначейської служби України, викладеним в листі від 11.12.2019 № 24-10-08/21940 (посилання: https://infobox.prozorro.org/news-mert/list-dksu-shchodo-kontrolyu-za-dotrimannyam-byudzhetnogo-zakonodavstva-u-sferi-zakupivel). Разом з тим повідомляємо, що у винної у цих несуттєвих помилках особи, були затребувані пояснення, в яких викладені як об’єктивні, так і суб’єктивні причини неуважності у виконанні посадових обов’язків. Уповноваженою особою проведена відповідна роз’яснювальна робота з метою недопущенню помилок в майбутньому. Також, завдяки здійсненню моніторингу та наявності відповідного запиту до замовника з’явилась технічна можність оприлюднити протокол про допущення несуттєвої технічної (механічної, формальної) помилки, чим забезпечується, в першу чергу, вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель. Щодо другого питання. Тендерною документацією встановлений кваліфікаційний критерій процедури закупівлі «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», на підтвердження відповідності якому Учасник має надати в тому числі копії документів на підтвердження виконання не менше ніж трьох договорів, зазначеного в наданій Учасником довідці та/або лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше трьох) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору. Тобто Учасник підтверджує належне виконання аналогічних договорів шляхом надання у складі тендерної пропозиції: або документів на підтвердження виконання договорів (акти, видаткові накладні тощо); або документів на підтвердження виконання договорів (акти, видаткові накладні тощо) разом з листом-відгуком (або рекомендаційним листом тощо); або листом-відгуком (або рекомендаційним листом тощо). Так, Учасником в складі тендерної пропозиції надані сканкопії аналогічних договорів та документів, що підтверджують їх належне виконання, а саме: 1) сканкопії договору про закупівлю товару № 47 від 01.12.2021 та додаткової угоди № 1 від 07.12.2021 до договору про закупівлю товару № 47 від 01.12.2021 (файл: 1.1 Договір №47.pdf), видаткової накладної № 105 від 14.12.2021 (файл: 1.2 ВН до Договору №47.pdf) та листа Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 30.12.2021 (файл: 1.3 Відгук до Договору №47.pdf). 2) сканкопії договору № 84 від 07.12.2022 та додаткової угоди № 1 від 27.04.2023 до договору № 84 від 07.12.2022 (файл: 1.6 Договір №84.pdf), видаткової накладної № 34 від 07.12.2022 (файл: 1.7 ВН до Договору №84.pdf); 3) сканкопії договору № 680 від 10.10.2022 та додаткової угоди № 1 від 18.11.2022 до договору № 680 від 10.10.2022 (файл: 1.4 Договір №680.pdf), видаткової накладної № 38 від 14.12.2022 (файл: 1.5 ВН до Договору №680.pdf); 4) сканкопія договору № 57/141 від 27.06.2023 (файл: 1.8 Договір №57_141.pdf), акту приймання-передачі товару № 19 від 04.10.2023 та видаткової накладної № 19 від 04.10.2023, акту приймання-передачі товару № 14 від 29.08.2023 та видаткової накладної № 14 від 29.08.2023; акту приймання-передачі товару № 17 від 18.09.2023 та видаткової накладної № 17 від 18.09.2023 (файл: 1.9 ВН, акти до Договору №57_141.PDF). Необхідно зазначити, що документ, який підтверджує про належне виконання договору № 680 від 10.10.2022, є видаткова накладна № 38 від 14.12.2022, яка містить обов’язкові реквізити, що передбачені статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», проте не містить необов’язкового реквізиту для первинного документа – підстави для здійснення операції, тобто дату та номер договору, на виконання умов якого була здійснена поставка товару. Таким чином, інформація, яка була зазначена в обов’язкових реквізитах первинного документа – видаткова накладна № 38, була достатня для підтвердження належного виконання договору № 680. Зазначена позиція Замовника підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 24527-р/пк-пз від 29.10.2021 (файл: рішення від 29.10.2021 № 24527.pdf). Враховуючи вищенаведене, Учасником документально підтверджений досвід виконання чотирьох аналогічних за предметом закупівлі договорів, три з яких шляхом надання документів на підтвердження виконання договорів (акти, видаткові накладні тощо), і лише договір № 47 від 01.12.2021 – шляхом надання документів на підтвердження виконання договорів (акти, видаткові накладні тощо) разом з листом-відгуком (або рекомендаційним листом тощо) (файл: 1.3 Відгук до Договору №47.pdf ). Додатки (файли): 1) Протокольне рішення 219_1.pdf; 2) 1.1 Договір №47.pdf 3) 1.2 ВН до Договору №47.pdf 4) 1.3 Відгук до Договору №47.pdf 5) 1.6 Договір №84.pdf 6) 1.7 ВН до Договору №84.pdf 7) 1.4 Договір №680.pdf 8) 1.5 ВН до Договору №680.pdf 9) 1.8 Договір №57_141.pdf 10) 1.9 ВН, акти до Договору №57_141.PDF 11) рішення від 29.10.2021 № 24527.pdf