0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
114 543.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 4 лист. 11:50
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
У відповідь на ваш запит, повідомляємо наступне: 1) як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі. Очікувану вартість предмета закупівлі визначено з урахуванням «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі» затвердженої Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275, згідно якої визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступним методом: Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг: здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках. Замовником було проаналізовано дві закупівлі, та взято середньоарифметичне значення (UA-2024-05-28-012487-a та UA-2024-08-13-007125-а). 2) яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних продавців послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх постачання саме комунальне підприємство «Черкасиводоканал» Черкаської міської ради. Надати послуги за даним предметом закупівлі зголосився лише один учасник, а саме комунальне підприємство «Черкасиводоканал» Черкаської міської ради. 3) чому придбання послуг очікуваною вартістю понад 100 тис грн. здійснено шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, якщо предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики у договорі від 29.10.2024 № 447 відрізняються від тих, які були визначені у тендерній документації до відкритих торгів UA-2024-08-30-008485-а. Договір буде розірвано, шляхом укладення додаткової угоди. 4) чому предмет закупівлі визначено не за четвертим знаком Єдиного закупівельного словника? Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок). Предмет закупівлі товарів і послуг визначається згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Єдиний закупівельний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр. Предмет закупівлі товарів і послуг згідно з Порядком має визначатися за показником четвертої цифри, тобто за класом. Клас вказують перші чотири цифри (XXXX0000-Y). Натомість перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y). Цифра «0» при визначенні за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника розміщується 5—8 цифрами коду. У разі якщо цифра «0» стоїть четвертою цифрою у коді, то значущими є перші три цифри, які означають показник третьої цифри — групу, а не клас. Отже, якщо четвертою цифрою в коді є цифра «0», в такому випадку клас у коді відсутній. Вказана вище правова позиція підтримана у листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03 вересня 2020 року № 3304-04-53972-06 «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель». Таким чином, уповноваженою особою Замовника 19.12.2022 року під час оприлюднення звіту про укладений договір про закупівлю №397 від 16.12.2022р., за яким придбавався трактор з навісним обладнанням, предмет закупівлі було правомірно визначено за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника, оскільки згідно Єдиного закупівельного словника для тракторів клас (показник четвертої цифри) у коді ДК 021:2015: 71900000-7: Лабораторні послуги – відсутній. Крім цього, звертаємо увагу на те, що Замовником при визначенні «предмета закупівлі» за третьою цифрою Єдиного закупівельного словника не зачіпає будь-чиїх прав, свобод та інтересів при здійснені закупівлі, а відтак принцип забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель та створення конкурентного середовища під час проведення відміненої закупівлі (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-08-30-008485-a), в даному випадку, був дотриманий. Відповідь на запит не надано вчасно, оскільки ні на майданчику (https://smarttender.biz/), ні сповіщення на пошту не надходило. Ще раз наголошуємо, що договір буде розірвано, шляхом укладення додаткової угоди.
У відповідь на ваш запит, повідомляємо наступне: 1) як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі. Очікувану вартість предмета закупівлі визначено з урахуванням «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі» затвердженої Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275, згідно якої визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступним методом: Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг: здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках. Замовником було проаналізовано дві закупівлі, та взято середньоарифметичне значення (UA-2024-05-28-012487-a та UA-2024-08-13-007125-а). 2) яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних продавців послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх постачання саме комунальне підприємство «Черкасиводоканал» Черкаської міської ради. Надати послуги за даним предметом закупівлі зголосився лише один учасник, а саме комунальне підприємство «Черкасиводоканал» Черкаської міської ради. 3) чому придбання послуг очікуваною вартістю понад 100 тис грн. здійснено шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, якщо предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики у договорі від 29.10.2024 № 447 відрізняються від тих, які були визначені у тендерній документації до відкритих торгів UA-2024-08-30-008485-а. Договір буде розірвано, шляхом укладення додаткової угоди. 4) чому предмет закупівлі визначено не за четвертим знаком Єдиного закупівельного словника? Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок). Предмет закупівлі товарів і послуг визначається згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Єдиний закупівельний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр. Предмет закупівлі товарів і послуг згідно з Порядком має визначатися за показником четвертої цифри, тобто за класом. Клас вказують перші чотири цифри (XXXX0000-Y). Натомість перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y). Цифра «0» при визначенні за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника розміщується 5—8 цифрами коду. У разі якщо цифра «0» стоїть четвертою цифрою у коді, то значущими є перші три цифри, які означають показник третьої цифри — групу, а не клас. Отже, якщо четвертою цифрою в коді є цифра «0», в такому випадку клас у коді відсутній. Вказана вище правова позиція підтримана у листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03 вересня 2020 року № 3304-04-53972-06 «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель». Таким чином, уповноваженою особою Замовника 19.12.2022 року під час оприлюднення звіту про укладений договір про закупівлю №397 від 16.12.2022р., за яким придбавався трактор з навісним обладнанням, предмет закупівлі було правомірно визначено за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника, оскільки згідно Єдиного закупівельного словника для тракторів клас (показник четвертої цифри) у коді ДК 021:2015: 71900000-7: Лабораторні послуги – відсутній. Крім цього, звертаємо увагу на те, що Замовником при визначенні «предмета закупівлі» за третьою цифрою Єдиного закупівельного словника не зачіпає будь-чиїх прав, свобод та інтересів при здійснені закупівлі, а відтак принцип забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель та створення конкурентного середовища під час проведення відміненої закупівлі (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-08-30-008485-a), в даному випадку, був дотриманий. Відповідь на запит не надано вчасно, оскільки ні на майданчику (https://smarttender.biz/), ні сповіщення на пошту не надходило. Ще раз наголошуємо, що договір буде розірвано, шляхом укладення додаткової угоди.