0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
2 863 724.00 UAH
Замовник
Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 4 лист. 15:19
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.)
Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Не усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Не усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.)
ПРИХОВАНО
Додаткова угода №1 від 26.06.2019 до договору від 26.06.2019 №25 оприлюднена пізніше у зв’язку із перевантаженням в роботі особи, відповідальної за проведення публічних закупівель, що технічно спричинило порушення строку публікації в системі.
Додаткова угода №1 від 26.06.2019 до договору від 26.06.2019 №25 оприлюднена пізніше у зв’язку із перевантаженням в роботі особи, відповідальної за проведення публічних закупівель, що технічно спричинило порушення строку публікації в системі.
Заперечення до висновку. У межах проведення Східним офісом Держаудитслужби, згідно рішення від 01.11.2019 № 190 моніторингу закупівлі ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, виконання робіт по об’єкту “Захист від підтоплення с. Аполонівка Солонянського району Дніпропетровської області шляхом розчистки річки Мокра Сура – капітальний ремонт” (ДК 021:2015: 45240000-1-Будівництво гідротехнічних об’єктів) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель PROZORRO за номером UA-2019-05-22-002610-a) згідно звернення Громадської організації “Платформа Громадський Контроль” від 23.10.2019 департамент надає заперечення. 1.Так, висновком Східного офісу Держаудитслужби встановлено, що Додаткова угода №1 від 26.06.2019 до Договору №25 оприлюднена 04.07.2019, тобто на 5 днів відповідно пізніше за визначений термін, чим порушено вимоги абзацу 9 частини 1 статті 10 Закону. Департемент не погоджується із зазначеними висновками з огляду на наступне: додаткова угода №1 від 26.06.2019 до договору від 26.06.2019 №25 оприлюднена 04.07.2019, тобто, враховуючи вихідні та святкові дні, від 28.06.2019 по 30.06.2019, додаткова угода оприлюднена на 2 дні, а не на 5 днів пізніше за визначений термін, як зазначено у висновку. Виходячи з поняття відповідно до статті 251 Цивільного кодексу України – це певний період у часі зі спливом якого пов’язана дія чи подія, що має юридичне значення. При цьому відповідно до частини першої статті 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. З огляду на викладене для обчислення перебігу строків необхідно керуватися Цивільним кодексом України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом, в якому визначаються строки, перебіг яких починається після настання певної події, з якою пов’язаний її початок. У такому разі перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язаний її початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення. Також, зазначаємо, що зміни внесені додатковою угодою №1 від 26.06.2019 до договору від 26.06.07.2019 №25 не є істотною умовою договору, визначеною частиною четвертою статті 36 Закону. Виходячи зі змісту пункту 5 частини першої статті 1 Закону, договір про закупівлю укладається між замовником і учасником за результатами проведення однієї з процедур закупівель, передбачених статтею 12 Закону. Тому, форма повідомлення про внесення змін до договору, яка затверджена наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490, передбачає зазначення випадків для внесення змін до істотних умов договору згідно з частиною четвертою статті 36 Закону. Отже, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю у розумінні Закону оприлюднюється відповідно до статті 10 Закону замовником саме у разі внесення змін до істотних умов такого договору у випадках, передбачених частиною четвертою статті 36 Закону. 2. Висновок Східного офісу Держаудитслужби Відповідно до вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 “Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель” зі змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579 (далі – наказ № 490), формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Формою наказу № 490 “Повідомлення про намір укласти договір” передбачено заповнення пункту №11 “Джерело фінансування закупівлі”. Проведеним аналізом встановлено, що формою “Повідомлення про намір укласти договір”, яке Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель 14.06.2019, відсутня обов’язкова інформація щодо джерел фінансування закупівлі. Отже, інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель, не відповідає вимогам абзацу першого пункту другого наказу №490 в частині внесення наявної інформації у поля, обов’язкові для заповнення, а саме “Джерело фінансування закупівлі” у формі “Повідомлення про намір укласти договір”. Заперечення: Оголошення на проведення відкритих торгів на вищезазначений об’єкт було опубліковано 22 травня 2019 року на майданчику https://my.zakupki.prom.ua/ відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”. Відповідно до наказу Мінекономрозвитку від 21.03.2019 № 463 “Про внесення змін до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року №490” (далі – Наказ) державні замовники мають заповнювати поле “джерело фінансування”, але технічну можливість заповнювати поле “джерело фінансування” отримали лише з 1 листопада 2019 року під час створення річного плану. Тобто, на той час в електронній системі закупівель не було технічної можливості оголосити закупівлю за формою оголошення, затвердженою вищезазначеним Наказом. Поле “Джерело фінансування” в системі з’явилось лише з 1 листопада 2019 року. На даний час в усі інші форми інформація про джерело фінансування буде підтягуватися автоматично через зв'язку план-тендер, при створенні закупівлі. Тому, форма “Повідомлення про намір укласти договір” відповідно до Наказу заповнюється електронною системою закупівель автоматично. 3. Висновок Східного офісу Держаудитслужби. Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Заперечення. Згідно п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк. Оскільки висновок за результатами проведеного моніторингу публічних закупівель встановлює для департамента певні обов`язки, такий висновок є актом індивідуальної дії, що приймається Держаудитслужбою в межах наданих їй повноважень та на виконання покладених на неї завдань. Тому має бути перевірений судом на відповідність п. п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 КАС України. Відповідно до п. п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Разом з тим, суд зазначає, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити підконтрольній установі для усунення порушень. Висновком від 21.11.2019 р. Східним офісом Держаудитслужби зобов`язано департамент здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Висновком від 21.11.2019 р Східним офісом Держаудитслужби департамент зобов`язано здійснити заходів щодо усунення виявлених порушень. Проте не конкретизовано яких саме заходів має вжити департамент, відтак такий висновок є неконкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень. Його зміст фактично зводиться до спонукання департамента самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень.