0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 053 800.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 8 лист. 16:35
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
На висновок Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.) за результатами моніторингу публічної закупівлі (відкриті торги) на закупівлю Виконання робіт з поточного ремонту кабінетів 404,405, м. Львів, пл. Ринок 1 (Класифікація за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) інформуємо наступне: 1) При оприлюдненні в електронній системі закупівель (внесенні і заповненні в електронному вигляді) оголошення про закупівлю Замовником не заповнено обов'язкове поле 10-2 «Джерело фінансування закупівлі»; відповідно у формі повідомлення про намір укласти договір (заповнюється електронною системою закупівель автоматично) не заповнено поле 11 «Джерело фінансування закупівлі» На момент оголошення торгів на закупівлю Виконання робіт з поточного ремонту кабінетів 404,405, м. Львів, пл. Ринок 1 (Класифікація за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) електронним майданчиком ще не було передбачено технічної можливості щодо зазначення в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів інформації про джерело фінансування закупівлі (окрема, спеціальна графа в обов’язкових до заповнення формах була відсутня. З врахуванням викладеного вище тендерним комітет замовника без завдання шкоди фінансовим інтересам держави та територіальної громади, ненавмисно при оголошені відкритих торгів на закупівлю Виконання робіт з поточного ремонту кабінетів 404,405, м. Львів, пл. Ринок 1 Класифікація за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) було зроблено технічну помилку та не відображено інформації про джерело фінансування закупівлі так, як того вимагає підзаконний нормативно-правовий акт – наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель». Встановлене Державною аудиторською службою України за результатом моніторингу порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель є наслідком технічної помилки замовника, є малозначним, не створює юридичних наслідків, не порушує вимог Закону, принципів публічних закупівель, не порушує прав та інтересів інших учасників торгів та в підсумку не має негативного впливу для бюджетів. Загалом, в дотримання законодавчих принципів відкритості та прозорості, інформація про джерело фінансування закупівлі була висвітлена замовником в протоколі Тендерного комітету від 15.11.2019 року, на якому розглядалось питання про усунення виявлених порушень, а також буде зазначена та висвітлена при укладенні договору з учасником-переможцем. Зокрема, поле 11 «Джерело фінансування» Джерелом фінансування закупівлі – є Кошти підприємства (отриманні, як внески до статутного капіталу) 2) Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у Додатку № 2 до тендерної документації Замовником не зазначено про необхідність подання учасниками інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, передбачених у пунктах 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону, та не зазначено про спосіб подання учасниками такої інформації. Крім того Замовником у пункті 1 Додатку № 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання переможцем торгів інформації на підтвердження відсутності підстави, зазначеної у пункті 2 частини 1 статті 17 Закону (в довільній формі), яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, чим порушено норми частини 3 статті 17 Закону та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. В таблиці додатку № 2 до тендерної документації (Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону) було передбачено, що для підтвердження відсутності підстав, визначених частиною першої ст. 17 Закону (щодо відсутності в учасника заборгованість зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) учасник надає (цитата): «Інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 (крім пунктів 1 і 7 частини першої), надається в довільній формі, із виокремленням кожної підстави визначеної у частинах першій і другій статті 17 (крім пунктів 1 і 7 частини першої) (однією довідкою в довільній формі) за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі наявності).» Одночасно, в тендерній документації зазначається , що «замовник перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі…». ч.3 статті 17 містить норму, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених п.2,3,5,6 і 8 ч.1 та ч.2 цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. На виконання вимог цього закону Тендерний комітет при створені тендерної документації в додатку №2 встановив можливість подання такої інформації в довільній формі, крім випадків інформації, що міститься в відкритих єдиних державних реєстрах. 3) На порушення вимог ч.2. ст23 ЗУ Замовником, при внесенні змін до тендерної документації, положення ТД, до яких внесено зміни не відображено у вигляді закреслених даних. Встановлене Державною аудиторською службою України за результатом моніторингу порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї є наслідком технічної помилки замовника, зокрема взамін закреслених даних, замовник виклав нову редакцію зі змінами, оскільки було лиш виправлено технічну описку в терміні виконання робіт. Дане порушення на думку тендерного комітету є малозначним, не створює юридичних наслідків, не порушує принципів публічних закупівель та концептуальних вимог Закону, не порушує прав та інтересів інших учасників торгів та в підсумку не має негативного впливу для бюджетів. 4) У висновку ДАСУ зазначено, що пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що допущення формальних несуттєвих помилок не призводить до відхилення тендерної пропозиції учасника, однак тендерна документація не містить опису та прикладів таких формальних (несуттєвих) помилок. Частина 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозиції. Дана норма не є імперативною, а одже не встановлює обов’язку Замовника при складанні даної тендерної документації, прописувати приклади та опис формальних (не суттєвих) помилок. 5) Крім того встановлено невідповідне зазначення у Додатку 5 до тендерної документації (яким визначено форму Тендерної пропозиції, яка подається учасником) предмету закупівлі, а саме у вказаному Додатку зазначено: «Код ДК 021:2015:45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (виконання робіт з ремонту кабінету 212 м. Львів, пл. Ринок 1)», в той час як предметом закупівлі є виконання робіт з поточного ремонту кабінетів 404, 405, м. Львів, пл. Ринок 1 Встановлене Державною аудиторською службою України за результатом моніторингу порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї є наслідком технічної помилки замовника, яка не впливає на зміст предмета закупівлі. Дане порушення на думку тендерного комітету є малозначним, не створює юридичних наслідків, не порушує принципів публічних закупівель, не порушує прав та інтересів інших учасників торгів та в підсумку не має негативного впливу для бюджетів. З метою недопущення таких помилок в майбутньому Тендерний комітет проведе навчання та впровадить більш детальний аналіз документації. 6) Проведеним аналізом розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БК Герц» встановлено, що в недотримання вищевказаних вимог тендерної документації у наданій у складі тендерної пропозиції довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації від 25.10.2019 № 25/2 не зазначено класності/розряду/категорії за вказаними у довідці відповідними посадами працівників. Дійсно учасник ТОВ «БК Герц» в складі тендерної пропозиції при заповненні відомостей згідно Додатку № 2 не зазначив класності/розряду/категорії працівників. Однак керуючись положенням ТД «учасник на власним бажанням може надавати матеріали про його відповідність кваліфікаційним критеріям» ТОВ «БК Герц» подає штатний розпис, в якому прописано ці відомості. В результаті аналізу та обговорення тендерний комітет прийняв колегіальне рішення, що це є формальна (несуттєва) помилка, тому не може стати підставою для відхилення його як учасника. Дослідивши всі документи подані учасником ТОВ «БК Герц», зробили висновок, що дана пропозиція відповідає всім вимогам тендерної документації. 7) ТОВ «БК Герц» після завершення аукціону (28.10.2019) завантажено 01.11.2019 Тендерну пропозицію (№ 01/1 від 01.11.2019) з ціновою пропозицією 700 000,00 гривень. Подання після аукціону вищевказаного документу у тендерній документації Замовника не вимагалося. Замовник не ініціював будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції, оскільки Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів. Мотивація Учасника для Замовника є невідомою. Здійснені заходи щодо усунення виявлених порушень: На виконання зобов’язань Державної аудиторської служби України, для усунення виявлених порушень законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель та з метою недопущення подібних випадків у подальшому, тендерним комітетом замовника: 1) повторно вивчено та узагальнено вимоги наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (із змінами станом на 02.08.2019); 2) проаналізовано та взято до уваги узагальнені відповіді рекомендаційного характеру Уповноваженого органу щодо застосування законодавства у сфері закупівель; 3) одноголосно вирішено в майбутньому чітко дотримуватись установлених форм оголошення про проведення відкритих торгів та повідомлення про намір укласти договір, із зазначати повну інформацію про джерело фінансування закупівлі так, як того вимагає наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель». 4) складено Протокол засідання тендерного комітету із зазначенням поля 11 «Джерело фінансування», Джерелом фінансування закупівлі – Кошти підприємства (отриманні, як внески до статутного капіталу)