0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
3 685 927.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 13 лист. 16:29
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Миколаївська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Миколаївська обл.)
ПРИХОВАНО
На Ваш запит Служба автомобільних доріг у Миколаївській області (надалі по тексту – Замовник) пояснює наступне. Стосовно нерозбірливого тексту в свідоцтвах про реєстрацію транспортних засобів, наданих переможцем торгів ТОВ «МІСТДОРБУД» (надалі по тексту – Переможець). Переможцем на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази», серед іншого, надано Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі (вих.№45/09 від 05.09.2019 файл Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.pdf), у пункті 43 якої зазначено наявність КДМ 15222 на шасі КРАЗ 6510 вантажний спеціальний, вантажний-С. В складі тендерної пропозиції Переможцем надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу на зазначений транспортний засіб (файл Тех.паспорти ОАД4.pdf стор. 5-6). Дійсно, якість свідоцтва не ідеальна, але ж Замовник вільно прочитав інформацію, яка необхідна для ідентифікації транспортного засобу, а саме тип ТЗ - вантажний спеціальний, вантажний-С, марку та модель транспортного засобу - КДМ 15222 на шасі КРАЗ 6510, власника – ДП «Миколаївській облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», серію та номер свідоцтва – КРС №404942, реєстраційний номер ВЕ 6053 АА. Крім того, зразок свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 1992р. «Про затвердження зразків національних та міжнародного посвідчень водіїв і документів, необхідних для реєстрації транспортних засобів», і є незмінним, поля ідентичні на усіх свідоцтвах про реєстрацію транспортного засобу, виданих у встановленому порядку, в тому числі наданого Переможцем у складі тендерної пропозиції. Також треба брати до уваги, що свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу завжди знаходяться у водія в транспортному засобі, а не в офісних приміщеннях, тому підвержені природному зносу (вицвітання, пошкодження, потертості тощо) і це є нормальним для документів такого роду. Свідоцтва відскановані в кольоровому вигляді, такі, які вони є в оригіналі, кращими їх зробити неможливо. Відносно транспортних засобів, наявність яких зазначена у пунктах 52 та 55 Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі Переможця. Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (файл Тех.паспорти ОАД5.pdf сторінки 3-4 та 11-12 відповідно) практично бездоганної якості, не враховуючи місцями природного зносу, вся інформація вільно читається, тому взагалі незрозуміло, чому виникла потреба в поясненнях до цих свідоцтв. Враховуючи вищевикладене, Замовником в повній мірі ідентифіковано інформацію про наявні транспортні засоби, зазначені у пунктах 43, 52 та 55 Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі Переможця, тому Замовником прийняте рішення про відповідність Переможця кваліфікаційним критеріям, що викладено у протоколі розгляду тендерних пропозицій №5/45/2019 від 30 вересня 2019 року. Стосовно відсутності одного з двох свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу ГАЗ 5312 вантажний бортовий - С, зазначених в позиції 32 Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі. Умовами тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» вимагалось надання Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі встановленої форми та для підтвердження правових підстав щодо наявності залучених машин, механізмів та обладнання, учасник зазначає правові підстави, згідно яких він його залучає з наданням у складі тендерної пропозиції відповідних документів: - договору(ів) оренди (надання послуг, тощо) з усіма додатками, передбаченими договором(ами); - лист(и) від орендодавця(ів) (надавачів послуг, власників, тощо) щодо не заперечення використання його машин, механізмів та обладнання для надання послуг учасником за предметом закупівлі (в тому числі від субпідрядника при залученні до виконання робіт субпідрядних організацій) з обов’язковим зазначенням, що договір оренди (надання послуг, тощо) є діючим на момент проведення закупівлі та за необхідності буде продовжений на строк, необхідний для завершення надання послуг (виконання робіт) за предметом закупівлі; - свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (машини тощо) та/або інші реєстраційні документи, що свідчать про державну/відомчу реєстрацію машин та механізмів, на залучені машини та механізми (в тому числі на машини та механізми субпідрядника при залученні до виконання робіт субпідрядних організацій). Переможцем в складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі (вих.№45/09 від 05.09.2019 файл Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.pdf), у пункті 32 якої зазначено наявність ГАЗ 5312 вантажний бортовий – С у кількості 2 одиниць, що є залученими на підставі договору надання послуг дорожньо-будівельною технікою з ДП «Миколаївській облавтодор» №19/08-2019 від 19.08.2019 (файл Договір надання послуг технікою ОАД.pdf). Для підтвердження правових підстав щодо наявності залучених машин ГАЗ 5312 вантажний бортовий – С у кількості 2 одиниць Переможцем надано: - договір надання послуг дорожньо-будівельною технікою з ДП «Миколаївській облавтодор» №19/08-2019 від 19.08.2019 (файл Договір надання послуг технікою ОАД.pdf), в додатку 1 до якого підтверджено наявність ГАЗ 5312 вантажний бортовий – С у кількості 2 одиниць (п.п.19, 21 Додатку 1 стор.3 файлу Договір надання послуг технікою ОАД.), - лист від надавача послуг ДП «Миколаївській облавтодор» щодо не заперечення використання його машин, механізмів та обладнання для надання послуг учасником за предметом закупівлі (вих.№ 10/2091 від 23.08.2019р. файл Договір надання послуг технікою ОАД.pdf стор.7), - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу ГАЗ 5312 вантажний бортовий – С (файл Тех.паспорти ОАД2.pdf стор. 21-22). Таким чином, Переможець надав всі інші необхідні документи для підтвердження наявності цього транспортного засобу, які вимагались тендерною документацією, що і було враховано Замовником при прийнятті протокольного рішення (протокол розгляду тендерних пропозицій №5/45/2019 від 30 вересня 2019 року.).
На Ваш запит Служба автомобільних доріг у Миколаївській області (надалі по тексту – Замовник) пояснює наступне. Стосовно нерозбірливого тексту в свідоцтвах про реєстрацію транспортних засобів, наданих переможцем торгів ТОВ «МІСТДОРБУД» (надалі по тексту – Переможець). Переможцем на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази», серед іншого, надано Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі (вих.№45/09 від 05.09.2019 файл Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.pdf), у пункті 43 якої зазначено наявність КДМ 15222 на шасі КРАЗ 6510 вантажний спеціальний, вантажний-С. В складі тендерної пропозиції Переможцем надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу на зазначений транспортний засіб (файл Тех.паспорти ОАД4.pdf стор. 5-6). Дійсно, якість свідоцтва не ідеальна, але ж Замовник вільно прочитав інформацію, яка необхідна для ідентифікації транспортного засобу, а саме тип ТЗ - вантажний спеціальний, вантажний-С, марку та модель транспортного засобу - КДМ 15222 на шасі КРАЗ 6510, власника – ДП «Миколаївській облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», серію та номер свідоцтва – КРС №404942, реєстраційний номер ВЕ 6053 АА. Крім того, зразок свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 1992р. «Про затвердження зразків національних та міжнародного посвідчень водіїв і документів, необхідних для реєстрації транспортних засобів», і є незмінним, поля ідентичні на усіх свідоцтвах про реєстрацію транспортного засобу, виданих у встановленому порядку, в тому числі наданого Переможцем у складі тендерної пропозиції. Також треба брати до уваги, що свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу завжди знаходяться у водія в транспортному засобі, а не в офісних приміщеннях, тому підвержені природному зносу (вицвітання, пошкодження, потертості тощо) і це є нормальним для документів такого роду. Свідоцтва відскановані в кольоровому вигляді, такі, які вони є в оригіналі, кращими їх зробити неможливо. Відносно транспортних засобів, наявність яких зазначена у пунктах 52 та 55 Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі Переможця. Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (файл Тех.паспорти ОАД5.pdf сторінки 3-4 та 11-12 відповідно) практично бездоганної якості, не враховуючи місцями природного зносу, вся інформація вільно читається, тому взагалі незрозуміло, чому виникла потреба в поясненнях до цих свідоцтв. Враховуючи вищевикладене, Замовником в повній мірі ідентифіковано інформацію про наявні транспортні засоби, зазначені у пунктах 43, 52 та 55 Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі Переможця, тому Замовником прийняте рішення про відповідність Переможця кваліфікаційним критеріям, що викладено у протоколі розгляду тендерних пропозицій №5/45/2019 від 30 вересня 2019 року. Стосовно відсутності одного з двох свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу ГАЗ 5312 вантажний бортовий - С, зазначених в позиції 32 Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі. Умовами тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» вимагалось надання Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі встановленої форми та для підтвердження правових підстав щодо наявності залучених машин, механізмів та обладнання, учасник зазначає правові підстави, згідно яких він його залучає з наданням у складі тендерної пропозиції відповідних документів: - договору(ів) оренди (надання послуг, тощо) з усіма додатками, передбаченими договором(ами); - лист(и) від орендодавця(ів) (надавачів послуг, власників, тощо) щодо не заперечення використання його машин, механізмів та обладнання для надання послуг учасником за предметом закупівлі (в тому числі від субпідрядника при залученні до виконання робіт субпідрядних організацій) з обов’язковим зазначенням, що договір оренди (надання послуг, тощо) є діючим на момент проведення закупівлі та за необхідності буде продовжений на строк, необхідний для завершення надання послуг (виконання робіт) за предметом закупівлі; - свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (машини тощо) та/або інші реєстраційні документи, що свідчать про державну/відомчу реєстрацію машин та механізмів, на залучені машини та механізми (в тому числі на машини та механізми субпідрядника при залученні до виконання робіт субпідрядних організацій). Переможцем в складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі (вих.№45/09 від 05.09.2019 файл Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.pdf), у пункті 32 якої зазначено наявність ГАЗ 5312 вантажний бортовий – С у кількості 2 одиниць, що є залученими на підставі договору надання послуг дорожньо-будівельною технікою з ДП «Миколаївській облавтодор» №19/08-2019 від 19.08.2019 (файл Договір надання послуг технікою ОАД.pdf). Для підтвердження правових підстав щодо наявності залучених машин ГАЗ 5312 вантажний бортовий – С у кількості 2 одиниць Переможцем надано: - договір надання послуг дорожньо-будівельною технікою з ДП «Миколаївській облавтодор» №19/08-2019 від 19.08.2019 (файл Договір надання послуг технікою ОАД.pdf), в додатку 1 до якого підтверджено наявність ГАЗ 5312 вантажний бортовий – С у кількості 2 одиниць (п.п.19, 21 Додатку 1 стор.3 файлу Договір надання послуг технікою ОАД.), - лист від надавача послуг ДП «Миколаївській облавтодор» щодо не заперечення використання його машин, механізмів та обладнання для надання послуг учасником за предметом закупівлі (вих.№ 10/2091 від 23.08.2019р. файл Договір надання послуг технікою ОАД.pdf стор.7), - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу ГАЗ 5312 вантажний бортовий – С (файл Тех.паспорти ОАД2.pdf стор. 21-22). Таким чином, Переможець надав всі інші необхідні документи для підтвердження наявності цього транспортного засобу, які вимагались тендерною документацією, що і було враховано Замовником при прийнятті протокольного рішення (протокол розгляду тендерних пропозицій №5/45/2019 від 30 вересня 2019 року.).
28.11.2019 Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області оприлюднено Висновок за результатами здійснення моніторингу закупівлі 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Миколаївської області) (UA-2019-09-02-000979-b) (надалі за текстом – Висновок). Висновком зобов’язано Службу автомобільних доріг у Миколаївській області (надалі за текстом – Служба) «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку». Зобов’язання «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку» є неконкретизованим та незрозумілим до виконання, так як «установленого законодавством порядку» в даному випадку не існує. Так, за результатами закупівлі UA-2019-09-02-000979-b Службою автомобільних доріг у Миколаївській області 11.11.2019 року укладено договір №41-Б з переможцем торгів ТОВ «МІСТДОРБУД». Договором №41-Б від 11.11.2019 року визначено порядок його виконання та порядок розірвання. Погоджені між сторонами умови є обов’язковими до виконання сторонами в силу приписів ст.ст. 525, 526 та 629 Цивільного кодексу України. Також порядок проведення закупівлі, укладання, виконання та розірвання договорів між господарюючими суб’єктами унормовано Законом України «Про публічні закупівлі», Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України. Враховуючи викладене, керуючись нормами ч.8 ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на те, що Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області є уповноваженим органом на проведення моніторингу, складення висновків та надання роз’яснень їх змісту і визначених у них зобов’язань, ПРОСИМО: роз’яснити зміст Висновку шляхом повідомлення Службі на який конкретно нормативний акт та його статті посилається Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області при зазначенні у Висновку «установленого законодавством порядку» щодо усунення порушень законодавства про публічні закупівлі при наявності укладеного за результатом закупівлі договору; роз’яснити визначені у Висновку зобов’язання Служби «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку» шляхом вказання Службі конкретних заходів, які Служба має здійснити на виконання Висновку.
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Миколаївська обл.)
Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області на звернення за роз’ясненням змісту висновку та зобов’язань, визначених у висновку про результати проведення моніторингу закупівлі UA-2019-09-02-000979-b, повідомляє наступне. Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові основи діяльності органу державного фінансового контролю, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, та статтею 113 Бюджетного кодексу України, не надають повноважень Управлінню Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області визначати шляхи (спосіб) усунення встановлених порушень. Крім того, відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) замовник має право одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням лише змісту висновку та його зобов’язань, визначених у ньому, а не способів його виконання. Також, органи, уповноважені на здійснення контролю у сфері закупівель, відповідно до частини третьої статті 7 Закону не мають права втручатися у проведення процедур закупівель. Враховуючи, що тендерний комітет Служби автомобільних доріг у Миколаївській області самостійно приймає рішення, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням вимог Закону, Службі автомобільних доріг у Миколаївській області необхідно самостійно визначити будь-який спосіб усунення, при якому перестане існувати порушення законодавства у сфері публічних закупівель, виявлене за результатами моніторингу закупівлі UA-2019-09-02-000979-b (наприклад, у відповідності до частини четвертої статті 11 Закону, скасувати рішення тендерного комітету від 30.09.2019 № 5/45/2019 про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «МІСТДОРБУД» переможцем процедури закупівлі).
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Миколаївська обл.)
ПРИХОВАНО
Висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області за результатами здійснення моніторингу закупівлі 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Миколаївської області) (UA-2019-09-02-000979-b) оскаржено в суді
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області за результатами здійснення моніторингу закупівлі 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Миколаївської області) (UA-2019-09-02-000979-b) Керуючись ч.8 ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» Служба автомобільних доріг у Миколаївській області (надалі за текстом – Служба) повідомляє про незаконність Висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області за результатами здійснення моніторингу закупівлі 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Миколаївської області) (UA-2019-09-02-000979-b) (надалі за текстом – Висновок), виходячи з наступного. Висновком зобов’язано Службу «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку». Зобов’язання «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку» є неконкретизованим та незрозумілим до виконання, так як «установленого законодавством порядку» в даному випадку не існує. На запит Служби щодо надання роз’яснень змісту Висновку та визначених у ньому зобов’язань Управлінням всупереч вимогам чинного законодавства надано формальну відписку, зміст якої зводиться до повідомлення про відсутність компетенції у Управління роз’яснювати видані ним документи. Таким чином, зміст Висновку та визначені у ньому зобов’язання так і залишилися невизначеними для виконання – що сам мало на увазі Управління зазначаючи про «установлений законодавством порядок» та визначаючи обов’язок Служби «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку» при наявності укладеного договору залишилося невідомим як для Служби, так і напевне для самого Управління. Зі змісту Висновку вбачається, що Управління фактично спонукає Службу визначити самостійно на підставі невизначеного кола законодавчих актів які саме заходи вжити для усунення порушень, що є неприпустимим, оскільки в разі допущення Службою недоліків (порушень), Управління повинно встановити чіткий та послідовний перелік заходів для відновлення правової дисципліни суб`єкта, який підлягав перевірці. Доводимо до відому, що у справі «Рисовський проти України» Європейський Суд з прав людини «... підкреслює особливу важливість принципу «належного урядування». Зазначений принцип на думку суду передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на основоположні права людини, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності». Таким чином, Управління, вчиняючи дії по виданню управлінських рішень з нечіткими та загальними вимогами, діяло формально, неналежно і в непослідовний спосіб. Також повідомляємо, що згідно аналогії, правова позиція Верховного Суду (постанови від 08 травня 2018 року справа №826/3350/17 та від 11 жовтня 2018 року справа №813/4101/17) ґрунтується на тому, що нечіткість та неконкретність вимог органу державного фінансового контролю є безумовною підставою для визнання їх протиправними. Враховуючи викладене, вказані обставини прямо свідчать про незаконність виданого Управлінням Висновку, що унеможливлює його виконання. Додатково повідомляємо про відсутність змістовного навантаження в запропонованому Управлінням такому способі «усунення порушень», як скасування рішення тендерного комітету від 30.09.2019 №5/45/2019 про визнання ТОВ «МІСТДОРБУД» переможцем. По-перше: на умови укладеного Договору №41-Б від 11.11.2019 така дія жодним чином не вплине. По-друге: запропонований Управлінням спосіб «усунення порушення» призведе до фактичного здійснення закупівлі без визначених законодавством процедур, що є прямим порушенням законодавства, до якого Управління прямо спонукає Службу.