0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
35 693 143.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 3 груд. 16:15
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ДП «Місцеві дороги Запорізької області» уважно розглянуло висновок про результати моніторингу закупівлі 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області та штучних споруд на них (Михайлівський район)) (UA-2019-11-11-001003-a) та відповідно до положень абз.2 п.8 ст.71 надає аргументовані заперечення щодо встановлених порушень законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї. Стосовно відсутності в тендерній документації вимоги надати учасниками у складі їх тендерних пропозиції інформації про відсутність підстав, визначених у пунктах 2, 3, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) та відсутності в тендерній пропозиції ТОВ «ДБК «ВАЛЕМИРА» підтвердження наявності у субпідрядника бурильно-кранової машини на тракторі (або ямобура) та деревоподрібнюючої машини для подрібнення гілля, кущів та крон дерев, а також не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДБК «ВАЛЕМИРА»: 1. Згідно з абз.1 частина 1 стаття 25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Також, відповідно до статті 1 Закону України «Про інформацію» документ – це матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі. Тобто, будь-яка інформація, надана Учасником у складі тендерної пропозиції є документом, навіть якщо ця інформація наведена у довільній формі, та відповідно має статус підтверджуючого документу. 2. Відповідно до абз.1 частини 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Тобто, спосіб підтвердження інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті: - для Учасників - визначено абз.1 п.3 Закону, а саме у вигляді інформації в довільній формі; - для Переможців - Замовник визначає самостійно згідно із законодавством. 3. Крім того, пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити, зокрема, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Таким чином, зазначене вище, вказує на те, що положення Закону стосовно того, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, розповсюджується як на Учасників процедури закупівлі так і на Переможців. 4. Відповідно до абз.4 частини 3 ст.17 Закону Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу. На сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України листом від 17.01.2019 під №3304-04/1983-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» надано інформацію про функціонування відкритих єдиних державних реєстрів, зокрема розміщено лист Міністерства юстиції України №50858/23886-26-18/8.4.4 від 19.12.2018, в якому зазначається, що Міністерство юстиції України здійснює ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та реалізувало можливість безкоштовно та цілодобово отримувати інформації з цього реєстру в режимі онлайн на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції у кабінеті електронних сервісів за посиланням https://minjust.gov.ua/m/str_50640. Також, листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 12.02.2019 №3304-04/6186-06 «Додатково Щодо інформації про функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» оприлюднено інформацію щодо відкриття для безоплатного цілодобового доступу за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/ до відомостей з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, зокрема до відомостей про фізичних та юридичних осіб, які притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення. На підставі вищезазначеного, а саме у зв’язку з наявністю відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, Замовник у тендерній документації по цій закупівлі не вимагав від Учасників надання у довільній формі інформації про відсутність підстав, визначених у пунктах 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону. 5. Згідно з пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім громадських формувань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), дата народження, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про причину його відсутності. Також, у разі якщо засновниками юридичної особи є виключно фізичні особи, які є бенефіціарними власниками (контролерами) юридичної особи, інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи не подається. Відповідно до п.9 частини першої ст.17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". Міністерство економічного розвитку і торгівлі України у листі від 25.11.2016 Вих.№3302-06/38247-06 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель» зазначило, що: - згідно з частиною третьою ст.17 Закону, зокрема Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; - Замовник приймає рішення про відхилення тендерної пропозиції з дотриманням вимог законодавства, зокрема ураховуючи вимоги абз.2 п.9 частини другої ст.9 Закону Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". Необхідно зазначити, що враховуючи власний досвід стосовно наявності інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Замовник у пункті 1.1 частини 1 додатку 4 тендерної документації «Інші документи, які повинен Учасник подати у складі тендерної пропозиції» передбачив вимогу щодо надання Учасниками (юридичними особами-резидентами) у складі тендерної документації копії інформаційної довідки із зазначенням відповідно до чинного законодавства України підстав, згідно з якими відсутня в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи - резидента України, яка є Учасником. Зазначена довідка надається Учасником тільки у разі відсутності інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи - резидента України, яка є Учасником в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Скан-копії відомостей по учасникам цієї процедури з відкритих реєстрів (Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення) на дату прийняття рішення тендерного комітету щодо розгляду та прийняття рішення щодо відхилення/допущення до аукціону тендерних пропозицій додаються. Стосовно наявності у Субпідрядника бурильно-кранової машини на тракторі (або ямобура) та деревоподрібнюючої машини для подрібнення гілля, кущів та крон дерев: 1). Перелік документів по Субпідрядниках, який повинен надати Учасник у складі своєї тендерної пропозиції, наведений у п.3.7.1 тендерної документації на цю закупівлю, а саме: «3.7.1.Учасник процедури закупівлі повинен надати у тендерній пропозиції інформаційну довідку, у якій зазначити повне найменування та місцезнаходження кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до надання послуг, як Субпідрядника, із зазначенням видів та вартості послуг у відсотках по відношенню до вартості договору, які доручаються Субпідряднику, та документи, що підтверджують кваліфікацію Субпідрядника для надання цих видів послуг, а саме: - копію інформаційної довідки Субпідрядника про наявність обладнання (машин та механізмів) необхідного для надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг відповідно до вимог технічної специфікації до предмета закупівлі (Додаток 3) та з дотриманням технології надання послуг відповідно до діючих норм і правил надання послуг на автомобільних дорогах загального користування; - копію інформаційної довідки Субпідрядника про наявність кваліфікованих працівників для надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг відповідно до вимог технічної специфікації до предмета закупівлі (Додаток 3) та з дотриманням технології надання послуг відповідно до діючих норм і правил надання послуг на автомобільних дорогах загального користування; - копію довідки Субпідрядника про надання аналогічних видів послуг (а саме аналогічних до видів послуг, надання яких доручається Учасником Субпідряднику) у період з 2016 року по 2019 рік із зазначенням обсягів та Замовника цих послуг, а також вказати повне найменування Замовника та контактний телефон. Також, Учасник у складі тендерної пропозиції надає у довільній формі копію листа-згоди Субпідрядника(ів) на надання послуг, до яких Учасник планує його залучати. Якщо залучення Субпідрядника не планується, Учасник надає відповідну копію інформаційної довідки у довільній формі.». Необхідно підкреслити, що для надання послуг згідно з Додатком 3 до тендерної документації Учаснику достатньо мати одну деревоподрібнюючу машину для подрібнення гілля, кущів та крон дерев та одну машину бурильно-кранову на тракторі «або еквівалент», або ямобур. У пунктах 8 та 9 «Довідки про наявність обладнання (машин та механізмів)…» від 27.11.2019 № 2711/6, яка є складовою тендерної пропозиції Учасника, наведена інформація про наявність в Учасника деревоподрібнюючої машини ДР 660 та ямобура ручного. Згідно з інформацією, що наведена у пункті 21 «Інформаційної довідки про наяність машин, механізмів, автотранспорту….» № 17/3055 від 27.11.2019, у Субпідрядника – ДП «Запорізький облавтодор» також наявний мотобур ВТ 120 С32 фірми STIL, який є «еквівалентом» машини бурильно-кранової на тракторі, інформація про яку зазначену у Додатку 3 до тендерної документації. З огляду на вищезазначене необхідно підкреслити те, що вартість послуг, які будуть виконуватися Субпідрядником, орієнтовно складає 10% від вартості основного Договору, тобто Субпідряднику не обов’язково мати перелік техніки, який дає йому змогу надавати послуги з експлуатаційного утримання у повному обсязі згідно з Додатком 3 до тендерної документації. З урахуванням вищевикладеного необхідно зазначити, що тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА» повністю відповідає кваліфікаційним вимогам та іншим умовам тендерної документації, тому будь-які підстави для відхилення його тендерної пропозиції згідно з положенням 1 та 4 частини першої статті 30 Закону відсутні, а відповідно відсутні підстави для відміни торгів згідно з частиною першою статті 31 Закону.