0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
108 500 000.00 UAH
Замовник
Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 21 квіт. 14:29
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Внесення додатковою угодою №1 змін до порядку здійснення розрахунків за договором про закупівлю № 7461-2 від 16 березня 2020 року (далі - Договір) було здійснено Замовником з метою приведення у відповідність умов розділу 4 «Порядок здійснення оплати» Договору до норм діючого законодавства України, а саме: до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (далі - Постанова № 1070), з огляду на той факт, що постанова Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2014 року № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», яка була застосована в проекті договору, втратила чинність. Пунктом 1 Постанови № 1070 було встановлено, що розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів (крім закордонних дипломатичних установ) у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі товарів, робіт і послуг за поточними видатками - на строк не більше трьох місяців. Розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому цього пункту, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва. Головні розпорядники бюджетних коштів відповідають за прийняте рішення, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів відповідно до вимог Бюджетного кодексу України. Керуючись Постановою № 1070 начальником управління житлово- комунального господарства Чернігівської міської ради був виданий наказ від 28 лютого 2020 року № 14/1 яким були затверджені відповідні умови попередньої оплати за товари, роботи і послуги. Також, згідно із ч. 1 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (в ред. від 08.02.2020 року) (далі - Закон № 922) договір про закупівлю укладають відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів (далі - ГК) з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Утім, Закон № 922 не містить переліку істотних умов договору про закупівлю, які сторони договору мали б обов’язково погодити під час його укладення. Як передбачено ч. 1 ст. 180 ГК, зміст господарського договору становлять умови, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов’язань, як погоджених сторонами, так і тих, що приймаються ними як обов’язкові умови договору відповідно до законодавства. При цьому договір уважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо всіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів цього виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї зі сторін повинна бути досягнута згода (ч. 2 ст. 180 ГК). Під час укладення господарського договору сторони зобов’язані у будь- якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору (ч. З ст. 180 ГК). Виходячи з вищевказаного законодавство не відносить порядок оплати до істотних умов договору. Водночас ч. 4 ст. 36 Закону № 922 установлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зазначених у цій нормі. Таким чином, якщо сторони договору не визначили, що порядок оплати - це істотна умова договору, то надалі вони можуть змінювати такий порядок. Звертаємо Вашу увагу на те, що будь-яких інших змін, в тому числі до таких істотних умов Договору як предмет, ціна та строк дії договору, сторонами не вносилися.
Внесення додатковою угодою №1 змін до порядку здійснення розрахунків за договором про закупівлю № 7461-2 від 16 березня 2020 року (далі - Договір) було здійснено Замовником з метою приведення у відповідність умов розділу 4 «Порядок здійснення оплати» Договору до норм діючого законодавства України, а саме: до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (далі - Постанова № 1070), з огляду на той факт, що постанова Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2014 року № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», яка була застосована в проекті договору, втратила чинність. Пунктом 1 Постанови № 1070 було встановлено, що розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів (крім закордонних дипломатичних установ) у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі товарів, робіт і послуг за поточними видатками - на строк не більше трьох місяців. Розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому цього пункту, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва. Головні розпорядники бюджетних коштів відповідають за прийняте рішення, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів відповідно до вимог Бюджетного кодексу України. Керуючись Постановою № 1070 начальником управління житлово- комунального господарства Чернігівської міської ради був виданий наказ від 28 лютого 2020 року № 14/1 яким були затверджені відповідні умови попередньої оплати за товари, роботи і послуги. Також, згідно із ч. 1 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (в ред. від 08.02.2020 року) (далі - Закон № 922) договір про закупівлю укладають відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів (далі - ГК) з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Утім, Закон № 922 не містить переліку істотних умов договору про закупівлю, які сторони договору мали б обов’язково погодити під час його укладення. Як передбачено ч. 1 ст. 180 ГК, зміст господарського договору становлять умови, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов’язань, як погоджених сторонами, так і тих, що приймаються ними як обов’язкові умови договору відповідно до законодавства. При цьому договір уважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо всіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів цього виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї зі сторін повинна бути досягнута згода (ч. 2 ст. 180 ГК). Під час укладення господарського договору сторони зобов’язані у будь- якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору (ч. З ст. 180 ГК). Виходячи з вищевказаного законодавство не відносить порядок оплати до істотних умов договору. Водночас ч. 4 ст. 36 Закону № 922 установлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зазначених у цій нормі. Таким чином, якщо сторони договору не визначили, що порядок оплати - це істотна умова договору, то надалі вони можуть змінювати такий порядок. Звертаємо Вашу увагу на те, що будь-яких інших змін, в тому числі до таких істотних умов Договору як предмет, ціна та строк дії договору, сторонами не вносилися.
Інформація про усунення порушення викладена в протоколі № 136 який додається