0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
745 094 438.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 23 вер. 11:38
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Служба автомобільних доріг у Миколаївській області інформує про відкриття провадження в адміністративній справі №400/4706/20
На виконання вимог ч.10 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі", Служба автомобільних долріг у Миколаївській області інформує про оскарження висновку до суду шляхом подання 26.10.2020 року Адміністративного позову №4294/юр-06 від 26.10.2020.
1. Вважаємо, що висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ про порушення Службою оприлюднення в системі PROZORRO оголошення про проведення Закупівлі є протиправним. Так, ч.1 ст.21 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до ст.10 цього Закону. Відповідно до п.7 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», електронна система закупівель – це інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами. Система PROZORRO є веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал Уповноваженого органу) - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього (п.5 ст.1 Закону України). Авторизований електронний майданчик – це авторизована Уповноваженим органом інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", є частиною електронної системи закупівель та онлайн-сервісом, що забезпечує реєстрацію осіб, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення закупівель, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет (п.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі»). З урахуванням зазначеного, очевидним є те, що Служба має можливість заповнити тільки ті поля, технічна можливість яких уже передбачена офіційно-існуючою створеною державними інституціями системою. Створити нові поля ні Служба, ні будь-який інший замовник жодної можливості не має. Пунктами 8, 9 ч.2 ст.21 Закону України «Про публічні закупівлі» дійсно визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції та умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Однак, на момент оголошення закупівлі електронною системою закупівель не реалізована можливість заповнення замовниками поля «мова (мови), якою, якими повинні готуватися тендерні пропозиції», та поля «умови надання забезпечення тендерних пропозицій» так як вказаного поля в електронній системі закупівель не існувало. Також на нормативному рівні жодним уповноваженим органом не визначено, в якому іншому полі при внесенні даних в оголошення замовник повинен оприлюднити інформацію про мову. Таким чином, Служба з об’єктивних підстав була позбавлена можливості оприлюднити інформацію в оголошенні про «мову (мови), якою, якими повинні готуватися тендерні пропозиції» та «умови надання забезпечення тендерних пропозицій». Будь-якого нормативного регламентування на офіційному рівні виходу із цієї ситуації не існує. Не зважаючи на викладене, Службою в повному обсязі виконано вимогу щодо доведення до відому потенційних учасників Закупівлі та будь-яких інших користувачів системою інформації про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції та щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій. Так, у п.7 Розділу 1 Тендерної документації «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції» чітко визначено наступне: «7.1. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. 7.2. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) – засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.». У п. 2 Розділу ІІІ Тендерної документації чітко визначені умови надання забезпечення тендерних пропозицій: «Тендерна пропозиція обов’язково повинна включати документ, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гарантії (далі - банківська гарантія) з накладеним електронно-цифровим підписом/кваліфікованим електронним підписом гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Електронна гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Банківська установа, що видала електронну гарантію, повинна мати діючу ліцензію на здійснення банківської діяльності (видана НБУ), яка надається в складі тендерної пропозиції учасника. Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір разом з банківською гарантією. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом (у випадку, якщо підписантом не є голова правління).». Таким чином, Службою в повному обсязі з урахуванням технічної можливості запровадженої Державою електронної системи виконано вимоги чинного законодавства щодо оприлюднення інформації про мову, якою має готуватися учасником тендерна пропозиція та умови надання забезпечення тендерних пропозицій. 2. У Висновку зазначено, що в порушення п.17 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник в тендерній документації не зазначив електронної адреси однієї чи кількох посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками. Вказане твердження суперечить фактичним обставинам справи. Так, в п.2.3. ч.2 Розділу І «Загальні положення» в графі «посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками» зазначено ПІБ цієї особи, поштова і електронна адреси та номер телефону для зв’язку. Таким чином, Службою у повному обсязі виконано вимоги п.17 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Довідково повідомляємо, що на даний час Службою здійснюються заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом вжиття заходів з недопущення їх в подальшому, а саме в Оголошенні у полі «Примітки» зазначається інформація про мову та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.