0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
19 557 404.40 UAH
Знайдено порушення
Дата: 13 жовт. 15:01
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Рівненська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Рівненська обл.)
ПРИХОВАНО
ПОЯСНЕННЯ Управління освіти як замовник процедури UA-2020-08-18-002304-b на закупівлю робіт: « Будівництво нової твердопаливної блочно-модульної котельні на альтернативних видах палива та прилеглих теплових мереж, для потреб ЗОШ І-ІІІ ст. №7 по пров. Шкільному,2, в м. Дубно, Рівненської області (ДК 021: 2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи»)» повідомляє наступне: Відповідно до п. 15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Дана норма Закону містить право Замовника застосовувати дану дію або не застосовувати її. Питання щодо повідомлення з вимогою про усунення кваліфікаційних невідповідностей в електронній системі закупівель щодо учасника ПП «ІБК «Дедал» та ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» на засіданнях тендерного комітету управління освіти Дубенської міської ради, які відбувалися 15 вересня 2020 року та 23 вересня 2020 року не виносилось на розгляд. Відповідно до п. 5.6. Додатку 1 до тендерної документації на закупівлю робіт: « Будівництво нової твердопаливної блочно-модульної котельні на альтернативних видах палива та прилеглих теплових мереж, для потреб ЗОШ І-ІІІ ст. №7 по пров. Шкільному,2, в м. Дубно, Рівненської області (ДК 021: 2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи»)» вимагалось надання довідки у довільній формі, яка повинна містити інформацію про те чи учасник процедури закупівлі має намір залучити/залучив спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям. У випадку якщо учасник процедури закупівлі не планує залучати/не залучив спроможності субпідрядника/співвиконавця для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям надати лист довільної форми із зазначенням цього. Проте учасник ПП "ІБК "ДЕДАЛ" надано лист №171 від 01.09.2020 року на дотримання вимоги, що зазначена у п. 2. Додатку 1 даної тендерної документації. Щодо відхилення пропозиції ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» повідомляємо наступне: Замовником вимагалось відповідно до Додатку 4 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ НА ЗАКУПІВЛЮ (З ОБСЯГАМИ РОБІТ)»: - в частині «Відомість обсягів робіт» розділу 2 «Архітектурно-будівельна частина» п. 12: «Розбирання цегляної огорожі». Проте учасником TOB «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» у файлі «Кошторис ч. 1 (стор.22)» вказано не «Розбирання цегляної огорожі», а «Ремонт цегляної огорожі», зазначене свідчить про невідповідність даним технічним вимогам. - в частині «Відомість обсягів робіт» розділу 2 «Архітектурно-будівельна частина» п. 94: «Зварювання арматури ванним способом при діаметрі арматури до 25 мм» зварювання 220 стиків. Проте учасником TOB «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» у файлі «Кошторис ч. 1( стор.50) вказано «Зварювання арматури ванним способом при діаметрі арматури до 25 мм» зварювання лише 2,2 стиків, а не 220 стиків, », зазначене свідчить про невідповідність даним технічним вимогам. - в частині «Відомість обсягів робіт» розділу 4 «Опалення і вентиляція Розділ 1. Монтаж обладнання опалення. Опалення» п. 25: «Відводи гнуті під кутом 90 град, із сталі марки 20, радіус кривизни 1,5 Ду, Ру 10 Мпа (100кгс/см2) діаметр умовного проходу 15 мм» 6 відводів. Проте учасником TOB «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» у файлі «Кошторис ч.2 (стор.66) вказано «Відводи гнуті під кутом 90 град, із сталі марки 20, радіус кривизни 1,5 Ду, Ру 10 Мпа (100кгс/см2) діаметр умовного проходу 15 мм» 66 штук, а не 6, зазначене свідчить про невідповідність даним технічним вимогам. - в частині «Відомість обсягів робіт» розділ 17 «Газопровід середнього тиску зовнішнього газопостачання». Проте учасником TOB «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» у файлі «Кошторис ч.3 (стор.44) вказано розділ 1 «Газопровід середнього тиску», а не «Газопровід середнього тиску зовнішнього газопостачання», як визначалось Замовником. Скан-копії із позиції ТОВ«НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» додаються. Таким чином, враховуючи вищевикладені положення норм чинного законодавства України та надані учасниками тендерні пропозиції вважаємо, що протокольні рішення № 284 від 15.09.2020 та № 289 від 23.09.2020 - є правомірними .
АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЗАКУПІВЛІ Відповідно до пункту 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, Державна аудиторська служба України (далі за текстом — Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно з підпунктом 3 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань: реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель. Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. 04 листопада 2020 року Західним офісом Держаудитслужби в Рівненській області, за результатами моніторингу закупівлі UA-2020-08-18-002304-b «Будівництво нової твердопаливної блочно-модульної котельні на альтернативних видах палива та прилеглих теплових мереж, для потреб ЗОШ І-ІІІ ст. №7 по пров. Шкільному,2, в м. Дубно, Рівненської області» (ДК 021:2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи), був наданий висновок у пункті 2 якого зазначено, що за результатами аналізу питання повноти відображення інформації про публічну закупівлю установлено порушення вимоги пункту 8 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону в частині не надання учасникам можливості виправити наведені вище невідповідності та розглядати тендерну пропозицію з урахуванням виправлених або не виправлених невідповідностей, як це передбачено частиною дев’ятою статті 26 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної пропозиції ТОВ «Сервіскотломонтаж-Львів» вимогам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. Пунктом 3 вищезазначеного висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень Із Висновком про результати моніторингу закупівлі UA-2020-08-18-002304-b «Будівництво нової твердопаливної блочно-модульної котельні на альтернативних видах палива та прилеглих теплових мереж, для потреб ЗОШ І-ІІІ ст. №7 по пров. Шкільному,2, в м. Дубно, Рівненської області» (ДК 021:2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи) Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 04 листопада 2020 року, не погоджуємось, у зв’язку із чим надаємо аргументовані заперечення. Щодо порушення вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону, повідомляємо: Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (із змінами), відповідно до ст.1 якої визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав. Частинами 2,3 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація повинна містити: 1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов`язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;4) кількість товару та місце його поставки; 5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 7) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов; 8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота); 9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ);10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій; 11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції; 12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 16) прізвище, ім`я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками; 17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Таким чином, ч.2статті22 Закону України містить обов`язковий перелік складових тендерної документації. При цьому ч.3 ст. 22 Закон надає можливість замовнику зазначити і іншу інформацію, яку вважає за необхідне. У розділі 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації » тендерної документації на закупівлю «Будівництво нової твердопаливної блочно-модульної котельні на альтернативних видах палива та прилеглих теплових мереж, для потреб ЗОШ І-ІІІ ст. №7 по пров. Шкільному,2, в м. Дубно, Рівненської області» (ДК 021:2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи, що затверджена рішенням тендерного комітету управління освіти Дубенської міської ради №272 від 18 серпня 2020 року визначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а саме: - можлива відсутність підписів учасника/уповноваженої особи учасника на окремих сторінках / аркушах / документах у випадку подання документу (інформації) у вигляді скан-копії, а не у вигляді електронного документу (це не стосується накладення ЕЦП або КЕП учасника/уповноваженої особи учасника на тендерну пропозицію); - можливе відхилення від наданої в тендерній документації форми документу за умови, що учасником надано повний обсяг інформації передбачений наданою в тендерній документації формою (це не стосується проекту договору, документів та інформації, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним вимогам Замовника та документів що стосуються розрахунку ціни тендерної пропозиції, технічних вимог (за умови якщо тендерною документацією передбачено вимогу щодо надання такого документу)!); - можлива відсутність в документі певної інформації (відомостей) за умови, що ця інформація (відомості) повністю відображена в іншому документі (іншій частині документу) наданому в тендерній пропозиції учасника (це не стосується проекту договору, документів та інформації, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним вимогам Замовника та документів що стосуються розрахунку ціни тендерної пропозиції, технічних вимог (за умови якщо тендерною документацією передбачено вимогу щодо надання такого документу). Наприклад: в інформаційній довідці відсутній код ЄДРПОУ однак він зазначений на фірмовому бланку, або печатці учасника, тощо. - у випадку надання учасником копій кількох аналогічних за предметом закупівлі договорів, за умови якщо тендерною документацією передбачено вимогу щодо надання такого документу, можливе неподання учасником копій усіх цих договорів в повному обсязі, при умові подання копії не менше одного аналогічного за предметом закупівлі договору у повному обсязі. Поданням копії аналогічного договору у повному обсязі слід вважати подання скан-копії тексту основного договору, «аналогічного за предметом закупівлі» в розумінні тендерної документації, з усіма додатками, які зазначені в тексті цього договору саме як додатки (додаток). Наприклад: учасником подано копії трьох аналогічних за предметом закупівлі договорів, в копії одного із яких відсутній другий аркуш договору та додаток 1, однак інші два договори надані у повному обсязі і хоча б один із них є «аналогічним за предметом закупівлі» в розумінні тендерної документації. - у випадку надання учасником копій кількох аналогічних за предметом закупівлі договорів можливе неподання учасником копій актів прийняття виконаних робіт (форма КБ-2в) із необхідними видами робіт та кінцевих довідок про вартість виконаних робіт (форма КБ-3), за умови якщо тендерною документацією передбачено вимогу щодо надання такого документу, до усіх цих договорів, при умові подання зазначених документів до не менше одного аналогічного за предметом закупівлі договору. Наприклад: учасником подано копії трьох аналогічних за предметом закупівлі договорів, до двох із них не подано копій актів прийняття виконаних робіт (форма КБ-2в) та кінцевих довідок про вартість виконаних робіт (форма КБ-3), однак до одного договору, який є «аналогічним за предметом закупівлі» в розумінні тендерної документації, надані копії актів прийняття виконаних робіт (форма КБ-2в) із необхідними видами робіт та кінцевої довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3). - можлива заміна повної інформації скороченням, абревіатурою, ініціалами, тощо та навпаки. Наприклад: учасником не вказано прізвище ім’я по батькові особи, а вказано прізвище та ініціали. - можливе подання скан-копій документів та інформації в інших поширених форматах окрім .pdf. Наприклад: jpg та ін. - можлива відсутність перекладу окремої наданої учасником інформації та/або окремого документу (частини документу) на російській мові; - можливе зазначення невірної та/або відмінної від зазначеної в тендерній документації назви документу у випадку, якщо зміст такого документу повністю відповідає вимогам документації. Наприклад: замість листа надано інформаційну довідку, тощо. - можливі помилки правопису, граматики. Враховуючи зазначене, вважаємо, що жодного порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 немає, отож твердження, що тендерна документація складена у невідповідності до Закону не відповідає дійсності, адже прямого посилання або чітко визначених формальних помилок (описок) у даному Законі не визначено. Щодо порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону, повідомляємо: Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01 липня 2020 року за №610/348938) визначається процедура розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель. Пунктом 8 частини другої статті 21 Закону встановлено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів повинна міститися інформація про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції; Статтею 22 Закону у тендерній документації також повинна міститися аналогічна інформація. У тендерній документації на закупівлю «Будівництво нової твердопаливної блочно-модульної котельні на альтернативних видах палива та прилеглих теплових мереж, для потреб ЗОШ І-ІІІ ст. №7 по пров. Шкільному,2, в м. Дубно, Рівненської області» (ДК 021:2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи) інформація про мову (мови) наявна. У зв’язку із цим вважаємо що в системі Prozorro по даній публічній закупівлі Замовника містилося достатньо інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, про що свідчать відомості з системи Prozorro по пошуку за номером закупівлі UA-2020-08-18-002304-b, у яких зазначено про те, що усі документи які мають відношення до тендерної пропозиції учасника, складаються українською мовою. Такі ж самі відомості і зазначені в самійм тендерній документації. Дане свідчить , що вимоги тендерної документації Замовника визначаються окремоі теж передбачають вимогу щодо мови, дані обставини в сукупності свідчать про доведення до відома учасників інформації про мову тендерних пропозиції. Щодо порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону, повідомляємо: Відповідно до пункту 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Дана норма Закону містить право Замовника застосовувати дану дію або не застосовувати її. Питання щодо повідомлення з вимогою про усунення кваліфікаційних невідповідностей в електронній системі закупівель щодо учасника ПП «ІБК «Дедал» та ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» на засіданнях тендерного комітету управління освіти Дубенської міської ради, які відбувалися 15 вересня 2020 року та 23 вересня 2020 року не виносилось на розгляд. Крім того, висновком Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов`язано управління освіти Дубенської міської ради як Замовника закупівлі UA-2020-08-18-002304-b вчинити дії щодо розірвання договору від 26 жовтня 2020 року № 1161 по об’єкту «Будівництво нової твердопаливної блочно-модульної котельні на альтернативних видах палива та прилеглих теплових мереж, для потреб ЗОШ І-ІІІ ст. №7 по пров. Шкільному,2, в м. Дубно, Рівненської області» (ДК 021:2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи . Вважаємо, що розірвання вищезазначеного договору з переможцем закупівлі є недопустимим, безпідставним. Адже зазначена вимога Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області про розірвання договору з переможцем торгів є недопустимою, оскільки не має під собою правового підґрунтя, так як переможець торгів Товариство з обмеженою відповідальністю «Сервіскотломонтаж-Львів» та його тендерна пропозиція відповідає всім вимогам Закону та умовам тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю «Будівництво нової твердопаливної блочно-модульної котельні на альтернативних видах палива та прилеглих теплових мереж, для потреб ЗОШ І-ІІІ ст. №7 по пров. Шкільному,2, в м. Дубно, Рівненської області» (ДК 021:2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи). Адже Договір №1161 від 26 жовтня 2020 року з переможцем укладено в строки та у повній відповідності до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 651 Цивільного Кодексу України, розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом та договір може бути розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом, причому істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Тобто, ані Цивільний Кодекс України, ані Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає можливості та права Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області вимагати розірвання договору з переможцем торгів. З цього приводу зазначаємо, що таке зобов`язання висновку контролюючого органу не є співмірним з виявленими порушеннями та порушує приписи частини 1 статті 37 Закону України "Про публічні закупівлі", якою передбачено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі: - його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону; - його укладення в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; - його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 та абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв`язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. Отже, жодного порушення вказаних умов для визнання нікчемним даного договору не встановлено. Враховуючи вищезазначене, висновок від 04 листопада 2020 року Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, за результатами моніторингу закупівлі UA-2020-08-18-002304-b «Будівництво нової твердопаливної блочно-модульної котельні на альтернативних видах палива та прилеглих теплових мереж, для потреб ЗОШ І-ІІІ ст. №7 по пров. Шкільному,2, в м. Дубно, Рівненської області» (ДК 021:2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи, є необґрунтованим і таким, що прийнято без врахування всіх істотних обставин, а тому підлягає скасуванню. У разі неврахування аргументованого заперечення будемо змушені звернутися до суду.
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Рівненська обл.)
Згідно заперечень до висновку, наданих Управлінням освіти Дубенської міської ради, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області повідомляє наступне. Проведеним під час моніторингу аналізом повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. Пунктом 8 частини другої статті 21 Закону встановлено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів повинна міститися інформація про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції. Пунктом 13 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації також повинна міститися інформація про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції. Тобто, інформація про мову повинна міститись, як в оголошенні про проведення відкритих торгів, так і в тендерній документації. Замовником у пункті 7 розділу 1. Загальні положення тендерної документації зазначено інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції, що відповідає пункту 13 частини другої статті 22 Закону, проте в оголошені про проведення відкритих торгів дана інформація відсутня, що суперечить вимогам пункту 8 частини другої статті 21 Закону. Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено, що у пункті 1 розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації Замовника зазначено перелік формальних помилок, що не відповідає вимогам Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710), чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону. При цьому слід зазначити, що затверджений перелік формальних помилок не є примірним, є вичерпний, та не носить рекомендаційний характер, тобто Замовник повинен використовувати саме цей перелік формальних помилок в своїй тендерній документації. За результатами аналізу питання розгляду (підстав відхилення) тендерних пропозицій встановлено, що Замовником відхилено тендерні пропозиції учасників ПП «ІБК «ДЕДАЛ», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, та ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а саме: учасники процедури закупівлі не відповідають кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 (протоколи засідання тендерного комітету від 15.09.2020 № 284, від 23.09.2020 № 289). Згідно вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону зазначено: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Також, відповідно до частини дев’ятої статті 26 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Стосовно посилання в запереченнях на частину п’ятнадцять статті 29 Закону повідомляємо, що у висновку відсутні факти порушень частини п’ятнадцять статті 29Закону. Натомість, Замовником порушено вимогу частини шістнадцятої статті 29 Закону в частині не надання учасникам можливості виправити наведені невідповідності та розглядати тендерну пропозицію з урахуванням виправлених або не виправлених невідповідностей, як це передбачено частиною дев’ятою статті 26 Закону. Слід зазначити, що у поясненні наданому на запит від 16.10.2020 Замовником зазначено: «Питання щодо повідомлення з вимогою про усунення кваліфікаційних невідповідностей в електронній системі закупівель щодо учасника ПП «ІБК «Дедал» та ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» на засіданнях тендерного комітету управління освіти Дубенської міської ради, які відбувалися 15 вересня 2020 року та 23 вересня 2020 року не виносилось на розгляд.»
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Рівненська обл.)
ПРИХОВАНО
Виконати зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, зауважених у висновку, не є можливим.