0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
438 315 380.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 15 жовт. 12:55
Орган ДФК: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Запорізька обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Адміністративний позов на висновок до моніторингу
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку моніторингу Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (UA-M-2020-10-15-000007) на закупівлю «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт» Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення Т-13-02 КПП «Танюшівка» - Старобільськ – Бахмут на ділянці км 165+200 - км 178+5200», UA-2020-07-07-000975-b. Згідно висновку Держаудитслужби Службою автомобільних доріг у Донецькій області, під час проведення зазначеної закупівлі, було вчинено два епізоди порушень з якими не погоджується Замовник виходячи з наступного: 1) Опубліковане оголошення про проведення даних відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.; 2) Тендерна пропозиція учасника ТОВ «Славдорстрой» не відповідає кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерної документації Замовник. 1. 1. Щодо першого епізоду Служба автомобільних доріг зазначає наступне: Згідно ч.2 ст.21 Закону «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), замовник зазначає в оголошенні про проведення відкритих торгів інформацію щодо мови, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. Форма та зміст оголошення, що оприлюднюється в електронній системі закупівель передбачається технічним завданням ДП «ПРОЗОРРО» та реалізується електронними майданчиками згідно з наявним функціоналом електронної системи та не передбачає розміщення даної інформації. Пункт 10 «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції» розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації містить інформацію щодо мови, на якій повинні надаватися тендерні пропозиції. Таким чином, замовник відображає в електронній системі ту інформацію, щодо розміщення якої наявна технічна можливість. Водночас, на момент розміщення такого оголошення, технічна можливість щодо зазначення інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, була відсутня, та тендерним комітетом Замовника з поважних причин не було її зазначено. Звертаємо увагу, що зазначені порушення є суто технічними, та ніяким чином не впливають на законні результати проведеної публічної закупівлі. Також, учасниками дотримано умову про надання та виготовлення документації державною мовою. З метою здійснення заходів щодо усунення виявленого порушення, Службою автомобільних доріг у Донецькій області проведено роз’яснювальні заходи для членів тендерного комітету, а саме щодо звернення уваги на цей аспект в майбутньому, при розміщенні оголошень, з метою запобігання випадків порушення законодавства з питань публічних закупівель у майбутньому. 2. Щодо другого епізоду Держаудитслужба зазначає наступне: «Моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «Славдорстрой» не відповідає кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерної документації Замовника. Так, пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД встановлено, що учасник завантажує на електронному майданчику, який приєднаний до системи електронних закупівель PROZORRO довідку про субпідрядників (згідно з додатком №7). Додатком №7 до тендерної документації передбачено надання Учасником довідки про субпідрядника(ів). Додатково до довідки, зокрема, надаються: інформація про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (згідно з вимогами таблиці №1 додатку №4); інформація про перелік матеріально-технічної бази (згідно з вимогами таблиці №2 додатку №4); довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт (згідно з вимогами таблиці №5 додатку №4). Водночас, вимогами таблиці №1 додатку №4 до ТД встановлено, що В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена, то Учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються: посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії договорів дійсних та чинних, протягом всього строку виконання договору. Вимогами таблиці №2 додатку №4 до ТД встановлено, що в підтвердження інформації викладеної в довідці Учасник надає: посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії документів, які підтверджують право власності Учасника на об’єкти, перелічені Учасником в графі 2 Таблиці №2 або посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії дійсних та чинних, протягом всього строку договорів: оренди (лізингу), суборенди та інше. Вимогами таблиці №5 додатку №4 до ТД встановлено, що на підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції, надати копії трудових книжок (заповнені сторінки) та копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво (за наявності) або копії цивільноправових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці. Додатково на інженерно - технічних працівників (інженери, виконроби, майстри, та ін.), перерахованих в довідці, Учасник повинен надати скан-копії дипломів про закінчення учбових закладів. Для інженерно-технічних працівників обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти з кваліфікацією «будівельник», «інженербудівельник» тощо за спеціальністю пов’язаною з будівництвом, експлуатацією і ремонтом автомобільних доріг. Загальний стаж роботи у дорожньому господарстві має становити не менше 2-х років. Відповідно наданої довідки про субпідрядників від 15.08.2020 №2657 учасником ТОВ «Славдорстрой» надана інформація про субпідрядників, яких він планує залучати для проведення частки зазначених робіт в обсязі не більш, ніж 5% вартості договору, а саме Товариство з обмеженою відповідальністю «ВП Мост» та Товариство з обмеженою відповідальністю ПМП «Укренергосервіс» (далі – ТОВ Укренергосервіс»). Учасником ТОВ «Славдорстрой» не надана інформація та документи субпідрядника ТОВ Укренергосервіс» щодо вимог, які були визначені таблицями №№1, 2, 5 Додатку №4 до ТД. Отже, тендерна пропозиція учасника торгів ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» не відповідає кваліфікаційним критеріям, які були зазначені у додатку №4 ТД Замовника. Таким чином, Замовником порушено вимоги пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, в частині не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ», яка не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.» Відповідно до вимог п.8 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю). Тобто, додаток №7 з вимогами на надання підтвердження кваліфікаційним критеріям надається у разі залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору. Згідно ч.4 ст.16 Закону, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Згідно вимог п.18 ч. 2 ст.22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості щодо повного найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг. ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції надало довідку від 15.08.2020 №2657 з інформацією про субпідрядників, яких він планує залучати для проведення частки зазначених робіт в обсязі не більш, ніж 5% вартості договору. Таким чином, надання підтвердження кваліфікаційним критеріям по субпідрядникам, частка яких від вартості договору складає менше 20%, не вимагалося, а отже висновок є абсолютно необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню. Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме розірвати договір, в установленому законодавством порядку. Водночас, Служба автодоріг у Донецькій області не погоджується з таким висновком, та заходами щодо усунення зазначених порушень. ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» у ході торгів на дану закупівлю надало найбільш економічно вигідну пропозицію, а саме: економія бюджетних коштів складає 10 млн.грн., та те, що метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення в першу чергу ефективного здійснення закупівель, Замовнику доцільно було укласти договір та здійснити ремонт автомобільної дороги. Недоліки, про які зазначає Держаудитслужба в своїй вимозі не впливають на якість виконання робіт Учасником – переможцем, та вважаємо, що такий захід щодо усунення зазначеного порушення, як розірвання договору є проявленням правового пуризму зі сторони контролюючого органу, адже ефективне здійснення публічної повністю закупівлі відповідає меті Закону України «Про публічні закупівлі». В даному випадку, тендерним комітетом Служби автомобільних доріг у Донецькій області було прийнято рішення, яке повністю виправдовує мету Держави здійснити ремонт автомобільної дороги для суспільства, та реалізувати належним чином отримані бюджетні кошті, шляхом улаштування якісного дорожнього покриття за мінімальними витратами коштів платників податків. Водночас, не проведення, або несвоєчасне проведення процедури тендерної закупівлі має жахливі наслідки у вигляді не реалізованих коштів та не виправданих надій громадян на гарне майбутнє, що втілює Служба автомобільних доріг у вигляді відбудованих автошляхів, що з’єднують міста та області нашої єдиної Держави. Уважно ознайомившись з недоліками, що зазначені у вимозі, Замовник, маючи на меті здійснення заходів щодо усунення виявленого порушення провів роз’яснювальні заходи для членів тендерного комітету з детального вивчення законодавства у сфері публічних закупівель, яке регулює порушене питання у висновку, для врахування та запобігання випадків порушення законодавства з питань публічних закупівель в подальшій роботі. Також, вважаємо за належне зазначити, що договір про закупівлю, який вимагає розірвати Держаудитслужба, укладено згідно розділу 6 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, що діяла з 19.04.2020р.) з ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» як з переможцем аукціону. Просимо врахувати, що згідно з п. ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини. Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Згідно ч.1 ст.526 Цивільного кодексу України - зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. У відповідності до окремих положень ст. 598 Цивільного кодексу України відзначено, що зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом. Відповідно до положень п.17.2. Договору №2-120 відзначено, що Замовник має право відмовитися від Договору та вимагати відшкодування Виконавцем збитків у разі невиконання або неналежного виконання Виконавцем зобов'язань за Договором, в тому числі: - порушення Підрядником умов пункту 3.1. Договору щодо початку виконання робіт; - відставання з вини Підрядника строків виконання робіт більш ніж на один місяць, якщо таке відставання не пов’язане з відсутністю фінансування (несвоєчасністю його здійснення); - неодноразове (два і більше рази) порушення Підрядником будівельних норм і правил, безпеки руху інших нормативних документів, передбачених п. 1.5. цього Договору; - не усунення у встановлений термін (строк) недоліків, виявлених та зафіксованих Замовником. Положення чинного законодавства України не передбачають підстав для розірвання договору про закупівлю послуг у зв'язку із вимогою Державної аудиторської служби (її структурного підрозділу), більше того, у відповідності до Положення «Про Державну аудиторську службу», що затверджено постановою КМУ № 43 від 03.02.2016 р., Держаудитслужба не наділена повноваженнями щодо розірвання договорів, які укладені у чіткій послідовності та відповідності чинному законодавству України. З урахуванням описаного, а ні положення Договору №2-120, а ні положення чинного законодавства не передбачають розірвання Договору №2-120 згідно вимоги Держаудитслужби, у зв'язку із окресленим, Висновок в частині зобов'язання Службу автомобільних доріг у Донецькій області здійснити заходи щодо розірвання Договору №2-120 є незаконним. Розірвання договору із переможцем торгів, який запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію та виконав повністю умови укладеного ним договору є неможливим. Заперечення на висновок моніторингу затверджено протоколом засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Донецькій області від 06.11.2020р. №475.