0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
11 808 454.00 UAH
Замовник
Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільська комунальна міська лікарня №2"
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 28 січ. 11:36
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Державна аудиторська служба України Північний офіс Держаудитслужби ЄДРПОУ: 40479560 Адреса: Україна, 04053, м. Київ вул. Січових Стрільців, 11 тел: 272-60-19 email: mailbox@das.gov.ua Замовник: Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська комунальна міська лікарня №2» ЭДРПОУ: 05497361 Адреса: 46023, Україна, Тернопільська область, м. Тернопіль вул. Купчинського,14 тел: 38(0352) 268112 Email: tmkl2buh@gmail.com Інформація про закупівлю: Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-09-04-011858-b Інформація про причини неможливості усунення порушення, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2020-09-04-011858-b На Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-09-04-011858-b комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська комунальна міська лікарня №2» (далі – Замовник) надає наступну інформацію. За результатами процедури закупівлі відкритих торгів ідентифікатор закупівлі: UA-2020-09-04-011858-b Замовник уклав Договір підряду №448 від 12.11.2020 року, згідно з умовами якого «Підрядник» - ТОВ «Венкон Інвест» зобов’язується розпочати виконання робіт 13.11.2020 р., однак не раніше фактичної передачі «Замовником» будівельного майданчика, а також отримання дозвільних документів на виконання будівельних робіт, та завершити виконання робіт до 25.12.2020р. При цьому зазначаємо, що відкриті торги на закупівлю робіт «Реконструкція з добудовою частини приміщень головного корпусу комунального некомерційного підприємства «Тернопільська комунальна міська лікарня №2» під відділення невідкладної допомоги за адресою: м. Тернопіль, вул. Р. Купчинського, 14 (ДК 021:2015 : 45454000-4 Реконструкція) (ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»)» були оголошені 4 вересня 2020 року. Аукціон по даному предмету закупівлі відбувся 22 вересня 2020 року. Так, врахувавши термін розгляду пропозицій та оскарження, Замовником передбачалося укладення договору на початку жовтня 2020 року. Такий термін виконання робіт вважався достатнім. Проте, 09 жовтня від одного з учасників закупівлі ТОВ «Укртехнобез» до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надійшла скарга, рішення про прийняття якої до розгляду прийняте 15 жовтня 2020 року. Розгляд скарги був призначений 22 жовтня 2020 року, та згодом двічі перенесений (на 30 жовтня та 05 листопада). Так, 10 листопада 2020 року було опубліковано рішення №20584-р/пк-пз від 05.11.2020 р., яким відмовлено ТОВ «Укртехнобез» у задоволенні скарги. 12 листопада 2020 року було укдадено договір на закупівлю робіт з переможцем закупівлі ТОВ «Венкон Інвест». Відтак, через довготривалу процедуру оскарження (зокрема двічі перенесений розгляд скарги), термін виконання робіт збільшився орієнтовно на місяць та припав на розпал опалювального сезону (розпочатий з 16 жовтня 2020 року відповідно до розпорядження Тернопільського міського голови «Про початок опалювального сезону» від 15.10.2020 р. № 229). При цьому, значна частина робіт була пов’язана з прокладанням трубопроводів опалення, демонтажу радіаторів опалення, що унеможливило виконання робіт з 13.11.2020 р. по 25.12.2020 р. Вказані обставини змусили сторони договору продовжити терміни виконання робіт. Разом з тим, Підрядник листом від 23.12.2020 року №23/12-17, враховуючи несприятливі погодні умови зимового періоду, що уповільнюють швидкість виконання робіт, які безпосередньо впливають на якісне виконання технологічних процесів в ході будівництва, звернувся до Замовника з проханням продовжити термін виконання будівельних робіт по Об’єкту на достатній час для якісного виконання робіт. Також було взято до уваги дані Експертного звіту від 27.07.2020 року №27-07/20/А щодо розгляду проектної документації за проєктом: «Реконструкція з добудовою частини приміщень головного корпусу комунального некомерційного підприємства «Тернопільська комунальна міська лікарня №2» під відділення невідкладної допомоги за адресою: м. Тернопіль, вул. Р. Купчинського, 14 (ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція) (ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»)», в якому зазначено, що тривалість робіт по даному Об’єкту має становити 6 місяців. Враховуючи вищезазначену інформацію, протоколом засідання тендерного комітету №27 від 29.12.2020 року (додається) та Додатковою угодою №2 від 29.12.2020 року, відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 10.3 та п. 11.8.6 Договору підряду №448 від 12.11.2020 року, враховуючи технологічні процеси, виконання яких неможливе через несприятливі погодні умови, Замовником було продовжено термін дії договору та календарний графік виконання робіт на об’єкт: «Реконструкція з добудовою частини приміщень головного корпусу КНП «Тернопільська комунальна міська лікарня №2» під відділення невідкладної допомоги за адресою м. Тернопіль вул. Р. Купчинського, 14 Національний класифікатор України (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 45454000-4 Реконструкція)» до 30.06.2021 року. Звертаємо увагу шановних працівників Північного офісу Держаудитслужби, що можливість продовження терміну виконання робіт була передбачена Замовником в п. 10.3 та п. 11.8.6 Договору підряду №448 від 12.11.2020 року. Зокрема, в пункті 11.8.6. Договору зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених Договором та ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, такими випадками згідно вищевказаної статті, є можливість продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; Строк дії Договору та виконання зобов`язань щодо виконання робіт може продовжуватись у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат Замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі. Форма документального підтвердження об’єктивних обставин визначається Замовником з дотриманням законодавства. В даному випадку документальним підтвердженням обставин, що спричинили таке продовження, є лист Підрядника від 23.12.2020 року №23/12-17 (додається) та дані Експертного звіту від 27.07.2020 року №27-07/20/А щодо розгляду проектної документації за проєктом: «Реконструкція з добудовою частини приміщень головного корпусу КНП «Тернопільська комунальна міська лікарня №2» під відділення невідкладної допомоги за адресою: м. Тернопіль, вул. Р. Купчинського, 14 (ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція) (ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»)» (додається). Щодо зобов’язання Північного офісу Держаудитслужби здійснити заходи щодо усунення виявлених в результаті моніторингу порушень, зокрема, розірвати Договір підряду №448 від 12.11.2020 року, просимо звернути увагу шановних працівників Державного фінансового контролю на те, що, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Порядок розірвання договору передбачений в Договорі підряду №448 від 12.11.2020 року. Зокрема: 11.8.2. Cторона Договору підряду, яка вважає за необхідне внести зміни у Договір чи розірвати його, повинна надіслати відповідну пропозицію другій Стороні. 11.8.3. Сторона Договору, яка одержала пропозицію про внесення змін у Договір або розірвання його, у 20- денний строк повідомляє другу сторону про своє рішення. 11.8.4. “Замовник” має право розірвати в односторонньому порядку цей Договір після відповідного письмового повідомлення, за 30 календарних днів, в разі, якщо “Підрядник” не виконує умови цього Договору, а також виконує доручену йому роботу неякісно (з відступленням від проектно-кошторисної документації, діючих будівельних норм і правил, вимог “Замовника”). 11.8.5. “Замовник” може розірвати договір відповідно до пунктів 6.2.5., 6.2.6. та 6.2.8. цього Договору. 6.2.“Замовник”має право: 6.2.5. Відмовитися від Договору підряду та вимагати відшкодування збитків, якщо “Підрядник” своєчасно не розпочав роботи або виконує їх настільки повільно, що закінчення їх у строк, визначений графіком виконання робіт, стає неможливим. 6.2.6. Ініціювати внесення змін у Договір підряду, вимагати розірвання Договору підряду та відшкодування збитків за наявності істотних порушень “Підрядником” умов Договору підряду. 6.2.8. Відмовитися від Договору, якщо „Підрядник” не виконує умови цього Договору, а також виконує доручену йому роботу неякісно (з відступленням від проектно-кошторисної документації, діючих будівельних норм і правил, вимог “Замовника”), згідно з п.3 ст. 651 ЦКУ. Оскільки більша частина робіт вже виконана Підрядником та прийнята й оплачена Замовником, претензій до якості та термінів виконання робіт Підрядником Замовник не має, то розірвання в односторонньому порядку є неможливим та недоцільним. Принагідно інформуємо, що відповідно до Договору підряду №448 від 12.11.2021 року загальна сума робіт становить 11 084 950,00 грн. Згідно Актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2в) і Довідок про вартість виконаних робіт (форма КБ-3), уже виконано робіт на суму 9 554 616,96 грн, в тому числі, 8 916 640,00 грн – кошти державного бюджету, та 637 976,96 грн – кошти місцевого бюджету. Запланована сума фінансування на 2021 рік відповідно до умов Договору – 1 530 333,04 грн, кошти місцевого бюджету. Крім цього повідомляємо, що станом на 17.02.2021 року в межах Договору підряду №448 від 12.11.2020 року Підрядником виконано ряд робіт, які ще неоплачені. Відтак, розірвання Договору до моменту оплати виконаних робіт тягне за собою додаткові фінансові зобов’язання Замовника перед Підрядником та значні збитки. Також звертаємо увагу шановних працівників Північного офісу Держаудитслужби, що такий захід реагування у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір, що наразі майже виконаний, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Однак, відображені у висновку зауваження Держаудитслужби зводиться до відсутності об’єктивих обставин на продовження дії договору, що на нашу думку носить формальний характер, так як воно не пов`язане із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. При цьому, слід враховувати принцип співмірності наслідків такого реагування тим порушенням, які виявлені, та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, в даному випадку, безпосереднього отримувача виконаних робіт – закладу охорони здоров’я, діяльність якого спрямована на надання послуг медичного обслуговування пацієнтів, і публічними інтересами. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів. Крім того, відповідно до ст.651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Слід відзначити, що у висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору. Фактично необхідність таких суттєвих наслідків орган державного фінансового контролю пов`язує із відсутністю, на його думку, об’єктивних обставин для продовження дії договору, однак, з урахуванням вищенаведеного, такі обставини існують та є суттєвими, а відтак, зобов’язання Держаудитслужби щодо усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель у даному випадку є непропорційним. Критерій «пропорційності» передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Вимоги висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-09-04-011858-b від 11.02.2021р. Держаудитслужби, на нашу думку, не відповідають критеріям «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір з переможцем публічної закупівлі ТОВ «Венкон Інвест», який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору. Зокрема, до такого висновку дійшов Тернопільський окружний адміністративний суд у своєму рішенні від 16.11.2020р. в адміністративній справі №500/2154/20 за позовом комунального підприємства «Тернопількомунінвест» до Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівель (рішення набрало законної сили). Відтак, вважаємо, що вимога Держаудитслужби про зобов`язання замовника вжити заходів щодо розірвання укладеного договору з переможцем закупівлі з причин відсутності об’єктивних обставин для продовження дії договору, які всупереч зазначеному існували та, на нашу думку, є суттєвими, не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки, суть «виявлених порушень» жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси, а тому пункт 3 висновку є необгрунтованим та таким, що не відповідає критерію пропорційності та розсудливості, і як наслідок – неможливим у виконанні. Враховуючи все вищевказане, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»: ПРОШУ: 1. Прийняти Інформацію про причини неможливості усунення порушення, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2020-09-04-011858-b. 2. Договір підряду №448 від 12.11.2020 року залишити без змін. Голова Тендерного комітету Пискливець Т.І.