0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
333 827 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 23 бер. 15:36
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Відсутній механізм
Встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Усунуто
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель
Відсутній механізм
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Обґрунтування технічних та якісних характеристик та очікуваної вартості закупівлі робіт «Реконструкція та технічного переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області» (Коригування). ( Код ДК 021:2015 -45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт). Згідно п. 2 розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26.07.2018 року № 1347 «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 05 липня 2013 року № 1126 «Про визначення замовника виконання робіт з реконструкції та технічного переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області» Приватне акціонерне товариство «Київспецтранс», зокрема, було визначено виконавцем робіт та надано повноваження щодо визначення генеральної підрядної будівельної організації для виконання робіт. 20.12.2019 року за результатами розгляду проектної документації об’єкту "Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірні Обухівського району Київської області" (Коригування) Державним підприємством «Спеціалізована державна експертна організація – Центральна служба української державної будівельної експертизи» був затверджений експертний звіт № 00-0956-19/ПБ. Відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.02.2020 року № 305 «Про перезатвердження проекту «Реконструкція та технічне переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області» (Коригування) проект «"Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірні Обухівського району Київської області" (Коригування) був перезатверджений з урахуванням вищевказаного експертного звіту. 1. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: Вимоги до робіт та матеріальних ресурсів, що повинні використовуватися в процесі виконання робіт, встановлені відповідно до вимог державних стандартів, будівельних норм, а саме: - ДБН А.2.2-3-2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”; - ДБН В.2.4-2-2005 “Полігони твердих побутових відходів”. - ДБН 360-92* “Містобудування, планування і забудова міських і сільських поселень”; - ДБН В.1.2-14-2009 “Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ”; - ДБН В.2.4-3:2010 “Гідротехнічні споруди”; - ДБН В.2.2-75:2013 “Каналізація зовнішні мережі і споруди”.; - ДБН В.2.5-74:2013 “Водопостачання, зовнішні мережі та споруди”; - ДБН В.2.3-5-2001 “Вулиці та дороги населених пунктів”; - ДБН А.2.1-1-2008 “Інженерні вишукування для будівництва”; - ДБН А.3.2-2-2009 “Охорона праці і промислова безпека у будівництві”; - ДБН В.1.2-9-2008 “Основні вимоги будівель і споруд. Безпека експлуатації”; - ДБН А.3.1-5-2016 “Організація будівельного виробництва”; - ДБН В.1.1-7-2002 “Пожежна безпека об’єктів будівництва”; - ДБН В.2.5-76-2014 “Автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення”; - ДСТУ Б.А.2.2-7-2010 “ Розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) у складі проектної документації об’єктів”; - ДСТУ-Н Б В.1.2-16:2013 “ Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об’єктів будівництва”; - ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». Перелік та обсяги робіт зазначені у затвердженій проектно - кошторисній документації відповідно до технічних вимог. 2. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі: Очікувана вартість предмета закупівлі: 333 827 000,00 грн. визначена з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», відповідно до розробленої та затвердженої проектно - кошторисної документації та Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2018-2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21.12.2017 р. №1042/4049 з урахуванням вартості виконаних робіт у період 2018-2019 роки.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик та очікуваної вартості закупівлі робіт «Реконструкція та технічного переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області» (Коригування). ( Код ДК 021:2015 -45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт). Згідно п. 2 розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26.07.2018 року № 1347 «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 05 липня 2013 року № 1126 «Про визначення замовника виконання робіт з реконструкції та технічного переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області» Приватне акціонерне товариство «Київспецтранс», зокрема, було визначено виконавцем робіт та надано повноваження щодо визначення генеральної підрядної будівельної організації для виконання робіт. 20.12.2019 року за результатами розгляду проектної документації об’єкту "Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірні Обухівського району Київської області" (Коригування) Державним підприємством «Спеціалізована державна експертна організація – Центральна служба української державної будівельної експертизи» був затверджений експертний звіт № 00-0956-19/ПБ. Відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.02.2020 року № 305 «Про перезатвердження проекту «Реконструкція та технічне переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області» (Коригування) проект «"Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірні Обухівського району Київської області" (Коригування) був перезатверджений з урахуванням вищевказаного експертного звіту. 1. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: Вимоги до робіт та матеріальних ресурсів, що повинні використовуватися в процесі виконання робіт, встановлені відповідно до вимог державних стандартів, будівельних норм, а саме: - ДБН А.2.2-3-2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”; - ДБН В.2.4-2-2005 “Полігони твердих побутових відходів”. - ДБН 360-92* “Містобудування, планування і забудова міських і сільських поселень”; - ДБН В.1.2-14-2009 “Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ”; - ДБН В.2.4-3:2010 “Гідротехнічні споруди”; - ДБН В.2.2-75:2013 “Каналізація зовнішні мережі і споруди”.; - ДБН В.2.5-74:2013 “Водопостачання, зовнішні мережі та споруди”; - ДБН В.2.3-5-2001 “Вулиці та дороги населених пунктів”; - ДБН А.2.1-1-2008 “Інженерні вишукування для будівництва”; - ДБН А.3.2-2-2009 “Охорона праці і промислова безпека у будівництві”; - ДБН В.1.2-9-2008 “Основні вимоги будівель і споруд. Безпека експлуатації”; - ДБН А.3.1-5-2016 “Організація будівельного виробництва”; - ДБН В.1.1-7-2002 “Пожежна безпека об’єктів будівництва”; - ДБН В.2.5-76-2014 “Автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення”; - ДСТУ Б.А.2.2-7-2010 “ Розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) у складі проектної документації об’єктів”; - ДСТУ-Н Б В.1.2-16:2013 “ Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об’єктів будівництва”; - ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». Перелік та обсяги робіт зазначені у затвердженій проектно - кошторисній документації відповідно до технічних вимог. 2. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі: Очікувана вартість предмета закупівлі: 333 827 000,00 грн. визначена з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», відповідно до розробленої та затвердженої проектно - кошторисної документації та Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2018-2020 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21.12.2017 р. №1042/4049 з урахуванням вартості виконаних робіт у період 2018-2019 роки.
Приватним акціонерним товариством «Київспецтранс» 16 квітня 2021 року через електронну систему закупівель отримано висновок про результати моніторингу закупівлі "Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірні Обухівського району Київської області" (Коригування) (Код ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт» (інформація про моніторинг № UA-M-2021-03-23-000010 щодо закупівлі № UA-2020-11-16-006182-с). Приватне акціонерне товариство «Київспецтранс» ознайомилося з висновком про результати моніторингу від 16 квітня 2021 року та надає аргументовані заперечення щодо вищевказаного висновку. 1. Щодо відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. У висновку про результати моніторингу закупівлі вказано: «Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення частини 8 статті 12 Закону в тендерній документації (пункт 3.2 розділу VІ) Замовником встановлено вимоги, що переможець в строк десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає замовнику, особисто або поштою, документи та інформацію, необхідні для укладення договору про закупівлю, а саме договірну ціну та всі розрахунки до неї, орієнтовний графік виконання робіт (з урахуванням видів робіт, які необхідно виконати, відповідно до Додатку 4 Тендерної документації); розрахунок ціни (договірної ціни) у вигляді інформаційної моделі складеної у програмному комплексі АВК-5 або у іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі. Таким чином, встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання вказаних документів в паперовому вигляді, суперечить вимогам частини 8 статті 12 Закону та відповідно є недотриманням принципів здійснення закупівель визначених у статті 5 Закону, зокрема, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель». Відповідно до ч. 7 ст. 179 Господарського кодексу України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Відповідно до ч. 1 ст. 181 Господарського кодексу України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів. Відповідно до ч. 1 ст. 639 Цивільного кодексу України договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом. Відповідно до ч. 2 ст. 639 Цивільного кодексу України якщо сторони домовилися укласти договір у певній формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася. Відповідно до ч. 1 ст. 639 Цивільного кодексу України якщо сторони домовилися укласти договір за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем, він вважається укладеним у письмовій формі. Відповідно до ч. 3 ст. 639 Цивільного кодексу України якщо сторони домовились укласти у письмовій формі договір, щодо якого законом не встановлена письмова форма, такий договір є укладеним з моменту його підписання сторонами. Частина 8 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» наголошує на тому, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Відповідно до абзацу першого ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Відповідно до п.3.1 Розділу 6 Тендерної документації договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п.19.1 Проекту договору (Додаток 5 до Тендерної документації) невід’ємною частиною даного Договору є: 1. Додаток № 1 - Договірна ціна. 2. Додаток № 2 - Зведений кошторисний розрахунок. 3. Додаток № 3 - Графік виконання робіт. Відповідно до п. 6 Розділу 3 Тендерної документації для підтвердження відповідності запропонованих робіт умовам тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції орієнтовний графік виконання робіт (з урахуванням видів робіт, які необхідно виконати, відповідно до Додатку 4 Тендерної документації без зазначення ціни/цінових показників). Відповідно до реєстру наданих документів у складі тендерної пропозиції ( 41-50 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики) ТОВ «Будівельне управління механізації» надало орієнтовний графік виконання робіт (з урахуванням видів робіт, які необхідно виконати, відповідно до Додатку 4 Тендерної документації без зазначення ціни/цінових показників). Подання договірної ціна та всіх розрахунків до неї, розрахунку ціни (договірної ціни) у вигляді інформаційної моделі складеної у програмному комплексі АВК-5 або у іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі у складі тендерної пропозиції Тендерною документацією не вимагалося. Укладення договору у паперовому вигляді зумовлює отримання від Переможця торгів договірної ціни, зведеного кошторисного розрахунку та графіка виконання робіт (з зазначенням ціни/цінових показників) як додатків до Договору на закупівлю у паперовому вигляді. Ці документи не подавалися ТОВ «Будівельне управління механізації» під час проведення процедури закупівлі в електронному вигляді, оскільки на той час ще не були створені. Після підписання договору копії наданих до укладеного договору у паперовому вигляді документів були оприлюднені в електронній системі закупівель у встановленому законодавством порядку. На підставі викладеного, у діях Замовника щодо встановлення вимоги згідно п.3.2. Розділу 6 Тендерної документації відсутнє порушення ст. 5, ч. 8 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі. 2. Щодо порушення Замовником ч. 3 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» вимогам законодавства, порушення Замовником п.1 ч.1 ст.31, ч.2 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі». У висновку про результати моніторингу закупівлі вказано: «…При цьому, Замовником в тендерній документації (п. 3.1 Додатку 2 до ТД) встановлено вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору залученими субпідрядними організаціями/співвиконавцями, чим порушено частину 3 статті 16 Закону № 922-VIII. Поряд з цим, ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» не підтверджено наявності власного документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору, оскільки надано досвід виконання аналогічних договорів субпідрядною організацією, чим не виконано вимогу передбачену частиною 2 статті 16 Закону № 922-VIII. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII, Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, як такого, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Отже, Замовник на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII не відхилив тендерну пропозицію Переможця, як такого, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, а допустив до аукціону. Вищевказане призвело до порушення частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.» 2.1. Щодо порушень Замовником ч. 3 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». У висновку про результати моніторингу закупівлі вказано: «…При цьому, Замовником в тендерній документації (п. 3.1 Додатку 2 до ТД) встановлено вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору залученими субпідрядними організаціями/співвиконавцями, чим порушено частину 3 статті 16 Закону № 922-VIII…» Відповідно до абзацу другого ч. 3 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Відповідно до абзацу першого ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником в тендерній документації (п. 3.1 Додатку 2 Тендерної документації) встановлено вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору залученими субпідрядними організаціями/співвиконавцями. У Висновку про результати моніторингу закупівлі не зазначено яким чином п. 3.1 Додатку 2 Тендерної документації порушує ч. 3 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». Норма абзацу другого ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не обмежує замовника у визначені способу документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору. Враховуючи викладене, вимоги п. 3.1 Додатку 2 Тендерної документації повністю відповідають положенням ст. 16 Закон України «Про публічні закупівлі». 2.2. Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» вимогам законодавства. У висновку про результати моніторингу закупівлі вказано: «…Поряд з цим, ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» не підтверджено наявності власного документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору, оскільки надано досвід виконання аналогічних договорів субпідрядною організацією, чим не виконано вимогу передбачену частиною 2 статті 16 Закону № 922-VIII». Відповідно до пп.1,2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився. Відповідно до п.2 ч. 2 ст. 22 Закон України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закон України «Про публічні закупівлі» , підстави, встановлені статтею 17 цього Закон України «Про публічні закупівлі», та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закон України «Про публічні закупівлі» , у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. При цьому, Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вказівок чи обмежень щодо встановлення способу підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Частина 2 статті 16 Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає можливість встановлення одного або декількох з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Абзацом 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. З урахуванням викладеного: - зазначена норма Закону України «Про публічні закупівлі» стосується учасника, а не способу документального підтвердження відповідності учасників установленим критеріям замовником; - норми Закону України «Про публічні закупівлі» дозволяють учаснику самостійно без додаткових вимог в тендерній документації для підтвердження відповідності таким кваліфікаційним критеріям як «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» залучати потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» повністю відповідала вимогам пп.3.1, 3.2 Додатку 2 Тендерної документації, у замовника були відсутні правові підстави для відхилення поданої тендерної пропозиції. 2.3 Щодо порушення Замовником п.1 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі». У висновку про результати моніторингу закупівлі вказано: «…Замовник на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII не відхилив тендерну пропозицію Переможця, як такого, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, а допустив до аукціону». Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2020-11-16-006182-c Переможцем визначено ТОВ «Будівельне управління механізації». У висновку про результати моніторингу закупівлі не зазначено у чому полягає невідповідність ТОВ «Будівельне управління механізації» кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно у висновку про результати моніторингу закупівлі не обґрунтовано чому Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Будівельне управління механізації». У діях Замовника відсутнє порушення п. 1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». 2.4. Щодо порушення Замовником ч. 2 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі». У висновку про результати моніторингу закупівлі вказано на наявність у діях Замовника «…порушення частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону» Виходячи з вищевикладеного, оскільки, у діях Замовника відсутні порушення ч.3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», у Замовника були відсутні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС», у діях Замовника відсутнє порушення п. 1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно, у діях Замовника відсутнє порушення ч. 2 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
Північний офіс Держаудитслужби розглянув аргументовані заперечення до висновку Приватного акціонерного товариства «Київспецтранс» від 23.04.2021 року, опубліковані в інформаційно-телекомунікаційні системі публічних закупівель Prozorro щодо процедури закупівлі робіт з реконструкції та технічного переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області (Коригування) (Код ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт») (інформацію опубліковано в на сайті Уповноваженого органу за номером ID: UA-2020-11-16-006182-c), і повідомляє. Відповідно до частини 8 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. За результатами здійсненого моніторингу встановлено наступне. У тендерній документації (пункт 3.2 розділу VІ) Замовником встановлено вимоги, що переможець в строк десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає замовнику, особисто або поштою, документи та інформацію, необхідні для укладення договору про закупівлю, а саме договірну ціну та всі розрахунки до неї, орієнтовний графік виконання робіт (з урахуванням видів робіт, які необхідно виконати, відповідно до Додатку 4 Тендерної документації); розрахунок ціни (договірної ціни) у вигляді інформаційної моделі складеної у програмному комплексі АВК-5 або у іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі. Таким чином, встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання вказаних документів в паперовому вигляді, суперечить вимогам частини 8 статті 12 Закону та відповідно є недотриманням принципів здійснення закупівель визначених у статті 5 Закону, зокрема, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Також, за результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» вимогам законодавства. Так, відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII у тендерній документації зазначаються, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно з частиною 2 статті 16 Закону № 922-VIII замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Додатком 2 до тендерної документації Замовником визначено наступні кваліфікаційні критерії до учасника та спосіб їх документального підтвердження: - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до частини 3 статті 16 Закону № 922-VIII якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Слід зазначити, що нормами Закону № 922-VIII не передбачено, що учасники для підтвердження кваліфікаційного критерію досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору можуть підтверджувати досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору залученими субпідрядними організаціями/співвиконавцями. При цьому, Замовником в тендерній документації (п. 3.1 Додатку 2 до ТД) встановлено вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору залученими субпідрядними організаціями/співвиконавцями, чим порушено частину 3 статті 16 Закону № 922-VIII. Поряд з цим, ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» не підтверджено наявності власного документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору, який встановлено для учасників, оскільки надано досвід виконання аналогічних договорів субпідрядною організацією, чим не виконано вимогу передбачену частиною 2 статті 16 Закону № 922-VIII. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII, Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, як такого, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Отже, Замовник на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС», як такого, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, а допустив до аукціону. Поряд з цим зазначаємо, враховуючи що моніторингом не встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ МЕХАНІЗАЦІЇ» кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, порушення частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закон за результатами проведеного моніторингу відсутнє.
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
29.04.2021 року ПрАТ "Київспецтранс" була подана позовна заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі «Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ №5 в с.Підгірці Обухівського р-ну Київської області» (Коригування) (Код ДК 021:2015-45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт») до Окружного адміністративного суду міста Києва.
29.04.2021 року ПрАТ "Київспецтранс" була подана позовна заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі «Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ №5 в с.Підгірці Обухівського р-ну Київської області» (Коригування) (Код ДК 021:2015-45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт») до Окружного адміністративного суду міста Києва.