0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
50 355 308.82 UAH
Замовник
Департамент розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 11 черв. 13:59
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби (Івано-Франківська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби (Івано-Франківська обл.)
ПРИХОВАНО
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень від 30.06.2021 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП», що є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Донецькій області (райони: Мар'їнський, Ясинуватський, Покровський, Великоновосілківський) Services for maintenance of highways of general use of local importance in the Donetsk region (districts: Mar'yinsʹkyy, Yasynuvat·sʹkyy, Pokrovsʹkyy, Velykonovosilkivsʹkyy)» (далі – Закупівля), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-01-20-000793-b департамент розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації (далі – Департамент, Замовник) повідомляє наступне. При підготовці тендерної документації Департамент дотримується принципів та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до абзацу першому частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умовами тендерної документації до Закупівлі, затвердженої рішенням тендерного комітету протокол від 20.01.2021 № 12, передбачено надання документу, що підтверджує надання учасником процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі банківської гарантії (електронний документ з електронно-цифровим підписом відповідно до вимог діючого законодавства), довідка з банку про залишок коштів на рахунку, виданої Банком-гарантом, а також документи, які свідчать про факт грошового забезпечення (покриття). Учасником ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» в складі тендерної пропозиції надано, шляхом завантаження до електронної системи закупівель: банківську гарантію забезпечення тендерної пропозиції від 19.02.2021 № 1911/21; виписку по особовим рахункам з 18.02.2021 по 19.02.2021 та платіжне доручення від 19.02.2021 № 1147; довідка з банку про залишок коштів на рахунку – відсутня. Ненадання документу, що вимагається тендерною документацією – не входить до Переліку формальних помилок, затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710. Крім того, ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» мав право оскаржити відхилення своєї пропозиції відповідно до статті 18 Закону, але учасник таким правом не скористався, а погодився з доводами Замовника. Таким чином, пропозицію учасника було правомірно відхилено. Замовник діяв виключно в межах чинного законодавства України, керуючись принципами здійснення публічних закупівель, зокрема такими як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень від 30.06.2021 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП», що є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Донецькій області (райони: Мар'їнський, Ясинуватський, Покровський, Великоновосілківський) Services for maintenance of highways of general use of local importance in the Donetsk region (districts: Mar'yinsʹkyy, Yasynuvat·sʹkyy, Pokrovsʹkyy, Velykonovosilkivsʹkyy)» (далі – Закупівля), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-01-20-000793-b департамент розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації (далі – Департамент, Замовник) повідомляє наступне. При підготовці тендерної документації Департамент дотримується принципів та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до абзацу першому частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умовами тендерної документації до Закупівлі, затвердженої рішенням тендерного комітету протокол від 20.01.2021 № 12, передбачено надання документу, що підтверджує надання учасником процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі банківської гарантії (електронний документ з електронно-цифровим підписом відповідно до вимог діючого законодавства), довідка з банку про залишок коштів на рахунку, виданої Банком-гарантом, а також документи, які свідчать про факт грошового забезпечення (покриття). Учасником ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» в складі тендерної пропозиції надано, шляхом завантаження до електронної системи закупівель: банківську гарантію забезпечення тендерної пропозиції від 19.02.2021 № 1911/21; виписку по особовим рахункам з 18.02.2021 по 19.02.2021 та платіжне доручення від 19.02.2021 № 1147; довідка з банку про залишок коштів на рахунку – відсутня. Ненадання документу, що вимагається тендерною документацією – не входить до Переліку формальних помилок, затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710. Крім того, ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» мав право оскаржити відхилення своєї пропозиції відповідно до статті 18 Закону, але учасник таким правом не скористався, а погодився з доводами Замовника. Таким чином, пропозицію учасника було правомірно відхилено. Замовник діяв виключно в межах чинного законодавства України, керуючись принципами здійснення публічних закупівель, зокрема такими як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
16.07.2021 подано позов про визнання протиправними та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі до Донецького окружного адміністративного суду.
Аргументовані заперечення щодо висновку Департамент розвитку базових галузей промисловості облдержадміністрації (далі – Департамент, Замовник), розглянувши висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області щодо моніторингу закупівлі Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Донецькій області (райони: Мар'їнський, Ясинуватський, Покровський, Великоновосілківський) (далі – Закупівля), UA-2021-01-20-000793-b надає наступні аргументовані заперечення. Щодо правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, а саме інформації щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій. Частиною другою статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначений перелік інформації, яке повинно містити оголошення про проведення відкритих торгів, у тому числі пункт 9 про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Департаментом 19.02.2021 оголошено про проведення Закупівлі. На той час на майданчику Zakupki.Prom.ua офіційного учасника системи електронних державних закупівель Prozorro був відсутній функціонал для зазначення виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій відповідно до пункту 9 частини другою статті 21 Закону. Згідно з листом від 29.06.2021 № 682/06 ТОВ «Закупки.пром.уа» на майданчику з 16.04.2021 з'явилися спеціальні поля, де можна вказати інформацію щодо виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій. До цієї дати була можливість вказувати лише суму забезпечення. Враховуючи відсутність технічної можливості зазначити інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій, Замовником при оголошенні Закупівлі у довільній формі зазначено, що «Умови надання забезпечення тендерної пропозиції зазначені в пункті 3.2 тендерної документації». Таким чином, Департаментом виконано вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону в частині розміщення інформації про публічну закупівлю. Щодо порушення Замовником вимог, встановленими пунктами 5 та 6 частини першої статті 17 Закону. Відповідно до вимог пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо: 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Згідно з Додатком № 5 ТД Учасник процедури закупівлі повинен надати відповідно до статті 17 Закону інформацію в довільній формі про те що: 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Згідно з Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» від 22 листопада 2018 року № 2617-VIII, стаття 11 Кримінального кодексу України, що визначає поняття кримінального правопорушення, була змінена лише частково. Слово «злочин» було замінено на словосполучення «кримінальне правопорушення». Як свідчить системний аналіз норм чинного Кримінального процесуального кодексу України словосполучення «кримінальне правопорушення» є узагальнюючим терміном, який охоплює як злочини (незалежно від ступеня їх тяжкості), так і кримінальні проступки. Враховуючи вищезазначене, Замовником не допущено порушення норм, встановлених пунктами 5 та 6 частини першої статті 17 Закону. Щодо невідповідності інформації, наданої Учасником – ТОВ «Перша українська дорожньо-будівельна компанія» (далі – ТОВ «ПУДБК») на підтвердження досвіду виконання ним аналогічного договору. Відповідно до вимог Додатку № 4 ТД для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору Учасником завантажується Довідка про виконання аналогічного договору, до якої надаються скан-копії: - найбільшого за сумою виконаного аналогічного договору (з експлуатаційного утримання та/або капітального та/або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування) за період 2017 – 2020 роки; - останньої довідки КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» до договору (що підтверджує 100% виконання робіт/послуг); - листа – відгуку від замовника до кожного з наданих договорів. ТОВ «ПУДБК» надано довідку від 19.02.2021 № 54 про виконання аналогічного договору, у якій по позиції 4 зазначено сума договору – 87024,70529 грн. Відповідно до вимог Додатку № 4 ТД ТОВ «ПУДБК» також надано скан-копії: - договору від 24.06.2020 № 102/20, де зазначено, що договірна ціна послуг складає 87 024 705,29 грн; - довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма К-3) за грудень 2020 р., в якій зазначено, що всього вартість виконаних будівельних робіт з ПДВ складає 86324,49129 тис. грн; - лист-відгук від Замовника від 28.01.2021 № 211/0/111-21, в якому зазначено, що загальна вартість за договором складає 87 024 705,29 грн, сума виконання робіт – 86 324 491,29 грн, що складає 100% виконання. Крім того, в електронній системі закупівель Prozorro наявна інформація про стан виконання договору від 24.06.2020 № 102/20, а саме звіт про виконання договору про закупівлю (PDF ● HTML), в якому по позиції 4 зазначена ціна про закупівлю, а по позиції 16 – сума оплати за договором. Вказані суми повністю співпадають з інформацією, наданою ТОВ «ПУДБК» в довідці від 19.02.2021 № 54 про виконання аналогічного договору. Ця інформація наявна у відкритому доступі. Таким чином, ТОВ «ПУДБК» надано всі необхідні документи для документального підтвердження досвіду виконання ним аналогічного договору. У Замовника відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозиції в цій частині. Щодо надання учасниками торгів ДП «Донецький облавтодор» та ТОВ «ПУДБК» в складі своїх тендерних пропозицій інформації про запропоновану ціну. Відповідно до частини першої статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції. Зазначаємо, що оголошення про проведення Закупівлі здійснювалося відповідно до вимог частини третьої статті 10 Закону (а не частини другої цієї статті як зазначено у висновку). Тому учасники торгів надали документи, які передбачені вимогами ТД Замовника, позначив інформацію про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції як закриту до моменту початку аукціону. У зв’язку з цим, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерних пропозицій учасників торгів ДП «Донецький облавтодор» та ТОВ «ПУДБК» в цій частині. Щодо неоприлюднення ТОВ ІБК Енерготехнобуд документів в електронній системі закупівель. Учасником ТОВ ІБК Енерготехнобуд у складі тендерної пропозиції надано довідки щодо відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону. Тому у Замовника відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозиції. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 17 Закону замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що процедура Закупівлі здійснено Департаментом в рамках чинного законодавства, керуючись принципами здійснення публічних закупівель та недискримінацією учасників