0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
319 454 896.73 UAH
Знайдено порушення
Дата: 19 лип. 16:09
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.)
ПРИХОВАНО
Департамент капітального будівництва Дніпровської міської ради (далі – Замовник) розглянув запит про надання пояснень Східного офісу Держаудитслужби, який надійшов у процесі проведення моніторингу закупівлі робіт ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Реконструкція площі Успенської у м. Дніпрі» Коригування за кодом ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2021-04-06-001990-a) . Проаналізувавши інформацію, наведену у запиті, Замовник надає наступні пояснення, стосовно питань, зазначених у запиті. Стосовно першого питання повідомляємо наступне. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі проєктно-кошторисної документації, виконавцем якої є Фізична особа-підприємець Бровківна Наталія Олександрівна; зазначена документація отримала позитивний експертний звіт ТОВ «ДН-Консалтинг» № 05-556-21. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Так як предмет закупівлі в подальшому може використовуватися фізичними особами з інвалідністю, технічні характеристики розроблено відповідно до нормативних вимог та проєктних рішень для врахування потреб усіх категорій користувачів, у тому числі осіб з інвалідністю. Розмір бюджетного призначення визначається на підставі рішення міської ради від 16.12.2020 № 13/1-2 «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2021 рік», зі змінами, відповідно до обсягу видатків бюджету розвитку, які спрямовуються на будівництво об’єкта у бюджетному періоді. Очікувана вартість предмета закупівлі визначається на підставі примірної методики визначення очікуваної вартості, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме абзацу 2 пункту 4 розділу 3: очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293. Очікувану вартість визначено на підставі сумарного показника коштів зведеного кошторисного розрахунку, а саме: Глава 1-9: 249 237 614,65 грн. Прибуток: 2 666 949,54 грн. Адміністративні: 265 038,46 грн. Ризики: 4 984 752,29 грн. Інфляція: 9 058 059,00 грн. ПДВ: 53 242 482,79 грн. Всього: 319 454 896,73 грн. Також повідомляємо, що Замовник не має власного веб-сайту через недостатність фінансової спроможності для його розробки та функціонування, тому для розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі, користується наданою йому можливістю оприлюднювати обґрунтування на веб-сайті Дніпровської міської ради, задля виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266. Так, листом від 30.04.2021 № 4/10-496 Дніпровською міською радою рекомендовано виконавчим органам, комунальним підприємствам, установам та закладам міської ради з метою прозорого ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також надано можливість автоматичного відображення інформації, яку замовник розміщує у власному електронному кабінеті та яка відображається у системі Prozorro. На підставі вищезазначеного, за фактом наданої можливості у доступі та використанні офіційного веб-сайту Дніпровської міської ради, Департаментом капітального будівництва було встановлено віджет на сайті dniprorada.gov.ua, для виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266. На момент оголошення закупівлі, а саме 06.04.2021 Замовник ще не мав доступу до веб-сайту Дніпровської міської ради, тому не мав можливості оприлюднювати обґрунтування, виключно з технічних причин, тому дане обґрунтування відображено у протоколі засідання тендерного комітету від 06.04.2021 № 18/1-21 (додається). Відповідно до положення пункту 14 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Так, виходячи з вищезазначеного та зважаючи на проєкт моніторингу UA-M-2021-06-07-000028, відсутність оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не являється фактом порушення законодавства саме у сфері закупівель. Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) не передбачено зобов’язання та порядку оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, тому Замовник своїми діями не порушив норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Стосовно другого питання повідомляємо. Згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв. Так Додатком 3 до нової редакції тендерної документації від 12.04.2021 передбачено, документальне підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договорів, а саме, учасник має надати довідку у формі таблиці, яка містить інформацію про виконання учасником не менше ніж двох аналогічних договорів, укладених за останні три роки із зазначенням предмету договору, номеру та дати договору, місцезнаходження (фактичну (за наявності) або орієнтовну адресу) об’єкту, суми (ціни) договору (з урахуванням внесених змін), суми виконаних робіт за договором, обсяг виконаних робіт за договором (перелік актів виконаних робіт із зазначенням суми), строк дії договору, назви, коду ЄДРПОУ та адреси контрагента, ПІБ уповноваженої на укладання договору особи. На підтвердження інформації необхідно надати копії аналогічних договорів з додатками (якщо такі зазначені у договорі), а також копії документів, які підтверджують виконання договорів, такі як акти виконаних робіт (загальна вартість актів виконаних робіт, наданих у складі пропозиції учасника повинна дорівнювати не менше ніж 95 % від суми договору). По кожному з зазначених у довідці договору вказати посилання на номер оголошення у системі https://prozorro.gov.ua якщо закупівля здійснювалася через електронну систему закупівель; або якщо закупівля не здійснювалася через електронну систему закупівель надати щодо цього лист-пояснення. До договорів необхідно надати оригінали позитивних листів відгуків від замовників (контрагентів), з якими було укладено договори із зазначенням дати і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, суми виконаних робіт, інформації про належне виконання договору, ПІБ та контактний телефон виконавця. Так, на підтвердження вищезазначеного кваліфікаційного критерію учасник ТОВ «АКАМ» надав довідку від 29.04.2021 № 127/04, де зазначено інформацію, яка вимагалася замовником. У пункті 1 Довідки міститься інформація щодо договору від 30.04.2020 № 1377/П, укладеного за результатом відкритих торгів (UA-2020-03-19-001751-b) між Комунальним вищим навчальним закладом «Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки» Дніпропетровської обласної ради» та ТОВ «АКАМ». При розгляді та оцінці Замовником було проаналізовано надані документи та визначено наступне. Договір від 30.04.2020 № 1377/П на виконання капітального ремонту частини благоустрою прибудинкової території з улаштуванням пандусу Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки по вул. Ливарна, 10 в м. Дніпро було укладено на загальну суму – 1 958 705,33 грн., строк дії даного договору – 31.12.2020. Замовником у новій редакції тендерної документації зазначається вимога щодо зазначення суми договору у довідці - з урахуванням внесених змін. Так, учасником надано до договору додаткові угоди, якими регулюється сума (ціна) договору, а саме в бік зменшення та фінансування робіт за договором, при цьому строк дії договору залишається незмінним. Так додатковою угодою № 1 від 30.04.2021 (додається) сума (ціна) договору зменшується на 458 705,33 грн. та складає 1 500 000,00 грн.; далі додатковою угодою № 3 від 08.12.2020 (додається) сума (ціна) договору зменшується ще на 176 918,82 грн. та остаточно складає – 1 323 081,18 грн. Тобто сума (ціна) договору складає 1 323 081,18 грн. Для підтвердження виконання договору учасник надає акти виконаних робіт за формою КБ-2в, сума по кожному з яких зазначена у довідці, а саме: Акт № 1377П 09-1 від 08.10.2020 – 725 123,18 грн. Акт № 1377П 09-2 від 30.10.2020 – 1 816,98 грн. Акт № 1377П 12-3 від 22.12.2020 – 596 141,02 грн. Сума актів складає – 1 323 081,18 грн. – саме 100 % суми договору, яка зазначена у додатковій угоді № 3. У свою чергу Замовник при розгляді та оцінці пропозиції учасника звернувся до відкритих даних Єдиного веб-порталу використання публічних коштів https://spending.gov.ua. За трансакціями, відображеними на веб-порталі, Замовником отримано наступну інформацію (додається): • Перша трансакція була проведена 26.06.2020, як попередня оплата (аванс) на придбання матеріалів у сумі – 450 000,00 грн; Друга трансакція проведена 12.10.2020 за виконані роботи у сумі – 275 123,18 грн; Наступна оплата відбулася 19.10.2020 за виконані роботи у сумі – 1 816,98 грн; Остаточний розрахунок було проведено 24.12.2020 у сумі – 596 141,02 грн. Добутком вищезазначених розрахунків є загальна оплата договору на суму 100% - 1 323 081,18 грн. Тобто, вимога замовника щодо виконання договору на 95% від суми договору була виконана учасником. Тому всупереч питанню 2, освітленому у моніторингу, повідомляємо, якщо уважно розглянути та проаналізувати інформацію, то можна побачити саме зазначення авансового платежу у довідці про вартість виконаних робіт та витрати від 08.10.2020 у сумі 450 000,00 грн., а за актом № 1377П 09-1 від 08.10.2020 цілком зрозуміло, чому здійснено дві окремі трансакції у сумі 725 123,18 грн. Проте, всупереч достовірних даних про розрахунки, контрагент учасника за даним договором при публікації звіту про виконання договору припустився помилки у формуванні звіту про виконання договору. По-перше, не вірно вносивши дані про істотні умови договору, у частині зменшення суми договору, по-друге, не вірно зазначивши суму оплати за договором, по-третє не змінивши (скоротивши) строк дії договору завчасно опублікувавши звіт від 29.12.2020. Документи учасника не мають відхилень стосовно поставленого питання та підтверджуються відкритими даними, що цілком задовольняє вимоги тендерної документації. Стосовно питання щодо наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю учасника повідомляємо. Замовником, відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами вимагається Копія «Балансу» та копія «Звіту про фінансові результати» або «Фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва» за попередній рік або копія податкової декларації платника єдиного податку. Фінансовою спроможністю учасника закупівлі є обсяг доходу (виручки) за попередній рік, який має бути не менше ніж 85 відсотків від очікуваної вартості закупівлі. Пунктом 3 розділу 1 Національного положення (Стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 73 від 07.02.2013 визначено, що чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – це дохід, що визначається шляхом вирахування з доходу від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг (у тому числі платежів від оренди об’єктів інвестиційної нерухомості) наданих знижок, вартості повернутих раніше проданих товарів, доходів, що за договорами належать комітентам (принципалам тощо), та податків і зборів. Відповідно до 14.1.178. Податкового кодексу України податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу. З огляду на вищенаведене, у звіті про фінансові результати за 2020 рік ТОВ «АКАМ» зазначено чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ, а тому обсяг доходу (виручки) учасника закупівлі з ПДВ за попередній рік був не менший ніж 85 відсотків від очікуваної вартості закупівлі, а складав: 292 692 000, 00 грн., що суттєво перевищує суму 85 відсотків від очікуваної вартості (271 536 662,22 грн.). Учасником не було порушено поставленої вимоги нової редакції тендерної документації. Стосовно питання третього моніторингу повідомляємо. Відповідно до підпункту 1.7 частини 1 розділу 3 нової редакції тендерної документації від 12.04.2021 учасник має надати лист-згоду з проєктом договору, а також підписаний уповноваженою особою учасника проєкт договору (без зазначення будь-яких даних (крім реквізитів учасника) та без додатків до нього), що викладений в Додатку 6. Тендерною документацією не встановлено вимог та/або положень, що календарний графік виконання робіт є додатком до договору. При наданні календарного графіку у момент подання пропозиції учасник виконує вимогу щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, чим відображає планування виконання робіт, які передбачені технічним завданням, у строк, визначений оголошенням. До того ж Замовник не має права вимагати від учасників саме додатків до договору, так як на період проведення процедури закупівлі відсутнє конкретне розуміння суми бюджетного фінансування (призначення) за роками, відсутнє чітке розуміння, які саме роботи можуть бути виконані першочергово. Тому календарний графік, наданий у складі пропозиції є лише приблизним графіком виконання робіт. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами). Основою для розроблення графіка є інформація щодо обсягів робіт, передбачених у проектно-кошторисній документації, виробничих можливостей виконавців, що будуть задіяні для виконання робіт, планів Замовника щодо фінансування виконання робіт у часі тощо. Також Підряднику доцільно враховувати визначені умовами договору строки передачі Замовником будівельного майданчика (фронту робіт) та дозвільної документації. Додатки до договору, а саме договірна ціна (з урахуванням наявності фінансування, календарний графік виконання робіт та план фінансування) узгоджуються сторонами у момент укладення договору та можуть регулюватися у процесі виконання договору шляхом укладення додаткових угод.
Департамент капітального будівництва Дніпровської міської ради (далі – Замовник) розглянув запит про надання пояснень Східного офісу Держаудитслужби, який надійшов у процесі проведення моніторингу закупівлі робіт ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Реконструкція площі Успенської у м. Дніпрі» Коригування за кодом ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2021-04-06-001990-a) . Проаналізувавши інформацію, наведену у запиті, Замовник надає наступні пояснення, стосовно питань, зазначених у запиті. Стосовно першого питання повідомляємо наступне. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі проєктно-кошторисної документації, виконавцем якої є Фізична особа-підприємець Бровківна Наталія Олександрівна; зазначена документація отримала позитивний експертний звіт ТОВ «ДН-Консалтинг» № 05-556-21. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Так як предмет закупівлі в подальшому може використовуватися фізичними особами з інвалідністю, технічні характеристики розроблено відповідно до нормативних вимог та проєктних рішень для врахування потреб усіх категорій користувачів, у тому числі осіб з інвалідністю. Розмір бюджетного призначення визначається на підставі рішення міської ради від 16.12.2020 № 13/1-2 «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2021 рік», зі змінами, відповідно до обсягу видатків бюджету розвитку, які спрямовуються на будівництво об’єкта у бюджетному періоді. Очікувана вартість предмета закупівлі визначається на підставі примірної методики визначення очікуваної вартості, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме абзацу 2 пункту 4 розділу 3: очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293. Очікувану вартість визначено на підставі сумарного показника коштів зведеного кошторисного розрахунку, а саме: Глава 1-9: 249 237 614,65 грн. Прибуток: 2 666 949,54 грн. Адміністративні: 265 038,46 грн. Ризики: 4 984 752,29 грн. Інфляція: 9 058 059,00 грн. ПДВ: 53 242 482,79 грн. Всього: 319 454 896,73 грн. Також повідомляємо, що Замовник не має власного веб-сайту через недостатність фінансової спроможності для його розробки та функціонування, тому для розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі, користується наданою йому можливістю оприлюднювати обґрунтування на веб-сайті Дніпровської міської ради, задля виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266. Так, листом від 30.04.2021 № 4/10-496 Дніпровською міською радою рекомендовано виконавчим органам, комунальним підприємствам, установам та закладам міської ради з метою прозорого ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також надано можливість автоматичного відображення інформації, яку замовник розміщує у власному електронному кабінеті та яка відображається у системі Prozorro. На підставі вищезазначеного, за фактом наданої можливості у доступі та використанні офіційного веб-сайту Дніпровської міської ради, Департаментом капітального будівництва було встановлено віджет на сайті dniprorada.gov.ua, для виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266. На момент оголошення закупівлі, а саме 06.04.2021 Замовник ще не мав доступу до веб-сайту Дніпровської міської ради, тому не мав можливості оприлюднювати обґрунтування, виключно з технічних причин, тому дане обґрунтування відображено у протоколі засідання тендерного комітету від 06.04.2021 № 18/1-21 (додається). Відповідно до положення пункту 14 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Так, виходячи з вищезазначеного та зважаючи на проєкт моніторингу UA-M-2021-06-07-000028, відсутність оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не являється фактом порушення законодавства саме у сфері закупівель. Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) не передбачено зобов’язання та порядку оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, тому Замовник своїми діями не порушив норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Стосовно другого питання повідомляємо. Згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв. Так Додатком 3 до нової редакції тендерної документації від 12.04.2021 передбачено, документальне підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договорів, а саме, учасник має надати довідку у формі таблиці, яка містить інформацію про виконання учасником не менше ніж двох аналогічних договорів, укладених за останні три роки із зазначенням предмету договору, номеру та дати договору, місцезнаходження (фактичну (за наявності) або орієнтовну адресу) об’єкту, суми (ціни) договору (з урахуванням внесених змін), суми виконаних робіт за договором, обсяг виконаних робіт за договором (перелік актів виконаних робіт із зазначенням суми), строк дії договору, назви, коду ЄДРПОУ та адреси контрагента, ПІБ уповноваженої на укладання договору особи. На підтвердження інформації необхідно надати копії аналогічних договорів з додатками (якщо такі зазначені у договорі), а також копії документів, які підтверджують виконання договорів, такі як акти виконаних робіт (загальна вартість актів виконаних робіт, наданих у складі пропозиції учасника повинна дорівнювати не менше ніж 95 % від суми договору). По кожному з зазначених у довідці договору вказати посилання на номер оголошення у системі https://prozorro.gov.ua якщо закупівля здійснювалася через електронну систему закупівель; або якщо закупівля не здійснювалася через електронну систему закупівель надати щодо цього лист-пояснення. До договорів необхідно надати оригінали позитивних листів відгуків від замовників (контрагентів), з якими було укладено договори із зазначенням дати і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, суми виконаних робіт, інформації про належне виконання договору, ПІБ та контактний телефон виконавця. Так, на підтвердження вищезазначеного кваліфікаційного критерію учасник ТОВ «АКАМ» надав довідку від 29.04.2021 № 127/04, де зазначено інформацію, яка вимагалася замовником. У пункті 1 Довідки міститься інформація щодо договору від 30.04.2020 № 1377/П, укладеного за результатом відкритих торгів (UA-2020-03-19-001751-b) між Комунальним вищим навчальним закладом «Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки» Дніпропетровської обласної ради» та ТОВ «АКАМ». При розгляді та оцінці Замовником було проаналізовано надані документи та визначено наступне. Договір від 30.04.2020 № 1377/П на виконання капітального ремонту частини благоустрою прибудинкової території з улаштуванням пандусу Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки по вул. Ливарна, 10 в м. Дніпро було укладено на загальну суму – 1 958 705,33 грн., строк дії даного договору – 31.12.2020. Замовником у новій редакції тендерної документації зазначається вимога щодо зазначення суми договору у довідці - з урахуванням внесених змін. Так, учасником надано до договору додаткові угоди, якими регулюється сума (ціна) договору, а саме в бік зменшення та фінансування робіт за договором, при цьому строк дії договору залишається незмінним. Так додатковою угодою № 1 від 30.04.2021 (додається) сума (ціна) договору зменшується на 458 705,33 грн. та складає 1 500 000,00 грн.; далі додатковою угодою № 3 від 08.12.2020 (додається) сума (ціна) договору зменшується ще на 176 918,82 грн. та остаточно складає – 1 323 081,18 грн. Тобто сума (ціна) договору складає 1 323 081,18 грн. Для підтвердження виконання договору учасник надає акти виконаних робіт за формою КБ-2в, сума по кожному з яких зазначена у довідці, а саме: Акт № 1377П 09-1 від 08.10.2020 – 725 123,18 грн. Акт № 1377П 09-2 від 30.10.2020 – 1 816,98 грн. Акт № 1377П 12-3 від 22.12.2020 – 596 141,02 грн. Сума актів складає – 1 323 081,18 грн. – саме 100 % суми договору, яка зазначена у додатковій угоді № 3. У свою чергу Замовник при розгляді та оцінці пропозиції учасника звернувся до відкритих даних Єдиного веб-порталу використання публічних коштів https://spending.gov.ua. За трансакціями, відображеними на веб-порталі, Замовником отримано наступну інформацію (додається): • Перша трансакція була проведена 26.06.2020, як попередня оплата (аванс) на придбання матеріалів у сумі – 450 000,00 грн; Друга трансакція проведена 12.10.2020 за виконані роботи у сумі – 275 123,18 грн; Наступна оплата відбулася 19.10.2020 за виконані роботи у сумі – 1 816,98 грн; Остаточний розрахунок було проведено 24.12.2020 у сумі – 596 141,02 грн. Добутком вищезазначених розрахунків є загальна оплата договору на суму 100% - 1 323 081,18 грн. Тобто, вимога замовника щодо виконання договору на 95% від суми договору була виконана учасником. Тому всупереч питанню 2, освітленому у моніторингу, повідомляємо, якщо уважно розглянути та проаналізувати інформацію, то можна побачити саме зазначення авансового платежу у довідці про вартість виконаних робіт та витрати від 08.10.2020 у сумі 450 000,00 грн., а за актом № 1377П 09-1 від 08.10.2020 цілком зрозуміло, чому здійснено дві окремі трансакції у сумі 725 123,18 грн. Проте, всупереч достовірних даних про розрахунки, контрагент учасника за даним договором при публікації звіту про виконання договору припустився помилки у формуванні звіту про виконання договору. По-перше, не вірно вносивши дані про істотні умови договору, у частині зменшення суми договору, по-друге, не вірно зазначивши суму оплати за договором, по-третє не змінивши (скоротивши) строк дії договору завчасно опублікувавши звіт від 29.12.2020. Документи учасника не мають відхилень стосовно поставленого питання та підтверджуються відкритими даними, що цілком задовольняє вимоги тендерної документації. Стосовно питання щодо наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю учасника повідомляємо. Замовником, відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами вимагається Копія «Балансу» та копія «Звіту про фінансові результати» або «Фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва» за попередній рік або копія податкової декларації платника єдиного податку. Фінансовою спроможністю учасника закупівлі є обсяг доходу (виручки) за попередній рік, який має бути не менше ніж 85 відсотків від очікуваної вартості закупівлі. Пунктом 3 розділу 1 Національного положення (Стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 73 від 07.02.2013 визначено, що чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – це дохід, що визначається шляхом вирахування з доходу від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг (у тому числі платежів від оренди об’єктів інвестиційної нерухомості) наданих знижок, вартості повернутих раніше проданих товарів, доходів, що за договорами належать комітентам (принципалам тощо), та податків і зборів. Відповідно до 14.1.178. Податкового кодексу України податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу. З огляду на вищенаведене, у звіті про фінансові результати за 2020 рік ТОВ «АКАМ» зазначено чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ, а тому обсяг доходу (виручки) учасника закупівлі з ПДВ за попередній рік був не менший ніж 85 відсотків від очікуваної вартості закупівлі, а складав: 292 692 000, 00 грн., що суттєво перевищує суму 85 відсотків від очікуваної вартості (271 536 662,22 грн.). Учасником не було порушено поставленої вимоги нової редакції тендерної документації. Стосовно питання третього моніторингу повідомляємо. Відповідно до підпункту 1.7 частини 1 розділу 3 нової редакції тендерної документації від 12.04.2021 учасник має надати лист-згоду з проєктом договору, а також підписаний уповноваженою особою учасника проєкт договору (без зазначення будь-яких даних (крім реквізитів учасника) та без додатків до нього), що викладений в Додатку 6. Тендерною документацією не встановлено вимог та/або положень, що календарний графік виконання робіт є додатком до договору. При наданні календарного графіку у момент подання пропозиції учасник виконує вимогу щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, чим відображає планування виконання робіт, які передбачені технічним завданням, у строк, визначений оголошенням. До того ж Замовник не має права вимагати від учасників саме додатків до договору, так як на період проведення процедури закупівлі відсутнє конкретне розуміння суми бюджетного фінансування (призначення) за роками, відсутнє чітке розуміння, які саме роботи можуть бути виконані першочергово. Тому календарний графік, наданий у складі пропозиції є лише приблизним графіком виконання робіт. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами). Основою для розроблення графіка є інформація щодо обсягів робіт, передбачених у проектно-кошторисній документації, виробничих можливостей виконавців, що будуть задіяні для виконання робіт, планів Замовника щодо фінансування виконання робіт у часі тощо. Також Підряднику доцільно враховувати визначені умовами договору строки передачі Замовником будівельного майданчика (фронту робіт) та дозвільної документації. Додатки до договору, а саме договірна ціна (з урахуванням наявності фінансування, календарний графік виконання робіт та план фінансування) узгоджуються сторонами у момент укладення договору та можуть регулюватися у процесі виконання договору шляхом укладення додаткових угод.
У межах проведення моніторингу за закупівлею ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Реконструкція площі Успенської у м. Дніпрі» Коригування (ID моніторингу: UA-M-2021-06-07-000028) у Замовника виникло питання наступного змісту: «На підставі яких саме законодавчих положень та актів сформовано висновок у частині обрахування доходу переможця закупівлі ТОВ «АКАМ»?
У межах проведення моніторингу за закупівлею ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Реконструкція площі Успенської у м. Дніпрі» Коригування (ID моніторингу: UA-M-2021-06-07-000028) зазначаємо наступне. Принципи публічних закупівель визначені статтею 5 Закону від від 25.12.2015 N 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами), (далі – Закон N 922-VIII ) відповідно до якої закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з частиною 1 статті 25 Закону N 922-VIII тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі. Відповідно до частин 1, 3 статті 27 Закону N 922-VIII розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій. У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично в день розкриття пропозицій за формою, установленою Уповноваженим органом. За приписами частин 1, 4, 5 статті 28 Закону N 922-VIII оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом. Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п'яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. Відповідно до частини 6 статті 28 Закону за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом. За змістом частини першої 30 Закону N 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо, зокрема: учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону (абзац 2 пункту 1); тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації (пункт 4). Разом з тим, преамбулою Закону N 922-VIII визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад. Відповідно до частини 4 статті 3 Закону N 922-VIII відносини, пов'язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Згідно пункту 32 частини 1 статті 1 Закону N 922-VIII тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відтак, замовник повинен перевіряти тендерну пропозицію учасника на відповідність вимогам тендерної документації, яка у свою чергу, повинна відповідати вимогам Закону України "Про публічні закупівлі". Відповідно до частини першої статті 31 Закону «Про публічні закупівлі» 1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п'ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону. Причини для відхилення Учасника ТОВ «АКАМ» відсутні з нижченаведених причин. Частиною першою ст. 1 Закону України від 03 липня 2012 року N 5029-VI «Про засади державної мовної політики» (далі - Закон № 5029) встановлено, що державна мова - закріплена законодавством мова, вживання якої обов'язкове в органах державного управління та діловодства, установах та організаціях, на підприємствах, у державних закладах освіти, науки, культури, у сферах зв'язку та інформатики тощо. Основи державної мовної політики визначаються Конституцією України, а порядок застосування мов в Україні - виключно Законом N 5029, з норм якого мають виходити інші правові акти, що визначають особливості використання мов у різних сферах суспільного життя (частина перша ст. 4 Закону № 5029). Державною мовою України є українська мова. Українська мова як державна мова обов'язково застосовується на всій території України при здійсненні повноважень органами законодавчої, виконавчої та судової влади, у міжнародних договорах, у навчальному процесі в навчальних закладах в межах і порядку, що визначаються цим Законом. Держава сприяє використанню державної мови в засобах масової інформації, науці, культурі, інших сферах суспільного життя. Обов'язковість застосування державної мови чи сприяння її використанню у тій чи інший сфері суспільного життя не повинні тлумачитися як заперечення або применшення права на користування регіональними мовами або мовами меншин у відповідній сфері та на територіях поширення (ст. 6 Закону № 5029). В розумінні нормативних актів, що регулюють господарську діяльність, саме з моменту набрання чинності Закону 5029 українська мова являється обов’язковою мовою діловодства, тобто з 2012 року. Як вбачається з наказів про призначення працівників (Александрової В.Ф. від 03.03.2008 за №8; Свиридова І.Г. від 04.01.2011 за № 2-П; Скрипника О.В. від 04.01.2007 за № 74; Коровіна С.В. від 31.01.2008 за № 1-П; Деордієва Ю.І. від 04.01.2007 за № 38; Крижановського К.О. від 15.10.2008 за № 156), що працівники були прийняті на роботу відповідно до діючих на той час норм діловодства. Це не є порушенням вимог тендерної документації замовника чи вимог Закону. Згідно з статтею 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Додатково повідомляємо, що відповідно до п 7 Розділу 1 тендерної документації, документи або копії документів, що надаються учасниками у складі їх тендерних пропозицій (у тому числі видані іншими установами, організаціями, підприємствами), викладені іншими мовами ніж українська, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Переклад цих документів має бути засвідченим у встановленому Законом порядку. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тобто, мається на увазі саме довідки в довільній формі та документи від інших підприємств, установ та організацій. Стосовно питання щодо визначення Доходу учасника повідомляємо. Відповідно до статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (зв змінами), Замовник вимагає у тендерній документації підтвердження учасником наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Так як відповідно до частини 3 статті 16 Закону - у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, тому Замовником встановлена вимога, що обсяг доходу (виручки) за попередній рік має бути не менше ніж 85 відсотків від очікуваної вартості закупівлі. Відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід» Затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29.11.99 N 290 (зі змінами) доходи класифікуються в бухгалтерському обліку за такими групами: - дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг); - чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг); - інші операційні доходи; - фінансові доходи; - інші доходи. Умовами нової редакції тендерної документації передбачається саме показник «Дохід (виручка)», а не «Чистий дохід», так як дані поняття мають різне значення та фінансовий показник: Дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - загальний дохід (виручка) від реалізації продукції, товарів, робіт або послуг без вирахування наданих знижок, повернення раніше проданих товарів та непрямих податків і зборів (податку на додану вартість, акцизного збору тощо). Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) визначається шляхом вирахування з доходу від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг наданих знижок, вартості повернутих раніше проданих товарів, доходів, що за договорами належать комітентам (принципалам тощо), та податків і зборів. Виходячи з того, що ТОВ «АКАМ» являється платником податку на додану вартість на загальних підставах, показник Чистого прибутку, зазначений у Звіті про фінансові результати вказаний вже у результаті відрахування податку та ін. Тому для вирахування показника «Дохід (виручка)» на підставі показника «Чистий дохід» (строка 2000 Звіту про фінансові результати ТОВ «АКАМ» за 2020 рік) розрахунковим методом визначаємо даний показник: (243 910 тис.грн.* 100%)/83,33 = 292 703,71 тис. грн., а 85% від очікуваної вартості закупівлі складає – 271 536 662,22 грн. Виходячи з зазначеного показник Доходу (виручки) є не менше ніж 85 % від очікуваної вартості закупівлі, тому Замовником та учасником не було порушено вимог нової редакції тендерної документації. Підчас проведення закупівлі тендерний комітет дотримувався принципу встановленого ч. 1 ст. 5 Закону - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедур закупівлі. Адже основним критерієм при визначенні переможця закупівлі згідно Закону є цінова пропозиція учасника, відсутність підстав для відхилення тендерних пропозицій та відповідність кваліфікаційним критеріям. Слід зазначити, що чинним законодавством не передбачено безпідставне розірвання договору. Так, частиною першою статті 188 Господарського кодексу України зазначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються. Статтею 598 ЦК України встановлено основне правило щодо можливості припинення зобов`язання лише на підставі договору або закону. При цьому припинення зобов`язання на вимогу однієї зі сторін можливе, якщо такі дії вчинені відповідно до вимог закону або передбачені умовами договору. З аналізу норм статей 651 ЦК України та 188 ГК України вбачається, що за загальним правилом, встановленим чинним як господарським, так і цивільним законодавством, зміна та розірвання господарських та цивільних договорів допускається лише за згодою сторін або в судовому порядку. Згідно з статтею 43 Закону N 922-VIII , договір про закупівлю є нікчемним у разі: - якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону; - укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 Закону; укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. Тому на підставі вищезазначеного, просимо переглянути результати висновку, так як Замовником при проведенні процедури закупівлі норми та засади Закону не порушувались. Згідно з статтею 19 Конституції України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тому проведення процедур публічних закупівель здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства України з дотриманням всіх принципів закупівель визначених ч. 1 ст. 5 Закону N 922-VIII . Нормативно-правовими актами, які регламентують діяльність органів Держаудитслужби України, є Бюджетний кодекс України, Закон України від 26 січня 1993 року № 2939-XII “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні”, постанова Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 “Про затвердження Положення про Державну аудиторську службу України” відповідно до яких у Східного офісу Держаудитслужби не має повноважень щодо примусу розірвання укладених договорів Замовником. Відповідно до статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина гарантується безпосередньо на підставі Конституції України. Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.