0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
10 393 130.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 30 серп. 15:24
Орган ДФК: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (Волинська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (Волинська обл.)
ПРИХОВАНО
Забродівська сільська рада, що замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі – Закон) готовий надати ґрунтовні пояснення та спростувати виявлені органом контролю порушення. Щодо питання №1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі. Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (в т.ч. тимчасового кошторису). При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі замовники можуть виходити із планових вартісних показників (очікуваної вартості), потреби тощо. Замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах/роботах/послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного) розпочати процедуру закупівлі за відповідним предметом, керуючись його очікуваною вартістю за умови, що в проекті договору про закупівлю буде передбачений відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування. Якщо закупівля здійснена з урахуванням планової потреби у товарах на рік, то на початку нового бюджетного року, навіть, за наявності тимчасового індивідуального кошторису замовник у договорах про закупівлю може зазначити суму договору відповідно до ціни тендерної пропозиції, яку визначено найбільш економічно вигідною за результатами аукціону або ціни пропозиції на переговорах (переговорна процедура) та взяти зобов’язання щодо оплати частини предмета закупівлі в межах доведеної суми, передбачивши умову щодо оплати залишку предмета закупівлі виключно за наявності коштів з постійним кошторисом. Таку позицію, висвітлено за листом інформаційного характеру Мінекономрозвитку України «Щодо планування закупівель» №3302-06/29640-06 від 14.09.2016 року. Відтак, згідно статті 4 Закону: «Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.» Підставою для формування потреби та обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі був позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Реконструкція приміщення дитячого садка з ігровим залом в с. Видраниця по вул. Центральній, 49 Ратнівського району, Волинської області (коригування) (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція)», яким визначена Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, в поточних цінах станом на 09 квітня 2021 року у сумі 13 933,023 тис.грн., в тому числі будівельні роботи – 10602,289 тис.грн., устаткування, меблі, інвентар – 539,083 тис.грн, інші витрати – 2791,652 грн. Якщо ж з цієї суми виключити витрати робіт, що не підлягають під предмет виконання будівельно-монтажних робіт, та інші витрати, що не впливають на характер закупівлі, очікувана вартість складатиме суму 10 393 130,00 (десять мільйонів триста дев’яносто три тисячі сто тридцять гривень 00 копійок) грн. з ПДВ, що співпадає із сумою, що вказана у Річному плані закупівель та відображена за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-06-10-004232-c Тобто, Замовник правомірно оголоси закупівлю на очікувану вартість згідно позитивного експертного звіту щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом Реконструкція приміщення дитячого садка з ігровим залом в с. Видраниця по вул. Центральній, 49 Ратнівського району, Волинської області (коригування) та на запланований обсяг робіт до/без наявних усіх надходжень фінансових асигнувань на цей період. Окрім цього, на день оголошення процедури закупівлі розпорядженням Забродівської сільської ради «Про внесення змін до помісячного розпису доходів та видатків загального фонду бюджету Забродівської сільської ради на 2021 рік» №50 від 01.09.2021 року вже було передбачено помісячний розпис доходів загального фонду бюджету Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (код 41034500) на суму 5200 тис.грн. Тобто закупівля оголошена з урахуванням наявного часткового фінансування предмету з дотримання вартості за позитивним експертним звітом. Щодо питання №2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»(зі змінами). Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі - Закон) встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так Преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права! Частиною 4 статті 10 Закону передбачено: «Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.». Тобто Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті. Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього. Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-06-10-004232-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-06-10-004770-c Отже, висновки про нібито наявні підстави порушення порядку розміщення Замовником інформації про закупівлю не відповідають об’єктивно існуючим фактам та вимогам Закону. Більш того відповідальність згідно статті 16414 КпАПУ не передбачена за відсутність інформації про закупівлю на власному веб-сайті Замовника. Додатково інформуємо про положення статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачає: «Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян». Відтак, всі описані недоліки учасника за Запитом органу контролю, заперечуються Замовником, як такі що не зумовлюють порушень законодавства в сфері публічних закупівель. Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно організації та проведення процедури закупівлі по предмету «Реконструкція приміщення дитячого садка з ігровим залом в с. Видраниця по вул. Центральній, 49 Ратнівського району, Волинської області (коригування) (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція) ідентифікатор закупівлі UA-2021-06-10-004770-c. Додатки: 1. Позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної за робочим проектом «Реконструкція приміщення дитячого садка з ігровим залом в с. Видраниця по вул. Центральній, 49 Ратнівського району, Волинської області (коригування). 2. Розпорядження Забродівської сільської ради «Про внесення змін до помісячного розпису доходів та видатків загального фонду бюджету Забродівської сільської ради на 2021 рік» №50 від 01.09.2021 року вже було передбачено помісячний розпис доходів загального фонду бюджету Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (код 41034500).
Забродівська сільська рада, що замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі – Закон) готовий надати ґрунтовні пояснення та спростувати виявлені органом контролю порушення. Щодо питання №1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі. Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (в т.ч. тимчасового кошторису). При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі замовники можуть виходити із планових вартісних показників (очікуваної вартості), потреби тощо. Замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах/роботах/послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного) розпочати процедуру закупівлі за відповідним предметом, керуючись його очікуваною вартістю за умови, що в проекті договору про закупівлю буде передбачений відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування. Якщо закупівля здійснена з урахуванням планової потреби у товарах на рік, то на початку нового бюджетного року, навіть, за наявності тимчасового індивідуального кошторису замовник у договорах про закупівлю може зазначити суму договору відповідно до ціни тендерної пропозиції, яку визначено найбільш економічно вигідною за результатами аукціону або ціни пропозиції на переговорах (переговорна процедура) та взяти зобов’язання щодо оплати частини предмета закупівлі в межах доведеної суми, передбачивши умову щодо оплати залишку предмета закупівлі виключно за наявності коштів з постійним кошторисом. Таку позицію, висвітлено за листом інформаційного характеру Мінекономрозвитку України «Щодо планування закупівель» №3302-06/29640-06 від 14.09.2016 року. Відтак, згідно статті 4 Закону: «Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.» Підставою для формування потреби та обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі був позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Реконструкція приміщення дитячого садка з ігровим залом в с. Видраниця по вул. Центральній, 49 Ратнівського району, Волинської області (коригування) (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція)», яким визначена Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, в поточних цінах станом на 09 квітня 2021 року у сумі 13 933,023 тис.грн., в тому числі будівельні роботи – 10602,289 тис.грн., устаткування, меблі, інвентар – 539,083 тис.грн, інші витрати – 2791,652 грн. Якщо ж з цієї суми виключити витрати робіт, що не підлягають під предмет виконання будівельно-монтажних робіт, та інші витрати, що не впливають на характер закупівлі, очікувана вартість складатиме суму 10 393 130,00 (десять мільйонів триста дев’яносто три тисячі сто тридцять гривень 00 копійок) грн. з ПДВ, що співпадає із сумою, що вказана у Річному плані закупівель та відображена за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-06-10-004232-c Тобто, Замовник правомірно оголоси закупівлю на очікувану вартість згідно позитивного експертного звіту щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом Реконструкція приміщення дитячого садка з ігровим залом в с. Видраниця по вул. Центральній, 49 Ратнівського району, Волинської області (коригування) та на запланований обсяг робіт до/без наявних усіх надходжень фінансових асигнувань на цей період. Окрім цього, на день оголошення процедури закупівлі розпорядженням Забродівської сільської ради «Про внесення змін до помісячного розпису доходів та видатків загального фонду бюджету Забродівської сільської ради на 2021 рік» №50 від 01.09.2021 року вже було передбачено помісячний розпис доходів загального фонду бюджету Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (код 41034500) на суму 5200 тис.грн. Тобто закупівля оголошена з урахуванням наявного часткового фінансування предмету з дотримання вартості за позитивним експертним звітом. Щодо питання №2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»(зі змінами). Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі - Закон) встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так Преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права! Частиною 4 статті 10 Закону передбачено: «Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.». Тобто Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті. Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього. Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-06-10-004232-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-06-10-004770-c Отже, висновки про нібито наявні підстави порушення порядку розміщення Замовником інформації про закупівлю не відповідають об’єктивно існуючим фактам та вимогам Закону. Більш того відповідальність згідно статті 16414 КпАПУ не передбачена за відсутність інформації про закупівлю на власному веб-сайті Замовника. Додатково інформуємо про положення статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачає: «Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян». Відтак, всі описані недоліки учасника за Запитом органу контролю, заперечуються Замовником, як такі що не зумовлюють порушень законодавства в сфері публічних закупівель. Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно організації та проведення процедури закупівлі по предмету «Реконструкція приміщення дитячого садка з ігровим залом в с. Видраниця по вул. Центральній, 49 Ратнівського району, Волинської області (коригування) (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція) ідентифікатор закупівлі UA-2021-06-10-004770-c. Додатки: 1. Позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної за робочим проектом «Реконструкція приміщення дитячого садка з ігровим залом в с. Видраниця по вул. Центральній, 49 Ратнівського району, Волинської області (коригування). 2. Розпорядження Забродівської сільської ради «Про внесення змін до помісячного розпису доходів та видатків загального фонду бюджету Забродівської сільської ради на 2021 рік» №50 від 01.09.2021 року вже було передбачено помісячний розпис доходів загального фонду бюджету Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (код 41034500).
Забродівська сільська рада, що замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі – Закон) повідомляє про факт усунення порушення шляхом розірвання Договору про закупівлю (підряду) №269 від 26.08.2021 року із учасником-переможцем ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» на суму 6 927 870,00 грн з ПДВ, чим доводить виконання рішення ДАСУ щодо порушень та/або їх малозначність такого порушення. 1. Отже, відповідно до констатуючої частини Висновку орган державного фінансового контролю зазначає, що згідно «За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, установлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.». Відтак, всі описані недоліки згідно констатуючої частини за Висновком Замовником усунуті шляхом розірвання Договору згідно додаткової угоди до Договору №1 від 02.09.2021 року, що оприлюднена за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-06-10-004770-c. Замовник не вчиняв дій пов’язаних із реєстрацією фінансових зобов’язань щодо оплат за Договором в органах ДКСУ та на здійснював фінансування даного предмету закупівлі. Отже, встановлені порушення за висновком Моніторингу з врахуванням характеру і міри громадської небезпеки є мінімальними і тому можуть бути віднесені до малозначних правопорушень, що в свою чергу за умов відсутності попередньо застосованих будь-якої адміністративної форми впливу до особи, на підставі ст. 22 КпАП України відповідальну особу може бути звільнено від адміністративної відповідальності. Поряд з тим, Замовник зобов’язується взяти до уваги позицію органу фінансового контролю та застосовувати її в подальших публічних закупівлях. Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно організації та проведення процедури закупівлі по предмету «Реконструкція приміщення дитячого садка з ігровим залом в с. Видраниця по вул. Центральній, 49 Ратнівського району, Волинської області (коригування) (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція)», а також розуміння ситуації, за якої Замовник здійснив усі можливі дії для виконання рішення Моніторингу