0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
16 690 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 2 вер. 17:16
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Відповідно до Вашого запиту про надання пояснень від 13.09.2021 надаємо наступні пояснення: 1) щодо виконання переможцем процедури закупівлі пункту 6 розділу 6 тендерної документації, в частині надання банківської гарантії на забезпечення виконання договору про закупівлю: Відповідно до пункту 16 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 6.1 пункту 6 розділу 6 Тендерної документації до закупівлі «Електромонтажні роботи» за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 (Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення вул. Олекси Тихого в місті Краматорськ) передбачено, що «…Вид надання забезпечення виконання договору про закупівлю: грошові кошти», тобто переможець повинен внести забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді грошових коштів на розрахунковий рахунок Замовника. Надання забезпечення виконання договору у вигляді банківської гарантії не передбачено вимогами тендерної документації. 2) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість: Пунктом 1 розділу 1 Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 передбачено, що для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами) застосовується дана примірна методика. Відповідно до абзацу третього пункту 4 розділу III вищезазначеної примірної методики очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт", затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. Очікувана вартість робіт по об’єкту «Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення вул. Олекси Тихого в місті Краматорськ» визначається кошторисною документацією, яка складена згідно з вимогами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та отримала позитивний експертний звіт від ТОВ «Професійна будівельна експертиза» 19 липня 2021 року Серія АА №000043. Рішеннями Краматорської міської ради від 28.04.2021 № 8/VIII-379 «Про внесення змін до рішення міської ради від 23.12.2020 № 2/VIII-89 «Про бюджет Краматорської міської територіальної громади на 2021 рік» та від 08.07.2021 № 11/VIII-645 «Про внесення змін до рішення міської ради від 23.12.2020 № 2/VIII-89 «Про бюджет Краматорської міської територіальної громади на 2021 рік»(зі змінами)» управлінню житлово-комунального господарства виділено фінансування з міського бюджету для виконання робіт з капітального ремонту мереж зовнішнього освітлення вул. Олекси Тихого в місті Краматорськ. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначаються Робочим проектом «Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення вул. Олекси Тихого в місті Краматорськ», яким враховані виконання заходів, передбачених ДБН-В.2.5-28-2018, розділу «Зовнішнє освітлення міських та сільських поселень». 3) щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів): Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова), з метою ефективного та раціонального використання коштів більшості замовників рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Суб’єктами Постанови є: • Пенсійний фонд України, фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування; • органи місцевого самоврядування; • головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня); • суб’єкти господарювання державного сектора економіки. Стаття 22 Бюджетного кодексу України визначає склад та функції розпорядників бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на: • головних розпорядників бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які отримують повноваження через установлення бюджетних призначень; • розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня - бюджетні установи в особі їх керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов' язань та здійснення видатків бюджету. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет. Головні розпорядники бюджетних коштів визначають мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня й одержувачів бюджетних коштів з урахуванням вимог щодо формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів і даних такого реєстру. Пунктом 38 статті 2 Бюджетного кодексу України передбачено, що одержувач бюджетних коштів – це суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. Відповідно до частини 2 статті 22 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів. Згідно до розділу І Статуту Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» (нова редакція), затвердженого рішенням Краматорської міської ради від 26.05.2021 №9/VІІІ-470 засновником КП «Міськсвітло» та власником майна є Краматорська міська рада. Підприємство входить до сфери управління Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради. КП «Міськсвітло» є юридичною особою, має самостійний баланс, обособлене майно, розрахунковий та інші рахунки банку, круглу печатку та іншу атрибутику юридичної особи. Виходячи з вищенаведеного, слід розуміти, що на Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» не розповсюджується Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), а тому підприємство не повинне розміщувати інформацію на сторінках власного веб-сайту (який відсутній) чи офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до Вашого запиту про надання пояснень від 13.09.2021 надаємо наступні пояснення: 1) щодо виконання переможцем процедури закупівлі пункту 6 розділу 6 тендерної документації, в частині надання банківської гарантії на забезпечення виконання договору про закупівлю: Відповідно до пункту 16 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 6.1 пункту 6 розділу 6 Тендерної документації до закупівлі «Електромонтажні роботи» за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 (Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення вул. Олекси Тихого в місті Краматорськ) передбачено, що «…Вид надання забезпечення виконання договору про закупівлю: грошові кошти», тобто переможець повинен внести забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді грошових коштів на розрахунковий рахунок Замовника. Надання забезпечення виконання договору у вигляді банківської гарантії не передбачено вимогами тендерної документації. 2) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість: Пунктом 1 розділу 1 Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 передбачено, що для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами) застосовується дана примірна методика. Відповідно до абзацу третього пункту 4 розділу III вищезазначеної примірної методики очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт", затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. Очікувана вартість робіт по об’єкту «Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення вул. Олекси Тихого в місті Краматорськ» визначається кошторисною документацією, яка складена згідно з вимогами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та отримала позитивний експертний звіт від ТОВ «Професійна будівельна експертиза» 19 липня 2021 року Серія АА №000043. Рішеннями Краматорської міської ради від 28.04.2021 № 8/VIII-379 «Про внесення змін до рішення міської ради від 23.12.2020 № 2/VIII-89 «Про бюджет Краматорської міської територіальної громади на 2021 рік» та від 08.07.2021 № 11/VIII-645 «Про внесення змін до рішення міської ради від 23.12.2020 № 2/VIII-89 «Про бюджет Краматорської міської територіальної громади на 2021 рік»(зі змінами)» управлінню житлово-комунального господарства виділено фінансування з міського бюджету для виконання робіт з капітального ремонту мереж зовнішнього освітлення вул. Олекси Тихого в місті Краматорськ. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначаються Робочим проектом «Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення вул. Олекси Тихого в місті Краматорськ», яким враховані виконання заходів, передбачених ДБН-В.2.5-28-2018, розділу «Зовнішнє освітлення міських та сільських поселень». 3) щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів): Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова), з метою ефективного та раціонального використання коштів більшості замовників рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Суб’єктами Постанови є: • Пенсійний фонд України, фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування; • органи місцевого самоврядування; • головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня); • суб’єкти господарювання державного сектора економіки. Стаття 22 Бюджетного кодексу України визначає склад та функції розпорядників бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на: • головних розпорядників бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які отримують повноваження через установлення бюджетних призначень; • розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня - бюджетні установи в особі їх керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов' язань та здійснення видатків бюджету. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет. Головні розпорядники бюджетних коштів визначають мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня й одержувачів бюджетних коштів з урахуванням вимог щодо формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів і даних такого реєстру. Пунктом 38 статті 2 Бюджетного кодексу України передбачено, що одержувач бюджетних коштів – це суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. Відповідно до частини 2 статті 22 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів. Згідно до розділу І Статуту Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» (нова редакція), затвердженого рішенням Краматорської міської ради від 26.05.2021 №9/VІІІ-470 засновником КП «Міськсвітло» та власником майна є Краматорська міська рада. Підприємство входить до сфери управління Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради. КП «Міськсвітло» є юридичною особою, має самостійний баланс, обособлене майно, розрахунковий та інші рахунки банку, круглу печатку та іншу атрибутику юридичної особи. Виходячи з вищенаведеного, слід розуміти, що на Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» не розповсюджується Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), а тому підприємство не повинне розміщувати інформацію на сторінках власного веб-сайту (який відсутній) чи офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Надаємо Вам підтверження виконання переможцем процедури умов підпункту 6.1 пункту 6 розділу 6 тендерної документації до закупівлі «Електромонтажні роботи» за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 (Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення вул. Олекси Тихого в місті Краматорськ) в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю, а саме внесення грошових коштів в розмірі 1% (один відсоток) вартості договору на розрахунковий рахунок Замовника.
Надаємо Вам підтверження виконання переможцем процедури умов підпункту 6.1 пункту 6 розділу 6 тендерної документації до закупівлі «Електромонтажні роботи» за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 (Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення вул. Олекси Тихого в місті Краматорськ) в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю, а саме внесення грошових коштів в розмірі 1% (один відсоток) вартості договору на розрахунковий рахунок Замовника.
Комунальним підприємством електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» (Замовник) опрацьовано висновок від 27 вересня 2021 року за результатами моніторингу № UA-M-2021-09-02-000038 процедури закупівлі за предметом згідно з ДК 021:2015: 45310000-3 – Електромонтажні роботи, очікуваною вартістю 16 690 000 грн. 00 коп. з ПДВ, інформація про оприлюднення №UА-2021-07-22-007820-b, 22 липня 2021 року (далі – Висновок). Усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які викладені у вищезазначеному висновку неможливо, тому що технічний регламент електронного майданчику та системи Рrozorro не дозволяє вносити зміни в інформацію про закупівлю після проведення аукціону. Частиною 1, 2 статті 651 ЦК України: зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Вважаємо, що захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір, що наразі виконується, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Зазначаємо, що вимога розірвати договір, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів – сторін договору. Аналогічної думки дійшов Одеський окружний адміністративний суд у своєму рішенні від 16 березня 2021 року у справі №420/13215/20 та Запорізький окружний адміністративний суд у своєму рішенні від 06 листопада 2020 року у справі №280/4399/20. При цьому, наголошуємо, що ТОВ «АВЕСКРАМСТРОЙ» відповідає кваліфікаційним критеріям та вимогам, які передбачено тендерною документацією та Законом України «Про публічні закупівлі». Пунктом 17.5 розділу 17 Договору підряду №03 від 27 серпня 2021 року, який укладено між Комунальним підприємством електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» та ТОВ «АВЕСКРАМСТРОЙ» передбачено умови розірвання договору, а саме: «17.5. Замовник має право розірвати Договір в односторонньому порядку за таких обставин: 17.5.1.Виявлення подальшої недоцільності виконання Робіт на Об’єкті; 17.5.2. Затримка початку виконання Робіт з вини Підрядника більше ніж на десять календарних днів або порушення строків виконання Робіт, визначених Календарним графіком виконання робіт, більше ніж на десять календарних днів; 17.5.3. Неодноразове порушення Підрядником будівельних норм і правил, що підтверджується відповідними актами, складеними Замовником із залученням уповноваженого представника Підрядника (у разі, якщо уповноважений представник Підрядника відмовився від підпису, про це зазначається в акті); 17.5.4. Неодноразове порушення Підрядником вимог правил безпеки та організації дорожнього руху, охорони праці, гігієни праці, захисту природного середовища та норм пожежної безпеки, що підтверджується складаними Замовником Актами про порушення; 17.5.5. Підрядник виконав роботи з істотними недоліками і не забезпечив їх усунення у визначений Замовником строк; 17.5.6. Підрядник допустив недоліки (дефекти), які виключають можливість використання Об'єкта для вказаної в Договорі мети та не можуть бути усунені Підрядником.». Враховуючи вищенаведене, відповідно до положень Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України та положень Договору підряду у Замовника відсутні правові підстави для розірвання вищезазначеного Договору в односторонньому порядку. Крім того, зауважуємо, що відповідно до умов договору Замовником на розрахунковий рахунок ТОВ «АВЕСКРАМСТРОЙ» перераховано попередню оплату (платіжне доручення №2 від 15 вересня 2021 року), а останній приступив до виконання робіт згідно Договору підряду №03 від 27 серпня 2021 року. Вважаємо, що вказані порушення у Висновку жодним чином не вплинули на порядок проведення та результати відповідної процедури закупівлі, а також права та обов’язки учасників, та не призвела до порушення чиїх-небудь прав та інтересів, також не призвела до втрат бюджету, у Замовника не було жодного наміру порушити чи обмежити права та інтереси учасників процедури закупівлі. Враховуючи, що дані порушення жодним чином не вплинули на результати процедури закупівлі, вважаємо, що Замовником дотримано основних вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, з дотриманням принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі досягнуто основної мети - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції при проведені закупівлі в цілому. За результатами розгляду також повідомляємо, що Замовником було проаналізовано виявлені зауваження та вжито заходів щодо не допущення таких порушень у подальшому.