0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
74 901 126.00 UAH
Замовник
Департамент з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 20 квіт. 16:22
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
На Ваш запит про надання інформації у межах проведення моніторингу закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги О 181007 Деражне-Суськ-Клевань на ділянці км 4+670 – км 10+600, Костопільський район Current average repair of the highway O181007 Derazhne-Susk-Klevan on the section km 4 + 670 - km 10 + 600, Kostopil district (інформацію про закупівлю опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-02-015861-c) повідомляємо наступне. Очікувана вартість закупівлі визначалася відповідно до будівельних норм. Визначення очікуваної вартості проєктних та проєктно-вишукувальних робіт проводиться з урахуванням видів та обсягів робіт, відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 «Правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво». Відповідно до розробленої та затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу (експертна оцінка № 18-0239/03-21 від 13.08.2021р. проведено філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Рівненській області (додається)) на підставі яких Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації здійснено обґрунтування витрат та визначено його очікувану вартість та передбачаються видатки для будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів будівництва. Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» - http://www.arhioda.gov.ua
На Ваш запит про надання інформації у межах проведення моніторингу закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги О 181007 Деражне-Суськ-Клевань на ділянці км 4+670 – км 10+600, Костопільський район Current average repair of the highway O181007 Derazhne-Susk-Klevan on the section km 4 + 670 - km 10 + 600, Kostopil district (інформацію про закупівлю опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-02-015861-c) повідомляємо наступне. Очікувана вартість закупівлі визначалася відповідно до будівельних норм. Визначення очікуваної вартості проєктних та проєктно-вишукувальних робіт проводиться з урахуванням видів та обсягів робіт, відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 «Правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво». Відповідно до розробленої та затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу (експертна оцінка № 18-0239/03-21 від 13.08.2021р. проведено філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Рівненській області (додається)) на підставі яких Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації здійснено обґрунтування витрат та визначено його очікувану вартість та передбачаються видатки для будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів будівництва. Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» - http://www.arhioda.gov.ua
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
На Ваш запит про надання інформації у межах проведення моніторингу закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги О 181007 Деражне-Суськ-Клевань на ділянці км 4+670 – км 10+600, Костопільський район Current average repair of the highway O181007 Derazhne-Susk-Klevan on the section km 4 + 670 - km 10 + 600, Kostopil district (інформацію про закупівлю опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-02-015861-c) повідомляємо наступне. Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» знаходиться за посиланням - http://www.arhioda.gov.ua/ua/procurement/.
На Ваш запит про надання інформації у межах проведення моніторингу закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги О 181007 Деражне-Суськ-Клевань на ділянці км 4+670 – км 10+600, Костопільський район Current average repair of the highway O181007 Derazhne-Susk-Klevan on the section km 4 + 670 - km 10 + 600, Kostopil district (інформацію про закупівлю опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-02-015861-c) повідомляємо наступне. Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» знаходиться за посиланням - http://www.arhioda.gov.ua/ua/procurement/.
Детально ознайомившись з висновком органу державного фінансового контролю за результатами моніторингу закупівлі UA-2021-12-02-015861-c у замовника виникла необхідність у роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку, в порядку ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі Закон). Органом державного фінансового контролю замовника зобов’язано усунути виявлені порушення шляхом «приведення у відповідність істотних умов Договору згідно з вимогами Закону шляхом внесення змін до Договору та оприлюднити їх у встановлені законом строки». Однак, варто зазначити, що відповідно до п.8 ч.2 ст.22 Закону проект договору про закупівлю і як наслідок договір про закупівлю оприлюднюється з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Отже законодавець визначив, що умова договору про закупівлю щодо порядку змін його умов є істотною умовою договору. Вичерпний перелік випадків, які дозволяють змінювати істотні умови договору перелічений у ч.5 ст.41 Закону. Відповідно до ч.5 ст.41 Закону, у замовника відсутні підстави для внесення змін до істотної умови договору, а саме умови щодо порядку змін його умов. Враховуючи вищевказане прошу надати роз’яснення, яким чином, та підставі яких норм чинного законодавства замовник має виконати зобов’язання органу фінансового контролю в частині приведення у відповідність істотних умов Договору згідно з вимогами Закону шляхом внесення змін до Договору, не порушуючи при цьому чинного законодавства.
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
На Ваш запит про надання роз’яснень щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), повідомляємо наступне. Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги О 181007 Деражне-Суськ-Клевань на ділянці км 4+670 – км 10+600, Костопільський район (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-02-015861-c), оприлюдненого в електронній системі закупівель 11 травня 2022 року, встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства, а саме: включення до умов Проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації) та відповідно до Договору такої підстави для внесення змін до істотних умов договору, як збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку. Законом встановлено імперативну норму, згідно з якою істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених частиною 5 статті 41 Закону. Зокрема, відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім збільшення ціни за одиницю ТОВАРУ до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого ТОВАРУ на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Згідно з статтею 9 Закону Уповноваженим органом розроблено та затверджено відповідні порядки, зокрема щодо визначення предмета закупівлі. Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі - Порядок № 708), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783. Цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Так, відповідно до пункту 3 розділу І Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Отже, замовник визначає предмет закупівлі самостійно з дотриманням вимог Закону та Порядку № 708. Згідно річного плану закупівель та відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів і тендерної документації Замовником визначено, що предметом закупівлі є ПОСЛУГИ, а саме: послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги О 181007 Деражне-Суськ-Клевань на ділянці км 4+670 – км 10+600, Костопільський район. Проте, нормами частини п’ятої статті 41 Закону збільшення ціни за одиницю до 10 відсотків за відповідних умов передбачено лише для такого предмету закупівлі як ТОВАР. Щодо зобов’язань Замовника, визначених у висновку. Статтею 8 Закону визначено порядок здійснення моніторингу процедури закупівлі. Відповідно до частини шостої статті 8 Закону за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. Згідно пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону у висновку обов’язково зазначаються зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи викладене, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує вжити заходів щодо приведення у відповідність істотних умов Договору згідно з вимогами Закону шляхом внесення змін до Договору та оприлюднити їх у встановлені законом строки, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Статтею 638 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Пунктами 2 і 3 статті 180 Господарського кодексу України (далі-ГК України) визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Разом з тим, статтею 652 Цивільного кодексу встановлено, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання. При цьому, якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний. Відповідно до частини першої статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов’язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Порядок зміни та розірвання господарських договорів передбачений статтею 188 ГК України. Виходячи зі змісту частини першої статті 653 ЦК України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов. Після укладання договору про закупівлю сторони мають право внести зміни до договору шляхом укладання додаткових угод. При цьому, порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства та умов договору. При цьому, умова договору про закупівлю щодо порядку змін його умов не є істотною умовою договору. Водночас, пунктом 9.3 розділу IX «Вирішення спорів» договору про закупівлю послуг з поточного середнього ремонту від 28.02.2022 №12 (далі – Договір) передбачено, що «всі зміни та доповнення до цього Договору оформлюються у вигляді додаткових угод» та у пункті 11.4. розділу XI «Інші умови» визначено, що «будь-які зміни та доповнення до цього договору є чинними в разі їх викладення у письмовій формі та підписання повноважними представниками сторін цього договору». Враховуючи вищевикладене, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області в зобов’язаннях, визначених у висновку, зобов’язує вжити заходів щодо приведення у відповідність до вимог Закону умов Договору, а саме: з пункту 11.3 розділу XI «Інші умови» Договору виключити підпункт 2 (підставу для внесення змін до істотних умов договору «зміна ціни за одиницю товару не більш як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі») шляхом внесення змін до Договору, так як нормами частини п’ятої статті 41 Закону збільшення ціни за одиницю до 10 відсотків за відповідних умов передбачено лише для такого предмету закупівлі як ТОВАР. Додатково звертаємо увагу на те, що норми Закону України «Про публічні закупівлі» є спеціальними нормами, які визначають правові підстави внесення змін та доповнень до договорів, укладених за наслідком публічних закупівель та повинні застосовуватися переважно щодо норм Цивільного кодексу України (статті 651) та Господарського кодексу України (стаття 188), які визначають загальну процедуру внесення змін до договору. Поряд з цим повідомляємо, що відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Відповідно до частини дев’ятої статті 8 Закону у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Докази звернення до суду
Ознайомившись з висновком про наявність або відсутність порушень законодавства за результатами моніторингу, повідомляємо, що висновок буде оскаржено до суду. Додатково докази звернення до суду будуть надані у строк визначений Законом України "Про публічні закупівлі".