0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
3 000 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 5 лип. 08:36
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Районній раді стало відомо про те, що Західним офісом Держаудитслужби в липні цього року було розпочато моніторинг закупівлі UA-P-2021-10-11-009051-b. Зокрема 05.07.2022, 06.07.2022 та 15.07.2022 Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель було надано Замовнику, Косівській районній раді, запити, зокрема, щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, щодо виконання сторонами зобов’язання за Договором №23-01 та не опублікування в електронній системі закупівель звіту про виконання договору про закупівлю, а також щодо надання до моніторингу експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, інформації щодо підтвердження обґрунтованості застосування переговорної процедури закупівлі. Про зазначені запити на момент їх подання не було відомо Косівській районній раді в зв’язку із тим, що головний бухгалтер районної ради, яка на сьогоднішній день веде питання закупівель, перебувала у відпустці та знаходилась за межами України (копія розпорядження про надання відпустки додається). Крім цього, строк дії Договору № 23-01 про закупівлю за предметом «Додаткові роботи по об’єкту «Реконструкція будівлі килимового цеху під "Центр Карпатської культури м. Косів" на вул. Горбового, 5/2 в м. Косів Івано-Франківської області. Коригування робочого проекту», (45450000-6— Інші завершальні будівельні роботи) закінчився 31.12.2022 року. Абзацом 2 частини 1 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Тобто, законодавством встановлено чіткий проміжок часу, протягом якого може бути призначений моніторинг. Зважаючи на те, що проведення переговорної процедури закінчилось 28 жовтня 2021 року, а строк дії договору, укладеного за результатами зазначеної процедури закінчився 31 грудня 2022 року, підстав для перегляду зазначеної закупівлі в посадових осіб районної ради не було. На електронну адресу Косівської районної ради повідомлення про проведення моніторингу не надходило. Про проведення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу стало відомо після отримання листа про складання протоколу про адміністративне правопорушення 23 серпня 2022 року. За таких обставин, Косівською районною з об’єктивних причин не була надана запитувана Західним офісом Держаудитслужби інформація. Що стосується запитуваної інформації, повідомляємо наступне. Косівською районною радою в межах проведення закупівлі дійсно не було розміщено на офіційному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, щодо виконання сторонами зобов’язання за Договором №23-01 в зв’язку із тим, що порядок проведення закупівель регулюється Законом України «Про публічні закупівлі». Зазначеним Законом встановлено порядок оприлюднення інформації про закупівлю. Згідно ч.4 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, Закон України «Про публічні закупівлі» не містить імперативної норми щодо обов’язку замовника публікувати інформацію про закупівлю на власному офіційному веб-сайті. Згідно п.4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Зазначений пункт викладений в редакції із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 1266 від 16.12.2020. Косівська районна рада є органом місцевого самоврядування. Відповідно положення пункту 41 зазначеної Постанови, який викладений також в редакції із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 1266 від 16.12.2020, не може застосовуватися щодо органів місцевого самоврядування та стосується установ державного сектору. Що стосується експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, інформації щодо підтвердження обґрунтованості застосування переговорної процедури закупівлі, вважаємо за необхідне зазначити наступне. Умова застосування переговорної процедури закупівлі UA-P-2021-10-11-009051-b відповідно до частини другої статті 40 Закону України “Про публічні закупівлі” зазначена у повідомлені про намір укласти договір - необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника, що передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера та/або здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю. Основний договір про закупівлю був укладений 30 жовтня 2018 року Косівською районною радою за результатами проведення закупівлі (Ідентифікатор закупівлі:UA-2018-09-21-002297-c) укладено з ПП “ПРОМБУДСЕРВІСКОСІВ” . Предметом договору була «Реконструкція будівлі килимового цеху під «Центр Карпатської культури м. Косів» на вул. Горбового, 5/2 в м. Косів Івано-Франківської області» (45450000-6— Інші завершальні будівельні роботи). Вартість робіт за зазначеним договором склала 20 619 805 грн. (двадцять мільйонів шістсот дев’ятнадцять тисяч вісімсот п’ять гривень). Згідно інформації на електронному майданчику за посиланням https://zakupki.prom.ua/gov/contracts/a513c5beaf63418393cea9c4e116b34530 зазначений договір дійсний з 30 жовтня 2018 року по 31 грудня 2021 року. Під час виконання робіт, передбачених згаданим договором, виявлено необхідність виконання додаткових робіт, які через непередбачувані обставини не враховані та не зазначені в початковій проектно-кошторисній документації в зв’язку із складністю встановлення реального стану об’єкту реконструкції, виявлені після повного розкриття конструкцій, та які суттєво впливають на покращення стану конструктивів і без виконання яких, продовження та завершення робіт по первинному договору і об’єкта в цілому є неможливим. За результатами аналізу необхідності виконання додаткових робіт на об’єкті «Реконструкція будівлі килимового цеху під «Центр Карпатської культури м. Косів» на вул. Горбового, 5/2 в м. Косів Івано-Франківської області» було складено протокол робочої групою про визначення переліку робіт, що необхідно додатково виконати для забезпечення мети проведення реконструкції будівлі килимового цеху під «Центр Карпатської культури м. Косів» на вул. Горбового, 5/2 в м. Косів Івано-Франківської області», а саме: забезпечення якості виконання робіт з реконструкції та можливості повноцінної експлуатації зазначеного об’єкту. (Протокол додається). З метою проектування та визначення вартості додаткових робіт виготовлено проектно-кошторисну документацію «Реконструкція будівлі килимового цеху під «Центр Карпатської культури м. Косів» на вул. Горбового, 5/2 в м. Косів Івано-Франківської області» (коригування робочого проекту). ФІЛІЄЮ ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» Івано-Франківській області проведено експертизу зазначеної проектно-кошторисної документації (витяг з проектно-кошторисної документації – локальний кошторису на будівельні роботи «2-1-13 на додаткові роботи «Реконструкція будівлі килимового цеху під «Центр Карпатської культури м. Косів» на вул. Горбового, 5/2 в м. Косів та копія Звіту №09-0061-20 від 5 травня 2020 року додаються). Зазначені документи не були опубліковані в електронній системі, оскільки п.8 ч.6 ст. 40 чітко не визначає обов’язку додавати зазначені документи шляхом завантаження окремих файлів. Зокрема, в зазначеній нормі вказано, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити інформацію - обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Аналіз змісту ч. 6 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, цією частиною закріплено перелік необхідної інформації, яка має міститись у повідомленні про намір укласти договір. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про інформацію» інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді. Тобто поняття «інформація» не тотожна з поняттям «документ». У повідомлені про намір укласти договір зазначено «інформація про документи, які покладені в основу обґрунтування наміру укласти договір за результатами переговорної процедури». Зміст пункту 8 ч.6 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» не дає можливості чітко зрозуміти, у якій формі слід розмістити інформацію про документи: у вигляді викладення відомостей про ці документи чи шляхом їх завантаження. Зважаючи на підставу застосування переговорної процедури в даному випадку, документами, що обґрунтовують процедуру є інформація про укладення договору підряду, в результаті виконання якого виникла необхідність виконання додаткових робіт. Зазначена інформація, в тому числі, вказує на дотримання трьохрічного терміну з моменту укладення договору про закупівлю та відображає дотримання вимог щодо не перевищення 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю загальної вартості таких робіт чи послуг. Інформація, в тому числі основний договір (ідентифікатор закупівлі UA-2018-09-21-002297-c), опубліковано в електронній системі за посиланням https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2018-09-21-002297-c Отже, в повідомлені про намір укласти договір обгрунтовано необхідність у закупівлі додаткових робіт та зазначено інформацію про те, що така необхідність викладене в протоколі робочої групи. Для визначення обсягу та вартості додаткових робіт складено проектно-кошторисну документацію. Проектно-кошторисна документація пройшла експертизу, про що складено звіт. Тобто в повідомлені викладена інформація, що міститься у вказаних вище документах. З моменту укладення договору про закупівлю не пройшло три роки. Вартість додаткових робіт не перевищує 50 відсотків ціни основного договору. За таких обставин Косівською районною радою дотримано всіх критеріїв, необхідних для вибору переговорної процедури. Крім цього повідомляємо, що звіт про виконання договору опубліковано. Враховуючи вище наведене замовником були усунуті порушення зазначені у висновку моніторингу (ID UA-M-2022-07-04-000037).