0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 700 000.00 UAH
Замовник
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ № 5" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 2 січ. 13:59
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПОЯСНЕННЯ на висновок від 19.01.2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-08-15-001972-a Комунальне некомерційне підприємство “Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 5” Дніпровської міської ради (надалі – Замовник) засвідчує Вам свою повагу та у відповідь на висновок Східного офісу Держаудитслужби від 19.01.2023 у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт. Поточний ремонт ганку та приміщень кабінетів на 1 поверсі КНП “ДЦПМСД № 5” ДМР за адресою: м. Дніпро, вул. Велика Діївська, 111» Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-08-15-001972-a повідомляє наступне. Стосовно зауваження: «Моніторингом установлено, що Замовником предмет закупівлі послуги з поточного ремонт ганку та приміщень кабінетів на 1 поверсі КНП “ДЦПМСД № 5” ДМР за адресою: м. Дніпро, вул. Велика Діївська, 111, в оголошенні визначено за кодом ДК 021:2015: 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт, тобто із зазначенням другої цифри Єдиного закупівельного словника, що є порушенням вимоги пункту 3 Розділу І Порядку №708» слід зазначити наступне. Розділ коду ДК 021:2015: 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт включає в себе наступні групи робіт: 45100000-8 Підготовка будівельного майданчика; 45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва; 45300000-0 Будівельно-монтажні роботи; 45400000-1 Завершальні будівельні роботи; 45500000-2 Прокат техніки та обладнання з оператором для виконання будівельних робіт та цивільного будівництва. В свою чергу кожна дана група ділиться ще на підгрупи, класи й т.д. Цифра "0" при визначенні за показником четвертої цифри цього словника розміщується 5-8 цифрами коду. У разі якщо цифра "0" стоїть четвертою цифрою у коді, то показник третьої цифри означає групу, а не клас та відповідно підпункт. Тобто цифра «0» також є цифрою та показником підгрупи. Поточний ремонт ганку та приміщень кабінетів на 1 поверсі КНП “ДЦПМСД № 5” ДМР за адресою: м. Дніпро, вул. Велика Діївська, 111 включав у себе комплекс будівельних робіт, тобто різні види поточного ремонту з кожної групи робіт. Відповідно до ч. 10 ст. 3 закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) передбачено: «Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону». Разом з тим, виходячи зі змісту пункту 13 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» № 1082 від 11.06.2020 № 1082, замовник під час заповнення інформації в ЕСЗ зазначає код та назву відповідно до Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - послуга з поточного ремонту або послуга з виконання науково-технічних робіт. При цьому не зазначається яка цифра коду Єдиного закупівельного словника є показником визначення предмета закупівля під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту. Тобто замовником може використовуватись та цифра коду словника, яка найбільш, відповідає предмету закупівлі послуг з поточного ремонту з урахуванням переліку необхідних ремонтних робіт. Тим самим листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України наводиться, як допустимий приклад, код закупівлі для поточного ремонту ДК 021:2015 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт, тобто до другої цифри (визначають розділ послуг). Враховуючи вищезазначене, за для уникнення порушення ч. 10 ст. 3 Закону Замовник не ділив предмет закупівлі на частини, таким чином визначивши загальний предмет закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника. Стосовно «За результатами проведеного аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 встановлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог Закону № 922, а саме: - в пункті 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Замовник тендерної документації зазначив про визначення критеріїв та методики оцінки з посиланням на частину першу статті 28 Закону №922, тоді як критерії та методика оцінки визначені у статті 29 Закону №922, а в статті 28 Закону № 922 йдеться про розкриття тендерних пропозицій/пропозицій; - в пункті 4 розділу VІ тендерної документації «Результати закупівлі та укладання договору про закупівлю» Замовником визначено, що істотні умови обов'язково включаються до договору про закупівлю відповідно до статей 36 і 37 Закону, тоді як в статті 36 Закону № 922 йдеться про умови застосування процедури торгів з обмеженою участю, а в статті 37 Закону № 922 - оголошення про проведення торгів з обмеженою участю, а отже посилання на статті 36 та 37 суперечить статті 41 Закону № 922 у редакції, що діяла на момент проведення торгів, в якій викладено основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього;- на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону №922 в проекті договору не зазначено порядок зміни його умов» слід зазначити наступне. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Переліку формальних помилок» від 15.04.2020 № 710 затверджено перелік формальних помилок. Зокрема, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме: технічні помилки та описки. Помилка, зроблена під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Замовник при вказанні статті 28, у самому змісті тексту процитував статтю 29, так само й із статтями 36-37 – Замовник процитував статтю 41, а відтак це технічна описка, яка не впливає на зміст тендерної документації, не є порушенням норм чинного законодавства та немає негативних наслідків щодо виконання умов Договору та технічних вимог. Крім того, слід звернути увагу, що сторонами договору визначені підстави та порядок зміни умов договору, а саме: п.7.2.3. вказано про можливість «Зменшувати обсяг виконання послуг та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього Договору». Зокрема, дані підстави безпосередньо відповідають підпунктам ст. 41 Закону, стосовно порядку внесення змін до істотних умов договору. Стосовно «Крім того, аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в пункті 4 розділу VI тендерної документації передбачено підставу зміни істотних умов договору у разі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Проте, відповідно до даних оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації, вид предмета закупівлі визначено як послуги. При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується Замовниками у разі, якщо предметом закупівлі є товар, про що свідчить пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище зміни істотних умов договору не відповідає абзацу першому частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства» слід зазначити наступне. Замовник при складанні даної технічної документації вказав статтю 41 закону України «Про публічні закупівлі» у повній редакції, без вилучення окремих пунктів чи підпунктів. У тексті Договору дана підстава відсутня, оскільки предметом закупівлі є послуга. Також слід відзначити, що дане зазначення не впливає на зміст тендерної документації та не є порушенням норм чинного законодавства. Стосовно «Моніторингом відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця ТОВ "УКРСТРОЙДНІПРО" установлено, що розділ 12 укладеного договору про надання послуг з поточного ремонту від 19.09.2022 № 47 відрізняється від тексту проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації) та тексту відповідного розділу проекту договору, наданого у складі тендерної пропозиції переможця (файл «Додаток №5 ШД. Ремонт_приміщення.pdf - 23 серпня 2022 16:43»), засвідченого підписом на кожній сторінці та скріпленого печаткою Учасника, а саме: в укладеному договорі відсутні Додатки: Локальний кошторис (Додаток № 1), Підсумкова відомість ресурсів (Додаток № 2), довідка про вартість виконаних послуг і витрат, які є невід'ємною частиною цього Договору та на які є посилання в тексті Договору. Вищезазначене є недотриманням вимоги пункту 4.1 розділу VI тендерної документації, де Замовником визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі» слід зазначити наступне. Відповідно до статті 626-628 Цивільного кодексу України «Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства». Тобто сторонами були дотримані усі норми чинного законодавства стосовно порядку укладення договору. Крім того, згідно з п. 5.1 Договору, та керуючись п.5.4, р.5 Порядку визначення вартості будівництва та застосування кошторисних норм і нормативів (далі – Порядок), згідно з яким ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій та інші документи, форми яких наведено у відповідних додатках Порядку. Тобто в даному випадку, на нашу думку, обов’язковість використання документів Локального кошторису (Додаток № 1), Підсумкової відомості ресурсів (Додаток № 2) та довідки про вартість виконаних послуг і витрат, безпосередньо регламентовано саме Порядком, тому зазначені документи і виключені з остаточної редакції Договору. Враховуючи вищевикладене, при укладанні Договору, Підрядником фактично надані документи Локального кошторису (Додаток № 1), Підсумкової відомості ресурсів (Додаток № 2) та довідки про вартість виконаних послуг і витрат, скановані копії яких додані до даного листа. У зв’язку з тим, що сторони погодили, що ці додатки не являються невід’ємною частиною Договору, вони не були опубліковані. Стосовно «відповідно до частини першої статті 43 Закону №922 договір про надання послуг з поточного ремонту від 19.09.2022 № 47 є нікчемним, оскільки він укладений з порушенням вимоги частини четвертої статті 41 Закону №922» слід зазначити таке. Частина 4 ст. 41 Закону встановлює наступне: «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі». Стаття 203 Цивільного кодексу України встановлює загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину: 1. Зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. 2. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. 3. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. 4. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. 5. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. 6. Правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей. Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вищезазначених вимог. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цивільним кодексом України, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин). Правовими наслідками недійсності правочину є те, що недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю та у разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування. Крім того, стаття 43 Закону встановлює підстави нікчемності договору про закупівлю, зокрема договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону; 5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Таким чином, твердження, що договір є нікчемним або недійсним є передчасним та тягне за собою правові наслідки відповідно до статті 216 Цивільного кодексу України. Також слід зазначити, що відповідно до Актів приймання виконаних будівельних робіт, складених за Формою №КБ-2в, підписаних представниками Замовника, Підрядника та Технічного нагляду, роботи були виконані в повному обсязі. З огляду на означене вище, з урахування висновків моніторингу Східного офісу Держаудитслужби від 19.01.2023 щодо результатів аналізу питань відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення - порушень не встановлено, відсутні будь-які правові підстави для здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору про надання послуг з поточного ремонту від 19.09.2022 № 47, окрім того зазначені зауваження не мали негативних наслідків щодо виконання умов Договору. Договір виконано в повному обсязі та виконані роботи відповідають вимогам Замовника та безпосередньо вимогам тендерної документації.