0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
116 852 612.81 UAH
Знайдено порушення
Дата: 5 трав. 16:37
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
На запит Державної аудиторської служби України від 15.05.2023 надаємо наступні пояснення та документи. 1. Стосовно «Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість» зазначаємо наступне. Очікувана вартість предмету закупівлі визначена наступним шляхом. У відповідності до експертного звіту від 15.11.2019 № 00-1092-19/ЦБ загальна кошторисна вартість будівництва в поточних цінах станом на 15.11.2019 визначена в сумі 159 655 162,00 грн. До цієї суми крім будівельно-монтажних робіт входять кошти на здійснення науково-технічного супроводу, на здійснення технічного нагляду, на формування страхового фонду документації, кошти на оплату послуг, пов'язаних із підготовкою до виконання робіт, їх здійсненням та введенням об'єктів будівництва в експлуатацію (в тому числі кошти на оплату послуг, пов'язаних з приєднанням об'єкта будівництва до діючих інженерних мереж, вартiсть проектних робiт, вартiсть експертизи проектної документацiї, кошти на здійснення авторського нагляду, вартість проектних робіт стадії "П" коригування (ЗВЕДЕНИЙ КОШТОРИСНИЙ РОЗРАХУНОК ВАРТОСТІ ОБ`ЄКТА БУДІВНИЦТВА). На основі локальних кошторисів був виконаний розрахунок договірної ціни з якого виключили роботи, що вже були виконані та планувалось закінчити попереднім підрядником ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія «МЕГА-БУД». ТОВ «Інвестиційно-будівельною компанією «МЕГА-БУД» були виконані роботи на загальну суму 28 509 057,74 грн.(Акти № 1-18 по договору № 87 від 25 червня 2019 року, та акти № 1-10 по договору № 263 від 26 грудня 2019 року). Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були визначені у відповідності до проектно-кошторисної документації, затвердженої експертним звітом від 15.11.2019 № 00-1092-19/ЦБ. 2. Стосовно «Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду» зазначаємо наступне. Закупівлю, яка є предметом моніторингу (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-02-07-003852-a), було розпочато 07.02.2020. В той же час, постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» була доповнена пунктом 4-1 згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266. Тобто, на момент оголошення закупівлі постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» була чинною в редакції від 05.02.2020 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/710-2016-%D0%BF/ed20200205#Text), в якій відсутній пункт 4-1. Враховуючи зазначене, на момент проведення закупівлі, яка є предметом моніторингу, у замовника не було обов’язку розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» у зв’язку з відсутністю на той момент даного пункту в даній постанові. 3. Стосовно «Надати документи та інформацію, які підтверджують обставини, що спричинили необхідність внесення змін до умов договору підряду від 06.04.2020 № 61 (далі – договір), шляхом укладання додаткових угод від 06.04.2020 № 1, від 27.10.2020 № 2, від 28.12.2020 № 3, від 04.02.2021 № 4, від 17.06.2021 № 6, від 09.08.2021 № 7, від 12.08.2021 № 8, від 20.12.2021 № 9, від 29.12.2021 № 10 та від 24.06.2022 № 11, якими внесені зміни до умов договору в частині зміни фінансування та продовження строку виконання робіт. Крім того, надати копію укладеної додаткової угоди № 5 до договору» зазначаємо наступне. Додаткова угода від 06.04.2020 № 1 – зменшення суми договору за згодою сторін керуючись пунктом 5 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» з 116 351 879,79 грн. до 116 252 352,07 грн., що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт. Додаткова угода від 27.10.2020 № 2 – збільшення суми виконання робіт на 2020 рік з 90 211,97 грн. до 593 171,02 грн., у зв’язку з необхідністю виконання покрівельних робіт що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт. Додаткова угода від 28.12.2020 № 3 - зменшення суми виконання робіт на 2020 рік з 593 171,02 грн. до 515 678,76 грн. у зв’язку з тим, що фактична вартість виконаних в 2020 році робіт відповідно до актів виконаних робіт виявилась менше ніж кошторисна (Акти виконаних робіт № 1 від 04.12.2020 та № 2 від 23.12.2020), що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт. Додаткова угода від 04.02.2021 № 4 – укладена у зв’язку з тим, що відповідно до бюджетного законодавства необхідною передумовою для взяття будь-якого бюджетного зобов'язання є наявність відповідного бюджетного призначення та відповідного бюджетного асигнування, встановленого кошторисом. Згідно з частиною першою ст. 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюють лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Відповідно до частини першої ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Додаткова угода від 06.04.2021 № 5 – зміна реквізитів (додається до цього пояснення). Додаткова угода від 17.06.2021 № 6 - зменшення суми договору з 116 252 352,07 грн. до 116 088 724,85 грн., що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт на підставі наступного. Відповідно до листа ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» від 02.06.2021 № 02/05-21 під час виконання робіт з капітального ремонту на об’єкті, в період з березня по травень (включно) 2021 року виникли деякі фактори, що значною мірою спричинили обмеження будівельної діяльності, а саме: - протоколами Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 18.03.2021 № 20, від 22.03.2021 № 21, від 24.03.2021 № 25, від 01.04.2021 № 29, від 05.04.2021 № 31, від 14.04.2021 № 34 були запроваджені в місті Києві додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи в столиці, відповідно до «червоного» рівня епідемічної небезпеки поширення COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2, встановленого протоколом позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 20.03.2021 № 11, відповідно до чого було заборонено на території міста Києва у період з 00:00 годин 20 березня 2021 року до 24:00 годин 30 квітня 2021 року здійснення регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом, зокрема перевезень пасажирів (трамвай, тролейбус) транспортом. А в термін з 05 по 30 квітня 2021 року взагалі громадський транспорт був переведений в спеціальний режим функціонування, виключно за спеціальними перепустками, які мали змогу отримати лише працівники підприємств критичної інфраструктури; - під час проведення робіт з капітального ремонту в проєктну документацію, а саме у ТОМ 6 «Електротехнічні рішення» з метою покращення освітлення в будівлі, було внесено зміни в частині кількості та розмірів освітлювальних приладів. Відкоригований проєкт було подано до Державного підприємства «Спеціалізована державна експертна організація – центральна служба української державної будівельної експертизи» для проведення експертизи проєктної документації. За результатами проведення такої експертизи отримано позитивний експертний звіт від 22.12.2020 № 00-0885-20/ЦБ. Ці непередбачувані обставини вплинули на строки виконання робіт відповідно до Календарного графіку. У зв’язку з цим виникла потреба у внесенні змін до Договору шляхом викладення в новій редакції Календарного графіку виконання робіт (Додаток № 3) та Плану фінансування робіт (Додаток № 4). Додаткова угода від 09.08.2021 № 7 – збільшення строків використання попередньої оплати з «3» до «11» місяців на підставі листа ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» від 28.07.2021 № 1-28/07. Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Про деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (далі – Постанова № 1070) установлено, що розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів (крім закордонних дипломатичних установ) у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі товарів, робіт і послуг за капітальними видатками та державними контрактами (договорами); періодичних видань - на строк не більше 12 місяців. Аналогічне положення міститься і в пункті 1 наказу Міністерства охорони здоров’я України від 20.01.2020 № 102 «Про попередню оплату товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти» щодо підприємств, закладів, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров’я України, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров’я України (далі – ЦОВВ), та підприємств, закладів, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ, інших розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, включених до мережі Міністерства охорони здоров’я України. Керуючись роз’ясненнями, викладеними у пункті 1 листа Міністерства юстиції України від 26.12.2008 № 758-0-08-19, у разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосовується акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності у сторін Договору є законодавчо закріплена можливість узгодити й більший строк використання попередньої оплати щодо об’єкта будівництва «Капітальний ремонт нежитлової будівлі по проспекту Степана Бандери, 19 в Оболонському районі міста Києва (корегування)». Крім того, правовідносини в сфері капітального будівництва регулюються постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - Загальні умови). Абзацем 9 пункту 30 Загальних умов передбачено право Підрядника ініціювати внесення змін у договір підряду. Згідно пункту 98 Загальних умов, у договорі підряду сторони можуть передбачати надання замовником авансу з визначенням порядку його використання. Пунктом 117 Загальних умов передбачено, що внесення змін у договір підряду чи його розірвання допускається тільки за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором підряду або законом. Внесення змін у договір підряду оформлюється додатковою угодою, про що робиться застереження у договорі підряду. Умова щодо можливості попередньої оплати в договорі підряду не визначена як істотна законодавством України. Пунктом 1 Постанови № 1070 установлено, що розпорядники бюджетних коштів можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі товарів, робіт і послуг за капітальними видатками на строк не більше 12 місяців. Частина 1 статті 651 ЦКУ передбачає можливість внесення змін до договору за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Частиною 1 статті 627 ЦКУ передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Свобода договору проявляється у т.ч. у можливості, наданій сторонам, визначати умови такого договору. Крім того, свобода договору визнається однією із основних засад цивільного законодавства України (пункт 3 статті 3 ЦК України). На підставі вищевикладеного можна дійти висновку, що розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів у договорах про закупівлю робіт за бюджетні кошти можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі товарів, робіт і послуг за капітальними видатками та договорами - на строк не більше 12 місяців. Враховуючи термін поставки окремих матеріалів та обладнання, який становив від одного до трьох місяців, на час виконання робіт не давало можливості використати ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» попередню оплату у термін, визначений у Договорі (3 місяці). Про це свідчать повернуті ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» суми (не використаної попередньої оплати (аванси) на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів), які 12.07.2021 повернуті 3 339 737,10 грн. з 4 800 000,00 грн. перерахованих та 20.07.2021 – 4 200 000,00 грн. з 4 200 000,00 грн. перерахованих. Так, ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» у листах від 28.07.2021 року № 1-28/07, та від 29.07.2021 № 1-29/07 було запропоновано внести зміни в пункти 4.3 та 4.4 Договору, збільшивши термін використання Генпідрядником авансів з «3» до «11» місяців. 09.08.2021 року на підставі вищезазначених підстав була укладена Додаткова угода № 7 до Договору № 61 щодо строку повернення авансів з (3 місяців до 11 місяців). Додаткова угода від 12.08.2021 № 8 - зменшення суми виконання робіт на 2021 рік з 88 994 430,04 грн. до 87 994 430,04 грн. у зв’язку з необхідністю внесення змін до річного розпису доходів загального фонду державного бюджету на 2021 рік (лист Національної служби здоров’я України від 06.08.2021 № 16807/7-06-21 на Міністерство охорони здоров’я України), що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт. Додаткова угода від 20.12.2021 № 9 - зменшення суми договору з 116 088 724,85 грн. до 114 797 943,92 грн., що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт на підставі наступного. Під час проведення робіт з капітального ремонту в проєктно-кошторисну документацію, а саме у розділи «Опалення та вентиляція» та «Теплові мережі. Індивідуальний тепловий пункт» з метою покращення вентиляції та опалення в будівлі, було внесено зміни в частині перетину повітропроводів, секціонування, збільшення діаметрів та довжин трубопроводів, класу запірно-регулюючої арматури. Відкоригована кошторисна документація була подана до Державного підприємства «Спеціалізована державна експертна організація – центральна служба української державної будівельної експертизи» ДП «Укрдержбудекспертиза» для проведення експертизи скоригованої кошторисної документації та отримання експертної оцінки згідно листа НСЗУ від 27.08.2021 № 18227/12.2.1-20-21 про делегування права укладання договору на проведення експертизи генеральному підряднику будівництва ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ». За результатами проведення такої експертизи, отримано експертну оцінку від 21.10.2021 №00-0649/03-21. Крім того під час проведення робіт з капітального ремонту в проєктно-кошторисну документацію, а саме у розділи 2-1-8 «Підлоги», 2-1-3 «Стіни та перегородки», 2-1-9 «Опорядження» з метою покращення результатів роботи, було внесено зміни в частині якості цементної стяжки, покриття з лінолеуму, облицювання вхідної групи гранітними плитами, опорядження стель та стін, встановлення стільниць для санвузлів. Відкоригована кошторисна документація була подана до Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська міжрегіональна будівельна експертиза» для проведення експертизи скоригованої кошторисної документації та отримання експертної оцінки згідно листа НСЗУ від 21.10.2021 № 22906/12.2.1-20-21 про делегування права укладання договору на проведення експертизи генеральному підряднику будівництва ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ». За результатами проведення такої експертизи, отримано експертні оцінки від 16.11.2021 № 01487-21, № 01490-21, № 01491-21. Загальна вартість обладнання та робіт з монтажу систем опалення та вентиляції, з улаштування підлог, стін та перегородок, опорядження є меншою на 1 290 780,93 грн. Зазначена вище заміна є покращенням якості предмета закупівлі та не призводить до збільшення суми, визначеної в Договорі про закупівлю. Додаткова угода від 29.12.2021 № 10 – зміна Календарного графіку виконання робіт у зв’язку з наступним. Під час проведення робіт з капітального ремонту в проєктно-кошторисну документацію, а саме у розділи «Демонтажні роботи», «КР», «Фасад», «Покрівля», «Електромонтажні роботи» з метою покращення було внесено зміни. НСЗУ листом від 05.11.2021 № 24780/12.2.1-20-21 делегувала права укладання договору на проведення експертизи розділів 2-1-7 та 2-1-31 генеральному підряднику будівництва ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ». Листом від 29.12.2021 № 1-29/12 ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» звернулась з проханням відкоригувати графіки виконання робіт у зв’язку з затримкою отримання експертної оцінки кошторисної частини по розділам 2-1-7 та 2-1-31 та неможливості підтвердження актами КБ-2в та КБ-3 обсягів виконаних робіт. Роботи по цих розділах на частині будівлі де ведеться капітальний ремонт фактично виконані. Додаткова угода від 24.06.2022 № 11 – зміна строку виконання робіт до 43 місяців, що потребувало внесення змін в Календарного графіку виконання робіт. Пунктом 3.4 Договору визначено, що строки виконання робіт можуть бути змінені з внесенням відповідних змін у Договір (шляхом укладання додаткової угоди) у разі: виникнення обставин непереборної сили; затримки фінансування Замовника, несвоєчасне надання будівельного майданчика (фронту робіт) (несвоєчасне надання Об’єкта), проєктної документації; внесення змін до проєктної документації; дій третіх осіб, що унеможливлюють належне виконання робіт, за винятком, коли ці дії зумовлені залежними від Генпідрядника обставинам; виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт. Пунктом 4 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Тобто дана норма визначає, що: 1. Строк дії договору про виконання робіт продовжується паралельно з продовженням строку виконання зобов’язань за цим договором про закупівлю. 2. Внесення змін до договору можливо виключно у випадку під час дії договору про виконання робіт. 3. Під обставинами непереборної сили у даному випадку прийнято вважати надзвичайні та невідворотні обставини, які об’єктивно впливають на хід виконання зобов’язань/унеможливлюють виконання взятих зобов’язань, передбачених умовам договору про закупівлю. Дію таких обставин неможливо було передбачити. Так у зв’язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 10.03.2022 року № 245 «Про спрямування коштів до резервного фонду державного бюджету» (далі – Постанова № 245), припинено фінансування проведення робіт з капітального ремонту. Кошторисні призначення для проведення розрахунків за виконані роботи з капітального ремонту адміністративної будівлі НСЗУ, які початково були затверджені у кошторисі НСЗУ на 2022 рік, були зняті Міністерством фінансів України у повному обсязі у сумі 72 528,1 тис. грн відповідно до постанови № 245 прийнятої у зв'язку з актом збройної агресії російської федерації, здійсненої 24 лютого 2022 року. Також Генпідрядником за Договором на адресу НСЗУ був направлений лист від 28.02.2022 року № 01-51/2022, в якому повідомлено, що: «У зв’язку із введенням 24 лютого 2022 року воєнного стану на території України на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні, а також у зв’язку з тим, що зазначені обставини визнані Торгово-промисловою палатою України як «форс-мажор» відповідно до листа від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, Товариством задля збереження життя та здоров’я своїх співробітників було прийнято рішення щодо призупинення всіх виробничих процесів починаючи з 24 лютого 2022 року. Рішення щодо відновлення виконання робіт, передбачених договором, буде прийматися після офіційного оголошення закінчення воєнного стану та стабілізації ситуації в країні». Оскільки вказані факти унеможливили виконання робіт ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ», було прийнято рішення продовжити термін дії Договору до грудня 2024 року. Так, додатковою угодою від 24.06.2022 № 11 змінено строк виконання робіт з 18 до 43 місяців відповідно до п. 4 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (“продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю”). Інші положення Договору та додаткових угод до нього, не змінені даною Додатковою угодою, залишаються чинними та не змінюються. 4. Стосовно «Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» умов пункту 6 розділу 6 тендерної документації, в частині внесення забезпечення виконання договору». Сканована копія забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді банківської гарантії додається до цього пояснення, а саме: 1) банківська гарантія від 03.04.2020 № 2150-20, яка видана акціонерним товариством «Банк Альянс»; 2) банківська гарантія від 30.12.2022 № 749-23, яка видана акціонерним товариством «Банк Альянс».
На запит Державної аудиторської служби України від 15.05.2023 надаємо наступні пояснення та документи. 1. Стосовно «Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість» зазначаємо наступне. Очікувана вартість предмету закупівлі визначена наступним шляхом. У відповідності до експертного звіту від 15.11.2019 № 00-1092-19/ЦБ загальна кошторисна вартість будівництва в поточних цінах станом на 15.11.2019 визначена в сумі 159 655 162,00 грн. До цієї суми крім будівельно-монтажних робіт входять кошти на здійснення науково-технічного супроводу, на здійснення технічного нагляду, на формування страхового фонду документації, кошти на оплату послуг, пов'язаних із підготовкою до виконання робіт, їх здійсненням та введенням об'єктів будівництва в експлуатацію (в тому числі кошти на оплату послуг, пов'язаних з приєднанням об'єкта будівництва до діючих інженерних мереж, вартiсть проектних робiт, вартiсть експертизи проектної документацiї, кошти на здійснення авторського нагляду, вартість проектних робіт стадії "П" коригування (ЗВЕДЕНИЙ КОШТОРИСНИЙ РОЗРАХУНОК ВАРТОСТІ ОБ`ЄКТА БУДІВНИЦТВА). На основі локальних кошторисів був виконаний розрахунок договірної ціни з якого виключили роботи, що вже були виконані та планувалось закінчити попереднім підрядником ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія «МЕГА-БУД». ТОВ «Інвестиційно-будівельною компанією «МЕГА-БУД» були виконані роботи на загальну суму 28 509 057,74 грн.(Акти № 1-18 по договору № 87 від 25 червня 2019 року, та акти № 1-10 по договору № 263 від 26 грудня 2019 року). Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були визначені у відповідності до проектно-кошторисної документації, затвердженої експертним звітом від 15.11.2019 № 00-1092-19/ЦБ. 2. Стосовно «Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду» зазначаємо наступне. Закупівлю, яка є предметом моніторингу (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-02-07-003852-a), було розпочато 07.02.2020. В той же час, постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» була доповнена пунктом 4-1 згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266. Тобто, на момент оголошення закупівлі постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» була чинною в редакції від 05.02.2020 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/710-2016-%D0%BF/ed20200205#Text), в якій відсутній пункт 4-1. Враховуючи зазначене, на момент проведення закупівлі, яка є предметом моніторингу, у замовника не було обов’язку розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» у зв’язку з відсутністю на той момент даного пункту в даній постанові. 3. Стосовно «Надати документи та інформацію, які підтверджують обставини, що спричинили необхідність внесення змін до умов договору підряду від 06.04.2020 № 61 (далі – договір), шляхом укладання додаткових угод від 06.04.2020 № 1, від 27.10.2020 № 2, від 28.12.2020 № 3, від 04.02.2021 № 4, від 17.06.2021 № 6, від 09.08.2021 № 7, від 12.08.2021 № 8, від 20.12.2021 № 9, від 29.12.2021 № 10 та від 24.06.2022 № 11, якими внесені зміни до умов договору в частині зміни фінансування та продовження строку виконання робіт. Крім того, надати копію укладеної додаткової угоди № 5 до договору» зазначаємо наступне. Додаткова угода від 06.04.2020 № 1 – зменшення суми договору за згодою сторін керуючись пунктом 5 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» з 116 351 879,79 грн. до 116 252 352,07 грн., що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт. Додаткова угода від 27.10.2020 № 2 – збільшення суми виконання робіт на 2020 рік з 90 211,97 грн. до 593 171,02 грн., у зв’язку з необхідністю виконання покрівельних робіт що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт. Додаткова угода від 28.12.2020 № 3 - зменшення суми виконання робіт на 2020 рік з 593 171,02 грн. до 515 678,76 грн. у зв’язку з тим, що фактична вартість виконаних в 2020 році робіт відповідно до актів виконаних робіт виявилась менше ніж кошторисна (Акти виконаних робіт № 1 від 04.12.2020 та № 2 від 23.12.2020), що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт. Додаткова угода від 04.02.2021 № 4 – укладена у зв’язку з тим, що відповідно до бюджетного законодавства необхідною передумовою для взяття будь-якого бюджетного зобов'язання є наявність відповідного бюджетного призначення та відповідного бюджетного асигнування, встановленого кошторисом. Згідно з частиною першою ст. 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюють лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Відповідно до частини першої ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Додаткова угода від 06.04.2021 № 5 – зміна реквізитів (додається до цього пояснення). Додаткова угода від 17.06.2021 № 6 - зменшення суми договору з 116 252 352,07 грн. до 116 088 724,85 грн., що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт на підставі наступного. Відповідно до листа ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» від 02.06.2021 № 02/05-21 під час виконання робіт з капітального ремонту на об’єкті, в період з березня по травень (включно) 2021 року виникли деякі фактори, що значною мірою спричинили обмеження будівельної діяльності, а саме: - протоколами Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 18.03.2021 № 20, від 22.03.2021 № 21, від 24.03.2021 № 25, від 01.04.2021 № 29, від 05.04.2021 № 31, від 14.04.2021 № 34 були запроваджені в місті Києві додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи в столиці, відповідно до «червоного» рівня епідемічної небезпеки поширення COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2, встановленого протоколом позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 20.03.2021 № 11, відповідно до чого було заборонено на території міста Києва у період з 00:00 годин 20 березня 2021 року до 24:00 годин 30 квітня 2021 року здійснення регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом, зокрема перевезень пасажирів (трамвай, тролейбус) транспортом. А в термін з 05 по 30 квітня 2021 року взагалі громадський транспорт був переведений в спеціальний режим функціонування, виключно за спеціальними перепустками, які мали змогу отримати лише працівники підприємств критичної інфраструктури; - під час проведення робіт з капітального ремонту в проєктну документацію, а саме у ТОМ 6 «Електротехнічні рішення» з метою покращення освітлення в будівлі, було внесено зміни в частині кількості та розмірів освітлювальних приладів. Відкоригований проєкт було подано до Державного підприємства «Спеціалізована державна експертна організація – центральна служба української державної будівельної експертизи» для проведення експертизи проєктної документації. За результатами проведення такої експертизи отримано позитивний експертний звіт від 22.12.2020 № 00-0885-20/ЦБ. Ці непередбачувані обставини вплинули на строки виконання робіт відповідно до Календарного графіку. У зв’язку з цим виникла потреба у внесенні змін до Договору шляхом викладення в новій редакції Календарного графіку виконання робіт (Додаток № 3) та Плану фінансування робіт (Додаток № 4). Додаткова угода від 09.08.2021 № 7 – збільшення строків використання попередньої оплати з «3» до «11» місяців на підставі листа ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» від 28.07.2021 № 1-28/07. Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Про деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (далі – Постанова № 1070) установлено, що розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів (крім закордонних дипломатичних установ) у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі товарів, робіт і послуг за капітальними видатками та державними контрактами (договорами); періодичних видань - на строк не більше 12 місяців. Аналогічне положення міститься і в пункті 1 наказу Міністерства охорони здоров’я України від 20.01.2020 № 102 «Про попередню оплату товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти» щодо підприємств, закладів, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров’я України, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров’я України (далі – ЦОВВ), та підприємств, закладів, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ, інших розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, включених до мережі Міністерства охорони здоров’я України. Керуючись роз’ясненнями, викладеними у пункті 1 листа Міністерства юстиції України від 26.12.2008 № 758-0-08-19, у разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосовується акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності у сторін Договору є законодавчо закріплена можливість узгодити й більший строк використання попередньої оплати щодо об’єкта будівництва «Капітальний ремонт нежитлової будівлі по проспекту Степана Бандери, 19 в Оболонському районі міста Києва (корегування)». Крім того, правовідносини в сфері капітального будівництва регулюються постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - Загальні умови). Абзацем 9 пункту 30 Загальних умов передбачено право Підрядника ініціювати внесення змін у договір підряду. Згідно пункту 98 Загальних умов, у договорі підряду сторони можуть передбачати надання замовником авансу з визначенням порядку його використання. Пунктом 117 Загальних умов передбачено, що внесення змін у договір підряду чи його розірвання допускається тільки за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором підряду або законом. Внесення змін у договір підряду оформлюється додатковою угодою, про що робиться застереження у договорі підряду. Умова щодо можливості попередньої оплати в договорі підряду не визначена як істотна законодавством України. Пунктом 1 Постанови № 1070 установлено, що розпорядники бюджетних коштів можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі товарів, робіт і послуг за капітальними видатками на строк не більше 12 місяців. Частина 1 статті 651 ЦКУ передбачає можливість внесення змін до договору за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Частиною 1 статті 627 ЦКУ передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Свобода договору проявляється у т.ч. у можливості, наданій сторонам, визначати умови такого договору. Крім того, свобода договору визнається однією із основних засад цивільного законодавства України (пункт 3 статті 3 ЦК України). На підставі вищевикладеного можна дійти висновку, що розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів у договорах про закупівлю робіт за бюджетні кошти можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі товарів, робіт і послуг за капітальними видатками та договорами - на строк не більше 12 місяців. Враховуючи термін поставки окремих матеріалів та обладнання, який становив від одного до трьох місяців, на час виконання робіт не давало можливості використати ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» попередню оплату у термін, визначений у Договорі (3 місяці). Про це свідчать повернуті ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» суми (не використаної попередньої оплати (аванси) на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів), які 12.07.2021 повернуті 3 339 737,10 грн. з 4 800 000,00 грн. перерахованих та 20.07.2021 – 4 200 000,00 грн. з 4 200 000,00 грн. перерахованих. Так, ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» у листах від 28.07.2021 року № 1-28/07, та від 29.07.2021 № 1-29/07 було запропоновано внести зміни в пункти 4.3 та 4.4 Договору, збільшивши термін використання Генпідрядником авансів з «3» до «11» місяців. 09.08.2021 року на підставі вищезазначених підстав була укладена Додаткова угода № 7 до Договору № 61 щодо строку повернення авансів з (3 місяців до 11 місяців). Додаткова угода від 12.08.2021 № 8 - зменшення суми виконання робіт на 2021 рік з 88 994 430,04 грн. до 87 994 430,04 грн. у зв’язку з необхідністю внесення змін до річного розпису доходів загального фонду державного бюджету на 2021 рік (лист Національної служби здоров’я України від 06.08.2021 № 16807/7-06-21 на Міністерство охорони здоров’я України), що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт. Додаткова угода від 20.12.2021 № 9 - зменшення суми договору з 116 088 724,85 грн. до 114 797 943,92 грн., що потребує внесення змін в Календарний графік виконання робіт на підставі наступного. Під час проведення робіт з капітального ремонту в проєктно-кошторисну документацію, а саме у розділи «Опалення та вентиляція» та «Теплові мережі. Індивідуальний тепловий пункт» з метою покращення вентиляції та опалення в будівлі, було внесено зміни в частині перетину повітропроводів, секціонування, збільшення діаметрів та довжин трубопроводів, класу запірно-регулюючої арматури. Відкоригована кошторисна документація була подана до Державного підприємства «Спеціалізована державна експертна організація – центральна служба української державної будівельної експертизи» ДП «Укрдержбудекспертиза» для проведення експертизи скоригованої кошторисної документації та отримання експертної оцінки згідно листа НСЗУ від 27.08.2021 № 18227/12.2.1-20-21 про делегування права укладання договору на проведення експертизи генеральному підряднику будівництва ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ». За результатами проведення такої експертизи, отримано експертну оцінку від 21.10.2021 №00-0649/03-21. Крім того під час проведення робіт з капітального ремонту в проєктно-кошторисну документацію, а саме у розділи 2-1-8 «Підлоги», 2-1-3 «Стіни та перегородки», 2-1-9 «Опорядження» з метою покращення результатів роботи, було внесено зміни в частині якості цементної стяжки, покриття з лінолеуму, облицювання вхідної групи гранітними плитами, опорядження стель та стін, встановлення стільниць для санвузлів. Відкоригована кошторисна документація була подана до Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська міжрегіональна будівельна експертиза» для проведення експертизи скоригованої кошторисної документації та отримання експертної оцінки згідно листа НСЗУ від 21.10.2021 № 22906/12.2.1-20-21 про делегування права укладання договору на проведення експертизи генеральному підряднику будівництва ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ». За результатами проведення такої експертизи, отримано експертні оцінки від 16.11.2021 № 01487-21, № 01490-21, № 01491-21. Загальна вартість обладнання та робіт з монтажу систем опалення та вентиляції, з улаштування підлог, стін та перегородок, опорядження є меншою на 1 290 780,93 грн. Зазначена вище заміна є покращенням якості предмета закупівлі та не призводить до збільшення суми, визначеної в Договорі про закупівлю. Додаткова угода від 29.12.2021 № 10 – зміна Календарного графіку виконання робіт у зв’язку з наступним. Під час проведення робіт з капітального ремонту в проєктно-кошторисну документацію, а саме у розділи «Демонтажні роботи», «КР», «Фасад», «Покрівля», «Електромонтажні роботи» з метою покращення було внесено зміни. НСЗУ листом від 05.11.2021 № 24780/12.2.1-20-21 делегувала права укладання договору на проведення експертизи розділів 2-1-7 та 2-1-31 генеральному підряднику будівництва ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ». Листом від 29.12.2021 № 1-29/12 ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» звернулась з проханням відкоригувати графіки виконання робіт у зв’язку з затримкою отримання експертної оцінки кошторисної частини по розділам 2-1-7 та 2-1-31 та неможливості підтвердження актами КБ-2в та КБ-3 обсягів виконаних робіт. Роботи по цих розділах на частині будівлі де ведеться капітальний ремонт фактично виконані. Додаткова угода від 24.06.2022 № 11 – зміна строку виконання робіт до 43 місяців, що потребувало внесення змін в Календарного графіку виконання робіт. Пунктом 3.4 Договору визначено, що строки виконання робіт можуть бути змінені з внесенням відповідних змін у Договір (шляхом укладання додаткової угоди) у разі: виникнення обставин непереборної сили; затримки фінансування Замовника, несвоєчасне надання будівельного майданчика (фронту робіт) (несвоєчасне надання Об’єкта), проєктної документації; внесення змін до проєктної документації; дій третіх осіб, що унеможливлюють належне виконання робіт, за винятком, коли ці дії зумовлені залежними від Генпідрядника обставинам; виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт. Пунктом 4 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Тобто дана норма визначає, що: 1. Строк дії договору про виконання робіт продовжується паралельно з продовженням строку виконання зобов’язань за цим договором про закупівлю. 2. Внесення змін до договору можливо виключно у випадку під час дії договору про виконання робіт. 3. Під обставинами непереборної сили у даному випадку прийнято вважати надзвичайні та невідворотні обставини, які об’єктивно впливають на хід виконання зобов’язань/унеможливлюють виконання взятих зобов’язань, передбачених умовам договору про закупівлю. Дію таких обставин неможливо було передбачити. Так у зв’язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 10.03.2022 року № 245 «Про спрямування коштів до резервного фонду державного бюджету» (далі – Постанова № 245), припинено фінансування проведення робіт з капітального ремонту. Кошторисні призначення для проведення розрахунків за виконані роботи з капітального ремонту адміністративної будівлі НСЗУ, які початково були затверджені у кошторисі НСЗУ на 2022 рік, були зняті Міністерством фінансів України у повному обсязі у сумі 72 528,1 тис. грн відповідно до постанови № 245 прийнятої у зв'язку з актом збройної агресії російської федерації, здійсненої 24 лютого 2022 року. Також Генпідрядником за Договором на адресу НСЗУ був направлений лист від 28.02.2022 року № 01-51/2022, в якому повідомлено, що: «У зв’язку із введенням 24 лютого 2022 року воєнного стану на території України на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні, а також у зв’язку з тим, що зазначені обставини визнані Торгово-промисловою палатою України як «форс-мажор» відповідно до листа від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, Товариством задля збереження життя та здоров’я своїх співробітників було прийнято рішення щодо призупинення всіх виробничих процесів починаючи з 24 лютого 2022 року. Рішення щодо відновлення виконання робіт, передбачених договором, буде прийматися після офіційного оголошення закінчення воєнного стану та стабілізації ситуації в країні». Оскільки вказані факти унеможливили виконання робіт ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ», було прийнято рішення продовжити термін дії Договору до грудня 2024 року. Так, додатковою угодою від 24.06.2022 № 11 змінено строк виконання робіт з 18 до 43 місяців відповідно до п. 4 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (“продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю”). Інші положення Договору та додаткових угод до нього, не змінені даною Додатковою угодою, залишаються чинними та не змінюються. 4. Стосовно «Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» умов пункту 6 розділу 6 тендерної документації, в частині внесення забезпечення виконання договору». Сканована копія забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді банківської гарантії додається до цього пояснення, а саме: 1) банківська гарантія від 03.04.2020 № 2150-20, яка видана акціонерним товариством «Банк Альянс»; 2) банківська гарантія від 30.12.2022 № 749-23, яка видана акціонерним товариством «Банк Альянс».
Керуючись нормами частини 10 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", 09.06.2023 Замовником подано до Київського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку ДАСУ.
Національна служба здоров’я України (далі – Замовник), ознайомившись з висновком від 26.05.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-02-07-003852-a Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) щодо закупівлі робіт з Капітального ремонту нежитлової будівлі по проспекту Степана Бандери, 19 в Оболонському районі міста Києва (коригування) за кодом ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (далі – Закупівля), надає аргументовані заперечення, відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону (в редакції від 01.12.2019, яка була чинна на момент оголошення Закупівлі) тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Також, відповідно до частини 3 цієї ж статті, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації на Закупівлю, зокрема, передбачено: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну форму закупівель, шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, які мають бути відкриті для загального доступу, з нижчезазначеними документами у сканованому вигляді, а саме: … 3) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію (у разі потреби плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), згідно пункту 6 цього Розділу тендерної документації; … 6) довідку в довільній формі про згоду з проектом договору та його істотними умовами; … 15) документ «Тендерна пропозиція», який складений і заповнений за формою, що наведена у Додатку 1 до тендерної документації. Ціна тендерної пропозиції учасника означає суму, за яку учасник передбачає виконати увесь обсяг послуг, передбачений тендерною документацією. Ціну тендерної пропозиції слід визначити відповідно до вимог кошторисної документації щодо технології надання послуг, використання конкретних матеріалів і конструкцій, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельних робіт, безпечних умов праці. Ціна тендерної пропозиції та всі її складові повинні бути чітко і остаточно визначені без будь-яких посилань, обмежень або застережень. Ціна тендерної пропозиції, за яку учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з видів та обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту замовлення та поточних цін на них. В ціні тендерної пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням матеріалів та обладнання. 16) договірну ціну, локальні кошториси та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до ДСТУ (вигляді сканованої копії (формат .pdf), складеної із застосуванням програмного продукту – комплексу “АВК-5, або інших програмних комплексах для складання кошторисної документації та розрахунків договірних цін еквівалентного програмного забезпечення за можливості повноцінної інтеграції у АВК-5): - розрахунок прямих витрат; - розрахунок вартості матеріальних ресурсів; - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів з розрахунком вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності); - розрахунок заробітної плати; - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій; - розрахунок прибутку (в межах усереднених показників, згідно з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013); - В разі необхідності: витрати на перевезення робітників, на відрядження робітників, на перебазування підрядної організації та інші; - Інших витрат, передбачених ДСТУ та врахованих у вартості пропозиції; - Розрахунки інших витрат учасника, якщо вони передбачені договірною ціною. Договірна ціна учасника повинна бути розрахована відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, які затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 та інших діючих нормативних документів. А також, окремим файлом учасник завантажує розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат в електронному вигляді, складеної із застосуванням програмного продукту – комплексу “АВК-5, у форматі ***.imd. або інших програмних комплексах для складання кошторисної документації та розрахунків договірних цін у форматі еквівалентного програмного забезпечення за можливості повноцінної інтеграції у АВК-5).» Пунктом 6 розділу 3 тендерної документації на Закупівлю, зокрема, передбачено: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, інформація про обсяги робіт, технічні характеристики матеріальних ресурсів та устаткування (обладнання), що входять до складу робіт відображені в додатку 6, додатку 8 (Технічна специфікація) та додатку 9 (Проект) цієї тендерної документації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником.» Пунктом 3 додатку № 6 тендерної документації на Закупівлю передбачено: «3. Загальні вимоги до розрахунку ціни тендерної пропозиції: Кошторисні розрахунки виконати у відповідності до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» на підставі затвердженої проектної документації. Розрахунок розміру кошторисної заробітної плати у договірній ціні виконати згідно з пунктами 3 та 4 розділу ІІ «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 р. №281 (з урахуванням змін, затверджених наказом Мінрегіону від 20.02.2017 №33, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за № 273/30141) з урахуванням положень галузевих (міжгалузевих), територіальних угод та колективних договорів. Показники загальновиробничих витрат, визначені розрахунково-аналітичним методом, не повинні перевищувати усереднені показники ЗВВ, наведені в ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». Показники адміністративних витрат, визначені на підставі обґрунтованої їх величини і структури, не повинні перевищувати усереднені показники адміністративних витрат, наведені в ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».». Жодних інших вимог щодо розрахунків або обов’язкових витрат тендерною документацією на Закупівлю встановлено не було. В той же час, відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону (в редакції від 01.12.2019, яка була чинна на момент оголошення Закупівлі) технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. При встановленні відповідності тендерної пропозиції ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» вимогам технічного завдання Замовника, останнім, в першу чергу, перевіряється включення всього переліку та обсягу робіт з відповідними розрахунками за статтями витрат договірної ціни. Проаналізувавши документи ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ», що були надані ним в складі тендерної пропозиції для підтвердження своєї відповідності технічному завданню, Замовник встановив, що тендерна пропозиція повністю відповідає вимогам технічного завдання, передбаченого тендерною документацією на Закупівлю, в тому числі і в частині відповідних розрахунків. Враховуючи відсутність у висновку ДАСУ зауважень в цій частині, рішення Замовника є правомірним в цій частині та таким, що не порушує законодавство в сфері публічних закупівель. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачено: «1.2 Цей стандарт носить обов'язковий характер при визначенні вартості будівництва об’єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.» «1.3 Застосування даного стандарту обумовлюється договором.» «6.2.4 Ціна пропозиції переможця конкурсних торгів є договірною ціною на об’єкт будівництва, яка формується генпідрядником із залученням субпідрядних організацій, погоджується із замовником.» Звідси, визнавши ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» переможцем відкритих торгів, Замовник погодився з даним розрахунком договірної ціни. Пункт 6.3.4 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 передбачено: «6.3.4 Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва, використовуються у порядку, обумовленому договором підряду.» В проєкті договору підряду, що наведений в додатку № 5 до тендерної документації на Закупівлю відсутні умови щодо використання чи відшкодування витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (в складі тендерної пропозиції ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» наявна довідка про згоду з проектом договору (додатком № 5 до тендерної документації на Закупівлю) (довідка вих. № 3/12 від 10.02.2020 (файл «Розділ ІІІ_1_6)_Згода з проектом договору.pdf») (додається до цього заперечення)). Відповідно до пункту 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013: «6.2.10 У ціні своєї пропозиції підрядник може враховувати кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: - стадії проектування; - виду будівництва; - технічної та технологічної складності об'єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; - тривалості будівництва; - способів фінансування будівництва; - виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.» При цьому, пунктами 6.2.10.1 та 6.2.10.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 визначено: «6.2.10.1 Під час розгляду проектної документації підрядник вивчає можливість виникнення ризиків для себе та, обчислюючи ціну своєї пропозиції, визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок.» «6.2.10.2… Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції.» Звідси випливає, що включення витрат на покриття будь-яких додаткових витрат є правом учасника, а не його обов’язком. Із цього слідує, що ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» мав право не включати кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами. А в разі зростання вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» не отримає відшкодування за рахунок бюджетних коштів. Виходячи з вищенаведеного, та враховуючи те, що в тендерній документації на Закупівлю не вимагалося включення в розрахунок договірної ціни коштів, на покриття інфляційних витрат, відсутність таких витрат не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ». У складі тендерної пропозиції ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» надано розрахунок договірної ціни, файли «Договірна ціна.pdf» (додається до цього заперечення) у складі архіву «Договірна ціна_Локальні кошториси_розрахунки (2).RAR» та Технічна частина в цілому у складі архіву «Договірна ціна_Локальні кошториси_розрахунки (2).RAR» (додається до цього заперечення). ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» розраховано ціну тендерної пропозиції відповідно до умов тендерної документації на Закупівлю щодо орієнтовних термінів закінчення робіт та проекту щодо технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці. Вартість пропозиції по об’єкту – договірна ціна та розрахунки до неї виконані за допомогою програмного комплексу АВК-5, призначеного для автоматизованого визначення вартості будівництва, здійснюваного в Україні, і орієнтованого на реалізацію положень ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». Відповідно до пункту 2.3 проекту договору підряду (додаток № 5 до тендерної документації на Закупівлю) договірна ціна є твердою. В розрахунку договірної ціни ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями. Звертаємо увагу, що тендерна документація на Закупівлю не містить окремих вимог щодо необхідності надання у складі пропозиції підтвердження включення до ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. На підставі вищевикладеного, тендерною документацією на Закупівлю не передбачено врахування учасником ціни додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Подання тендерної пропозиції, довідки про згоду з проектом договору та його істотними умовами, договірної ціни, технічної частини в цілому та письмової згоди з «Інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Капітальний ремонт нежитлової будівлі по проспекту Степана Бандери, 19 в Оболонському районі міста Києва (коригування) (код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (додаток № 5 до тендерної документації на Закупівлю) (лист вих. № 3/3 від 10.02.2020 файл «Розділ ІІІ_1_3)_Технічні, якісні, кількісні характеристики.pdf» (додається до цього заперечення)) свідчить про те, що ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» зобов’язується виконати роботи без врахування цих витрат, що не суперечить вимогам діючого законодавства України та умовам тендерної документації на Закупівлю. Тендерною документацією на Закупівлю встановлено вичерпний перелік розрахунків, які учасник повинен подати в складі своєї тендерної пропозиції. Замовник немає права вимагати документи чи іншу інформацію, не передбачену умовами тендерної документації. А відповідно до частини 4 статті 29 Закону (в редакції від 01.12.2019, яка була чинна на момент оголошення Закупівлі) «Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною… У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.». Отже, у Замовника, відповідно до вимог Закону (в редакції від 01.12.2019, яка була чинна на момент оголошення Закупівлі) та умов тендерної документації на Закупівлю, були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «САТІ-НОВА СОЮЗ» в частині невключення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Разом з тим слід зазначити, що аналогічна ситуація присутня, зокрема, в закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-01-002718-c, де: - Антимонопольним комітетом України рішенням від 28.04.2021 № 9438 -р/пк-пз (копія додається до цього заперечення) визначено правомірним зазначення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами з значенням "-", тобто визначено, що це не може бути причиною для відхилення пропозиції учасника; - Державною аудиторською службою України висновком від 03.12.2021 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-03-01-002718-c (копія додається до цього заперечення) не виявлено порушень під час здійснення моніторингу зазначеної процедури закупівлі, тобто визначено правомірним зазначення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами з значенням "-". Враховуючи викладене вище, порушення, зазначені у висновку ДАСУ від 26.05.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-02-07-003852-a, є не тільки безпідставними, але й таким, що суперечать практиці Державної аудиторської служби України та Антимонопольного комітету України.