0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
30 901 471.40 UAH
Замовник
Державне підприємство «Одеська об’єднана дирекція будівництва водогосподарських об’єктів»
Контакти та закупівліЗавершено. Порушення не знайдено
Дата: 21 лип. 13:16
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)», очікуваною вартістю 30 901 471,40 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-18-014919-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) а саме: 1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ДРІМ-ХАУЗ» умов пункту 8 розділу I тендерної документації, в частині забезпечення виконання договору про закупівлю. 4. Надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення об’єктивних обставин для укладання додаткових угод від 07.06.2023 № 1 та від 14.06.2023 № 2 до Договору від 05.06.2023 № 1. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
ПОЯСНЕННЯ на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ у межах проведення моніторингу UA-M-2023-07-21-000016 закупівлі ID: UA-2023-05-18-014919-a На виконання вимог, викладених у запиті Державної аудиторської служби України від 26 липня 2023 року, «У межах проведення моніторингу процедури закупівлі КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)», очікуваною вартістю 30 901 471,40 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-18-014919-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) а саме: 1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ДРІМ-ХАУЗ» умов пункту 8 розділу I тендерної документації, в частині забезпечення виконання договору про закупівлю. 4. Надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення об’єктивних обставин для укладання додаткових угод від 07.06.2023 № 1 та від 14.06.2023 № 2 до Договору від 05.06.2023 № 1. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.» щодо закупівлі за номером ID: UA-2023-05-18-014919-a уповноважена особа державного підприємства «Одеська Об’єднана Дирекція Будівництва Водогосподарських об’єктів» надає пояснення, інформацію та документи. Посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-18-014919-a Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 26 липня 2023 року: Уповноважена особа державного підприємства «Одеська Об’єднана Дирекція Будівництва Водогосподарських об’єктів» повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів. Так, враховуючи вимоги п. 28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі по тексту - Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. На виконання вимог Особливостей 18 травня 2023 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва). Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей, кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», ДБН (в т.ч. ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» та ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека в будівництві. Основні положення»), ДБН А.3.2-2-2009 «Техніка безпеки в будівництві», Законодавство України про охорону праці», «Правила пожежної безпеки в Україні», затверджені Управлінням Державної пожежної охорони МВС України та іншим нормативним документам. Додатком 3 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі. Проектно кошторисна документація на будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2) розроблено на підставі: завдання замовника на проектування. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, визначеної з урахуванням з вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та експертизи проектної документації, відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 11.05.2011 №560. Експертиза проектної документації виконано Одеською філією «НДІпроектреконструкція» (№ЕК-4928/02-33 від 08.05.2023) на підставі договору, відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 №560. Очікувана вартість визначена відповідно до пункту 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275 та становить 30 901 471,40 грн. (Тридцять мільйонів дев’ятсот одна тисяча чотириста сімдесят одна грн. 40 коп.) з ПДВ. Обсяг робіт наведено у додатку №3 до тендерної документації та кількість робіт – 1 робота. Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо наступне. Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 (із змінами) (надалі - Постанова) затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів. Підпунктом 1 пункту 4 Постанови рекомендовано органам місцевого самоврядування затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Пунктом 4-1 Постанови передбачено забезпечення Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів: - обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; - оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Таким чином, виходячи з системного аналізу даних норм чинного законодавства України, на законодавчому рівні не встановлено обов’язку щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті. Разом з тим, надаємо посилання на сторінку веб-сайту http://www.dpoodbvo.od.ua/#public на якому 19.05.2023р. оприлюднено інформацію щодо процедур закупівель на виконання п. 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» із змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» Документи до пояснення по запиту від 26 липня 2023 року: 1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2023-05-18-014919-a 2. Копія експертного звіту (позитивний) 3. Скріншот з сайту Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 26 липня 2023 року щодо «Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ДРІМ-ХАУЗ» умов пункту 8 розділу I тендерної документації, в частині забезпечення виконання договору про закупівлю»: Положення оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та пункту 8 розділу І затвердженої тендерної документації встановлюють вимогу про те, що Учасник-переможець не пізніше дати укладання договору про закупівлю надає оригінал банківської гарантії. Забезпеченням виконання договору про закупівлю є банківська гарантія у розмірі 2% вартості договору про закупівлю. Вид забезпечення виконання договору - банківська гарантія, безвідклична та безумовна. Учасником – переможцем надано забезпечення виконання договору у формі Гарантія № BGV/UA/03-2-03099 від 02.06.2023р. , яка видана АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «УКРАЇНСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНО - ІНВЕСТИЦІЙНИЙ БАНК» (АТ «УКРБУДІНВЕСТБАНК») код за ЄДРПОУ 26547581. Документи до пояснення по запиту від 26 липня 2023 року: 4. Гарантія. Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 15 грудня 2021 року оприлюдненого об 16:54:21: За результатами проведених відкритих торгів з особливостями 05 червня 2023 року між державним підприємством «Одеська Об’єднана Дирекція Будівництва Водогосподарських об’єктів» (надалі - Замовник) та учасником – переможцем ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ДРІМ-ХАУЗ" (надалі - Генпідрядник) укладено договір №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів предметом якого є КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва). Перш за все, договір укладено у відповідності до додатку №4 «Проєкт договору» до тендерної документації з урахуванням положень строків виконання робіт за даним об’єктом, що зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерній документації. Додатково зазначаємо, що виконання робіт КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. Договірні відносини регулюються Цивільним та Господарським кодексами України. Частиною першою статті 629 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами. Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору згідно з частиною першою статті 631 ЦК України. Статтею 651 ЦК України визначено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Частиною 7 статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що строк дії господарського договору - це час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309 (далі – порядок № 309), визначає термін «довгострокове зобов’язання» як зобов’язання розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), строк дії якого перевищує один бюджетний період та відповідно до якого необхідно здійснити платежі протягом поточного та майбутніх бюджетних періодів, узяте на облік органами Казначейства в межах бюджетних асигнувань з урахуванням календарного плану до довгострокового договору. Тобто, коли роботи є довгостроковими, договори підряду можуть бути укладеними більше ніж на один бюджетний період (один рік). Порядком № 309 передбачено, що за довгостроковими бюджетними зобов’язаннями, строк дії яких перевищує один бюджетний період (довгострокові договори), суми в Реєстрі бюджетних зобов’язань проставляють у межах планових показників поточного бюджетного періоду на підставі даних календарного плану до довгострокового договору. Керуючись пунктом 4 пункту 19 Особливостей (в редакції чинній на момент складання правочину), згідно з статтями 651 - 654 Цивільного кодексу України та ст.188 Господарського кодексу України, на підставі розділу 17 Договору, на підставі паспорта бюджетної програми на 2023 р., плану використання бюджетних коштів на 2023 рік у зв’язку з реальним фінансуванням Сторони дійшли взаємної згоди укласти Додаткову угоду №1 до Договору. Отже, на підставі документального підтвердження об’єктивних обставин, які і спричинили укладення додаткової угоди №1 до Договору та при цьому не призвели до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Щодо затримки фінансування витрат замовника (підтвердження скорочення фінансування на даний об’єкт у 2023 році та врахування фінансування на нього у 2024 році) необхідно зазначити наступне. Статтею 3 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду. Пунктом 46 статті 26 Бюджетного кодексу України зазначено, що розпис бюджету - документ, в якому встановлюється розподіл доходів, фінансування бюджету, повернення кредитів до бюджету, бюджетних асигнувань головним розпорядникам бюджетних коштів за певними періодами року відповідно до бюджетної класифікації. Зазначене передбачено паспортом бюджетної програми на 2023 р., планом використання бюджетних коштів на 2023 рік. Великою Палатою Верховного Суду від 01.06.2021 у справі № 910/12876/19 було зазначено, що свобода договору, як одна з принципових засад цивільного законодавства, є межею законодавчого втручання у приватні відносини сторін. Необхідно зазначити, що свобода договору передбачає не лише право сторін вільно виявляти волю на вступ у договірні відносини, але включає також можливість визначати зміст договору, у тому числі і визначати способи забезпечення договірних зобов’язань та гарантії прав сторін. Така свобода обмежується рамками чинних нормативних актів, звичаїв ділового обороту, а дії сторін повинні відповідати вимогам розумності, добросовісності та справедливості. Таким чином, сторони можуть погодити і умови, за яких відповідні санкції не застосовуватимуться. Тож, сторони договору повинні визначити відповідний порядок дій у разі настання форс-мажорних обставин у договорі, зокрема умови призупинення виконання зобов’язань за договором у разі настання форс-мажорних обставин. Якщо ж договір про закупівлю не містив чітко визначених умов щодо призупинення його дії у разі настання форс-мажорних обставин, сторони вносять до нього зміни і закріплюють їх додатковою угодою. При зміні істотних умов договору про закупівлю, визначених пунктом 19 Особливостей, замовник повинен оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення про відповідні зміни. До неістотних умов договору про закупівлю Закон України «Про публічні закупівлі», Особливості вимог щодо оприлюднення не встановлює. Укладений договір №8 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів від 05.06.2023р. (надалі по тексту - Договір) включає в себе невід’ємні частини до нього, а саме: додаток №1 – договірна ціна; додаток №2 - Календарний графік виконання робіт; додаток №3 - План фінансування робіт. Варто звернути увагу на те, що умовами оголошення про проведення відкритих торгів та положеннями тендерної документації визначено, що строк виконання робіт до 31.12.2023р. Даний строк виконання робіт визначено Замовником відповідно до інформації, яка зазначена у позитивному експертному звіті, а саме: строк виконання робіт складає 6 місяців. Згідно з статтями 651 - 654 Цивільного кодексу України та ст.188 Господарського кодексу України, на підставі розділу 17 Договору, на підставі паспорта бюджетної програми на 2023 р., плану використання бюджетних коштів на 2023 рік у зв’язку з реальним фінансуванням Сторони дійшли взаємної згоди укласти Додаткову угоду №1 до Договору. Отже, на підставі документального підтвердження об’єктивних обставин, які і спричинили укладення додаткової угоди №1 до Договору та при цьому не призвели до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Додаткова угода №2 до Договору від 13.06.2023року укладена на підставі ст. ст. 651, 652, 654 Цивільного кодексу України та ст. 188 Господарського кодексу України, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), розділу 17 Договору №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів від 05 червня 2023 року у зв’язку із зміною банківських реквізитів Генпідрядника. Як бачимо з вищевикладеного, рішення про внесення змін шляхом укладення додаткової угоди №2 до укладеного Договору не мав обов’язку публікувати додаткову угоду до Договору, яка не стосуються випадків змін до договору, передбачених пунктом 19 Особливостей. Проте, уповноважена особа Замовника з метою відкритості та прозорості оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду №2 до Договору з посиланням на норми пункту 3 пункту 19 Особливостей – «покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю». Документи до пояснення по запиту від 26 липня 2023 року: 5. Паспорт бюджетної програми на 2023 р. 6. План використання бюджетних коштів на 2023 рік
ПОЯСНЕННЯ на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ у межах проведення моніторингу UA-M-2023-07-21-000016 закупівлі ID: UA-2023-05-18-014919-a На виконання вимог, викладених у запиті Державної аудиторської служби України від 26 липня 2023 року, «У межах проведення моніторингу процедури закупівлі КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)», очікуваною вартістю 30 901 471,40 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-18-014919-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) а саме: 1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ДРІМ-ХАУЗ» умов пункту 8 розділу I тендерної документації, в частині забезпечення виконання договору про закупівлю. 4. Надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення об’єктивних обставин для укладання додаткових угод від 07.06.2023 № 1 та від 14.06.2023 № 2 до Договору від 05.06.2023 № 1. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.» щодо закупівлі за номером ID: UA-2023-05-18-014919-a уповноважена особа державного підприємства «Одеська Об’єднана Дирекція Будівництва Водогосподарських об’єктів» надає пояснення, інформацію та документи. Посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-18-014919-a Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 26 липня 2023 року: Уповноважена особа державного підприємства «Одеська Об’єднана Дирекція Будівництва Водогосподарських об’єктів» повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів. Так, враховуючи вимоги п. 28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі по тексту - Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. На виконання вимог Особливостей 18 травня 2023 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва). Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей, кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», ДБН (в т.ч. ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» та ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека в будівництві. Основні положення»), ДБН А.3.2-2-2009 «Техніка безпеки в будівництві», Законодавство України про охорону праці», «Правила пожежної безпеки в Україні», затверджені Управлінням Державної пожежної охорони МВС України та іншим нормативним документам. Додатком 3 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі. Проектно кошторисна документація на будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2) розроблено на підставі: завдання замовника на проектування. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, визначеної з урахуванням з вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та експертизи проектної документації, відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 11.05.2011 №560. Експертиза проектної документації виконано Одеською філією «НДІпроектреконструкція» (№ЕК-4928/02-33 від 08.05.2023) на підставі договору, відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 №560. Очікувана вартість визначена відповідно до пункту 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275 та становить 30 901 471,40 грн. (Тридцять мільйонів дев’ятсот одна тисяча чотириста сімдесят одна грн. 40 коп.) з ПДВ. Обсяг робіт наведено у додатку №3 до тендерної документації та кількість робіт – 1 робота. Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо наступне. Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 (із змінами) (надалі - Постанова) затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів. Підпунктом 1 пункту 4 Постанови рекомендовано органам місцевого самоврядування затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Пунктом 4-1 Постанови передбачено забезпечення Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів: - обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; - оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Таким чином, виходячи з системного аналізу даних норм чинного законодавства України, на законодавчому рівні не встановлено обов’язку щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті. Разом з тим, надаємо посилання на сторінку веб-сайту http://www.dpoodbvo.od.ua/#public на якому 19.05.2023р. оприлюднено інформацію щодо процедур закупівель на виконання п. 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» із змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» Документи до пояснення по запиту від 26 липня 2023 року: 1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2023-05-18-014919-a 2. Копія експертного звіту (позитивний) 3. Скріншот з сайту Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 26 липня 2023 року щодо «Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ДРІМ-ХАУЗ» умов пункту 8 розділу I тендерної документації, в частині забезпечення виконання договору про закупівлю»: Положення оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та пункту 8 розділу І затвердженої тендерної документації встановлюють вимогу про те, що Учасник-переможець не пізніше дати укладання договору про закупівлю надає оригінал банківської гарантії. Забезпеченням виконання договору про закупівлю є банківська гарантія у розмірі 2% вартості договору про закупівлю. Вид забезпечення виконання договору - банківська гарантія, безвідклична та безумовна. Учасником – переможцем надано забезпечення виконання договору у формі Гарантія № BGV/UA/03-2-03099 від 02.06.2023р. , яка видана АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «УКРАЇНСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНО - ІНВЕСТИЦІЙНИЙ БАНК» (АТ «УКРБУДІНВЕСТБАНК») код за ЄДРПОУ 26547581. Документи до пояснення по запиту від 26 липня 2023 року: 4. Гарантія. Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 15 грудня 2021 року оприлюдненого об 16:54:21: За результатами проведених відкритих торгів з особливостями 05 червня 2023 року між державним підприємством «Одеська Об’єднана Дирекція Будівництва Водогосподарських об’єктів» (надалі - Замовник) та учасником – переможцем ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ДРІМ-ХАУЗ" (надалі - Генпідрядник) укладено договір №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів предметом якого є КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва). Перш за все, договір укладено у відповідності до додатку №4 «Проєкт договору» до тендерної документації з урахуванням положень строків виконання робіт за даним об’єктом, що зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерній документації. Додатково зазначаємо, що виконання робіт КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. Договірні відносини регулюються Цивільним та Господарським кодексами України. Частиною першою статті 629 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами. Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору згідно з частиною першою статті 631 ЦК України. Статтею 651 ЦК України визначено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Частиною 7 статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що строк дії господарського договору - це час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309 (далі – порядок № 309), визначає термін «довгострокове зобов’язання» як зобов’язання розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), строк дії якого перевищує один бюджетний період та відповідно до якого необхідно здійснити платежі протягом поточного та майбутніх бюджетних періодів, узяте на облік органами Казначейства в межах бюджетних асигнувань з урахуванням календарного плану до довгострокового договору. Тобто, коли роботи є довгостроковими, договори підряду можуть бути укладеними більше ніж на один бюджетний період (один рік). Порядком № 309 передбачено, що за довгостроковими бюджетними зобов’язаннями, строк дії яких перевищує один бюджетний період (довгострокові договори), суми в Реєстрі бюджетних зобов’язань проставляють у межах планових показників поточного бюджетного періоду на підставі даних календарного плану до довгострокового договору. Керуючись пунктом 4 пункту 19 Особливостей (в редакції чинній на момент складання правочину), згідно з статтями 651 - 654 Цивільного кодексу України та ст.188 Господарського кодексу України, на підставі розділу 17 Договору, на підставі паспорта бюджетної програми на 2023 р., плану використання бюджетних коштів на 2023 рік у зв’язку з реальним фінансуванням Сторони дійшли взаємної згоди укласти Додаткову угоду №1 до Договору. Отже, на підставі документального підтвердження об’єктивних обставин, які і спричинили укладення додаткової угоди №1 до Договору та при цьому не призвели до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Щодо затримки фінансування витрат замовника (підтвердження скорочення фінансування на даний об’єкт у 2023 році та врахування фінансування на нього у 2024 році) необхідно зазначити наступне. Статтею 3 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду. Пунктом 46 статті 26 Бюджетного кодексу України зазначено, що розпис бюджету - документ, в якому встановлюється розподіл доходів, фінансування бюджету, повернення кредитів до бюджету, бюджетних асигнувань головним розпорядникам бюджетних коштів за певними періодами року відповідно до бюджетної класифікації. Зазначене передбачено паспортом бюджетної програми на 2023 р., планом використання бюджетних коштів на 2023 рік. Великою Палатою Верховного Суду від 01.06.2021 у справі № 910/12876/19 було зазначено, що свобода договору, як одна з принципових засад цивільного законодавства, є межею законодавчого втручання у приватні відносини сторін. Необхідно зазначити, що свобода договору передбачає не лише право сторін вільно виявляти волю на вступ у договірні відносини, але включає також можливість визначати зміст договору, у тому числі і визначати способи забезпечення договірних зобов’язань та гарантії прав сторін. Така свобода обмежується рамками чинних нормативних актів, звичаїв ділового обороту, а дії сторін повинні відповідати вимогам розумності, добросовісності та справедливості. Таким чином, сторони можуть погодити і умови, за яких відповідні санкції не застосовуватимуться. Тож, сторони договору повинні визначити відповідний порядок дій у разі настання форс-мажорних обставин у договорі, зокрема умови призупинення виконання зобов’язань за договором у разі настання форс-мажорних обставин. Якщо ж договір про закупівлю не містив чітко визначених умов щодо призупинення його дії у разі настання форс-мажорних обставин, сторони вносять до нього зміни і закріплюють їх додатковою угодою. При зміні істотних умов договору про закупівлю, визначених пунктом 19 Особливостей, замовник повинен оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення про відповідні зміни. До неістотних умов договору про закупівлю Закон України «Про публічні закупівлі», Особливості вимог щодо оприлюднення не встановлює. Укладений договір №8 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів від 05.06.2023р. (надалі по тексту - Договір) включає в себе невід’ємні частини до нього, а саме: додаток №1 – договірна ціна; додаток №2 - Календарний графік виконання робіт; додаток №3 - План фінансування робіт. Варто звернути увагу на те, що умовами оголошення про проведення відкритих торгів та положеннями тендерної документації визначено, що строк виконання робіт до 31.12.2023р. Даний строк виконання робіт визначено Замовником відповідно до інформації, яка зазначена у позитивному експертному звіті, а саме: строк виконання робіт складає 6 місяців. Згідно з статтями 651 - 654 Цивільного кодексу України та ст.188 Господарського кодексу України, на підставі розділу 17 Договору, на підставі паспорта бюджетної програми на 2023 р., плану використання бюджетних коштів на 2023 рік у зв’язку з реальним фінансуванням Сторони дійшли взаємної згоди укласти Додаткову угоду №1 до Договору. Отже, на підставі документального підтвердження об’єктивних обставин, які і спричинили укладення додаткової угоди №1 до Договору та при цьому не призвели до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Додаткова угода №2 до Договору від 13.06.2023року укладена на підставі ст. ст. 651, 652, 654 Цивільного кодексу України та ст. 188 Господарського кодексу України, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), розділу 17 Договору №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів від 05 червня 2023 року у зв’язку із зміною банківських реквізитів Генпідрядника. Як бачимо з вищевикладеного, рішення про внесення змін шляхом укладення додаткової угоди №2 до укладеного Договору не мав обов’язку публікувати додаткову угоду до Договору, яка не стосуються випадків змін до договору, передбачених пунктом 19 Особливостей. Проте, уповноважена особа Замовника з метою відкритості та прозорості оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду №2 до Договору з посиланням на норми пункту 3 пункту 19 Особливостей – «покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю». Документи до пояснення по запиту від 26 липня 2023 року: 5. Паспорт бюджетної програми на 2023 р. 6. План використання бюджетних коштів на 2023 рік
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-18-014919-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) щодо документального підтвердження виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ДРІМ-ХАУЗ» умов пункту 23.7 розділу 23 Додатку 4 тендерної документації (зокрема, підтвердження продовження строку дії гарантії № BGV/UA/03-2-03099) з огляду на продовження строку дії Договору від 05.06.2023 № 1. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
ПОЯСНЕННЯ на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ у межах проведення моніторингу UA-M-2023-07-21-000016 закупівлі ID: UA-2023-05-18-014919-a На виконання вимог, викладених у запиті Державної аудиторської служби України від 01 серпня 2023 року, «У межах проведення моніторингу процедури закупівлі КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-18-014919-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) щодо документального підтвердження виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ДРІМ-ХАУЗ» умов пункту 23.7 розділу 23 Додатку 4 тендерної документації (зокрема, підтвердження продовження строку дії гарантії № BGV/UA/03-2-03099) з огляду на продовження строку дії Договору від 05.06.2023 № 1. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.» щодо закупівлі за номером ID: UA-2023-05-18-014919-a уповноважена особа державного підприємства «Одеська Об’єднана Дирекція Будівництва Водогосподарських об’єктів» надає пояснення, інформацію та документи. Посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-18-014919-a Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 01 серпня 2023 року: За результатами проведених відкритих торгів з особливостями 05 червня 2023 року між державним підприємством «Одеська Об’єднана Дирекція Будівництва Водогосподарських об’єктів» (надалі - Замовник) та учасником – переможцем ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ДРІМ-ХАУЗ" (надалі - Генпідрядник) укладено договір №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів предметом якого є КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва). Перш за все, договір укладено у відповідності до додатку №4 «Проєкт договору» до тендерної документації з урахуванням положень строків виконання робіт за даним об’єктом, що зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерній документації. Додатково зазначаємо, що виконання робіт КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. Укладений договір №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів від 05.06.2023р. (надалі по тексту - Договір) з строком дії за ним до 31.12.2023. До укладення договору учасником – переможцем ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ДРІМ-ХАУЗ" надав банківську гарантію від 02.06.2023р № UA-2023-05-18-014919-a як забезпечення умов виконання договору терміном дії 15.02.2024 р. включно. Додатковою угодою №1 до Договору №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів від 07.06.2023 Замовник продовжив строки щодо виконання робіт та строку дії договору до 31.12.2024. Відповідно до частини 1 статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Пунктом 1 частини 2 статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю. Таким чином, законодавцем передбачено, що у випадку якщо замовник скористався правом вимоги від переможця процедури закупівлі закупівлі внесення ним забезпечення виконання такого договору, то таке забезпечення повинно поширювати дію на весь час виконання договору про закупівлю і повернення такого забезпечення відбувається після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю. Відповідно до пункту 8 розділу I «Загальні положення» тендерної документації встановлено, що забезпечення виконання договору про закупівлю: вимагається. Вид забезпечення виконання договору про закупівлю: банківська гарантія. Термін (строк) дії забезпечення виконання договору повинен перевищувати термін виконання робіт не менше, як на 30 робочих днів. Згідно додаткової угоди №1 від до Договору №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів від 07.06.2023 року сторони договору домовились продовжити строк його дії та строк надання послуг до 31 грудня 2024 року та до дати укладання додаткової угоди №1 учасником – переможцем ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ДРІМ-ХАУЗ" надано Зміна № 1 до ГАРАНТІЇ № BGV/UA/03-2-03099 від 02.06.2023 р. від 07.06.2023р. Відповідно до Змін №1 до гарантії абзац «Наша гарантія вступає в силу 02.06.2023 р. і залишається дійсною до 15.02.2024 р. включно і втрачає чинність повністю і автоматично, якщо Ваша письмова вимога платежу не буде в нашому розпорядженні за вищевказаною адресою до кінця цього дня незалежно від того, чи повернений нам оригінал цієї гарантії.» викладено у наступній редакції: «Наша гарантія вступає в силу 02.06.2023 р. і залишається дійсною до 15.02.2025 р. включно і втрачає чинність повністю і автоматично, якщо Ваша письмова вимога платежу не буде в нашому розпорядженні за вищевказаною адресою до кінця цього дня незалежно від того, чи повернений нам оригінал цієї гарантії.». Всі інші умови Гарантії залишаються без змін. Ця зміна №1 від 07.06.2023 р. умов Гарантії є невід’ємною частиною Гарантії. Документи до пояснення по запиту від 01 серпня 2023 року: 1. Зміна № 1 до ГАРАНТІЇ № BGV/UA/03-2-03099 від 02.06.2023 р. від 07.06.2023р.
ПОЯСНЕННЯ на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ у межах проведення моніторингу UA-M-2023-07-21-000016 закупівлі ID: UA-2023-05-18-014919-a На виконання вимог, викладених у запиті Державної аудиторської служби України від 01 серпня 2023 року, «У межах проведення моніторингу процедури закупівлі КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-18-014919-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) щодо документального підтвердження виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ДРІМ-ХАУЗ» умов пункту 23.7 розділу 23 Додатку 4 тендерної документації (зокрема, підтвердження продовження строку дії гарантії № BGV/UA/03-2-03099) з огляду на продовження строку дії Договору від 05.06.2023 № 1. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.» щодо закупівлі за номером ID: UA-2023-05-18-014919-a уповноважена особа державного підприємства «Одеська Об’єднана Дирекція Будівництва Водогосподарських об’єктів» надає пояснення, інформацію та документи. Посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-18-014919-a Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 01 серпня 2023 року: За результатами проведених відкритих торгів з особливостями 05 червня 2023 року між державним підприємством «Одеська Об’єднана Дирекція Будівництва Водогосподарських об’єктів» (надалі - Замовник) та учасником – переможцем ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ДРІМ-ХАУЗ" (надалі - Генпідрядник) укладено договір №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів предметом якого є КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва). Перш за все, договір укладено у відповідності до додатку №4 «Проєкт договору» до тендерної документації з урахуванням положень строків виконання робіт за даним об’єктом, що зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерній документації. Додатково зазначаємо, що виконання робіт КНУ «Будівництво господарсько-побутової каналізації вулиць Дорожня, Согласія, Григорьєва, Миру, Каштанова, Торгова, Отрадна, Малинова, Прикордонна, Хуторська, Сьома, Братів Стицьковских, Парникова, ж/м "Чорноморка", с. Лиманка (Коригування 2)» (ДК 021-2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. Укладений договір №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів від 05.06.2023р. (надалі по тексту - Договір) з строком дії за ним до 31.12.2023. До укладення договору учасником – переможцем ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ДРІМ-ХАУЗ" надав банківську гарантію від 02.06.2023р № UA-2023-05-18-014919-a як забезпечення умов виконання договору терміном дії 15.02.2024 р. включно. Додатковою угодою №1 до Договору №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів від 07.06.2023 Замовник продовжив строки щодо виконання робіт та строку дії договору до 31.12.2024. Відповідно до частини 1 статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Пунктом 1 частини 2 статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю. Таким чином, законодавцем передбачено, що у випадку якщо замовник скористався правом вимоги від переможця процедури закупівлі закупівлі внесення ним забезпечення виконання такого договору, то таке забезпечення повинно поширювати дію на весь час виконання договору про закупівлю і повернення такого забезпечення відбувається після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю. Відповідно до пункту 8 розділу I «Загальні положення» тендерної документації встановлено, що забезпечення виконання договору про закупівлю: вимагається. Вид забезпечення виконання договору про закупівлю: банківська гарантія. Термін (строк) дії забезпечення виконання договору повинен перевищувати термін виконання робіт не менше, як на 30 робочих днів. Згідно додаткової угоди №1 від до Договору №1 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів від 07.06.2023 року сторони договору домовились продовжити строк його дії та строк надання послуг до 31 грудня 2024 року та до дати укладання додаткової угоди №1 учасником – переможцем ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ДРІМ-ХАУЗ" надано Зміна № 1 до ГАРАНТІЇ № BGV/UA/03-2-03099 від 02.06.2023 р. від 07.06.2023р. Відповідно до Змін №1 до гарантії абзац «Наша гарантія вступає в силу 02.06.2023 р. і залишається дійсною до 15.02.2024 р. включно і втрачає чинність повністю і автоматично, якщо Ваша письмова вимога платежу не буде в нашому розпорядженні за вищевказаною адресою до кінця цього дня незалежно від того, чи повернений нам оригінал цієї гарантії.» викладено у наступній редакції: «Наша гарантія вступає в силу 02.06.2023 р. і залишається дійсною до 15.02.2025 р. включно і втрачає чинність повністю і автоматично, якщо Ваша письмова вимога платежу не буде в нашому розпорядженні за вищевказаною адресою до кінця цього дня незалежно від того, чи повернений нам оригінал цієї гарантії.». Всі інші умови Гарантії залишаються без змін. Ця зміна №1 від 07.06.2023 р. умов Гарантії є невід’ємною частиною Гарантії. Документи до пояснення по запиту від 01 серпня 2023 року: 1. Зміна № 1 до ГАРАНТІЇ № BGV/UA/03-2-03099 від 02.06.2023 р. від 07.06.2023р.