0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 627 787.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 12 вер. 17:24
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
З приводу зазначених Вами питань у запиті військова частина А2772 повідомляє наступне. Відповідно до пункту 1.7. Положення про організацію будівництва об’єктів у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 05.066.2019 № 284 (далі - Положення) виконавець функцій замовника будівництва об’єктів Збройних Сил України (далі – виконавець функцій замовника) здійснює, в тому числі: забезпечення об’єктів будівництва необхідною проектною документацією та укладення договорів на виконання робіт (послуг), виготовлення проектної документації (у тому числі її коригування). Відповідно до пунктів 3.5 – 3.6 Положення проектування об’єктів ЗСУ здійснюється проектними організаціями за типовими проектами, повторно застосовуваними проектами, а вразі їх відсутності – за індивідуальними проектами за погодженням з виконавцями функцій замовника, розроблену проектну документацію виконавці функцій замовника, за участю проектної організації, надають на експертизу до експертних організацій незалежно від форми власності, що відповідають визначеним Мінрегіоном критеріям і відомості про які внесені Мінрегіоном або на підставі делегованих повноважень саморегулівною організацією у сфері архітектурної діяльності за відповідним напрямком підприємницької діяльності до переліку експертних організацій. Проведення експертизи здійснюється відповідно до ДСТУ-Н Б А.2.2-10:2012 «Настанова з організації проведення експертизи проектної документації на будівництво». Разом з тим, пунктом 3.1 Положення визначено, що вимоги до складу та змісту проектної документації на будівництво об’єктів ЗСУ визначаються відповідно до Державних будівельних норм щодо порядку проектування ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». Відтак, на підставі вище викладеного військовою частиною А2772 було проведено закупівлю робіт по виготовленню проектно-кошторисної документації з отриманням експертного звіту (позитивного). Після виконання підрядником взятих на себе зобов’язань, останній передав військовій частині А2772 проектно-кошторисну документацію та експертний звіт (позитивний) № 671/КД/2023 від 11.08.2023, реєстраційний номер ЕХ01:6823-0816-0376-2145. Відповідно до абзацу третього пункту 4 розділу III Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт", затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. Однак враховуючи, що ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, відповідно до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 втратив чинність, та цим же наказом було затверджено Кошторисні норми України у будівництві, невід’ємною складовою яких є Настанова з визначення вартості будівництва. Відтак, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення очікуваної вартості предмету закупівлі було здійснено на підставі проектної документації, в тому числі локальних кошторисів, підсумкової відомості ресурсів, тощо. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 затверджено Перелік формальних помилок, в якому визначено вичерпний перелік прикладів технічних помилок та описок, які можна вважати формальними (несуттєвими) помилками. Відтак, під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПМК-КИЇВ» формальних (несуттєвих) помилок виявлено не було. Частиною 1 статті 30 Закону України “Про оборонні закупівлі” визначено, що особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею. З метою забезпечення можливості замовникам здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України та виконання вимог Закону України “Про оборонні закупівлі”, Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 11.11.2022 року № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі за текстом – Особливості). Відповідно до пункту 1 Особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі за текстом – закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану. Відтак, наказом Міністра оборони України від 01.03.2023 № 111/нм «Про уповноваження військових частин (установ, закладів) в системі Міністерства оборони України на здійснення оборонних закупівель та укладення державних контрактів (договорів) на період дії правового режиму воєнного стану» було уповноважено військову частину А2772, яка включена до мережі розпорядників бюджетних коштів Міністерства оборони України військової частини А0987, на здійснення оборонних закупівель та укладення державних контрактів (договорів) на період дії правового режиму воєнного стану. Пунктом 4 Особливостей визначено, що державні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих Особливостей. Пунктом 6 Особливостей визначено, що для планування оборонних закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони. Відтак, обов’язок державного замовника, що здійснює оборонні закупівлі, в частині складання та оприлюднення річного плану відповідно до Особливостей не передбачений. В пункті 16.2. розділу 16 проекту договору (Додаток № 2 до тендерної документації), визначено, що, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадків: – зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; – погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; – покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; – продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; – погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); – зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; – зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; – зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. Відтак, замовником в повній мірі враховано випадки за яких істотні умови договору про закупівлю можуть бути змінені відповідно до частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». В той же час, приписи частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» є загальнообов’язковими до всіх договорів укладених за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, в тому числі до процедур закупівлі, в яких предметом закупівлі є роботи. Разом з тим, зазначені в тендерній документації випадки за яких істотні умови договору про закупівлю можуть бути змінені, в тому числі у випадку закупівлі товарів – не нівелюють зазначені в тендерній документації випадки за яких істотні умови договору про закупівлю можуть бути змінені, в тому числі у випадку закупівлі робіт, що не є порушенням зі сторони замовника в розумінні абзацу першого частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». З приводу вимоги, що договірна ціна Учасника має бути розрахована згідно з Правилами визначення вартості будівництва (ДСТУ Б Д.1.1.-1:2013), які відповідно до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», з 08.11.2021 втратили чинність, замовник може повідомити, що розрахунок договірної ціни Учасника був здійснений відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, відтак Учасником під час розрахунку договірної ціни не допущено порушень та не могло бути допущено іншими Учасниками, так як, всі розрахунки кошторисної документації, в тому числі договірної ціни та зведеного кошторисного розрахунку повинні були бути здійснені ліцензійним програмним комплексом, який не може використовувати за основу розрахунки та методи визначення вартості будівництва передбачені в нормативно-правовому акті, що втратив чинність. Відповідно до пункту 4 розділу 6 тендерної документації зазначені Замовником істотні умови, не ставлять в залежність загальнообов’язкового характеру регулювання ним суспільних правовідносин відповідно до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови), у відповідності до пункту 2 Загальних умов, загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). З приводу невідповідності розрахунків адміністративних витрат та відсутності у складі договірної ціни коштів на покриття ризиків, пов'язаних з виконанням робіт та кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами Слід відмітити, що відповідно до пунктів 1 та 2 Постанови № 668 визначено, що ці загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). Разом з тим, відповідно до пункту 5 Постанови № 668 визначено, що істотними умовами договору підряду є: найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт(об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Проте, аналізом установлено, що відповідно до пункту 4 розділу 6 тендерної документації Замовником встановлено умову, що істотними умовами договору про закупівлю є лише предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів, що не відповідає вимогам пункту 5 Постанови № 668. Відповідно до п.83 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. З огляду на наведене, статус інвестора та головного розпорядника бюджетних коштів є тотожними. Нормативно-правові акти, які врегульовують сферу будівництва та фінансування будівництва не містять розмежування цих термінів та заборони на використання Показників для визначення в інвесторській кошторисній документації розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт при здійсненні розрахунків в тендерній пропозиції. Повідомлення учасника про неправомірність застосування додатку 27 до Настанови та, як наслідок, про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, зобов'язують замовника послатись на конкретну норму законодавства, яка забороняє таке посилання. Відсутність норми, яка забороняє таке посилання в Законі України "Про публічні закупівлі" та в Особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затв. постановою КМ України від 12.10.2022р. №1178, не надає права замовнику прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції на цих підставах. Крім того, відповідно до п.4.39 Настанови, перелік витрат, що враховуються показниками при обчисленні адміністративних витрат, наведено у додатку 26 цієї Настанови. В інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників). Отже, є цілком очевидним, що перелік адміністративних витрат передбачений додатком 26 Настанови, а додаток 27 визначає не перелік витрат, а показники, за якими визначаються кошти на покриття адміністративних витрат, тобто зовсім інший показник. За таких обставин учасник ТОВ "ПМК-КИЇВ" абсолютно правомірно навів перелік адміністративних витрат, який передбачений додатком 26 Настанови та застосував показники, визначені додатком 27 Настанови. Файл 9 учасника "Інформація кількісні якісні показники (Кошторисні розрахунки)" містить документ під назвою Договірна ціна на будівництво Реконструкція з поліпшенням технічного стану водойми спеціального призначення на території військового містечка № 33 військової частини А2772 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт, що здійснюється в 2023 роцi. Згідно з п.5.31 Настанови, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни - не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. Відповідно до п.5.33 Настанови, до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Таким чином визначення вказаних сум коштів залежить від ряду факторів які враховуються при розрахунку та передбачені Настановою. Як вбачається з п.9 та 10 вказаного документу, учасником обраховано і кошти на покриття ризиків і кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Розмір коштів також визначений та дорівнює 0,00 грн., що чітко вбачається з розрахунку Договірної ціни. За таких обставин учасником передбачено та наведено кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Та обставина, що зазначені суми коштів становлять 0,00 грн. не свідчить та не може свідчити про невиконання учасником вимог Настанови, та необхідність відхилення тендерної пропозиції. Крім того, з огляду на приписи ст.42 Господарського кодексу України, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Відтак ризики господарської діяльності учасника несе виключно учасник процедури тендерної закупівлі. З огляду на наведене, враховуючи те, що учасником ТОВ "ПМК-КИЇВ" було виконано вимоги пунктів 5.31, 5.33 Настанови, замовник не має підстав для застосування абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Тендерна пропозиція в цій частині повністю відповідає умовам пункту 6 розділу 3 тендерної документації. Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відтак, тендерна документація - це, по суті, інструкція, на підставі якої учасники будуть готувати свої пропозиції. В ній зазначені кваліфікаційні критерії до учасників, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, проект договору, визначені критерії та методика оцінки тендерних пропозицій, інформація про мову, валюту тощо. Вимога, що учасник надає документи, які підтверджують право учасника на використання ліцензійного програмного комплексу: діючу ліцензію та договір, має на меті підтвердження учасником використання ліцензійного програмного комплексу, під проведення автоматизованого визначення вартості будівництва. Слід зазначити, що відповідно до ст.637 ЦК України, тлумачення умов договору здійснюється відповідно до статті 213 цього Кодексу. У разі тлумачення умов договору можуть враховуватися також типові умови (типові договори), навіть якщо в договорі немає посилання на ці умови. Ст.213 Цивільного кодексу України встановлює, що зміст правочину може бути витлумачений стороною (сторонами). На вимогу однієї або обох сторін суд може постановити рішення про тлумачення змісту правочину. При тлумаченні змісту правочину беруться до уваги однакове для всього змісту правочину значення слів і понять, а також загальноприйняте у відповідній сфері відносин значення термінів. Якщо буквальне значення слів і понять, а також загальноприйняте у відповідній сфері відносин значення термінів не дає змоги з'ясувати зміст окремих частин правочину, їхній зміст встановлюється порівнянням відповідної частини правочину зі змістом інших його частин, усім його змістом, намірами сторін. Учасником на виконання даної вимоги у складі тендерної пропозиції подано цивільно-правовий договір №6 від 03.08.2023 укладений між ТОВ «ПМК-КИЇВ» та фізичною особою Пікож Іриною Анатоліївною, який вступає в силу з моменту його підписання та діє до 31.12.2025 відповідно до якого ТОВ «ПМК-КИЇВ» доручає Пікож Ірині Анатоліївні здійснювати підготовку документів в ліцензованій комплексній програмі АВК 5(3.3.3.1)укр, під час здійснення своєї діяльності. Разом з тим, учасником, на підтвердження використання Пікож Іриною Анатоліївною ліцензійного програмного комплексу АВК-5, надано ліцензію № 01/43335 видану НВФ «АВК Созидатель» на ім’я Пікож Ірини Анатоліївни термін дії якої закінчується 31.12.2023. Резюмуючи, вище викладене, військова частина А2772, звертає Вашу увагу, що під час здійснення закупівлі UA-2023-08-20-000217-a було дотримано принципів здійснення публічних закупівель, що створило добросовісну конкуренцію серед учасників, забезпечило максимальну економію, ефективність та пропорційність витрачанню коштів на досягнення поставленої мети, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а також не було допущено корупційних дій і зловживань.