0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
4 186 162.80 UAH
Знайдено порушення
Дата: 18 вер. 17:49
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
1. Відповідно до абз. 1 п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) (в редакції, чинній на час виникнення правовідносин), Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Враховуючи вимоги п. 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі – Закон), тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2 ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. За приписами ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовник, дотримуючись законодавства в цілому та принципів здійснення закупівель, встановлених ст. 5 Закону, в даному випадку визначив технічні та якісні характеристик предмета закупівлі на підставі проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування», яка пройшла експертизу згідно Експертного висновку виданого Філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Житомирській області від 07 липня 2023 року, реєстраційний номер ЕХ01:3731-9753-6218-4597, що підтверджується робочим проектом. При визначенні переліку робіт та матеріалів, Замовником систематизовано інформацію з робочого проекту(кошторисна документація) по об’єкту: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування». Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування», складеного за поточними цінами станом на 2023 рік. За даними зведеного кошторисного розрахунку, загальна вартість по зведеному кошторисному розрахунку склала 4 278 107,00 грн, що підтверджується зведеним кошторисним розрахунком вартості об’єкта будівництва: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування». Звертаємо Вашу увагу, що при формуванні очікуваної вартості предмета закупівлі з загальної вартості по зведеному кошторисному розрахунку були виключені витрати, які не несе учасник при виконанні робіт. 2. Факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» на відповідність тендерній документації Червоненської селищної ради не були встановлені, та відповідно рішеннями та протоколами Уповноваженої особи не оформлялись. 3. Відповідно до положень пункту 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Положення частини першої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачають, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. При цьому перелік відомостей, що обов’язково зазначаються у тендерній документації наведено в частині другій статті 22 Закону. Слід зазначити, що вимоги Закону України “Про публічні закупівлі” (зокрема частина друга статті 22) та Особливостей не передбачають обов’язку замовника зазначати в тендерній документації інформацію про підстави для відхилення тендерних пропозицій. Таким чином зазначивши підстави відхилення тендерних пропозицій, що визначені в пункті 44 Особливостей (без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 № 471) замовник не порушив вимоги Закону України “Про публічні закупівлі” (зокрема частина друга статті 22) та Особливостей. Крім цього положення Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостей не встановлюють жодних вимог щодо формування положень проекту договору про закупівлю, який є обов’язковою частиною тендерної документації. Таким чином формулювання пункту 10.8 розділу 10 проєкту договору (Додаток № 3 до тендерної документації) в частині витрат на здійснення технічного нагляду на підставі норм ДСТУ Б Д.1.1- 1:2013 не порушують вимоги законодавства про закупівлю. Слід зазначити, що положення ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, (затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293) та положення кошторисних норм України “Настанова з визначення вартості будівництва” (затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281) містять подібні норми в частині здійснення технічного нагляду. Також, слід зазначити, що відповідно положень пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Частиною 1 статті 638 Цивільного кодексу України визначено: договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Також частиною 3 статті 180 Господарського кодексу України зазначено: при укладенні господарського договору сторони зобов’язані в будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Відповідно до положень пункту 4 розділу 6 тендерної документації передбачено, що істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Таким чином Замовником не було порушено вимоги законодавства в цій частині. 4. Відповідно пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям учасник у складі пропозиції повинен надати Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. Таким чином тендерна документації не містить окремих вимог щодо надання у складі пропозиції актів приймання-передачі на обладнання, що орендуються. Щодо розміру адміністративних витрат, врахованих учасником у складі договірної ціни, повідомляємо наступне. Зміною № 1 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 30.04.2022 № 67, у пункті 5.17: абзац другий пункту доповнено словами «або за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови.»; доповнити пункт новим останнім абзацом такого змісту: «При обчисленні адміністративних витрат за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови, пункт 5.18 не застосовується.» В той же час, в Настанові з визначення вартості будівництва (зі змінами) в п. 5.17 є посилання на додаток 26 «Перелік адміністративних витрат», але в цьому додатку наведений саме перелік таких витрат, а не їх показники, як це передбачено згідно п. 5.17 Зміни №1 до Настанови з визначення вартості будівництва. Показники адміністративних витрат наведені виключно в додатку 27 «Показники для визначення в інвесторській кошторисній документації розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт» Настанови з визначення вартості будівництва (зі змінами). Враховуючи вищезазначене, в Настанові з визначення вартості будівництва наявна диспозиція посилань п.5.17 на додатки 26 та 27 Настанови, що підтверджено офіційним представником відділу ціноутворення в будівництві Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, як технічна помилка (Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України готує технічні правки до Настанови з визначення вартості будівництва). Учасник ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» в розрахунках адміністративних витрат у складі договірної ціни застосував показник із додатку 27 правомірно. Щодо відсутності у складі договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, то тендерна документація не містить окремих вимог щодо врахування у складі ціни тендерної пропозиції зазначених статей договірної ціни. Згідно експертного звіту клас наслідків (відповідальності) – СС1. 5. Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону. Згідно з пунктом 51 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично зупиняє перебіг відкритих торгів. Для поновлення перебігу відкритих торгів замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на чотири дні. Відповідно до інформації, що оприлюднена в електронній системі закупівель 01 вересня 2023 було оприлюднено звернення за роз’ясненням. 05 вересня 2023 о 10 год 02 хв Замовником було оприлюднено відповідь на зазначене звернення. При цьому слід зазначити, що електронною системою закупівель не було зупинено перебіг зазначених відкритих торгів, що підтверджує відсутність факту несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації. Крім цього, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження - фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження. Порядок оскарження відкритих торгів встановлений пунктами 52-64 Особливостей та відбувається відповідно до статті 18 Закону. Згідно з пунктом 56 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. В зазначеній процедурі відкритих торгів не було подано жодної скарги з приводу можливого факту несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації. Таким чином замовник не може погодитися з твердженням Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській щодо порушення законодавства в цій частині та необхідності застосування вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
1. Відповідно до абз. 1 п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) (в редакції, чинній на час виникнення правовідносин), Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Враховуючи вимоги п. 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі – Закон), тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2 ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. За приписами ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовник, дотримуючись законодавства в цілому та принципів здійснення закупівель, встановлених ст. 5 Закону, в даному випадку визначив технічні та якісні характеристик предмета закупівлі на підставі проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування», яка пройшла експертизу згідно Експертного висновку виданого Філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Житомирській області від 07 липня 2023 року, реєстраційний номер ЕХ01:3731-9753-6218-4597, що підтверджується робочим проектом. При визначенні переліку робіт та матеріалів, Замовником систематизовано інформацію з робочого проекту(кошторисна документація) по об’єкту: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування». Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування», складеного за поточними цінами станом на 2023 рік. За даними зведеного кошторисного розрахунку, загальна вартість по зведеному кошторисному розрахунку склала 4 278 107,00 грн, що підтверджується зведеним кошторисним розрахунком вартості об’єкта будівництва: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування». Звертаємо Вашу увагу, що при формуванні очікуваної вартості предмета закупівлі з загальної вартості по зведеному кошторисному розрахунку були виключені витрати, які не несе учасник при виконанні робіт. 2. Факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» на відповідність тендерній документації Червоненської селищної ради не були встановлені, та відповідно рішеннями та протоколами Уповноваженої особи не оформлялись. 3. Відповідно до положень пункту 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Положення частини першої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачають, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. При цьому перелік відомостей, що обов’язково зазначаються у тендерній документації наведено в частині другій статті 22 Закону. Слід зазначити, що вимоги Закону України “Про публічні закупівлі” (зокрема частина друга статті 22) та Особливостей не передбачають обов’язку замовника зазначати в тендерній документації інформацію про підстави для відхилення тендерних пропозицій. Таким чином зазначивши підстави відхилення тендерних пропозицій, що визначені в пункті 44 Особливостей (без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 № 471) замовник не порушив вимоги Закону України “Про публічні закупівлі” (зокрема частина друга статті 22) та Особливостей. Крім цього положення Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостей не встановлюють жодних вимог щодо формування положень проекту договору про закупівлю, який є обов’язковою частиною тендерної документації. Таким чином формулювання пункту 10.8 розділу 10 проєкту договору (Додаток № 3 до тендерної документації) в частині витрат на здійснення технічного нагляду на підставі норм ДСТУ Б Д.1.1- 1:2013 не порушують вимоги законодавства про закупівлю. Слід зазначити, що положення ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, (затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293) та положення кошторисних норм України “Настанова з визначення вартості будівництва” (затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281) містять подібні норми в частині здійснення технічного нагляду. Також, слід зазначити, що відповідно положень пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Частиною 1 статті 638 Цивільного кодексу України визначено: договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Також частиною 3 статті 180 Господарського кодексу України зазначено: при укладенні господарського договору сторони зобов’язані в будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Відповідно до положень пункту 4 розділу 6 тендерної документації передбачено, що істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Таким чином Замовником не було порушено вимоги законодавства в цій частині. 4. Відповідно пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям учасник у складі пропозиції повинен надати Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. Таким чином тендерна документації не містить окремих вимог щодо надання у складі пропозиції актів приймання-передачі на обладнання, що орендуються. Щодо розміру адміністративних витрат, врахованих учасником у складі договірної ціни, повідомляємо наступне. Зміною № 1 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 30.04.2022 № 67, у пункті 5.17: абзац другий пункту доповнено словами «або за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови.»; доповнити пункт новим останнім абзацом такого змісту: «При обчисленні адміністративних витрат за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови, пункт 5.18 не застосовується.» В той же час, в Настанові з визначення вартості будівництва (зі змінами) в п. 5.17 є посилання на додаток 26 «Перелік адміністративних витрат», але в цьому додатку наведений саме перелік таких витрат, а не їх показники, як це передбачено згідно п. 5.17 Зміни №1 до Настанови з визначення вартості будівництва. Показники адміністративних витрат наведені виключно в додатку 27 «Показники для визначення в інвесторській кошторисній документації розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт» Настанови з визначення вартості будівництва (зі змінами). Враховуючи вищезазначене, в Настанові з визначення вартості будівництва наявна диспозиція посилань п.5.17 на додатки 26 та 27 Настанови, що підтверджено офіційним представником відділу ціноутворення в будівництві Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, як технічна помилка (Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України готує технічні правки до Настанови з визначення вартості будівництва). Учасник ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» в розрахунках адміністративних витрат у складі договірної ціни застосував показник із додатку 27 правомірно. Щодо відсутності у складі договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, то тендерна документація не містить окремих вимог щодо врахування у складі ціни тендерної пропозиції зазначених статей договірної ціни. Згідно експертного звіту клас наслідків (відповідальності) – СС1. 5. Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону. Згідно з пунктом 51 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично зупиняє перебіг відкритих торгів. Для поновлення перебігу відкритих торгів замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на чотири дні. Відповідно до інформації, що оприлюднена в електронній системі закупівель 01 вересня 2023 було оприлюднено звернення за роз’ясненням. 05 вересня 2023 о 10 год 02 хв Замовником було оприлюднено відповідь на зазначене звернення. При цьому слід зазначити, що електронною системою закупівель не було зупинено перебіг зазначених відкритих торгів, що підтверджує відсутність факту несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації. Крім цього, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження - фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження. Порядок оскарження відкритих торгів встановлений пунктами 52-64 Особливостей та відбувається відповідно до статті 18 Закону. Згідно з пунктом 56 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. В зазначеній процедурі відкритих торгів не було подано жодної скарги з приводу можливого факту несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації. Таким чином замовник не може погодитися з твердженням Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській щодо порушення законодавства в цій частині та необхідності застосування вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО