0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
2 888 254.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 2 жовт. 17:05
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Усунуто
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Усунуто
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
05 жовтня 2023 року в електронній системі закупівель Північним офісом Держаудитслужби оприлюднено запит про надання пояснень (інформації та документів), розглянувши які повідомляємо про наступне. 1. Відповідно до абз. 1 п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) (в редакції, чинній на час виникнення правовідносин), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Враховуючи вимоги п. 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2 ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. За приписами ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовник, дотримуючись законодавства в цілому та принципів здійснення закупівель, встановлених ст. 5 Закону, в даному випадку визначив технічні та якісні характеристик предмета закупівлі на підставі проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструкція блоку очисних споруд водонасосної станції із додатковим встановленням обладнання очищення води продуктивністю до 200м3/добу в с. Новоівницьке Житомирського району, Житомирської області». Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, що підтверджується копією зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва: «Реконструкція блоку очисних споруд водонасосної станції із додатковим встановленням обладнання очищення води продуктивністю до 200м3/добу в с. Новоівницьке Житомирського району, Житомирської області». (Копія проєктно-кошторисної документації та експертні звіти додаютья). 2. Інформуємо Вас, що під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "МАГІЯ КОМФОРТУ" не було встановлено фактів формальних (несуттєвих) помилок. 3. В пункті 11.3. проєкту договору (Додаток № 3 тендерної документації) визначено, що істотні умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. Сторони можуть внести зміни до договору про закупівлю у разі зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника, а також у випадку зменшення обсягу робіт. У такому випадку ціна договору про закупівлю зменшується залежно від зміни таких обсягів; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. У разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, Постачальник письмово звертається до Замовника щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни такого товару на ринку підтверджується довідкою/ами або листом/ами (завіреними копіями цих довідки/ок або листа/ів) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни такого товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку такого товару, що є предметом закупівлі за цим Договором; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі про закупівлю. Сторони можуть внести зміни до договору у разі покращення якості предмета закупівлі за умови, що така зміна не призведе до зміни предмета закупівлі та відповідає тендерній документації в частині встановлення вимог та функціональних характеристик до предмета закупівлі і є покращенням його якості. Підтвердженням можуть бути документи технічного характеру з відповідними висновками, наданими уповноваженими органами, що свідчать про покращення якості, яке не впливає на функціональні характеристики предмета закупівлі; 4) продовження строку дії договору про закупівлю або строку виконання зобов’язань щодо виконання робіту разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Форма документального підтвердження об’єктивних обставин визначатиметься Замовником у момент виникнення об’єктивних обставин (з огляду на їхні особливості) з дотриманням чинного законодавства; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг).Сторони можуть внести зміни до Договору в разі узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості робіт і послуг (вибрати необхідне)); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування. Сторони можуть внести зміни до Договору в разі зміни згідно із законодавством ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування. Зміна ціни у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування. Може відбуватися як в бік збільшення, так і в бік зменшення, сума Договору може змінюватися залежно від таких змін без зміни обсягу закупівлі. Підтвердженням можливості внесення таких змін будуть чинні (введені в дію) нормативно-правові акти Держави; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Сторони можуть внести відповідні зміни в разі зміни регульованих цін (тарифів), при цьому підтвердженням можливості внесення таких змін будуть чинні (введені в дію) нормативно-правові акти відповідного уповноваженого органу або Держави щодо встановлення регульованих цін; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону,а саме дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Ці зміни можуть бути внесені до закінчення терміну дії договору про закупівлю. 20 % будуть відраховуватись від початкової суми укладеного договору про закупівлю на момент укладення договору про закупівлю згідно з ціною переможця процедури закупівлі. Відтак, замовником в повній мірі враховано випадки за яких істотні умови договору про закупівлю можуть бути змінені відповідно до частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». В той же час, приписи частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» є загальнообов’язковими до всіх договорів укладених за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, в тому числі до процедур закупівлі, в яких предметом закупівлі є роботи. Разом з тим, зазначені в тендерній документації випадки за яких істотні умови договору про закупівлю можуть бути змінені, в тому числі у випадку закупівлі товарів – не нівелюють зазначені в тендерній документації випадки за яких істотні умови договору про закупівлю можуть бути змінені, в тому числі у випадку закупівлі робіт, що не є порушенням зі сторони замовника в розумінні абзацу першого частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». 4. Відповідно до п. 83 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. В свою чергу, розділи 2 та 3 проекту договору містить усі необхідні умови, що стосуються фінансування обʼєкта. Згідно з п.15 «Додатки до договору» проекту договору, додатком до договору є, зокрема, Додаток № 1 – Протокол погодження Договірної ціни, який є невідʼємною частиною Договору Звертаємо увагу, що «Протокол погодження договірної ціни» визначає договірні зобов'язання Замовника щодо фінансового забезпечення будівництва. У ньому конкретизуються умови договору щодо джерел фінансування будівництва та розрахунків за виконані роботи, а також розподіл фінансових ресурсів у часі за кожним джерелом фінансування. Дотримання зазначеного протоколу Замовником забезпечує дотримання Підрядником строків будівництва, календарного графіка виконання робіт, вимог до технології та організації будівництва, інших умов договору. «Протокол погодження договірної ціни» складено на весь період будівництва, враховуючи важливість передбаченої у ньому інформації для визначення інших умов договору (строків будівництва, календарного графіка робіт, надання авансів тощо), підготовлено одночасно з підготовкою текстової частини договору. За необхідності, умовами договору передбачається уточнення його показників після надходження або уточнення інших документів та рішень, які впливають на показники плану фінансування (щодо джерел фінансування, порядку розрахунків, зміни графіка виконання робіт тощо). Основою для визначення показників протоколу погодження договірної ціни є інформація, передбачена проектно-кошторисною документацією, календарними графіками виконання робіт, титульним списком будови (об'єкта), а також домовленість між Підрядником та Замовником щодо умов розрахунків за виконані роботи та послуги, порядку надання авансів, джерел фінансування. Крім того згідно умов проекту договору визначено підстави для коригування протоколу погодження договірної ціни фінансування будівництва є зміни умов договору, які визначають основні показники цього плану, зокрема, перегляд строків будівництва, проектної документації щодо вартості робіт, графіків виконання робіт, порядку розрахунків тощо. Слід також зазначити, що відповідно до вищезазначеного пункту 83 Загальних умов, фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Разом з тим, згідно п.1 «Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.1997 № 995 (у редакції постанови від 18.11.2015 № 990), титул об’єкта визначає основні техніко-економічні показники об’єкта будівництва і містить такі відомості: найменування об’єкта та його місцезнаходження, найменування замовника, сфера управління, до якої він належить, галузь, характер будівництва (нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення підприємства, об’єкта, споруди), обсяг капіталовкладень, вартість основних фондів та завдання щодо введення в дію потужностей на весь період будівництва з розподілом капітальних вкладень за роками з урахуванням тривалості будівництва. Із зазначених норм слідує, що план фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об’єкта). При цьому титул об’єкта визначає характер нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення підприємства, об’єкта, споруди. Проте, предметом закупівлі та, відповідно, договору підряду за результатом її проведення є реконструкція блоку очисних споруд водонасосної станції із додатковим встановленням обладнання очищення води продуктивністю до 200м3/добу в с. Новоівницьке Житомирського району, Житомирської області, відповідно затвердження титулу даного об’єкта не здійснювалося, тому план його фінансування не може вважатися невідʼємним додатком договору про закупівлю. Як вбачається з викладеного вище, Замовником не було порушено норми абзацу 1 пункту 28 Особливостей та пункту 83 Постанови № 668, оскільки Додаток № 3 до Проекту Договору містить усю необхідну інформацію (сума, джерела фінансування тощо), вимоги щодо наявності якої передбачені чинним законодавством. 5. Відповідно до п 1.1. Кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Зміною № 1 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 30.04.2022 № 67, у пункті 5.17: абзац другий пункту доповнено словами «або за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови.»; доповнити пункт новим останнім абзацом такого змісту: «При обчисленні адміністративних витрат за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови, пункт 5.18 не застосовується.». В той же час, в Настанові з визначення вартості будівництва (зі змінами) в п. 5.17 є посилання на додаток 26 «Перелік адміністративних витрат», але в цьому додатку наведений саме перелік таких витрат, а не їх показники, як це передбачено згідно п. 5.17 Зміни №1 до Настанови з визначення вартості будівництва. Показники адміністративних витрат наведені виключно в додатку 27 «Показники для визначення в інвесторській кошторисній документації розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт» Настанови з визначення вартості будівництва (зі змінами). Враховуючи вищезазначене, в Настанові з визначення вартості будівництва наявна диспозиція посилань п.5.17 на додатки 26 та 27 Настанови, що підтверджено офіційним представником відділу ціноутворення в будівництві Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, як технічна помилка. Учасник ТОВ "МАГІЯ КОМФОРТУ" в розрахунках адміністративних витрат у складі договірної ціни застосував показник із додатку 27 правомірно. Крім того, Учасником врахований найнижчий рівень адміністративних витрат, що дає економію витрат Замовника та не призводить до будь яких негативних наслідків при підрахунку ціни пропозиції, що відповідає вимогам підпункту 3.2 пункту 3 Додатку № 2 до тендерної документації. Аналогічно, розрахунок загальновиробничих витрат (далі – ЗВВ), які у складі ціни пропозиції учасника ТОВ "МАГІЯ КОМФОРТУ" розраховані за показниками згідно Додатку № 18 Настанови, а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, відповідає вимогам пункту 5.15. Настанови та відповідно відповідає вимогам підпункту 3.2 пункту 3 Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пункту 5.13 Настанови, у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати (далі – ЗВВ) в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку загальновиробничих витрат, наведених в додатку 10 цієї Настанови. Відповідно до пункту 5.14. Настанова при визначенні ЗВВ, у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасники процедури закупівлі (підрядні організації) визначають розрахунково-аналітичним методом кошти на: 1) заробітну плату працівників, зазначених у пункті 1.1 додатку 10 цієї Настанови, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримувати на об’єкті замовлення; 2) покриття решти статей ЗВВ, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання. До ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) також включаються відрахування за встановленими законодавством нормами на єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від заробітної плати робітників, зайнятих на будівельних роботах і на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів, і працівників, кошти на заробітну плату яких враховуються в ЗВВ. Відповідно до пункту 5.15. Настанови (із внесеною Зміною № 1, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 № 6) у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) ЗВВ обчислюються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатках 18 та 19 цієї Настанови. При обчисленні загальновиробничих витрат за показниками, наведеними в Додатках 18 та 19 цієї Настанови, пункт 5.16 не застосовується.
05 жовтня 2023 року в електронній системі закупівель Північним офісом Держаудитслужби оприлюднено запит про надання пояснень (інформації та документів), розглянувши які повідомляємо про наступне. 1. Відповідно до абз. 1 п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) (в редакції, чинній на час виникнення правовідносин), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Враховуючи вимоги п. 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2 ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. За приписами ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовник, дотримуючись законодавства в цілому та принципів здійснення закупівель, встановлених ст. 5 Закону, в даному випадку визначив технічні та якісні характеристик предмета закупівлі на підставі проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструкція блоку очисних споруд водонасосної станції із додатковим встановленням обладнання очищення води продуктивністю до 200м3/добу в с. Новоівницьке Житомирського району, Житомирської області». Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, що підтверджується копією зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва: «Реконструкція блоку очисних споруд водонасосної станції із додатковим встановленням обладнання очищення води продуктивністю до 200м3/добу в с. Новоівницьке Житомирського району, Житомирської області». (Копія проєктно-кошторисної документації та експертні звіти додаютья). 2. Інформуємо Вас, що під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "МАГІЯ КОМФОРТУ" не було встановлено фактів формальних (несуттєвих) помилок. 3. В пункті 11.3. проєкту договору (Додаток № 3 тендерної документації) визначено, що істотні умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. Сторони можуть внести зміни до договору про закупівлю у разі зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника, а також у випадку зменшення обсягу робіт. У такому випадку ціна договору про закупівлю зменшується залежно від зміни таких обсягів; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. У разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, Постачальник письмово звертається до Замовника щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни такого товару на ринку підтверджується довідкою/ами або листом/ами (завіреними копіями цих довідки/ок або листа/ів) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни такого товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку такого товару, що є предметом закупівлі за цим Договором; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі про закупівлю. Сторони можуть внести зміни до договору у разі покращення якості предмета закупівлі за умови, що така зміна не призведе до зміни предмета закупівлі та відповідає тендерній документації в частині встановлення вимог та функціональних характеристик до предмета закупівлі і є покращенням його якості. Підтвердженням можуть бути документи технічного характеру з відповідними висновками, наданими уповноваженими органами, що свідчать про покращення якості, яке не впливає на функціональні характеристики предмета закупівлі; 4) продовження строку дії договору про закупівлю або строку виконання зобов’язань щодо виконання робіту разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Форма документального підтвердження об’єктивних обставин визначатиметься Замовником у момент виникнення об’єктивних обставин (з огляду на їхні особливості) з дотриманням чинного законодавства; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг).Сторони можуть внести зміни до Договору в разі узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості робіт і послуг (вибрати необхідне)); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування. Сторони можуть внести зміни до Договору в разі зміни згідно із законодавством ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування. Зміна ціни у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування. Може відбуватися як в бік збільшення, так і в бік зменшення, сума Договору може змінюватися залежно від таких змін без зміни обсягу закупівлі. Підтвердженням можливості внесення таких змін будуть чинні (введені в дію) нормативно-правові акти Держави; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Сторони можуть внести відповідні зміни в разі зміни регульованих цін (тарифів), при цьому підтвердженням можливості внесення таких змін будуть чинні (введені в дію) нормативно-правові акти відповідного уповноваженого органу або Держави щодо встановлення регульованих цін; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону,а саме дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Ці зміни можуть бути внесені до закінчення терміну дії договору про закупівлю. 20 % будуть відраховуватись від початкової суми укладеного договору про закупівлю на момент укладення договору про закупівлю згідно з ціною переможця процедури закупівлі. Відтак, замовником в повній мірі враховано випадки за яких істотні умови договору про закупівлю можуть бути змінені відповідно до частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». В той же час, приписи частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» є загальнообов’язковими до всіх договорів укладених за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, в тому числі до процедур закупівлі, в яких предметом закупівлі є роботи. Разом з тим, зазначені в тендерній документації випадки за яких істотні умови договору про закупівлю можуть бути змінені, в тому числі у випадку закупівлі товарів – не нівелюють зазначені в тендерній документації випадки за яких істотні умови договору про закупівлю можуть бути змінені, в тому числі у випадку закупівлі робіт, що не є порушенням зі сторони замовника в розумінні абзацу першого частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». 4. Відповідно до п. 83 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. В свою чергу, розділи 2 та 3 проекту договору містить усі необхідні умови, що стосуються фінансування обʼєкта. Згідно з п.15 «Додатки до договору» проекту договору, додатком до договору є, зокрема, Додаток № 1 – Протокол погодження Договірної ціни, який є невідʼємною частиною Договору Звертаємо увагу, що «Протокол погодження договірної ціни» визначає договірні зобов'язання Замовника щодо фінансового забезпечення будівництва. У ньому конкретизуються умови договору щодо джерел фінансування будівництва та розрахунків за виконані роботи, а також розподіл фінансових ресурсів у часі за кожним джерелом фінансування. Дотримання зазначеного протоколу Замовником забезпечує дотримання Підрядником строків будівництва, календарного графіка виконання робіт, вимог до технології та організації будівництва, інших умов договору. «Протокол погодження договірної ціни» складено на весь період будівництва, враховуючи важливість передбаченої у ньому інформації для визначення інших умов договору (строків будівництва, календарного графіка робіт, надання авансів тощо), підготовлено одночасно з підготовкою текстової частини договору. За необхідності, умовами договору передбачається уточнення його показників після надходження або уточнення інших документів та рішень, які впливають на показники плану фінансування (щодо джерел фінансування, порядку розрахунків, зміни графіка виконання робіт тощо). Основою для визначення показників протоколу погодження договірної ціни є інформація, передбачена проектно-кошторисною документацією, календарними графіками виконання робіт, титульним списком будови (об'єкта), а також домовленість між Підрядником та Замовником щодо умов розрахунків за виконані роботи та послуги, порядку надання авансів, джерел фінансування. Крім того згідно умов проекту договору визначено підстави для коригування протоколу погодження договірної ціни фінансування будівництва є зміни умов договору, які визначають основні показники цього плану, зокрема, перегляд строків будівництва, проектної документації щодо вартості робіт, графіків виконання робіт, порядку розрахунків тощо. Слід також зазначити, що відповідно до вищезазначеного пункту 83 Загальних умов, фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Разом з тим, згідно п.1 «Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.1997 № 995 (у редакції постанови від 18.11.2015 № 990), титул об’єкта визначає основні техніко-економічні показники об’єкта будівництва і містить такі відомості: найменування об’єкта та його місцезнаходження, найменування замовника, сфера управління, до якої він належить, галузь, характер будівництва (нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення підприємства, об’єкта, споруди), обсяг капіталовкладень, вартість основних фондів та завдання щодо введення в дію потужностей на весь період будівництва з розподілом капітальних вкладень за роками з урахуванням тривалості будівництва. Із зазначених норм слідує, що план фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об’єкта). При цьому титул об’єкта визначає характер нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення підприємства, об’єкта, споруди. Проте, предметом закупівлі та, відповідно, договору підряду за результатом її проведення є реконструкція блоку очисних споруд водонасосної станції із додатковим встановленням обладнання очищення води продуктивністю до 200м3/добу в с. Новоівницьке Житомирського району, Житомирської області, відповідно затвердження титулу даного об’єкта не здійснювалося, тому план його фінансування не може вважатися невідʼємним додатком договору про закупівлю. Як вбачається з викладеного вище, Замовником не було порушено норми абзацу 1 пункту 28 Особливостей та пункту 83 Постанови № 668, оскільки Додаток № 3 до Проекту Договору містить усю необхідну інформацію (сума, джерела фінансування тощо), вимоги щодо наявності якої передбачені чинним законодавством. 5. Відповідно до п 1.1. Кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Зміною № 1 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 30.04.2022 № 67, у пункті 5.17: абзац другий пункту доповнено словами «або за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови.»; доповнити пункт новим останнім абзацом такого змісту: «При обчисленні адміністративних витрат за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови, пункт 5.18 не застосовується.». В той же час, в Настанові з визначення вартості будівництва (зі змінами) в п. 5.17 є посилання на додаток 26 «Перелік адміністративних витрат», але в цьому додатку наведений саме перелік таких витрат, а не їх показники, як це передбачено згідно п. 5.17 Зміни №1 до Настанови з визначення вартості будівництва. Показники адміністративних витрат наведені виключно в додатку 27 «Показники для визначення в інвесторській кошторисній документації розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт» Настанови з визначення вартості будівництва (зі змінами). Враховуючи вищезазначене, в Настанові з визначення вартості будівництва наявна диспозиція посилань п.5.17 на додатки 26 та 27 Настанови, що підтверджено офіційним представником відділу ціноутворення в будівництві Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, як технічна помилка. Учасник ТОВ "МАГІЯ КОМФОРТУ" в розрахунках адміністративних витрат у складі договірної ціни застосував показник із додатку 27 правомірно. Крім того, Учасником врахований найнижчий рівень адміністративних витрат, що дає економію витрат Замовника та не призводить до будь яких негативних наслідків при підрахунку ціни пропозиції, що відповідає вимогам підпункту 3.2 пункту 3 Додатку № 2 до тендерної документації. Аналогічно, розрахунок загальновиробничих витрат (далі – ЗВВ), які у складі ціни пропозиції учасника ТОВ "МАГІЯ КОМФОРТУ" розраховані за показниками згідно Додатку № 18 Настанови, а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, відповідає вимогам пункту 5.15. Настанови та відповідно відповідає вимогам підпункту 3.2 пункту 3 Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пункту 5.13 Настанови, у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати (далі – ЗВВ) в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку загальновиробничих витрат, наведених в додатку 10 цієї Настанови. Відповідно до пункту 5.14. Настанова при визначенні ЗВВ, у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасники процедури закупівлі (підрядні організації) визначають розрахунково-аналітичним методом кошти на: 1) заробітну плату працівників, зазначених у пункті 1.1 додатку 10 цієї Настанови, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримувати на об’єкті замовлення; 2) покриття решти статей ЗВВ, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання. До ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) також включаються відрахування за встановленими законодавством нормами на єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від заробітної плати робітників, зайнятих на будівельних роботах і на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів, і працівників, кошти на заробітну плату яких враховуються в ЗВВ. Відповідно до пункту 5.15. Настанови (із внесеною Зміною № 1, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 № 6) у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) ЗВВ обчислюються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатках 18 та 19 цієї Настанови. При обчисленні загальновиробничих витрат за показниками, наведеними в Додатках 18 та 19 цієї Настанови, пункт 5.16 не застосовується.
Заперечення до висновку про результати моніторингу UA-2023-09-06-004844-a Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області 18 жовтня 2023 року