0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
2 625 650.40 UAH
Знайдено порушення
Дата: 23 січ. 12:08
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
У межах проведення моніторингу «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі магазинів торгівельного комплексу по вул. Соїча, 5 А в смт Малинівка Чугуївського району Харківської області» (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)» (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-06-010950-a) надаємо відповіді на поставлені питання: 1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікувана вартість визначена на підставі позитивного експертного звіту від 12.10.2023 №1-23-179 щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі магазинів торгівельного комплексу по вул. Соїча, 5 А в смт Малинівка Чугуївського району Харківської області». Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» визначено, що оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Статтею 13 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені процедури закупівель у тому числі конкурентні процедури закупівель та переговорна процедура закупівель. Закупівля без використання електронної системи не є процедурою закупівель. Інформація на виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» оприлюднюється на сайті https://malinivska-sr.gov.ua/. 2. Оцінка виконавців робіт проводилась на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації щодо закупівлі робіт «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі магазинів торгівельного комплексу по вул. Соїча, 5 А в смт Малинівка Чугуївського району Харківської області» (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-25-014884-a) та листа Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРАНБУДВУГІЛЛЯ" (ЄДРПОУ 33478736) від 17 листопада 2023 року №11/17/23-1.
У межах проведення моніторингу «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі магазинів торгівельного комплексу по вул. Соїча, 5 А в смт Малинівка Чугуївського району Харківської області» (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)» (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-06-010950-a) надаємо відповіді на поставлені питання: 1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікувана вартість визначена на підставі позитивного експертного звіту від 12.10.2023 №1-23-179 щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі магазинів торгівельного комплексу по вул. Соїча, 5 А в смт Малинівка Чугуївського району Харківської області». Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» визначено, що оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Статтею 13 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені процедури закупівель у тому числі конкурентні процедури закупівель та переговорна процедура закупівель. Закупівля без використання електронної системи не є процедурою закупівель. Інформація на виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» оприлюднюється на сайті https://malinivska-sr.gov.ua/. 2. Оцінка виконавців робіт проводилась на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації щодо закупівлі робіт «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі магазинів торгівельного комплексу по вул. Соїча, 5 А в смт Малинівка Чугуївського району Харківської області» (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-25-014884-a) та листа Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРАНБУДВУГІЛЛЯ" (ЄДРПОУ 33478736) від 17 листопада 2023 року №11/17/23-1.
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
У межах проведення моніторингу «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі магазинів торгівельного комплексу по вул. Соїча, 5 А в смт Малинівка Чугуївського району Харківської області» (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)» (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-06-010950-a) надаємо відповіді на поставлені питання: Вимогами підпункту 6 пункту 13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Враховуючи Ваше питання, а саме: надати інформацію щодо підтвердження вимог до суб’єкта, з яким УКЛАДАЄТЬСЯ договір про закупівлю (товариство з обмеженою відповідальністю "Гранбудвугілля"), у тому числі і щодо технічних, кількісних та якісних характеристик (додатки 1 та 2), визначених замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей) за процедурою закупівлі яку відмінено через відсутність достатньої кількості учасників – інформуємо, що до суб’єкта з яким УКЛАДАЄТЬСЯ договір про закупівлю були виставлені вимоги у відповідності до підпункту 6 пункту 13 Особливостей (лист 29.11.2023 №01-07/1598 (додається)).
У межах проведення моніторингу «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі магазинів торгівельного комплексу по вул. Соїча, 5 А в смт Малинівка Чугуївського району Харківської області» (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)» (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-06-010950-a) надаємо відповіді на поставлені питання: Вимогами підпункту 6 пункту 13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Враховуючи Ваше питання, а саме: надати інформацію щодо підтвердження вимог до суб’єкта, з яким УКЛАДАЄТЬСЯ договір про закупівлю (товариство з обмеженою відповідальністю "Гранбудвугілля"), у тому числі і щодо технічних, кількісних та якісних характеристик (додатки 1 та 2), визначених замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей) за процедурою закупівлі яку відмінено через відсутність достатньої кількості учасників – інформуємо, що до суб’єкта з яким УКЛАДАЄТЬСЯ договір про закупівлю були виставлені вимоги у відповідності до підпункту 6 пункту 13 Особливостей (лист 29.11.2023 №01-07/1598 (додається)).
Враховуючи вимоги абзацу 1 пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Щодо змісту висновку: 1) Пункт 5 частини 1 Висновку «Підстава здійснення моніторингу» містить інформацію, що підстава здійснення моніторингу є виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель – Просимо зазначити, які саме порушення виявлені, що спричинило прийняття рішення про початок моніторингу. 2) Пункт 1 частини 2 Висновку «Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі» містить інформацію, що «Моніторингом установлено порушення абзаца першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922 в частині не надання документів у випадках, передбачених Законом, на запит Східного офісу Держаудитслужби, який оприлюднено в електронній системі закупівель 07.02.2024 року» - Які саме документи не надані на запит Східного офісу Держаудитслужби? Щодо зобов’язань висновку: 1) Пункт 3 частини 2 Висновку «Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» містить зобов'язання щодо «недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення» - Яких(у) відповідальних(у) осіб потрібно притягнути? До якої саме відповідальності потрібно притягнути зазначених осіб?
Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-06-010950-a подана до суду. Ухвала про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі від 09 квітня 2024 р. справа № 520/5071/24
Враховуючи вимоги абзацу другого частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 253 Цивільного кодексу України надаємо аргументовані заперечення до висновку. 15 лютого 2024 року Східним офісом Держаудитслужби (далі - Офіс) оприлюднений Висновок про результати моніторингу закупівлі (далі - Висновок) у якому зазначено, що «Моніторингом установлено порушення абзаца першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922 в частині не надання документів у випадках, передбачених Законом, на запит Східного офісу Держаудитслужби, який оприлюднено в електронній системі закупівель 07.02.2024 року». З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Офіс зобов’язав Замовника здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. 19 лютого 2024 року відповідно до абзацу першого частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник звернувся до Офісу за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Станом на 22 лютого 2024 року відповіді від Офісу не має. Враховуючи вимоги абзацу другого частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 253 Цивільного кодексу України Замовник повинен оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. У абзаці 3 запиту від 07 лютого 2024 року на пояснення Офіс зазначив, що: «Виходячи з викладеного, просимо надати інформацію щодо підтвердження вимог до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНБУДВУГІЛЛЯ"), у тому числі і щодо технічних, кількісних та якісних характеристик (додатки 1 та 2), визначених замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей) за процедурою закупівлі яку відмінено через відсутність достатньої кількості учасників.» У зазначеному абзаці взагалі не зазначено, що Замовник повинен надати якісь документи, зазначено тільки про надання інформації, хоча у Висновку зазначено, що Замовник не надав саме документи, а не інформацію. Інформація та документи не є тотожними термінами. Офіс не зазначив, яку саме інформацію повинен надати Замовник, чи які документи потрібно надати Офісу. Вираз «просимо надати інформацію щодо підтвердження вимог до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю» саме зазначає про наявність доказу вимог до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, а не як приклад, його відповідність цим вимогам. «Підтвердження вимог до суб’єкта» та «відповідність вимогам замовника» не є тотожними речами у зазначеному виразі і мають зовсім різні дії. Враховуючи питання, яке було поставлене Офісом та абзац 4 запиту на пояснення Замовником надано відповідь та завантажено підтвердження у вигляді листа (документ), що до суб’єкта з яким УКЛАДАЄТЬСЯ договір про закупівлю були виставлені вимоги у відповідності до підпункту 6 пункту 13 Особливостей (лист 29.11.2023 №01-07/1598). Таким чином, Замовник підтвердив (зробив підтвердження), що до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, дійсно було виставлено вимоги в цілому, як по тендерній документації так і по усім додаткам до неї. Якщо звернути увагу на правову доктрини «verba chartarum fortius accipiuntur contra proferentem» (слова договору повинні тлумачитися проти того, хто їх написав) то саме неточність питання є відповідальністю Офісу, оскільки саме Офіс не визначив, що саме конкретно потрібно надати Замовнику на його запит. Зазначення у запиті на пояснення надати інформацію та документи, без чіткого визначення, що саме потрібно надати, має невичерпний перелік вимог, бо це може бути будь-які відомості та/або дані. А у разі не надання будь-яких відомості та/або даних за суб’єктивним баченням Офісу буде складено висновок з відповідним порушенням. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, чого у висновку Офісом зроблено не було. Зазначивши у висновку про необхідність «здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення», Офіс не конкретизував, яких саме заходів має вжити Замовник, не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень та не зазначив правові підстави, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), якого слід вжити Замовнику для усунення таких порушень, оскільки спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень та які саме норми було порушено, у свою чергу, може призвести до нового можливого порушення ним чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Крім того, зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить як про встановлення цього порушення, так і про необхідність визначення імперативного способу його усунення. Наведене узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 10.12.2019 у справі №160/9513/18 та від 05.03.2020 у справі №640/467/19, яка враховується судом в силу приписів частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України. З огляду на вищевикладене зазначаємо, що усунення Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному випадку є непропорційним, оскільки притягнення до відповідальності осіб, якими начебто допущені такі порушення, може призвести до безпідставного порушення майнових прав працівників Замовника. Офісом не обґрунтовано такий спосіб усунення недоліків закупівлі, як притягнення до відповідальності осіб, якими начебто допущені такі порушення. Офіс зобов`язує притягнути до відповідальності осіб, за порушення які не виявлені, не підтверджені та не ґрунтуються на правових підставах, як у висновку моніторингу так і у чинному законодавстві України. Кодекс законів про працю України не передбачає притягнення до дисциплінарної та матеріальної відповідальності як за зобов`язанням Офісу, особливо без наявності порушень з боку таких осіб. Зазначення Офісом у висновку, про необхідність «здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому» без конкретизації, яких саме заходів має вжити замовник та без визначення осіб які повинні бути притягнуті до відповідальності, свідчить про його нечіткість та невизначеність, що є порушенням вимог закону в частині змісту висновку, як акта індивідуальної дії. Висновок не містить переліку документів, які Замовник не надав на запит Офісу, зазначається тільки, що Замовник не надав документи. Тому не зрозуміло на підставі чого зроблено висновок про наявність порушення, як це вимагається абзацом 3 підпункту 3 пункту 1 розділу 3 Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 р. за № 958/35241.