0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
2 882 339.60 UAH
Замовник
Андрушівський заклад дошкільної освіти "Дзвіночок" Андрушівської міської ради
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 12 бер. 14:42
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Усунуто
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту: 1) На питання «Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість (з наданням копій таких документів)? Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Андрушівський заклад дошкільної освіти «Дзвіночок» Андрушівської міської ради є розпорядником бюджетних коштів. Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710» повідомляємо наступне. Дана процедура закупівлі здійснювалася для забезпечення потреби Андрушівський заклад дошкільної освіти "Дзвіночок" Андрушівської міської ради за кошти місцевого бюджету на 2024 рік. При цьому вартість бюджету закупівлі була визначена на підставі: - Робочого проекту на Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО «Дзвіночок» за адресою: Житомирська область, Бердичівський район, м. Андрушівка, вул. Корольова, 4а; - ЕКСПЕРТНОГО ЗВІТУ (Позитивний) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації(копія додається); - ЗВЕДЕНОГО КОШТОРИСНОГО РОЗРАХУНКУ ВАРТОСТІ ОБ`ЄКТА БУДІВНИЦТВА «Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО "Дзвіночок" за адресою: Житомирська область, Бердичівський район, м. Андрушівка, вул. Корольова, 4а» На підставі цих документів мною, як уповноваженою особою було визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі Також надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710: https://sites.google.com/d/1UCrWwhDmoqIGVYN_h0KbQpYfwm_TKpYy/p/1zLaYGtlG3q7Rn9Gc_VFy3lNCuFKIP3Td/edit 2) На питання «За результатами проведеного аналізу дотримання Замовником вимог законодавства при складанні та затвердженні тендерної документації встановлено, що Замовником: - в порушення вимог передбачених частиною 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 2) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (Ceresit) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання; - в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей, передбачено зміну істотних умов договору для товарів, в той час як фактично здійснено закупівлю робіт; - в порушення вимог, передбачених підпунктами 17 та 83 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 668 (далі - Постанова № 668), проект договору не містить невід'ємних частин до договору - плану фінансування та календарний графік; - в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація не містить класу наслідків небезпеки будівництва; - в порушення пункту 5 Постанови № 668, у проекті договору не вказано гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва. В свою чергу, підпунктом 2 пункту 50 Особливостей передбачено, що замовник відміняє відкриті торги у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років» повідомляємо наступне. Відповідно до частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Положення частини 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» імперативно визначає, що виключно технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марки чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Статтею 492 ЦК України визначено, що торговельною маркою може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами. Такими позначеннями можуть бути, зокрема слова, літери, цифри, зображувальні елементи, комбінації кольорів. Статтею 1 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» визначено, що торговельною маркою є позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб. Пунктом 1.3 Правил складання і подання заявки на видачу свідоцтва України на знак для товарів і послуг, затверджених Наказом Держпатенту України №116 від 28.07.1995, встановлено, що знак для товарів і послуг (надалі за текстом - знак) - це позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від однорідних товарів і послуг інших осіб. Частиною 1 ст. 494 ЦК України визначено, що набуття права інтелектуальної власності на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Умови та порядок видачі свідоцтва встановлюються законом. Додаток № 2 до тендерної документації містить опис робіт, матеріалів, тощо для їх виконання. При цьому, положення статті 23 Закону не передбачають, що таке обгрунтування повинно міститися саме в тендерній документації. З огляду на викладене, застосування Замовником у тендерній документації посилання на конкретну торгову марку та виробника з виразом «або еквівалент» є обгрунтованим, зокрема, змістом проектно-кошторисної документації на «Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО «Дзвіночок» за адресою: Житомирська область, Бердичівський район, м.Андрушівка, вул. Корольова, 4а), яка пройшла експертизу. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Статтею 22 Закону передбачено, зокрема, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. У зв’язку з цим Замовником не було порушено вимог пункту 28 та статті 22 Закону. Відповідно до ч. 1 ст. 884 ЦК України «Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом». Крім того, згідно проєкту договору зазначено, що при виконанні цього Договору, з питань не обумовлених в пунктах цього договору, Сторони керуються діючими нормативними документами Кабінету Міністрів, Мінрегіонбуду України, постановами КМУ та іншою нормативною документацією. Щодо плану фінансування та календарного графіку, зауважую, що вони є невід’ємною частиною договору, а не проєкту договору і зазначені додатки будуть затверджені та підписані під час укладення договору. Щодо класу наслідків, зазначаю, що пункт 3 частини 2 статті 22 Закону не містить вимог щодо зазначення класу наслідків у тендерній документації. Зважаючи на це, не було порушено вимоги пункту 3 частини 2 статті 22 Закону. Додатково хочемо повідомити, що станом на сьогодні договір про закупівлю не був підписаний та не буде підписаний до моменту оприлюднення висновків за результатом моніторингу, а у разі негативного висновку закупівля буде відмінена на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту: 1) На питання «Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість (з наданням копій таких документів)? Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Андрушівський заклад дошкільної освіти «Дзвіночок» Андрушівської міської ради є розпорядником бюджетних коштів. Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710» повідомляємо наступне. Дана процедура закупівлі здійснювалася для забезпечення потреби Андрушівський заклад дошкільної освіти "Дзвіночок" Андрушівської міської ради за кошти місцевого бюджету на 2024 рік. При цьому вартість бюджету закупівлі була визначена на підставі: - Робочого проекту на Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО «Дзвіночок» за адресою: Житомирська область, Бердичівський район, м. Андрушівка, вул. Корольова, 4а; - ЕКСПЕРТНОГО ЗВІТУ (Позитивний) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації(копія додається); - ЗВЕДЕНОГО КОШТОРИСНОГО РОЗРАХУНКУ ВАРТОСТІ ОБ`ЄКТА БУДІВНИЦТВА «Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО "Дзвіночок" за адресою: Житомирська область, Бердичівський район, м. Андрушівка, вул. Корольова, 4а» На підставі цих документів мною, як уповноваженою особою було визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі Також надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710: https://sites.google.com/d/1UCrWwhDmoqIGVYN_h0KbQpYfwm_TKpYy/p/1zLaYGtlG3q7Rn9Gc_VFy3lNCuFKIP3Td/edit 2) На питання «За результатами проведеного аналізу дотримання Замовником вимог законодавства при складанні та затвердженні тендерної документації встановлено, що Замовником: - в порушення вимог передбачених частиною 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 2) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (Ceresit) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання; - в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей, передбачено зміну істотних умов договору для товарів, в той час як фактично здійснено закупівлю робіт; - в порушення вимог, передбачених підпунктами 17 та 83 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 668 (далі - Постанова № 668), проект договору не містить невід'ємних частин до договору - плану фінансування та календарний графік; - в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація не містить класу наслідків небезпеки будівництва; - в порушення пункту 5 Постанови № 668, у проекті договору не вказано гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва. В свою чергу, підпунктом 2 пункту 50 Особливостей передбачено, що замовник відміняє відкриті торги у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років» повідомляємо наступне. Відповідно до частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Положення частини 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» імперативно визначає, що виключно технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марки чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Статтею 492 ЦК України визначено, що торговельною маркою може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами. Такими позначеннями можуть бути, зокрема слова, літери, цифри, зображувальні елементи, комбінації кольорів. Статтею 1 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» визначено, що торговельною маркою є позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб. Пунктом 1.3 Правил складання і подання заявки на видачу свідоцтва України на знак для товарів і послуг, затверджених Наказом Держпатенту України №116 від 28.07.1995, встановлено, що знак для товарів і послуг (надалі за текстом - знак) - це позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від однорідних товарів і послуг інших осіб. Частиною 1 ст. 494 ЦК України визначено, що набуття права інтелектуальної власності на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Умови та порядок видачі свідоцтва встановлюються законом. Додаток № 2 до тендерної документації містить опис робіт, матеріалів, тощо для їх виконання. При цьому, положення статті 23 Закону не передбачають, що таке обгрунтування повинно міститися саме в тендерній документації. З огляду на викладене, застосування Замовником у тендерній документації посилання на конкретну торгову марку та виробника з виразом «або еквівалент» є обгрунтованим, зокрема, змістом проектно-кошторисної документації на «Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО «Дзвіночок» за адресою: Житомирська область, Бердичівський район, м.Андрушівка, вул. Корольова, 4а), яка пройшла експертизу. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Статтею 22 Закону передбачено, зокрема, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. У зв’язку з цим Замовником не було порушено вимог пункту 28 та статті 22 Закону. Відповідно до ч. 1 ст. 884 ЦК України «Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом». Крім того, згідно проєкту договору зазначено, що при виконанні цього Договору, з питань не обумовлених в пунктах цього договору, Сторони керуються діючими нормативними документами Кабінету Міністрів, Мінрегіонбуду України, постановами КМУ та іншою нормативною документацією. Щодо плану фінансування та календарного графіку, зауважую, що вони є невід’ємною частиною договору, а не проєкту договору і зазначені додатки будуть затверджені та підписані під час укладення договору. Щодо класу наслідків, зазначаю, що пункт 3 частини 2 статті 22 Закону не містить вимог щодо зазначення класу наслідків у тендерній документації. Зважаючи на це, не було порушено вимоги пункту 3 частини 2 статті 22 Закону. Додатково хочемо повідомити, що станом на сьогодні договір про закупівлю не був підписаний та не буде підписаний до моменту оприлюднення висновків за результатом моніторингу, а у разі негативного висновку закупівля буде відмінена на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Порушення усунено, закупівля відмінена з урахуванням вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей.