0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
10 239 832.00 UAH
Замовник
Комунальна установа "Центр з обслуговування закладів та установ освіти Красноградської міської ради"
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 8 квіт. 16:36
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Комунальна установа “Центр з обслуговування закладів та установ освіти Красноградської міської ради” надає свої пояснення на Запит про надання пояснень щодо закупівлі «Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення та частини внутрішніх приміщень Миколо-Комишуватської гімназії Красноградської міської ради Харківської області, за адресою: 63310, Україна, Харківська область, Красноградський район, с. Миколо-Комишувата, вул. Валківська, 1. Коригування, код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-03-26-002790-a) згідно переліку питань, зазначених у Запиті. 1. Розмір бюджетного призначення на виконання робіт «Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення та частини внутрішніх приміщень Миколо-Комишуватської гімназії Красноградської міської ради Харківської області, за адресою: 63310, Україна, Харківська область, Красноградський район, с. Миколо-Комишувата, вул. Валківська, 1. Коригування», код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, здійснено відповідно до виділених коштів Рішенням LXVII сесії VIII скликання Красноградської міської ради № 4209-VIІІ від 22 лютого 2024 року. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також його очікувана вартість визначено відповідно до проектно-кошторисної документації (робочий проект) та експертного звіту № 1-24-17 від 12.03.2024 року (позитивного). Проектно-кошторисна документація по об'єкту: «Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення та частини внутрішніх приміщень Миколо-Комишуватської гімназії Красноградської міської ради Харківської області, за адресою: 63310, Україна, Харківська область, Красноградський район, с. Миколо-Комишувата, вул. Валківська, 1. Коригування», розроблена з урахуванням вимог Настанови з визначення вартості будівництва (Наказ від 01.11.2021 № 281 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві). 2. Комунальна установа «Центр з обслуговування закладів та установ освіти Красноградської міської ради» не має власного офіційного веб-сайту, але на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, відділу освіти Красноградської міської ради Харківської області, у розділі “Державні закупівлі”, здійснює оприлюднення інформації (протоколів) щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі ( http://krasnograd-osvita.kh.sch.in.ua/). Комунальною установою «Центр з обслуговування закладів та установ освіти Красноградської міської ради»оприлюднено протокол № 33 від 26.03.2024 року щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на закупівлю «Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення та частини внутрішніх приміщень Миколо-Комишуватської гімназії Красноградської міської ради Харківської області, за адресою: 63310, Україна, Харківська область, Красноградський район, с. Миколо-Комишувата, вул. Валківська, 1. Коригування». 3. Пункт 3 Особливостей № 1178 (в редакції, чинній на момент оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-03-26-002790-a) передбачає, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як: дизель-генераторні установки; відцентрові насоси. Водночас, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. З вказаного питання слід зазначити наступне: По-перше, виходячи зі змістовного наповнення пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, зокрема підпункту 4 через призму вартісних меж, визначених абзацом першим вказаного пункту, обґрунтовано вважаємо, що вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель лише у разі, якщо вартість саме товару, що підлягає набуттю у власність замовника, дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, в незалежності від того закуповується цей товар за окремою процедурою закупівлі або у межах закупівлі робіт чи послуг. Вказане підтверджується аналогічним підходом законодавця, що віднайшов своє відображення у змінах, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 №382 (набрала чинності 09.04.2024) у Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Так, відповідно до внесених змін, абзац третій пункту 3 вказаних Особливостей викладено в такій редакції:“Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.” За таких обставин, у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі є меншою за вартісні межі, визначені абзацом першим вказаного пункту, то положення пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в такому випадку не підлягають застосуванню. При цьому, на сьогоднішній день немає жодного нормативно-правового акту, який би визначав, що вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону застосовуються, якщо вартість всіх товарів в сукупності, які замовник набуває у власність при закупівлі робіт чи послуг дорівнює або перевищує 200 тис. грн. Відтак, оскільки вартість насосів та генератора (кожен з яких є власне тим товаром, який замовник набуває у власність при закупівлі робіт), є меншою ніж 200 тисяч гривень, вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» не застосовуються. За вищевказаних обставин, у тендерній документації правомірно не міститься вимога щодо підтвердження ступеня локалізації на певні товари. По-друге, частина друга статті 22 Закону та стаття 28 Особливостей, яка передбачає, що повинно бути зазначено в тендерній документації, не містить положення щодо необхідності зазначення вимог щодо підтвердження ступеню локалізації. При цьому, лише у листі Міністерства економіки України від 30.08.2022 №3323-04/62315-06 визначено, що для підтвердження відповідного ступеню локалізації згідно Закону замовник може встановити в тендерній документації вимогу про зазначення у тендерній пропозиції учасника інформації про наявність запропонованого товару в переліку із відповідним ступенем локалізації, який формує та веде Уповноважений орган, або встановити вимогу вказати безпосередньо посилання на відповідний товар тощо. За таких обставин, ні Законом, ні Особливостями №1178, ні листом №3323-04/62315-06 від 30.08.2022 не встановлено прямого обов’язку зазначати в тендерній документації вимоги щодо підтвердження ступеню локалізації учасниками. У той же час, пунктом 47 Особливостей №1178 передбачено підстави, коли замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника. Проте, слід звернути увагу, що серед цього переліку відсутня така підстава, як відсутність підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, які набуває у власність замовник при закупівлі робіт чи послуг. Відповідно підстав для відхилення тендерної пропозиції та неукладення договору з переможцем немає. По-третє, процедуру проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва визначає Порядок проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861. Так, відповідно до пункту 4 вказаного Порядку, моніторинг проводиться Мінекономіки один раз на півроку на підставі даних електронної системи закупівель, отриманих від адміністратора електронної системи закупівель (далі - адміністратор), та даних з інших джерел. За таких обставин, законодавцем чітко визначено орган, уповноважений на проведення моніторингу вищевказаних питань, яким очевидно не є орган Держаудитслужби, а також визначено періодичність проведення такого моніторингу (один раз на півроку), що свідчить про необґрунтованість запитування вищевказаної інформації Північно-Східним офісом Держаудитслужби в рамках проведення моніторингу цієї закупівлі.
Комунальна установа “Центр з обслуговування закладів та установ освіти Красноградської міської ради” надає свої пояснення на Запит про надання пояснень щодо закупівлі «Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення та частини внутрішніх приміщень Миколо-Комишуватської гімназії Красноградської міської ради Харківської області, за адресою: 63310, Україна, Харківська область, Красноградський район, с. Миколо-Комишувата, вул. Валківська, 1. Коригування, код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-03-26-002790-a) згідно переліку питань, зазначених у Запиті. 1. Розмір бюджетного призначення на виконання робіт «Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення та частини внутрішніх приміщень Миколо-Комишуватської гімназії Красноградської міської ради Харківської області, за адресою: 63310, Україна, Харківська область, Красноградський район, с. Миколо-Комишувата, вул. Валківська, 1. Коригування», код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, здійснено відповідно до виділених коштів Рішенням LXVII сесії VIII скликання Красноградської міської ради № 4209-VIІІ від 22 лютого 2024 року. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також його очікувана вартість визначено відповідно до проектно-кошторисної документації (робочий проект) та експертного звіту № 1-24-17 від 12.03.2024 року (позитивного). Проектно-кошторисна документація по об'єкту: «Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення та частини внутрішніх приміщень Миколо-Комишуватської гімназії Красноградської міської ради Харківської області, за адресою: 63310, Україна, Харківська область, Красноградський район, с. Миколо-Комишувата, вул. Валківська, 1. Коригування», розроблена з урахуванням вимог Настанови з визначення вартості будівництва (Наказ від 01.11.2021 № 281 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві). 2. Комунальна установа «Центр з обслуговування закладів та установ освіти Красноградської міської ради» не має власного офіційного веб-сайту, але на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, відділу освіти Красноградської міської ради Харківської області, у розділі “Державні закупівлі”, здійснює оприлюднення інформації (протоколів) щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі ( http://krasnograd-osvita.kh.sch.in.ua/). Комунальною установою «Центр з обслуговування закладів та установ освіти Красноградської міської ради»оприлюднено протокол № 33 від 26.03.2024 року щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на закупівлю «Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення та частини внутрішніх приміщень Миколо-Комишуватської гімназії Красноградської міської ради Харківської області, за адресою: 63310, Україна, Харківська область, Красноградський район, с. Миколо-Комишувата, вул. Валківська, 1. Коригування». 3. Пункт 3 Особливостей № 1178 (в редакції, чинній на момент оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-03-26-002790-a) передбачає, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як: дизель-генераторні установки; відцентрові насоси. Водночас, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. З вказаного питання слід зазначити наступне: По-перше, виходячи зі змістовного наповнення пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, зокрема підпункту 4 через призму вартісних меж, визначених абзацом першим вказаного пункту, обґрунтовано вважаємо, що вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель лише у разі, якщо вартість саме товару, що підлягає набуттю у власність замовника, дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, в незалежності від того закуповується цей товар за окремою процедурою закупівлі або у межах закупівлі робіт чи послуг. Вказане підтверджується аналогічним підходом законодавця, що віднайшов своє відображення у змінах, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 №382 (набрала чинності 09.04.2024) у Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Так, відповідно до внесених змін, абзац третій пункту 3 вказаних Особливостей викладено в такій редакції:“Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.” За таких обставин, у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі є меншою за вартісні межі, визначені абзацом першим вказаного пункту, то положення пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в такому випадку не підлягають застосуванню. При цьому, на сьогоднішній день немає жодного нормативно-правового акту, який би визначав, що вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону застосовуються, якщо вартість всіх товарів в сукупності, які замовник набуває у власність при закупівлі робіт чи послуг дорівнює або перевищує 200 тис. грн. Відтак, оскільки вартість насосів та генератора (кожен з яких є власне тим товаром, який замовник набуває у власність при закупівлі робіт), є меншою ніж 200 тисяч гривень, вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» не застосовуються. За вищевказаних обставин, у тендерній документації правомірно не міститься вимога щодо підтвердження ступеня локалізації на певні товари. По-друге, частина друга статті 22 Закону та стаття 28 Особливостей, яка передбачає, що повинно бути зазначено в тендерній документації, не містить положення щодо необхідності зазначення вимог щодо підтвердження ступеню локалізації. При цьому, лише у листі Міністерства економіки України від 30.08.2022 №3323-04/62315-06 визначено, що для підтвердження відповідного ступеню локалізації згідно Закону замовник може встановити в тендерній документації вимогу про зазначення у тендерній пропозиції учасника інформації про наявність запропонованого товару в переліку із відповідним ступенем локалізації, який формує та веде Уповноважений орган, або встановити вимогу вказати безпосередньо посилання на відповідний товар тощо. За таких обставин, ні Законом, ні Особливостями №1178, ні листом №3323-04/62315-06 від 30.08.2022 не встановлено прямого обов’язку зазначати в тендерній документації вимоги щодо підтвердження ступеню локалізації учасниками. У той же час, пунктом 47 Особливостей №1178 передбачено підстави, коли замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника. Проте, слід звернути увагу, що серед цього переліку відсутня така підстава, як відсутність підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, які набуває у власність замовник при закупівлі робіт чи послуг. Відповідно підстав для відхилення тендерної пропозиції та неукладення договору з переможцем немає. По-третє, процедуру проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва визначає Порядок проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861. Так, відповідно до пункту 4 вказаного Порядку, моніторинг проводиться Мінекономіки один раз на півроку на підставі даних електронної системи закупівель, отриманих від адміністратора електронної системи закупівель (далі - адміністратор), та даних з інших джерел. За таких обставин, законодавцем чітко визначено орган, уповноважений на проведення моніторингу вищевказаних питань, яким очевидно не є орган Держаудитслужби, а також визначено періодичність проведення такого моніторингу (один раз на півроку), що свідчить про необґрунтованість запитування вищевказаної інформації Північно-Східним офісом Держаудитслужби в рамках проведення моніторингу цієї закупівлі.
Надання інформації про усунення порушення замовником За результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2024-03-26-002790-a в електронній системі закупівель 23.04.2024 Північно-Східним офісом Держаудитслужби опубліковано Висновок, у якому зокрема зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог 13-1 Порядку № 861 та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей. Таким чином, з урахуванням висновку про наявність порушення законодавства, Північно-Східним офісом Держаудитслужби визначено зобов’язання щодо його усунення наступного змісту: «З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів». З урахуванням вищевикладеного та з огляду на зміст визначеного зобов’язання, яким фактично зобов’язано замовника здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень саме у подальшому, надаємо інформацію про вжиття таких заходів. Так, уповноваженій особі Комунальної установи «Центр з обслуговування закладів та установ освіти Красноградської міської ради» доведено до відома зміст вищевказаного Висновку Північно-Східного офісу Держаудитслужби з метою врахування його в подальшій роботі, проведено відповідні роз’яснювальні роботи, в тому числі і звернуто увагу на необхідності складання тендерної документації з урахуванням дотримання всіх вимог чинного законодавства, зокрема і вимог, що стосуються підтвердження ступеня локалізації виробництва. За таких обставин, Замовником виконано зобов’язання вищевказаного Висновку в повному обсязі.