0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
4 970 000.00 UAH
Завершено. Порушення не знайдено
Дата: 31 трав. 21:32
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
У межах проведення моніторингу закупівлі «Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2024-04-11-011813-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансово го контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме: 1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? 2. Відповідно підпункту 2.1 пункту 2 частини першої Додатку 1 до Тендерної документації передбачено наступні документи та інформацію, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям та надаються в складі його тендерної пропозиції: Довідка, складена у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за використання), що містить інформацію про наявність працівників (мінімум трьох працівників, а саме: програмістів/ розробників/ тестувальників програмного забезпечення та/або адміністраторів систем, аналітиків бізнес-процесів із загальним стажем роботи у сфері ІТ не менше 1 (одного) року) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи для надання послуг, що є предметом даної закупівлі (довідка повинна містити в тому числі наступну інформацію про працівників: ПІБ, кваліфікацію/посаду, інформацію про освіту, загальний стаж роботи), за формою Таблиці 1. Учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" оприлюднено файл 02 Кадри.pdf, в якому міститися довідка від 17.04.2024 вих№39-m, згідно якої Жук Р.В.. має кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, посаду- аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення, тоді як згідно вимог Тендерної документації передбачалось наявність аналітиків бізнес-процесів. Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції? Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
ПОЯСНЕННЯ Уповноваженої особи Департаменту цифрової трансформації Харківської міської ради (далі-Департамент/ Замовник) Наказом ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 31.05.2024 № 86 було розпочато моніторинг процедури закупівлі UA-2024-04-11-011813-a (далі -Закупівля). У межах проведення моніторингу Закупівлі та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 03.06.2024 посадовою особою ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ було оприлюднено Запит замовнику на пояснення через електронну систему закупівель щодо пояснення: 1. Яким чином та на підставі яких документів було здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? 2. Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції? З метою дотримання вимог законодавства з питань публічних закупівель та у строки, визначені відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», статті 253 Цивільного Кодексу України та роз’яснень Міністерства економіки України (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=3d8b5293-1542-45e7-8cab-60768b9ecc09&lang=uk-UA), а саме враховуючи, що перебіг строку в закупівлях починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою повʼязано його початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення, Замовник надає наступну інформацію. 1. Щодо питання першого повідомляємо: З метою оптимізації та актуалізації пріоритетних напрямків цифрового розвитку Харківської міської ради на 2023 рік, враховуючи воєнний стан, що введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року №64/2022 (зі змінами), затвердженого Законом України від 24.02.2022 року № 2102, та зважаючи на основні заходи Програми інформатизації Харківської міської ради на 2013-2025 роки (зі змінами) було прийнято рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 18.01.2023 № 19 «Про пріоритетні напрямки цифрового розвитку Харківської міської ради у 2023 році» та доручено Департаменту спільно з підпорядкованими комунальними підприємствами та установами в разі потреби вжити заходи щодо створення та впровадження нових цифрових сервісів та автоматизованих систем, технічної підтримки, розвитку та/або розширення функцій існуючих цифрових сервісів, кількість та функціональне призначення яких визначається нагальною потребою. Опрацювання ряду проєктів по створенню та впровадженню нових, а також розвитку та/або розширення функцій існуючих цифрових сервісів розпочалось у 2023 році та має продовження в 2024 році, зокрема, спеціалістами Департаменту було здійснено дослідження актуальності міського соціального проєкту «Картка харків'янина», з якого витікає наступне. На сьогоднішній день міський соціальний проєкт «Картка харків'янина» має високу популярність, він спрямований на покращення життя харків'ян, надання їм соціальної підтримки. Згідно з п.2.2 Положення про Картку харків’янина, затвердженого рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 09.06.2021 № 438, основним завданням Картки харків’янина є ідентифікація володільців картки для: надання доступу до дисконту, що впроваджується підприємствами, закладами, організаціями та установами комунальної форми власності Харківської міської територіальної громади; надання доступу до дисконту у сфері роздрібної торгівлі та обслуговування населення, закладах культури тощо (за ініціативою відповідних суб'єктів – учасників проєкту); виконання функцій учнівського квитка – для учнів закладів загальної середньої освіти міста Харкова; здійснення оплати послуг проїзду в транспорті м. Харкова в системі «Електронний квиток». Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 18.10.2023 №539 вирішено запровадити на період дії воєнного стану та/або до окремого рішення (розпорядження) Картку харків’янина як іменну (персоніфіковану) багатофункціональну пластикову картку, що підтримує додатки, пов’язані з наданням соціальної підтримки, та інформаційні сервіси, без функцій для здійснення оплати послуг проїзду в системі «Електронний квиток». Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 02.04.2024 №172 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 18.10.2023 № 539 «Про реалізацію проєкту «Картка харків’янина» на час воєнного стану» до вищевказаного рішення виконавчого комітету Харківської міської ради внесено зміни, якими доручено Департаменту цифрової трансформації Харківської міської ради вжити заходів щодо створення та впровадження нового цифрового сервісу: цифрової Картки харків’янина (Digital X-card) як електронного сервісу в мобільному застосунку і здійснити закупівлі послуг з постачання програмного забезпечення, його впровадження, технічної підтримки та подальшого розвитку для забезпечення реалізації міських цифрових сервісів, у тому числі цифрової картки харків’янина, через мобільний застосунок відповідно до вимог законодавства з питань публічних закупівель. Обґрунтування розміру бюджетного призначення було здійснено наступним чином: на власному офіційному сайті Департаменту було розміщено оголошення щодо здійснення попередньої ринкової консультації з метою визначення орієнтовної вартості для подальшого придбання та впровадження програмного забезпечення з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику: -https://www.digital.kharkiv.ua/post/ogoloshennya-shchodo-zdiysnennya-poperednoyi-rinkovoyi-konsultaciyi-shchodo-viznachennya-vartosti. Мета проведення - визначення орієнтовної вартості для подальшого придбання та впровадження програмного забезпечення з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику відповідно до статті 4 Закону України “Про публічні закупівлі”. Строк проведення: з 10 січня по 18 січня 2024 року. У вказаний вище строк Департаменту надійшло дві пропозиції з зазначенням, що орієнтовна вартість такого програмного забезпечення не може складати менше 5 000 000 грн. з урахуванням описаних в оголошенні технічних складових. Також, в комерційних пропозиціях було зазначено, що більш конкретну оцінку можна здійснити за наявності технічного завдання на розробку. Копії цих пропозицій додаються: лист від 17.01.2024 вих. № 18 ФОП Дудич Юлія Богданівна (вх.№ 289/0/205-24 від 18.01.2024); лист від 18.01.2024 вих. № 1 ФОП Моргунов Роман В’ячеславович (вх.№ 288/0/205-24 від 18.01.2024). Так, рішенням 23 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 26.01.2024 №513/24 «Про внесення змін до рішення 20 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 22.11.2023 № 447/23 «Про бюджет Харківської міської територіальної громади на 2024 рік» Департаменту виділені додаткові кошти по спеціальному фонду КПКВК МБ 2017520 “Реалізація Національної програми інформатизації” КЕКВ 3160 “Придбання землі та нематеріальних активів” у сумі 5 000 000 грн. (довідка про зміни до кошторису на 2024 рік від 05.02.2024 № 1) для придбання та впровадження програмного забезпечення для реалізації сервісу Digital X-card. 11 квітня 2024 року Замовником через електронну систему закупівель було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями для публічної закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі були здійснені до початку проведення Закупівлі на підставі наданої головним спеціалістом відділу цифрової взаємодії та звʼязку Управління електронного урядування Департаменту та начальником відділу розвитку цифрових навичок Управління розвитку публічних послуг Департаменту спільної службової записки від 03.04.2024 №14, в якій зазначалося про обґрунтування потреби у Закупівлі, а також про орієнтовну інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідні технічні умови щодо постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику, що була розроблена спеціалістами Замовника на основі вимог та нормативів, що застосовуються до такого виду послуг, та надана у вигляді додатку до вищевказаної службової записки «Додаток до службової записки від 03.04.2024». Зазначений додаток був доданий до тендерної документації Замовника як Додаток 2 до тендерної документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи Замовника від 11.04.2024 №7 та оприлюдненої на підставі пункту 24 Особливостей самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель, а також відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, разом з оголошенням про проведення відкритих торгів не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості предмету закупівлі здійснені до початку проведення Закупівлі на підставі отриманих цінових пропозицій Замовником за результатами проведеної попередньої ринкової консультації, використовуючи метод "Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін" відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме: з метою аналізу ринку, планування закупівлі, підготовки до проведення закупівлі, формування очікуваної вартості предмету закупівлі та визначення можливих варіантів предмету закупівлі з урахуванням інновацій та нових технічних рішень з дотримання принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону Департаментом, керуючись статтею 4 Закону та наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», було проведено попередню ринкову консультацію щодо закупівлі постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення, кількістю - 1 послуга, зі строком надання – до 31.08.2024 року, яка не вважається для суб'єкта господарювання участю у підготовці вимог до закупівлі, збір інформації не тягне за собою ніяких зобов'язань Департаменту, як замовника в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178, що зобов’язаний здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону. Не зважаючи на те, що Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі носить суто рекомендаційний характер, а також з урахуванням основних принципів статті 5 Закону щодо максимальної економії, ефективності використання бюджетних коштів, що стало надзвичайно актуальним в період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року №64/2022 (зі змінами), затвердженого Законом України від 24.02.2022 року № 2102, Замовником все ж було проведено попередню ринкову консультацію щодо закупівлі постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення з метою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі методом порівняння ринкових цін. Оголошення щодо здійснення попередньої ринкової консультації щодо закупівлі, орієнтовну інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідні технічні умови щодо постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику, що була розроблена спеціалістами Замовника на основі вимог та нормативів, що застосовуються до такого виду послуг у вигляді додатку до службової записки від 03.04.2024 №14 «Додаток до службової записки від 03.04.2024 року» та підсумки щодо здійснення попередньої ринкової консультації щодо закупівлі було оприлюднено на офіційному сайті Департаменту: -https://digital.kharkiv.ua/post/ogoloshennya-shchodo-zdiysnennya-poperednoyi-rinkovoyi-konsultaciyi-shchodo-zakupivli-8; -https://digital.kharkiv.ua/post/pidsumki-shchodo-zdiysnennya-poperednoyi-rinkovoyi-konsultaciyi-shchodo-zakupivli-7. За результатами проведеної попередньої ринкової консультації було отримано чотири цінові пропозиції щодо орієнтовної вартості предмета закупівлі на ринку. Одна з отриманих пропозицій не відповідала запитуваним вимогам Замовника. Таким чином, очікувану вартість предмета закупівлі визначено як добуток очікуваної ціни за одиницю, в свою чергу визначеної як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних з 3-х комерційних пропозицій від учасників ринку (копії додаються), на кількість предмета закупівлі. Використовуючи метод "Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін", визначено для початку середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов; К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації. Тобто, Цод = (5 000 000,00+ 5 150 000,00+ 4 760 000,00) / 3 = 4 970 000,00 грн. Потім визначено очікувану вартість, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару/послуг, що розраховується за такою формулою: ОВмрц = Цод * V, де: ОВмрц - очікувана вартість, розрахована за методом порівняння ринкових цін; Цод - очікувана ціна за одиницю товару/послуги; V - кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується. Тобто, ОВмрц = 4 970 000,00 * 1 послуга = 4 970 000,00 грн. З урахуванням вищевикладеного, ОВмрц цієї закупівлі, кількістю - 1 послуга, зі строком постачання та впровадження – до 31.08.2024 року, склала 4 970 000,00 грн. (чотири мільйона дев’ятсот сімдесят тисяч грн. 00 коп.). Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): -https://digital.kharkiv.ua/post/48420000-8-obg-runtuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta. 2. Щодо питання другого повідомляємо: У межах проведення моніторингу по закупівлі «Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління)» за кодом ДК 021:2015:48420000-8: Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення(інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2024-04-11-011813-a) щодо другого питання Запиту замовнику на пояснення, оприлюдненого органом державного фінансового контролю 03.06.2024 об 20:11:05, Замовник пояснює наступне. Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 частини першої Додатку 1 до тендерної документації Замовником було передбачено надання учасником наступних документів та інформації, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям в складі його тендерної пропозиції: - Довідка, складена у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за використання), що містить інформацію про наявність працівників (мінімум трьох працівників, а саме: програмістів/ розробників/ тестувальників програмного забезпечення та/або адміністраторів систем, аналітиків бізнес-процесів із загальним стажем роботи у сфері ІТ не менше 1 (одного) року) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи для надання послуг, що є предметом даної закупівлі (довідка повинна містити в тому числі наступну інформацію про працівників: ПІБ, кваліфікацію/посаду, інформацію про освіту, загальний стаж роботи), за формою Таблиці 1. В Запиті Замовнику на пояснення, що оприлюднений в електронній системі закупівель 03.06.2024 в 20:11:05 в рамках моніторингу нашої закупівлі, що проводиться Північно-східним офісом Держаудитслужби, питання поставлено таким чином: “Учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" оприлюднено файл 02Кадри.pdf, в якому міститися довідка від 17.04.2024 вих. №39-m, згідно якої Жук Р.В. має кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, посаду- аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення, тоді як згідно вимог Тендерної документації передбачалось наявність аналітиків бізнес-процесів. Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?”. Звертаємо увагу, що відповідно до вимог тендерної документації Замовника на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, передбаченому п.2. ч.2. ст.16 Закону: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен подати Довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за використання), що містить інформацію про наявність працівників мінімум трьох працівників, а саме: програмістів або розробників або тестувальників програмного забезпечення та/або адміністраторів систем, аналітиків бізнес-процесів із загальним стажем роботи у сфері ІТ не менше 1 (одного) року; відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи для надання послуг, що є предметом даної закупівлі. Ця довідка повинна містити наступну інформацію про працівників: ПІБ, кваліфікацію/посаду, інформацію про освіту, загальний стаж роботи. Відповідаючи на питання Північно-східного офісу Держаудитслужби, звертаємо увагу, що учасник ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" щодо свого працівника Жука Р.В. надав наступну інформацію: квалiфiкацiя: аналiтик комп'ютерних систем; посада: аналiтик операцiйного та прикладного програмного забезпечення; повна вища ocвітa Нацiональний технiчний унiверситет України КПІ: спецiальнiсть: Технологiя i устаткування вiдновлення та пiдвищення зносостiйкостi машин i конструкцій; кваліфікація інженер – механік. На підтвердження кваліфікації свого спеціаліста Жука Р.В. учасник закупівлі - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" надав наступні документи: Сертифiкат про проходхення курсу "Основи тестування програмного забезпечення" (OATestl-ab). Сертифікат про проходження курсу "Технiчнi основи хмарного сховища AWS" (AWS); Сертифiкат про проходження курсу "Основи даних Аzurе" (Microsoft); Сертифiкат про проходження курсу "Основи Аzurе" (Microsoft); Сертифiкат про проходження курсу "Microsoft Dynamics 365 Fundamentals",(Microsoft). Поряд з цим, загальний стаж роботи працівника Жука Р.В. складає 2 роки 8 мiсяцiв 27 днiв. Надана учасником інформація щодо свого працівника Жука Р.В. містить достатню і необхідну інформацію для встановлення виконання вимог тендерної документації та кваліфікаційного критерію, передбаченого п.2. ч.2. ст.16 Закону: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Так, з поданої учасником закупівлі - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" довідки вих.№39-m від 17.04.2024 року однозначно встановлено, що спеціаліст Жук Р.В. відповідає кваліфікаційним вимогам та має: Освіту (кваліфікація, спеціальність) та досвід роботи в сфері IT; Має необхідні знання в сфері тестування програмного забезпечення (OATestl-ab); Має необхідні знання в сфері програміста/розробника (володіє навичками роботи з Microsoft Azure, що є хмарною платформою та інфраструктурою корпорації Microsoft, призначеною для розробки та супроводу програмного забезпечення, навички роботи на хмарі AWS, що дозволяє зосередитися на бізнес-цілях та задачах за рахунок хмарних продуктів, включаючи обчислювальні сервіси, сховища, бази даних, інструменти аналітики, мережеві технології, мобільні сервіси, інструменти для розробки і управління програмним забезпеченням, технології Інтернету речей, засоби безпеки та корпоративні програми в IT- сфері) Має необхідні знання в сфері бізнес – аналітики (Microsoft Dynamics 365 Fundamentals"– це набір інтелектуальних бізнес-додатків, які допомагають керувати та підвищувати ефективність бізнесу за допомогою прогнозної аналітики штучного інтелекту. Програми Dynamics 365 створені для спільної роботи та інтеграції з існуючими системами. Вони утворюють комплексне рішення, яке пов'язує всі бізнес - процеси підприємства). Поняття кваліфікація визначено в Міжнародній стандартній класифікації професій - 2008 (далі - МСКП-08) як «здатність працівника виконувати конкретні завдання та обов'язки в рамках конкретної роботи». Поточну редакцію МСКП-08 називають ISCO-08, це четверта ітерація після попередніх ISCO-58, ISCO-68 таd ISCO-88. ISCO-88 була прийнята за основу при розробці національного класифікатора України «Класифікатор професій». Відповідно до цілей МСКП-08 використовуються два параметри кваліфікації для розподілу занять по групах: рівень кваліфікації і кваліфікаційна спеціалізація. Поняття рівень кваліфікації визначено як «показник складності та обсягу завдань і обов'язків, що виконуються в рамках заняття». Рівень кваліфікації визначають в робочому порядку з урахуванням одного або декількох з наступних факторів: характер роботи, що виконується в рамках певного заняття, в зв'язку з типовими завданнями і обов'язками, визначеними для кожного рівня кваліфікації в МСКЗ-08; рівень формальної освіти відповідно до визначення Міжнародної стандартної класифікації освіти, необхідний для кваліфікованого виконання відповідних завдань і обов'язків; обсяг неформального навчання за місцем роботи та / або попереднього досвіду роботи для аналогічного заняття, необхідний для кваліфікованого виконання таких завдань і обов'язків. Як вже зазначалося вище, учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" оприлюднено файл 02 Кадри.pdf, в якому міститься довідка від 17.04.2024 вих.№39-m, згідно з якою Жук Р.В. має кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, посаду - аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення. Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Жодна норма чинного законодавства з питань публічних закупівель в процедурі розгляду тендерної пропозиції учасника не була порушена. Замовником, як зазначено вище, визначено, що учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції інформацію щодо наявності у нього в першу чергу “працівників, а саме: програмістів/ розробників/ тестувальників програмного забезпечення”, далі по тексту зазначено альтернативні варіанти щодо наявності у нього працівників: “та/або адміністраторів систем, аналітиків бізнес-процесів”. Саме такий перелік категорій працівників було визначено Замовником оскільки предметом закупівлі є Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення, тобто не тільки постачання, а й обов'язково - впровадження програмного забезпечення. Впровадження нового програмного забезпечення в бізнес-процеси замовника включає в себе технічні та адміністративні заходи і, як правило, складається з комплексу заходів з розгортання нового програмного забезпечення, налаштування його під потреби конкретного замовника, настройку інтерфейсів і прав доступу, навчання користувачів тощо з урахуванням специфіки того чи іншого програмного забезпечення. Саме тому в процесі впровадження мають бути задіяні визначені Замовником в тендерній документації працівники: програмісти/ розробники/тестувальники програмного забезпечення/адміністратори систем і в тому числі та/або аналітики в сфері IT - процесів. При встановленні відповідності Учасника - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" кваліфікаційним критеріям Замовником враховувалось, що назви посад та/або кваліфікації працівників можуть відрізнятися від визначеної Замовником назви в тендерній документації, оскільки Учасником в ході провадження своєї господарської діяльності самостійно визначаються такі назви відповідно до покладених на конкретного працівника посадових обов’язків. Комерційний господарюючий суб’єкт, яким є учасник закупівлі, не обмежений у присвоєнні посадам певних назв. Відповідно до Класифікатора професій ДК 003:2010 Національний класифікатор України "Класифікатор професій", чинного від 01.11.2010 року, затвердженого Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики, (далі - КП), посади “аналітик бізнес-процесів” не передбачено, тому Замовником у своїй тендерній документації і не конкретизовано вимогу “аналітик бізнес-процесів” як назву посади чи кваліфікації. Звертаємо увагу, що назва КП “розробники обчислювальних систем” з кодом КП “2131.2” містить декілька професійних назв робот, а саме: “Аналітик програмного забезпечення”, “Аналітик процесів автоматизації”, “Аналітик комп'ютерних систем”, “Аналітик даних”, “Аналітик продукту”, “Аналітик бізнесу (інформаційні системи)”, “Аналітик мобільних додатків”, як за посиланням: https://me.gov.ua/Profession/List?lang=uk-UA&id=d4162ef8-2771-4ac5-99ef-1d4b6f5336af&tag=KlasifikatorProfesii-Poshuk. Тобто, відповідно до КП «аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення», а також “аналітик комп'ютерних систем”, зазначені щодо працівника Жук Р.В., відносяться до одного угрупування «розробники комп’ютерних систем» з одним кодом КП “2132.2”. Так, Замовником враховано відповідне угрупування за кодом КП “2132.2”, що цілком відповідає наданій інформації Учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" про свого працівника Жука Р.В. про його кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, та посаду - аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення, що за сукупністю усіх складових характеристик кваліфікації цього працівника (освіта, досвід, наявні сертифікати та займані посади на підприємстві) відповідає визначеній вимозі про наявність “аналітика бізнес-процесів” в межах кваліфікаційного критерію “наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід”. Таким чином, враховуючи вищевикладене, Замовником було встановлено відповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН", у складі його тендерної пропозиції, та підтверджено наявність в цього Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов закупівлі, предметом якої є комплексна послуга з постачання та впровадження програмного забезпечення. Відповідно до ч.2 ст.22 Закону Замовником в тендерній документації зазначаються, поряд з іншим, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.16 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Кваліфікаційні критерії у публічних закупівлях - це вимоги, які замовник встановлює до учасників державних закупівель. Вони допомагають замовнику пересвідчитися, що учасник може належно надати необхідні замовнику послуги. Як визначає закупівельне законодавство, у процедурах закупівлі, зокрема, й у відкритих торгах з особливостями, учасники мають проходити кваліфікацію. Таким чином, замовник має право вимагати від них відповідні документи. Такими чином, саме замовник визначає кваліфікаційні вимоги до необхідних працівників. В свою, чергу чинне законодавство не встановлює для замовника жодних обмежень в частині залучення необхідних йому спеціалістів при аналізі тендерних пропозицій. Саме замовник аналізує пропозицію учасника і надає оцінку документам, що підтверджують кваліфікаційні вимоги. В тому числі і щодо наявності спеціалістів необхідних для надання послуги. Формулюючи перелік кваліфікаційних вимог до працівників учасника закупівлі Департамент, як Замовник, керувався наступним: Не вимагати зайвих спеціалістів - працівників, які не потрібні для виконання послуг; Не ускладнювати та не обмежувати спосіб підтвердження інформації про наявність працівників, які мають необхідну кваліфікацію та досвід; Не обмежувати форми працевлаштування; Не встановлювати обмежень щодо стажу роботи працівників та часу роботи на певній посаді. Це, в свою чергу, було спрямовано на дотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що закріплено в ст. 5 Закону. Безпосередньо частина 4 цієї статті закріплює, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Наголошуємо, що вимоги зазначеної вище статті Закону виконані Замовником в повному обсязі: забезпечена добросовісна конкуренція серед учасників; забезпечена максимальна економія, ефективність та пропорційність; забезпечена відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; забезпечена недискримінація учасників та рівне ставлення до них; забезпечено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; забезпечено запобігання корупційним діям і зловживанням. ДОДАТКОВО ПРОСИМО ВРАХУВАТИ: а) Щодо індикаторів ризиків закупівлі. Наказом Міністерства фінансів України від 28.10.2020 № 647 «Про затвердження Методики визначення автоматичних індикаторів ризиків, їх переліку та порядку застосування» були затверджені Методика визначення автоматичних індикаторів ризиків (далі - Методика);Перелік автоматичних індикаторів ризиків; Порядок застосування автоматичних індикаторів ризиків. Відповідно до Методики система автоматичних індикаторів ризиків (далі - ризик-система) - аналітичний обчислювальний комплекс у складі електронної системи закупівель, що забезпечує постійний та регулярний розрахунок індикаторів на основі відкритих даних з API-сервісу (прикладний програмний інтерфейс сервіс) електронної системи закупівель. Наголошуємо, що автоматичне спрацювання індикаторів не є свідченням порушення в діях Замовника вимог законодавства з питань публічних закупівель. Пунктом 1 розділу ІІ Методики передбачено, що індикатори розраховуються з метою визначення процедур закупівель, що містять ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель та/або свідчать про ймовірність допущення таких порушень. Так, під час проведення процедури закупівлі Замовника UA-2024-04-11-011813-a відбулося спрацювання двох автоматичних індикаторів ризиків, а саме: sas-3-5 Замовник відхилив мінімум 2 учасників; sas-3-6 Явне завищення очікуваної вартості. 1. Щодо першого ризику повідомляємо наступне: 11.04.2024 р. відповідно до пункту 24 Особливостей Замовником самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020р. №1082, та Особливостей оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю: Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення. Кінцевий строк подачі тендерних пропозицій було визначено до 19 квітня 2024 року до 00:00. Зацікавленими особами були подані тендерні пропозиції. 19 квітня 2024 року об 12:46 відбувся електронний аукціон, за результатами якого тендерна пропозиція учасника ТОВ «РОК АЙ ТІ», визначена найбільш економічно вигідною, та автоматично визнана електронною системою публічних закупівель аномально низькою. Відповідно до абзацу 1 частини 14 статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Згідно з абзацом 2 частини 14 статті 29 Закону замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини. Учасник ТОВ «РОК АЙ ТІ» протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції з аномально низькою ціною надав неналежне обґрунтуванням аномально низької ціни тендерної пропозиції. Розглядаючи відповідно до вимог законодавства надане обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції учасника ТОВ «РОК АЙ ТІ», Замовником було прийнято рішення про визначення тендерної пропозиції учасника ТОВ «РОК АЙ ТІ», яка за результатами аукціону визнана найбільш економічно вигідною, що є аномально низькою, по Закупівлі такою, що має підстави для відхилення, та рішення про відхилення пропозиції з підстав, визначених підпунктом 1 пункту 45 Особливостей та пунктом 2.4 «Аномально низька ціна тендерної пропозиції» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, затверджені Протоколом № 8 від 26.04.2024 р. Вищезазначене рішення не було оскаржене учасником ТОВ «РОК АЙ ТІ» у визначеному законодавством порядку, що в свою чергу означає, що учасник повністю погоджується з рішеннями Замовника, не вважає його таким, що порушує його права та інтереси як учасника закупівлі UA-2024-04-11-011813-а. Відповідно до пункту 49 Особливостей, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені Особливостями. Наступною найкращою економічно вигідною тендерною пропозицією електронною системою визначена тендерна пропозиція учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГРИГОР’Є
ПОЯСНЕННЯ Уповноваженої особи Департаменту цифрової трансформації Харківської міської ради (далі-Департамент/ Замовник) Наказом ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 31.05.2024 № 86 було розпочато моніторинг процедури закупівлі UA-2024-04-11-011813-a (далі -Закупівля). У межах проведення моніторингу Закупівлі та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 03.06.2024 посадовою особою ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ було оприлюднено Запит замовнику на пояснення через електронну систему закупівель щодо пояснення: 1. Яким чином та на підставі яких документів було здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? 2. Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції? З метою дотримання вимог законодавства з питань публічних закупівель та у строки, визначені відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», статті 253 Цивільного Кодексу України та роз’яснень Міністерства економіки України (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=3d8b5293-1542-45e7-8cab-60768b9ecc09&lang=uk-UA), а саме враховуючи, що перебіг строку в закупівлях починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою повʼязано його початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення, Замовник надає наступну інформацію. 1. Щодо питання першого повідомляємо: З метою оптимізації та актуалізації пріоритетних напрямків цифрового розвитку Харківської міської ради на 2023 рік, враховуючи воєнний стан, що введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року №64/2022 (зі змінами), затвердженого Законом України від 24.02.2022 року № 2102, та зважаючи на основні заходи Програми інформатизації Харківської міської ради на 2013-2025 роки (зі змінами) було прийнято рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 18.01.2023 № 19 «Про пріоритетні напрямки цифрового розвитку Харківської міської ради у 2023 році» та доручено Департаменту спільно з підпорядкованими комунальними підприємствами та установами в разі потреби вжити заходи щодо створення та впровадження нових цифрових сервісів та автоматизованих систем, технічної підтримки, розвитку та/або розширення функцій існуючих цифрових сервісів, кількість та функціональне призначення яких визначається нагальною потребою. Опрацювання ряду проєктів по створенню та впровадженню нових, а також розвитку та/або розширення функцій існуючих цифрових сервісів розпочалось у 2023 році та має продовження в 2024 році, зокрема, спеціалістами Департаменту було здійснено дослідження актуальності міського соціального проєкту «Картка харків'янина», з якого витікає наступне. На сьогоднішній день міський соціальний проєкт «Картка харків'янина» має високу популярність, він спрямований на покращення життя харків'ян, надання їм соціальної підтримки. Згідно з п.2.2 Положення про Картку харків’янина, затвердженого рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 09.06.2021 № 438, основним завданням Картки харків’янина є ідентифікація володільців картки для: надання доступу до дисконту, що впроваджується підприємствами, закладами, організаціями та установами комунальної форми власності Харківської міської територіальної громади; надання доступу до дисконту у сфері роздрібної торгівлі та обслуговування населення, закладах культури тощо (за ініціативою відповідних суб'єктів – учасників проєкту); виконання функцій учнівського квитка – для учнів закладів загальної середньої освіти міста Харкова; здійснення оплати послуг проїзду в транспорті м. Харкова в системі «Електронний квиток». Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 18.10.2023 №539 вирішено запровадити на період дії воєнного стану та/або до окремого рішення (розпорядження) Картку харків’янина як іменну (персоніфіковану) багатофункціональну пластикову картку, що підтримує додатки, пов’язані з наданням соціальної підтримки, та інформаційні сервіси, без функцій для здійснення оплати послуг проїзду в системі «Електронний квиток». Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 02.04.2024 №172 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 18.10.2023 № 539 «Про реалізацію проєкту «Картка харків’янина» на час воєнного стану» до вищевказаного рішення виконавчого комітету Харківської міської ради внесено зміни, якими доручено Департаменту цифрової трансформації Харківської міської ради вжити заходів щодо створення та впровадження нового цифрового сервісу: цифрової Картки харків’янина (Digital X-card) як електронного сервісу в мобільному застосунку і здійснити закупівлі послуг з постачання програмного забезпечення, його впровадження, технічної підтримки та подальшого розвитку для забезпечення реалізації міських цифрових сервісів, у тому числі цифрової картки харків’янина, через мобільний застосунок відповідно до вимог законодавства з питань публічних закупівель. Обґрунтування розміру бюджетного призначення було здійснено наступним чином: на власному офіційному сайті Департаменту було розміщено оголошення щодо здійснення попередньої ринкової консультації з метою визначення орієнтовної вартості для подальшого придбання та впровадження програмного забезпечення з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику: -https://www.digital.kharkiv.ua/post/ogoloshennya-shchodo-zdiysnennya-poperednoyi-rinkovoyi-konsultaciyi-shchodo-viznachennya-vartosti. Мета проведення - визначення орієнтовної вартості для подальшого придбання та впровадження програмного забезпечення з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику відповідно до статті 4 Закону України “Про публічні закупівлі”. Строк проведення: з 10 січня по 18 січня 2024 року. У вказаний вище строк Департаменту надійшло дві пропозиції з зазначенням, що орієнтовна вартість такого програмного забезпечення не може складати менше 5 000 000 грн. з урахуванням описаних в оголошенні технічних складових. Також, в комерційних пропозиціях було зазначено, що більш конкретну оцінку можна здійснити за наявності технічного завдання на розробку. Копії цих пропозицій додаються: лист від 17.01.2024 вих. № 18 ФОП Дудич Юлія Богданівна (вх.№ 289/0/205-24 від 18.01.2024); лист від 18.01.2024 вих. № 1 ФОП Моргунов Роман В’ячеславович (вх.№ 288/0/205-24 від 18.01.2024). Так, рішенням 23 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 26.01.2024 №513/24 «Про внесення змін до рішення 20 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 22.11.2023 № 447/23 «Про бюджет Харківської міської територіальної громади на 2024 рік» Департаменту виділені додаткові кошти по спеціальному фонду КПКВК МБ 2017520 “Реалізація Національної програми інформатизації” КЕКВ 3160 “Придбання землі та нематеріальних активів” у сумі 5 000 000 грн. (довідка про зміни до кошторису на 2024 рік від 05.02.2024 № 1) для придбання та впровадження програмного забезпечення для реалізації сервісу Digital X-card. 11 квітня 2024 року Замовником через електронну систему закупівель було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями для публічної закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі були здійснені до початку проведення Закупівлі на підставі наданої головним спеціалістом відділу цифрової взаємодії та звʼязку Управління електронного урядування Департаменту та начальником відділу розвитку цифрових навичок Управління розвитку публічних послуг Департаменту спільної службової записки від 03.04.2024 №14, в якій зазначалося про обґрунтування потреби у Закупівлі, а також про орієнтовну інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідні технічні умови щодо постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику, що була розроблена спеціалістами Замовника на основі вимог та нормативів, що застосовуються до такого виду послуг, та надана у вигляді додатку до вищевказаної службової записки «Додаток до службової записки від 03.04.2024». Зазначений додаток був доданий до тендерної документації Замовника як Додаток 2 до тендерної документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи Замовника від 11.04.2024 №7 та оприлюдненої на підставі пункту 24 Особливостей самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель, а також відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, разом з оголошенням про проведення відкритих торгів не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості предмету закупівлі здійснені до початку проведення Закупівлі на підставі отриманих цінових пропозицій Замовником за результатами проведеної попередньої ринкової консультації, використовуючи метод "Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін" відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме: з метою аналізу ринку, планування закупівлі, підготовки до проведення закупівлі, формування очікуваної вартості предмету закупівлі та визначення можливих варіантів предмету закупівлі з урахуванням інновацій та нових технічних рішень з дотримання принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону Департаментом, керуючись статтею 4 Закону та наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», було проведено попередню ринкову консультацію щодо закупівлі постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення, кількістю - 1 послуга, зі строком надання – до 31.08.2024 року, яка не вважається для суб'єкта господарювання участю у підготовці вимог до закупівлі, збір інформації не тягне за собою ніяких зобов'язань Департаменту, як замовника в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178, що зобов’язаний здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону. Не зважаючи на те, що Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі носить суто рекомендаційний характер, а також з урахуванням основних принципів статті 5 Закону щодо максимальної економії, ефективності використання бюджетних коштів, що стало надзвичайно актуальним в період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року №64/2022 (зі змінами), затвердженого Законом України від 24.02.2022 року № 2102, Замовником все ж було проведено попередню ринкову консультацію щодо закупівлі постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення з метою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі методом порівняння ринкових цін. Оголошення щодо здійснення попередньої ринкової консультації щодо закупівлі, орієнтовну інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідні технічні умови щодо постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику, що була розроблена спеціалістами Замовника на основі вимог та нормативів, що застосовуються до такого виду послуг у вигляді додатку до службової записки від 03.04.2024 №14 «Додаток до службової записки від 03.04.2024 року» та підсумки щодо здійснення попередньої ринкової консультації щодо закупівлі було оприлюднено на офіційному сайті Департаменту: -https://digital.kharkiv.ua/post/ogoloshennya-shchodo-zdiysnennya-poperednoyi-rinkovoyi-konsultaciyi-shchodo-zakupivli-8; -https://digital.kharkiv.ua/post/pidsumki-shchodo-zdiysnennya-poperednoyi-rinkovoyi-konsultaciyi-shchodo-zakupivli-7. За результатами проведеної попередньої ринкової консультації було отримано чотири цінові пропозиції щодо орієнтовної вартості предмета закупівлі на ринку. Одна з отриманих пропозицій не відповідала запитуваним вимогам Замовника. Таким чином, очікувану вартість предмета закупівлі визначено як добуток очікуваної ціни за одиницю, в свою чергу визначеної як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних з 3-х комерційних пропозицій від учасників ринку (копії додаються), на кількість предмета закупівлі. Використовуючи метод "Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін", визначено для початку середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов; К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації. Тобто, Цод = (5 000 000,00+ 5 150 000,00+ 4 760 000,00) / 3 = 4 970 000,00 грн. Потім визначено очікувану вартість, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару/послуг, що розраховується за такою формулою: ОВмрц = Цод * V, де: ОВмрц - очікувана вартість, розрахована за методом порівняння ринкових цін; Цод - очікувана ціна за одиницю товару/послуги; V - кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується. Тобто, ОВмрц = 4 970 000,00 * 1 послуга = 4 970 000,00 грн. З урахуванням вищевикладеного, ОВмрц цієї закупівлі, кількістю - 1 послуга, зі строком постачання та впровадження – до 31.08.2024 року, склала 4 970 000,00 грн. (чотири мільйона дев’ятсот сімдесят тисяч грн. 00 коп.). Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): -https://digital.kharkiv.ua/post/48420000-8-obg-runtuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta. 2. Щодо питання другого повідомляємо: У межах проведення моніторингу по закупівлі «Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління)» за кодом ДК 021:2015:48420000-8: Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення(інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2024-04-11-011813-a) щодо другого питання Запиту замовнику на пояснення, оприлюдненого органом державного фінансового контролю 03.06.2024 об 20:11:05, Замовник пояснює наступне. Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 частини першої Додатку 1 до тендерної документації Замовником було передбачено надання учасником наступних документів та інформації, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям в складі його тендерної пропозиції: - Довідка, складена у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за використання), що містить інформацію про наявність працівників (мінімум трьох працівників, а саме: програмістів/ розробників/ тестувальників програмного забезпечення та/або адміністраторів систем, аналітиків бізнес-процесів із загальним стажем роботи у сфері ІТ не менше 1 (одного) року) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи для надання послуг, що є предметом даної закупівлі (довідка повинна містити в тому числі наступну інформацію про працівників: ПІБ, кваліфікацію/посаду, інформацію про освіту, загальний стаж роботи), за формою Таблиці 1. В Запиті Замовнику на пояснення, що оприлюднений в електронній системі закупівель 03.06.2024 в 20:11:05 в рамках моніторингу нашої закупівлі, що проводиться Північно-східним офісом Держаудитслужби, питання поставлено таким чином: “Учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" оприлюднено файл 02Кадри.pdf, в якому міститися довідка від 17.04.2024 вих. №39-m, згідно якої Жук Р.В. має кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, посаду- аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення, тоді як згідно вимог Тендерної документації передбачалось наявність аналітиків бізнес-процесів. Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?”. Звертаємо увагу, що відповідно до вимог тендерної документації Замовника на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, передбаченому п.2. ч.2. ст.16 Закону: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен подати Довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за використання), що містить інформацію про наявність працівників мінімум трьох працівників, а саме: програмістів або розробників або тестувальників програмного забезпечення та/або адміністраторів систем, аналітиків бізнес-процесів із загальним стажем роботи у сфері ІТ не менше 1 (одного) року; відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи для надання послуг, що є предметом даної закупівлі. Ця довідка повинна містити наступну інформацію про працівників: ПІБ, кваліфікацію/посаду, інформацію про освіту, загальний стаж роботи. Відповідаючи на питання Північно-східного офісу Держаудитслужби, звертаємо увагу, що учасник ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" щодо свого працівника Жука Р.В. надав наступну інформацію: квалiфiкацiя: аналiтик комп'ютерних систем; посада: аналiтик операцiйного та прикладного програмного забезпечення; повна вища ocвітa Нацiональний технiчний унiверситет України КПІ: спецiальнiсть: Технологiя i устаткування вiдновлення та пiдвищення зносостiйкостi машин i конструкцій; кваліфікація інженер – механік. На підтвердження кваліфікації свого спеціаліста Жука Р.В. учасник закупівлі - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" надав наступні документи: Сертифiкат про проходхення курсу "Основи тестування програмного забезпечення" (OATestl-ab). Сертифікат про проходження курсу "Технiчнi основи хмарного сховища AWS" (AWS); Сертифiкат про проходження курсу "Основи даних Аzurе" (Microsoft); Сертифiкат про проходження курсу "Основи Аzurе" (Microsoft); Сертифiкат про проходження курсу "Microsoft Dynamics 365 Fundamentals",(Microsoft). Поряд з цим, загальний стаж роботи працівника Жука Р.В. складає 2 роки 8 мiсяцiв 27 днiв. Надана учасником інформація щодо свого працівника Жука Р.В. містить достатню і необхідну інформацію для встановлення виконання вимог тендерної документації та кваліфікаційного критерію, передбаченого п.2. ч.2. ст.16 Закону: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Так, з поданої учасником закупівлі - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" довідки вих.№39-m від 17.04.2024 року однозначно встановлено, що спеціаліст Жук Р.В. відповідає кваліфікаційним вимогам та має: Освіту (кваліфікація, спеціальність) та досвід роботи в сфері IT; Має необхідні знання в сфері тестування програмного забезпечення (OATestl-ab); Має необхідні знання в сфері програміста/розробника (володіє навичками роботи з Microsoft Azure, що є хмарною платформою та інфраструктурою корпорації Microsoft, призначеною для розробки та супроводу програмного забезпечення, навички роботи на хмарі AWS, що дозволяє зосередитися на бізнес-цілях та задачах за рахунок хмарних продуктів, включаючи обчислювальні сервіси, сховища, бази даних, інструменти аналітики, мережеві технології, мобільні сервіси, інструменти для розробки і управління програмним забезпеченням, технології Інтернету речей, засоби безпеки та корпоративні програми в IT- сфері) Має необхідні знання в сфері бізнес – аналітики (Microsoft Dynamics 365 Fundamentals"– це набір інтелектуальних бізнес-додатків, які допомагають керувати та підвищувати ефективність бізнесу за допомогою прогнозної аналітики штучного інтелекту. Програми Dynamics 365 створені для спільної роботи та інтеграції з існуючими системами. Вони утворюють комплексне рішення, яке пов'язує всі бізнес - процеси підприємства). Поняття кваліфікація визначено в Міжнародній стандартній класифікації професій - 2008 (далі - МСКП-08) як «здатність працівника виконувати конкретні завдання та обов'язки в рамках конкретної роботи». Поточну редакцію МСКП-08 називають ISCO-08, це четверта ітерація після попередніх ISCO-58, ISCO-68 таd ISCO-88. ISCO-88 була прийнята за основу при розробці національного класифікатора України «Класифікатор професій». Відповідно до цілей МСКП-08 використовуються два параметри кваліфікації для розподілу занять по групах: рівень кваліфікації і кваліфікаційна спеціалізація. Поняття рівень кваліфікації визначено як «показник складності та обсягу завдань і обов'язків, що виконуються в рамках заняття». Рівень кваліфікації визначають в робочому порядку з урахуванням одного або декількох з наступних факторів: характер роботи, що виконується в рамках певного заняття, в зв'язку з типовими завданнями і обов'язками, визначеними для кожного рівня кваліфікації в МСКЗ-08; рівень формальної освіти відповідно до визначення Міжнародної стандартної класифікації освіти, необхідний для кваліфікованого виконання відповідних завдань і обов'язків; обсяг неформального навчання за місцем роботи та / або попереднього досвіду роботи для аналогічного заняття, необхідний для кваліфікованого виконання таких завдань і обов'язків. Як вже зазначалося вище, учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" оприлюднено файл 02 Кадри.pdf, в якому міститься довідка від 17.04.2024 вих.№39-m, згідно з якою Жук Р.В. має кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, посаду - аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення. Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Жодна норма чинного законодавства з питань публічних закупівель в процедурі розгляду тендерної пропозиції учасника не була порушена. Замовником, як зазначено вище, визначено, що учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції інформацію щодо наявності у нього в першу чергу “працівників, а саме: програмістів/ розробників/ тестувальників програмного забезпечення”, далі по тексту зазначено альтернативні варіанти щодо наявності у нього працівників: “та/або адміністраторів систем, аналітиків бізнес-процесів”. Саме такий перелік категорій працівників було визначено Замовником оскільки предметом закупівлі є Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення, тобто не тільки постачання, а й обов'язково - впровадження програмного забезпечення. Впровадження нового програмного забезпечення в бізнес-процеси замовника включає в себе технічні та адміністративні заходи і, як правило, складається з комплексу заходів з розгортання нового програмного забезпечення, налаштування його під потреби конкретного замовника, настройку інтерфейсів і прав доступу, навчання користувачів тощо з урахуванням специфіки того чи іншого програмного забезпечення. Саме тому в процесі впровадження мають бути задіяні визначені Замовником в тендерній документації працівники: програмісти/ розробники/тестувальники програмного забезпечення/адміністратори систем і в тому числі та/або аналітики в сфері IT - процесів. При встановленні відповідності Учасника - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" кваліфікаційним критеріям Замовником враховувалось, що назви посад та/або кваліфікації працівників можуть відрізнятися від визначеної Замовником назви в тендерній документації, оскільки Учасником в ході провадження своєї господарської діяльності самостійно визначаються такі назви відповідно до покладених на конкретного працівника посадових обов’язків. Комерційний господарюючий суб’єкт, яким є учасник закупівлі, не обмежений у присвоєнні посадам певних назв. Відповідно до Класифікатора професій ДК 003:2010 Національний класифікатор України "Класифікатор професій", чинного від 01.11.2010 року, затвердженого Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики, (далі - КП), посади “аналітик бізнес-процесів” не передбачено, тому Замовником у своїй тендерній документації і не конкретизовано вимогу “аналітик бізнес-процесів” як назву посади чи кваліфікації. Звертаємо увагу, що назва КП “розробники обчислювальних систем” з кодом КП “2131.2” містить декілька професійних назв робот, а саме: “Аналітик програмного забезпечення”, “Аналітик процесів автоматизації”, “Аналітик комп'ютерних систем”, “Аналітик даних”, “Аналітик продукту”, “Аналітик бізнесу (інформаційні системи)”, “Аналітик мобільних додатків”, як за посиланням: https://me.gov.ua/Profession/List?lang=uk-UA&id=d4162ef8-2771-4ac5-99ef-1d4b6f5336af&tag=KlasifikatorProfesii-Poshuk. Тобто, відповідно до КП «аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення», а також “аналітик комп'ютерних систем”, зазначені щодо працівника Жук Р.В., відносяться до одного угрупування «розробники комп’ютерних систем» з одним кодом КП “2132.2”. Так, Замовником враховано відповідне угрупування за кодом КП “2132.2”, що цілком відповідає наданій інформації Учасником - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН" про свого працівника Жука Р.В. про його кваліфікацію - аналітик комп’ютерних систем, та посаду - аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення, що за сукупністю усіх складових характеристик кваліфікації цього працівника (освіта, досвід, наявні сертифікати та займані посади на підприємстві) відповідає визначеній вимозі про наявність “аналітика бізнес-процесів” в межах кваліфікаційного критерію “наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід”. Таким чином, враховуючи вищевикладене, Замовником було встановлено відповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі - ТОВ "СОФТМОР СОЛЮШЕН", у складі його тендерної пропозиції, та підтверджено наявність в цього Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов закупівлі, предметом якої є комплексна послуга з постачання та впровадження програмного забезпечення. Відповідно до ч.2 ст.22 Закону Замовником в тендерній документації зазначаються, поряд з іншим, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.16 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Кваліфікаційні критерії у публічних закупівлях - це вимоги, які замовник встановлює до учасників державних закупівель. Вони допомагають замовнику пересвідчитися, що учасник може належно надати необхідні замовнику послуги. Як визначає закупівельне законодавство, у процедурах закупівлі, зокрема, й у відкритих торгах з особливостями, учасники мають проходити кваліфікацію. Таким чином, замовник має право вимагати від них відповідні документи. Такими чином, саме замовник визначає кваліфікаційні вимоги до необхідних працівників. В свою, чергу чинне законодавство не встановлює для замовника жодних обмежень в частині залучення необхідних йому спеціалістів при аналізі тендерних пропозицій. Саме замовник аналізує пропозицію учасника і надає оцінку документам, що підтверджують кваліфікаційні вимоги. В тому числі і щодо наявності спеціалістів необхідних для надання послуги. Формулюючи перелік кваліфікаційних вимог до працівників учасника закупівлі Департамент, як Замовник, керувався наступним: Не вимагати зайвих спеціалістів - працівників, які не потрібні для виконання послуг; Не ускладнювати та не обмежувати спосіб підтвердження інформації про наявність працівників, які мають необхідну кваліфікацію та досвід; Не обмежувати форми працевлаштування; Не встановлювати обмежень щодо стажу роботи працівників та часу роботи на певній посаді. Це, в свою чергу, було спрямовано на дотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що закріплено в ст. 5 Закону. Безпосередньо частина 4 цієї статті закріплює, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Наголошуємо, що вимоги зазначеної вище статті Закону виконані Замовником в повному обсязі: забезпечена добросовісна конкуренція серед учасників; забезпечена максимальна економія, ефективність та пропорційність; забезпечена відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; забезпечена недискримінація учасників та рівне ставлення до них; забезпечено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; забезпечено запобігання корупційним діям і зловживанням. ДОДАТКОВО ПРОСИМО ВРАХУВАТИ: а) Щодо індикаторів ризиків закупівлі. Наказом Міністерства фінансів України від 28.10.2020 № 647 «Про затвердження Методики визначення автоматичних індикаторів ризиків, їх переліку та порядку застосування» були затверджені Методика визначення автоматичних індикаторів ризиків (далі - Методика);Перелік автоматичних індикаторів ризиків; Порядок застосування автоматичних індикаторів ризиків. Відповідно до Методики система автоматичних індикаторів ризиків (далі - ризик-система) - аналітичний обчислювальний комплекс у складі електронної системи закупівель, що забезпечує постійний та регулярний розрахунок індикаторів на основі відкритих даних з API-сервісу (прикладний програмний інтерфейс сервіс) електронної системи закупівель. Наголошуємо, що автоматичне спрацювання індикаторів не є свідченням порушення в діях Замовника вимог законодавства з питань публічних закупівель. Пунктом 1 розділу ІІ Методики передбачено, що індикатори розраховуються з метою визначення процедур закупівель, що містять ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель та/або свідчать про ймовірність допущення таких порушень. Так, під час проведення процедури закупівлі Замовника UA-2024-04-11-011813-a відбулося спрацювання двох автоматичних індикаторів ризиків, а саме: sas-3-5 Замовник відхилив мінімум 2 учасників; sas-3-6 Явне завищення очікуваної вартості. 1. Щодо першого ризику повідомляємо наступне: 11.04.2024 р. відповідно до пункту 24 Особливостей Замовником самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020р. №1082, та Особливостей оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю: Постачання та впровадження програмного забезпечення для реалізації міських цифрових сервісів, в тому числі цифрової Картки харків’янина через мобільний застосунок, з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження Замовнику (ДК 021:2015 48421000-5 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління) за кодом ДК 021:2015 48420000-8 Пакети програмного забезпечення для адміністративно-господарського управління та пакети утиліт для розробки програмного забезпечення. Кінцевий строк подачі тендерних пропозицій було визначено до 19 квітня 2024 року до 00:00. Зацікавленими особами були подані тендерні пропозиції. 19 квітня 2024 року об 12:46 відбувся електронний аукціон, за результатами якого тендерна пропозиція учасника ТОВ «РОК АЙ ТІ», визначена найбільш економічно вигідною, та автоматично визнана електронною системою публічних закупівель аномально низькою. Відповідно до абзацу 1 частини 14 статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Згідно з абзацом 2 частини 14 статті 29 Закону замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини. Учасник ТОВ «РОК АЙ ТІ» протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції з аномально низькою ціною надав неналежне обґрунтуванням аномально низької ціни тендерної пропозиції. Розглядаючи відповідно до вимог законодавства надане обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції учасника ТОВ «РОК АЙ ТІ», Замовником було прийнято рішення про визначення тендерної пропозиції учасника ТОВ «РОК АЙ ТІ», яка за результатами аукціону визнана найбільш економічно вигідною, що є аномально низькою, по Закупівлі такою, що має підстави для відхилення, та рішення про відхилення пропозиції з підстав, визначених підпунктом 1 пункту 45 Особливостей та пунктом 2.4 «Аномально низька ціна тендерної пропозиції» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, затверджені Протоколом № 8 від 26.04.2024 р. Вищезазначене рішення не було оскаржене учасником ТОВ «РОК АЙ ТІ» у визначеному законодавством порядку, що в свою чергу означає, що учасник повністю погоджується з рішеннями Замовника, не вважає його таким, що порушує його права та інтереси як учасника закупівлі UA-2024-04-11-011813-а. Відповідно до пункту 49 Особливостей, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені Особливостями. Наступною найкращою економічно вигідною тендерною пропозицією електронною системою визначена тендерна пропозиція учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГРИГОР’Є