0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
5 392 974.54 UAH
Порушення не знайдено
Дата: 17 черв. 18:07
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Комунальне підприємство "Жилсервіс-5" Дніпровської міської ради (надалі – Замовник), у відповідь на запит замовнику на пояснення Східного офісу Держаудитслужби від 19.06.2024 р. у межах проведення моніторингу закупівлі, за якою оприлюднено звіт про договір без застосування електронної системи закупівель, а саме «Послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт по заміні вікон та дверей житлового будинку (ДК 021:2015: 45420000-7 Столярні та теслярні роботи) за адресою: пл. Вокзальна,1» (UA-2024-05-28-012336-a), пояснює наступне. 1. Розмір вартості послуг з поточного ремонту по заміні вікон та дверей житлового будинку розрахований за допомогою програмного комплексу, з урахуванням вимог нормативних документів у сфері стандартизації (Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами)) на підставі обсягів робіт та з урахуванням середньоринкових цін на якісні будівельні матеріали, що застосовуються при виконанні робіт з поточного ремонту, та зазначені в затвердженому дефектному акті. 2. Для аналізу аналогічних послуг використовувались як ціни попередніх власних закупівель замовника (укладених договорів) аналогічних послуг, так і ціни відповідних закупівель минулих періодів, з урахуванням зміни цін та переліку складових послуг відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог нормативних документів у сфері стандартизації. 3. Комунальним підприємством «Жилсервіс-5» Дніпровської міської ради було направлено запити суб’єктам господарювання стосовно надання комерційних пропозицій щодо вартості поточного ремонту по заміні вікон та дверей житлового будинку (запити і відповіді додаються). 4. Технічні та якісні характеристики закупівлі визначені відповідно до потреб замовника на підставі затвердженого дефектного акту на «Послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт по заміні вікон та дверей житлового будинку (ДК 021:2015: 45420000-7 Столярні та теслярні роботи) за адресою: пл. Вокзальна,1», де конкретизуються найменування робіт та матеріалів, а також фізичні обсяги робіт та витрат. 5. У випадку здійснення першочергових робіт з відновлення пошкоджених об’єктів у рамках поточного ремонту, обсяги робіт визначалися на підставі акту обстеження, складеного за результатами комісійного огляду об’єкта, і представлені у формі дефектного акту. Кількісні показники зазначеної закупівлі визначені з урахуванням вимог нормативних документів у сфері стандартизації відповідно до потреби та зазначені у затвердженому дефектному акті на «Послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт по заміні вікон та дверей житлового будинку (ДК 021:2015: 45420000-7 Столярні та теслярні роботи) за адресою: пл. Вокзальна,1». 6. Комунальне підприємство «Жилсервіс-5» Дніпровської міської ради є замовником у розумінні пункту 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» так як відповідає такій ознаці як - юридична особа є одержувачем бюджетних коштів. 7. Стосовно прийняття рішення про укладення договору без застосування відкритих торгів наголошуємо, що нагальна потреба в закупівлі — це коли у замовника виникли непередбачувані обставини і було прийнято рішення про проведення прямої закупівлі, яку не можна відкласти, проте лише за умови наявності документального підтвердження. Таким документальним підтвердженням є копія протоколу міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради №24 від 30.04.2024р.; копія листа ДНІПРОПЕТРОВСЬКОГО РЕГІОНАЛЬНОГО ЦЕНТРУ з ГІДРОМЕТЕОРОЛОГІЇ №994-03/08-153 від 26.04.2024р.; копія листа №492601-2706/4926_ від 08.05.2024р. Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (ГУ ДСНС України у Дніпропетровської області, Дніпровського районного управління). Протоколом № 24 від 30.04.2024р. саме міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради зобов’язала балансоутримувача КП «ЖИЛСЕРВІС-5» невідкладно усунути аварійну ситуацію у житловому будинку, який постраждав від ракетного обстрілу 19.04.2024 року, та виконати поточний ремонт. Тобто, у замовника в повному обсязі документально підтверджено укладення договору згідно пп.4 п.13 Особливостей. Окрім того зазначаємо, проведення відкритих торгів у ситуації яка склалася, супроводжується значними ризиками такими як: скасування цих відкритих торгів у зв’язку з відсутністю учасників або у разі відхилення всіх тендерних пропозицій, що потягне за собою повторне оголошення процедури закупівлі; можливе оскарження умов тендерної документації потенційними учасниками закупівлі або оскарження дій чи бездіяльності замовника на етапі кваліфікації учасників, що при цьому може значно збільшити строки проведення закупівлі, укладення договору, а відповідно і початок надання послуг. Враховуючи викладене, з метою уникнення непередбачуваних ситуацій, які могли б статися та збільшити строки укладення договору, а також на виконання Протоколу №24 від 30.04.2024р. міської комісії ТЕБ та НС Дніпровської міської ради, замовником було прийнято рішення про укладення договору згідно пп.4 п.13 Особливостей. Окремо зазначаємо, що Особливостями не визначено конкретні строки для поняття «нагальної потреби», а оскільки дана закупівля не планувалася на початку року, та більш того, послуги з ліквідації аварійної ситуації надаються за наслідками ракетного обстрілу, що безсумнівно є непередбачуваною ситуацією, то ставити під сумнів наявність нагальної потреби не є доречним. 8. Додатки до протокольного рішення уповноваженої особи від 10.05.2024 №1/1 додаються. 9. Відповідно до протокольного рішення від 10.05.2024 №1/1 у житловому будинку за адресою: пл. Вокзальна, 1, внаслідок ракетного удару було пошкоджено окремі вікна квартир та сходових клітин, а також окремі двері, що унеможливлює їх експлуатацію мешканцями, без проведення аварійного ремонту. З огляду на визначення нормативу «капітальний ремонт» заміна вікон та дверей у житловому будинку розташованому у м. Дніпро на площі Вокзальній, 1 є поточним ремонтом, а не капітальним, виходячи з наступного. Аварійний поточний ремонт у даному випадку це комплекс відновлювальних ремонтно-будівельних робіт, спрямований на усунення пошкоджень, що виникли внаслідок надзвичайної ситуації, такої як ракетна атака. Поняття поточного ремонту у законодавстві нормативно не закріплене, лише листами які датовані 2003, 2004, 2009 років від відповідних уповноважених органів які не є нормативно-правовими актами, і можуть носити лише роз`яснювальний, інформаційний та рекомендаційний характер, та і на теперішній у нормуванні та законодавстві у сфері будівництва діють зовсім інші норми та законодавство. Так дійсно, у 2004 році для розмежування послуг з технічного обслуговування, поточного та капітального ремонтів житлових будівель та з метою врегулювання зазначеного питання було розроблено Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом від 10.08.2004 № 150, але зазначений перелік не є вичерпним так як є примірним. ДБН А.2.2-3:2014 «СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО» (зі змінами) норми, які встановлюють склад та зміст проектної документації на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин. Саме п. 3.7 визначено нормативне поняття капітального ремонту «3.7 Капітальний ремонт - сукупність робіт на об'єкті, прийнятому в експлуатацію, без зміни його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, що передбачають: - втручання у несучі та/або огороджувальні конструкції, у інженерні системи загального користування у зв'язку з їх фізичною зношеністю, руйнуванням та/або з метою покращення їх експлуатаційних показників (за необхідності), у тому числі з метою термомодернізації; - дооснащення, заміну виробничого устатковання та технічного обладнання, що є стаціонарно змонтованим та призначеним для застосування протягом тривалого часу у будівлях та спорудах (за умови зміни навантажень на існуючі несучі та/або огороджувальні конструкції та/або схем їх прикладання); - благоустрій території, у тому числі щодо забезпечення доступності для маломобільних груп населення. Роботи, що проводились під час усунення аварії в житловому будинку на площі Вокзальній, 1 передбачають тільки заміну окремих вікон та окремих дверей, ці елементи не є несучими та/або огороджувальними конструкціями, що повністю не відповідає нормативному поняттю такому як «капітальний ремонт», але повністю відповідає терміну «поточний ремонт». Так як, при виконанні поточного ремонту по заміні окремих вікон та окремих дверей зазначеного житлового будинку, втручання у несучі та/або огороджувальні конструкції не передбачалося, також не передбачалося втручання і у інженерні системи загального користування, не відбувалось дооснащення та заміни виробничого устатковання та технічного обладнання. 10. Повідомляємо, що оприлюднення в електронній системі закупівель платіжних інструкцій, актів приймання-передачі виконаних будівельних робіт ф.КБ-2в з усіма додатками до них не передбачено чинним законодавством України. 11. Кошторис витрат на 2024 рік з відповідними документами та розрахунками за КЕКВ за яким було здійснено дану закупівлю послуг додаються. 12. Відповідно до законів України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про архітектурну діяльність", ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво", будівництво - це нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об’єкта будівництва. Поточний ремонт будівлі – комплекс ремонтно-будівельних робіт з метою відновлення її конструкцій та систем інженерного обладнання, а також підтримання експлуатаційних якостей, не пов'язаних зі зміною основних техніко-економічних показників. Пунктом 1.1. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) зазначено: Ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). У відповідності до п. 4.8 ДСТУ 8907:2019 Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво, обов’язковій експертизі підлягає проектна документація на нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт та технічне переоснащення об’єктів будівництва у визначених цих пунктом випадках (випадки обов’язкового проведення експертизи не поширюються на поточний ремонт). Виходячи з положень зазначених законодавчих та нормативних документів, поточний ремонт не відноситься до будівництва, тому на нього не поширюються законодавчі та нормативні документи, що діють у будівництві, а отже такі етапи як розробка проектно-кошторисної документації, отримання експертного звіту, затвердження проекту та інші.
Комунальне підприємство "Жилсервіс-5" Дніпровської міської ради (надалі – Замовник), у відповідь на запит замовнику на пояснення Східного офісу Держаудитслужби від 19.06.2024 р. у межах проведення моніторингу закупівлі, за якою оприлюднено звіт про договір без застосування електронної системи закупівель, а саме «Послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт по заміні вікон та дверей житлового будинку (ДК 021:2015: 45420000-7 Столярні та теслярні роботи) за адресою: пл. Вокзальна,1» (UA-2024-05-28-012336-a), пояснює наступне. 1. Розмір вартості послуг з поточного ремонту по заміні вікон та дверей житлового будинку розрахований за допомогою програмного комплексу, з урахуванням вимог нормативних документів у сфері стандартизації (Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами)) на підставі обсягів робіт та з урахуванням середньоринкових цін на якісні будівельні матеріали, що застосовуються при виконанні робіт з поточного ремонту, та зазначені в затвердженому дефектному акті. 2. Для аналізу аналогічних послуг використовувались як ціни попередніх власних закупівель замовника (укладених договорів) аналогічних послуг, так і ціни відповідних закупівель минулих періодів, з урахуванням зміни цін та переліку складових послуг відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог нормативних документів у сфері стандартизації. 3. Комунальним підприємством «Жилсервіс-5» Дніпровської міської ради було направлено запити суб’єктам господарювання стосовно надання комерційних пропозицій щодо вартості поточного ремонту по заміні вікон та дверей житлового будинку (запити і відповіді додаються). 4. Технічні та якісні характеристики закупівлі визначені відповідно до потреб замовника на підставі затвердженого дефектного акту на «Послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт по заміні вікон та дверей житлового будинку (ДК 021:2015: 45420000-7 Столярні та теслярні роботи) за адресою: пл. Вокзальна,1», де конкретизуються найменування робіт та матеріалів, а також фізичні обсяги робіт та витрат. 5. У випадку здійснення першочергових робіт з відновлення пошкоджених об’єктів у рамках поточного ремонту, обсяги робіт визначалися на підставі акту обстеження, складеного за результатами комісійного огляду об’єкта, і представлені у формі дефектного акту. Кількісні показники зазначеної закупівлі визначені з урахуванням вимог нормативних документів у сфері стандартизації відповідно до потреби та зазначені у затвердженому дефектному акті на «Послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт по заміні вікон та дверей житлового будинку (ДК 021:2015: 45420000-7 Столярні та теслярні роботи) за адресою: пл. Вокзальна,1». 6. Комунальне підприємство «Жилсервіс-5» Дніпровської міської ради є замовником у розумінні пункту 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» так як відповідає такій ознаці як - юридична особа є одержувачем бюджетних коштів. 7. Стосовно прийняття рішення про укладення договору без застосування відкритих торгів наголошуємо, що нагальна потреба в закупівлі — це коли у замовника виникли непередбачувані обставини і було прийнято рішення про проведення прямої закупівлі, яку не можна відкласти, проте лише за умови наявності документального підтвердження. Таким документальним підтвердженням є копія протоколу міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради №24 від 30.04.2024р.; копія листа ДНІПРОПЕТРОВСЬКОГО РЕГІОНАЛЬНОГО ЦЕНТРУ з ГІДРОМЕТЕОРОЛОГІЇ №994-03/08-153 від 26.04.2024р.; копія листа №492601-2706/4926_ від 08.05.2024р. Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (ГУ ДСНС України у Дніпропетровської області, Дніпровського районного управління). Протоколом № 24 від 30.04.2024р. саме міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради зобов’язала балансоутримувача КП «ЖИЛСЕРВІС-5» невідкладно усунути аварійну ситуацію у житловому будинку, який постраждав від ракетного обстрілу 19.04.2024 року, та виконати поточний ремонт. Тобто, у замовника в повному обсязі документально підтверджено укладення договору згідно пп.4 п.13 Особливостей. Окрім того зазначаємо, проведення відкритих торгів у ситуації яка склалася, супроводжується значними ризиками такими як: скасування цих відкритих торгів у зв’язку з відсутністю учасників або у разі відхилення всіх тендерних пропозицій, що потягне за собою повторне оголошення процедури закупівлі; можливе оскарження умов тендерної документації потенційними учасниками закупівлі або оскарження дій чи бездіяльності замовника на етапі кваліфікації учасників, що при цьому може значно збільшити строки проведення закупівлі, укладення договору, а відповідно і початок надання послуг. Враховуючи викладене, з метою уникнення непередбачуваних ситуацій, які могли б статися та збільшити строки укладення договору, а також на виконання Протоколу №24 від 30.04.2024р. міської комісії ТЕБ та НС Дніпровської міської ради, замовником було прийнято рішення про укладення договору згідно пп.4 п.13 Особливостей. Окремо зазначаємо, що Особливостями не визначено конкретні строки для поняття «нагальної потреби», а оскільки дана закупівля не планувалася на початку року, та більш того, послуги з ліквідації аварійної ситуації надаються за наслідками ракетного обстрілу, що безсумнівно є непередбачуваною ситуацією, то ставити під сумнів наявність нагальної потреби не є доречним. 8. Додатки до протокольного рішення уповноваженої особи від 10.05.2024 №1/1 додаються. 9. Відповідно до протокольного рішення від 10.05.2024 №1/1 у житловому будинку за адресою: пл. Вокзальна, 1, внаслідок ракетного удару було пошкоджено окремі вікна квартир та сходових клітин, а також окремі двері, що унеможливлює їх експлуатацію мешканцями, без проведення аварійного ремонту. З огляду на визначення нормативу «капітальний ремонт» заміна вікон та дверей у житловому будинку розташованому у м. Дніпро на площі Вокзальній, 1 є поточним ремонтом, а не капітальним, виходячи з наступного. Аварійний поточний ремонт у даному випадку це комплекс відновлювальних ремонтно-будівельних робіт, спрямований на усунення пошкоджень, що виникли внаслідок надзвичайної ситуації, такої як ракетна атака. Поняття поточного ремонту у законодавстві нормативно не закріплене, лише листами які датовані 2003, 2004, 2009 років від відповідних уповноважених органів які не є нормативно-правовими актами, і можуть носити лише роз`яснювальний, інформаційний та рекомендаційний характер, та і на теперішній у нормуванні та законодавстві у сфері будівництва діють зовсім інші норми та законодавство. Так дійсно, у 2004 році для розмежування послуг з технічного обслуговування, поточного та капітального ремонтів житлових будівель та з метою врегулювання зазначеного питання було розроблено Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом від 10.08.2004 № 150, але зазначений перелік не є вичерпним так як є примірним. ДБН А.2.2-3:2014 «СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО» (зі змінами) норми, які встановлюють склад та зміст проектної документації на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин. Саме п. 3.7 визначено нормативне поняття капітального ремонту «3.7 Капітальний ремонт - сукупність робіт на об'єкті, прийнятому в експлуатацію, без зміни його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, що передбачають: - втручання у несучі та/або огороджувальні конструкції, у інженерні системи загального користування у зв'язку з їх фізичною зношеністю, руйнуванням та/або з метою покращення їх експлуатаційних показників (за необхідності), у тому числі з метою термомодернізації; - дооснащення, заміну виробничого устатковання та технічного обладнання, що є стаціонарно змонтованим та призначеним для застосування протягом тривалого часу у будівлях та спорудах (за умови зміни навантажень на існуючі несучі та/або огороджувальні конструкції та/або схем їх прикладання); - благоустрій території, у тому числі щодо забезпечення доступності для маломобільних груп населення. Роботи, що проводились під час усунення аварії в житловому будинку на площі Вокзальній, 1 передбачають тільки заміну окремих вікон та окремих дверей, ці елементи не є несучими та/або огороджувальними конструкціями, що повністю не відповідає нормативному поняттю такому як «капітальний ремонт», але повністю відповідає терміну «поточний ремонт». Так як, при виконанні поточного ремонту по заміні окремих вікон та окремих дверей зазначеного житлового будинку, втручання у несучі та/або огороджувальні конструкції не передбачалося, також не передбачалося втручання і у інженерні системи загального користування, не відбувалось дооснащення та заміни виробничого устатковання та технічного обладнання. 10. Повідомляємо, що оприлюднення в електронній системі закупівель платіжних інструкцій, актів приймання-передачі виконаних будівельних робіт ф.КБ-2в з усіма додатками до них не передбачено чинним законодавством України. 11. Кошторис витрат на 2024 рік з відповідними документами та розрахунками за КЕКВ за яким було здійснено дану закупівлю послуг додаються. 12. Відповідно до законів України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про архітектурну діяльність", ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво", будівництво - це нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об’єкта будівництва. Поточний ремонт будівлі – комплекс ремонтно-будівельних робіт з метою відновлення її конструкцій та систем інженерного обладнання, а також підтримання експлуатаційних якостей, не пов'язаних зі зміною основних техніко-економічних показників. Пунктом 1.1. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) зазначено: Ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). У відповідності до п. 4.8 ДСТУ 8907:2019 Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво, обов’язковій експертизі підлягає проектна документація на нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт та технічне переоснащення об’єктів будівництва у визначених цих пунктом випадках (випадки обов’язкового проведення експертизи не поширюються на поточний ремонт). Виходячи з положень зазначених законодавчих та нормативних документів, поточний ремонт не відноситься до будівництва, тому на нього не поширюються законодавчі та нормативні документи, що діють у будівництві, а отже такі етапи як розробка проектно-кошторисної документації, отримання експертного звіту, затвердження проекту та інші.