0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
26 276 686.80 UAH
Замовник
Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Головного Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 8 лип. 11:31
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
За результатами розгляду запиту вирішено надати наступну відповідь: Обсяги робiт за робочим проектом «Нове будівництво адміністративної будівлі з гаражними приміщеннями пошуково-рятувального відділення по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта» складено згiдно з вимогами «Настанова з визначення вартості будівництва» (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»), що є обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупiвлi. Згідно експертного звіту (позитивного) від 16 січня 2023 року № 16/2830/Е-01/23 загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах складає 28 018 195,00 грн. Обґрунтуванням очікуваної вартості нового будівництва адміністративної будівлі з гаражними приміщеннями пошуково-рятувального відділення по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта є витрати на будівництво без врахування коштів на утримання служби замовника та коштів на проектно-вишукувальнi роботи та авторський нагляд, коштів на проведення процедури закупівлі, коштів на формування страхового фонду документації, коштів на покриття ризиків інших учасників будівництва, коштів на Перенесення ПЛ-10кВ "ПС Ворохта - ЗТП-290" та ПЛ-0,4кВ Л-5 від ЗТП-290 з плями забудови, та коштів на Приєднання до електричних мереж адміністративної будівлі з гаражами АРЗ СП ГУ ДСНС України в Івано-Франківській області по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта Івано-Франківської області (кадастровий номер 261104000:21:008:0593). Таким чином, очікувана вартість нового будівництва адміністративної будівлі з гаражними приміщеннями пошуково-рятувального відділення по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта складає 26 276 686,80 грн. Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://if.dsns.gov.ua/derzhavni-zakupivli/obruntuvannya-zakupivel/arzspzakupivli . Додати до пояснення копії наступних документів: - експертний звіт від 16 січня 2023 року № 16/2830/Е-01/23; - зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта будівництва на загальну суму 28 018 195,00 грн.
За результатами розгляду запиту вирішено надати наступну відповідь: Обсяги робiт за робочим проектом «Нове будівництво адміністративної будівлі з гаражними приміщеннями пошуково-рятувального відділення по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта» складено згiдно з вимогами «Настанова з визначення вартості будівництва» (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»), що є обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупiвлi. Згідно експертного звіту (позитивного) від 16 січня 2023 року № 16/2830/Е-01/23 загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах складає 28 018 195,00 грн. Обґрунтуванням очікуваної вартості нового будівництва адміністративної будівлі з гаражними приміщеннями пошуково-рятувального відділення по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта є витрати на будівництво без врахування коштів на утримання служби замовника та коштів на проектно-вишукувальнi роботи та авторський нагляд, коштів на проведення процедури закупівлі, коштів на формування страхового фонду документації, коштів на покриття ризиків інших учасників будівництва, коштів на Перенесення ПЛ-10кВ "ПС Ворохта - ЗТП-290" та ПЛ-0,4кВ Л-5 від ЗТП-290 з плями забудови, та коштів на Приєднання до електричних мереж адміністративної будівлі з гаражами АРЗ СП ГУ ДСНС України в Івано-Франківській області по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта Івано-Франківської області (кадастровий номер 261104000:21:008:0593). Таким чином, очікувана вартість нового будівництва адміністративної будівлі з гаражними приміщеннями пошуково-рятувального відділення по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта складає 26 276 686,80 грн. Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://if.dsns.gov.ua/derzhavni-zakupivli/obruntuvannya-zakupivel/arzspzakupivli . Додати до пояснення копії наступних документів: - експертний звіт від 16 січня 2023 року № 16/2830/Е-01/23; - зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта будівництва на загальну суму 28 018 195,00 грн.
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Щодо першого питання: Пунктом 1.1. Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази учасники в складі пропозиції повинні надати довідку за наданою формою про наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. Перелік обладнання та техніки зазначений в довідці, повинен відповідати обладнанню та техніці, вказаній у підсумковій відомості ресурсів учасника. Інформаційна довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій № п/п Назва та тип машини, механізму або обладнання Строк експлуатації, кількість Власна, орендована, лізинг Примітки Також пунктом 1.2. Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що якщо транспортні засоби, будівельні машини, механізми, будівельне обладнання, устаткування, інструменти не є власністю учасника, а залучені ним, то учасником подаються: -завірені копії дійсних та чинних договорів: оренди (лізингу), суборенди, позики, надання послуг та ін., та акти приймання-передачі учаснику таких транспортних засобів, будівельних машин, механізмів, будівельного обладнання, устаткування, інструментів до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання), на усі вказані у довідці транспортні засоби, будівельні машини, механізми, будівельне обладнання, устаткування, інструменти. Як бачимо умовами тендерної документації не встановлено вимогу стосовно того, що в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій мають бути вказані в обов’язковому порядку реквізити документа, який підтверджує приналежність відповідного обладнання. В складі пропозиції учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" надано інформаційну довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в якій вказана інформація про наявність такого обладнання як “Пилка дискова електрична Iнтерскол”, а також надано копію договору оренди укладеного між ПП «Форесс» та ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" пунктом 1.1. якого передбачено, що Орендодавець передає, а Орендар приймає у строкове платне користування устаткування: - фарборозпилювач марки Paint Zооm у кiлькості 2 шт.; - перфоратор марки Makita HR2470 у кiлькості 4 шт.; - пилка дискова електрична марки Iнтерскол у кiлькості 4 шт. Таким чином, Учасником виконано вимогу тендерної документації шляхом надання в складі пропозиції довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та договору, який підтверджує оренду обладнання вказаного в довідці. Щодо другого питання. Пунктом 6 Розділу 3 тендерної документації передбачено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником. Документальне підтвердження відповідності робіт (послуг) тендерної документації включає в себе: - договірну ціну; - локальні кошториси (мають бути складені відповідно до Технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); - підсумкову відомість ресурсів; - підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281; - проєкт графіку виконання робіт, складеного в розрізі розділів локальних кошторисів. Під час укладання договору графік може бути відкоригований щодо проміжних робіт. Кінцевий строк виконання робіт може змінюватися виключно у випадках, передбачених Законом. Під час здійснення розрахунку договірної ціни учасники повинні врахувати кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Примітка: документи мають бути подані учасником в складі тендерної пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремого електронного файлу у форматі *pdf* з підписом/печаткою за наявності уповноваженої особи Учасника та додатково в програмному забезпечені АВК або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін. В складі пропозиції учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" надано файл «2.imd» (91_ДЦ_Т2.rtf), в якому міститься кошторисна документація стосовно робіт по об’єкту «Нове будівництво адміністративної будівлі з гаражними приміщеннями пошуково-рятувального відділення по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта», в якому надано інформація про розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів (додається).
Щодо першого питання: Пунктом 1.1. Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази учасники в складі пропозиції повинні надати довідку за наданою формою про наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. Перелік обладнання та техніки зазначений в довідці, повинен відповідати обладнанню та техніці, вказаній у підсумковій відомості ресурсів учасника. Інформаційна довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій № п/п Назва та тип машини, механізму або обладнання Строк експлуатації, кількість Власна, орендована, лізинг Примітки Також пунктом 1.2. Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що якщо транспортні засоби, будівельні машини, механізми, будівельне обладнання, устаткування, інструменти не є власністю учасника, а залучені ним, то учасником подаються: -завірені копії дійсних та чинних договорів: оренди (лізингу), суборенди, позики, надання послуг та ін., та акти приймання-передачі учаснику таких транспортних засобів, будівельних машин, механізмів, будівельного обладнання, устаткування, інструментів до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання), на усі вказані у довідці транспортні засоби, будівельні машини, механізми, будівельне обладнання, устаткування, інструменти. Як бачимо умовами тендерної документації не встановлено вимогу стосовно того, що в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій мають бути вказані в обов’язковому порядку реквізити документа, який підтверджує приналежність відповідного обладнання. В складі пропозиції учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" надано інформаційну довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в якій вказана інформація про наявність такого обладнання як “Пилка дискова електрична Iнтерскол”, а також надано копію договору оренди укладеного між ПП «Форесс» та ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" пунктом 1.1. якого передбачено, що Орендодавець передає, а Орендар приймає у строкове платне користування устаткування: - фарборозпилювач марки Paint Zооm у кiлькості 2 шт.; - перфоратор марки Makita HR2470 у кiлькості 4 шт.; - пилка дискова електрична марки Iнтерскол у кiлькості 4 шт. Таким чином, Учасником виконано вимогу тендерної документації шляхом надання в складі пропозиції довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та договору, який підтверджує оренду обладнання вказаного в довідці. Щодо другого питання. Пунктом 6 Розділу 3 тендерної документації передбачено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником. Документальне підтвердження відповідності робіт (послуг) тендерної документації включає в себе: - договірну ціну; - локальні кошториси (мають бути складені відповідно до Технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); - підсумкову відомість ресурсів; - підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281; - проєкт графіку виконання робіт, складеного в розрізі розділів локальних кошторисів. Під час укладання договору графік може бути відкоригований щодо проміжних робіт. Кінцевий строк виконання робіт може змінюватися виключно у випадках, передбачених Законом. Під час здійснення розрахунку договірної ціни учасники повинні врахувати кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Примітка: документи мають бути подані учасником в складі тендерної пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремого електронного файлу у форматі *pdf* з підписом/печаткою за наявності уповноваженої особи Учасника та додатково в програмному забезпечені АВК або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін. В складі пропозиції учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" надано файл «2.imd» (91_ДЦ_Т2.rtf), в якому міститься кошторисна документація стосовно робіт по об’єкту «Нове будівництво адміністративної будівлі з гаражними приміщеннями пошуково-рятувального відділення по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта», в якому надано інформація про розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів (додається).
адміністративний позов про визнання протиправним та скасування висновку моніторингу
Ознайомившись із Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі від 24.07.2024, Замовник відповідно до вимог ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», АРЗ СП ГУ ДСНС України в Івано-Франківській області, повністю не погоджується з ним та подає обґрунтовані і аргументовані заперечення до висновку. Щодо порушення вимог абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. У Висновку моніторингу зазначено: «Учасником ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД"" у складі тендерної пропозиції не надано підтверджуючий розрахунок у вигляді окремого електронного файлу у форматі *pdf* з підписом/печаткою за наявності уповноваженої особи Учасника за статтею витрат договірної ціни, а саме: розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів. Таким чином, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД"", як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель надано запит про надання пояснення від 15.07.2024. Замовником в електронній системі закупівель надано відповідь від 17.07.2024, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовує прийняте рішення щодо правомірності визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД"", зокрема: «В складі пропозиції учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" надано файл «2.imd» (91_ДЦ_Т2.rtf), в якому міститься кошторисна документація стосовно робіт по об’єкту «Нове будівництво адміністративної будівлі з гаражними приміщеннями пошуково-рятувального відділення по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта», в якому надано інформація про розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів.». Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" вищезазначений файл «2.imd» (91_ДЦ_Т2.rtf), відсутній. Варто при цьому зазначити, що документи, які не є в складі тендерної пропозиції учасника, замовником не розглядаються. Крім того, наданий учасником ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД"" у складі тендерної пропозиції файл «2.imd» є таким, що не забезпечує доступ до перегляду наявної в ньому інформації. Згідно частини третьої статті 5 Закону, Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.» На дане Замовник зазначає наступні аргументовані заперечення: П.19 ч.2 ст.22 Закону говорить: у тендерній документації зазначаються такі відомості: опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 затверджено перелік формальних помилок. Відповідно до пункту 12 вказаного Переліку подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду є формальною помилкою. Розділ 3 Тендерної Документації Замовника «зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» містить інформацію про помилки, що не визнаються як підстави для відхилення ТД відповідно до вимог Наказу. Також в ТД Замовника вказано Приклади формальних помилок: - учасник розмістив (завантажив) документ у форматі «JPG» замість документа у форматі «pdf» (PortableDocumentFormat)». Допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Рішення про віднесення помилки до формальної приймається Замовником.» Наказ №710 прийнятий відповідно до абзацу 12 пункту 11 частини 1 статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, оскільки вказаний наказ було прийнято на підставі Закону України "Про публічні закупівлі", який має вищу юридичну силу, останній не повинен йому суперечити. У той же час, відповідно до правової позиції, викладеної Конституційним судом у рішенні від 28.10.2009 року по справі №28-рп/2009 та рішенні від 17.02.2010 року по справі №6-рп/2010, органи, які мають регуляторні функції, керуючись у своїй діяльності законами при врегулюванні у своїх актах відповідних питань, не можуть змінювати, доповнювати чи розширювати зміст цих законів. Крім того, на майданчику «Zakupivli.Pro» міститься Інструкція про порядок використання електронної системи закупівель, в п.7 якої зазначено, що: Інформація, зазначена у пунктах 2, 3, 4 цього розділу, яка подається окремими файлами повинні мати розширення “.doc”, “.docx”, “.ppt”, “.pptx”, “.pdf”, “.jpeg”, “.png” та/або розширення програм, що здійснюють архівацію даних. Розмір кожного файлу, доданого до тендерної пропозиції не повинен перевищувати 49 МБ. Для зменшення розміру файлів можна використовувати архівування. Також тендерну пропозицію великих розмірів можна завантажувати частинами – тобто, декількома файлами – якщо, звісно, це не суперечить вимогам тендерної документації замовника. Відповідно до інформації з електронної системи закупівель, що розміщена Учасником в складі тендерної пропозиції, одним з перших є файл «2.imd» (91_ДЦ_Т2.rtf), в якому міститься кошторисна документація стосовно робіт по об’єкту «Нове будівництво адміністративної будівлі з гаражними приміщеннями пошуково-рятувального відділення по вулиці Д. Галицького в смт. Ворохта», в якому надано інформацію про розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів.» - хоча інформація у запиті моніторингу висвітлилась як відсутня. За виивченням розділу «властивостей» документа “91_ДЦ_Т2.rtf” вбачається, що його розмір складає 50Кб (50987байт), тобто, в межах передбаченого вимогами майданчику, при завантаженні цього ж файлу в складі тендерної пропозиції файл перевищував розмір та висвітлився електронною системою в форматі «2.imd». Замовником при цьому не надано дозволу на розділення великого розміру файлу на кілька. У зв’язку з чим учаснику довелось заархівувати документ «розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів» у файл «2.imd», не порушуючи вимоги ТД Замовника. Разом з тим, при розкритті інформації (пропозиції Учасника) та наданні їй відповідної оцінки, Замовником при використанні відповідної програми для розархівування файлу «2.imd», що міститься у тендерній пропозиції учасника під номером «1» із 173 документів, поданих з пропозицією, файл розархівовано у формат «rtf», що читається із назвою «91_ДЦ_Т2». Документ доступний, читається, не захищений учасником ні паролем ні іншим засобом захисту, підписаний КЕП, що читається також і також міститься у складі тендерної пропозиції переможця (2.imd.p7s). Відповідно до п.3 Переліку формальних помилок (Наказ 710), до таких помилок також відноситься «Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації». Замовником при розархівуванні документу встановлено, що документи «2.imd» та 91_ДЦ_Т2.rtf є ідентичні за змістом, прийнято рішення, що помилка є формальною. Таким чином, учасником надано в складі тендерної пропозиції усі документи, що вимагались Замовником в ТД, документ у складі тендерної пропозиції присутній, при розархівуванні забезпечено можливість його перегляду, невірна (неідентична) назва документа при переформатуванні що читається та має вільний доступ (перевірено у відповіді на запит моніторингу від 17.07.2024), - є формальною помилкою, а тому вона не може призвести до відхилення тендерної пропозиції. Доцільним при цьому слід вказати на Висновок моніторингу про відсутність порушень в частині визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору. Тобто, моніторинг аудиту водночас визнав, що Договір підряду від 17.07.2024 №432 з додатками повністю відповідає вимогам ТД, Закону та документації, що надана переможцем. Відповідно, з огляду на вищевикладене, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІБК «Західспецбуд», порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей – відсутні, Учасник та переможець торгів, а в даний час підрядник, повністю відповідає кваліфікаційним критеріям, а його документація вимогам щодо предмета закупівлі ТД, тощо. Вказані у висновку моніторингу зауваження та виявлені порушення з даного приводу не знайшли свого підтвердження, відсутні. Щодо Висновку моніторингу у частині зобов’язання Замовника здійснити заходи щодо припинення зобов’язань шляхом розірвання договору Статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Згідно підпунктом 3 пункту 3 Положення №43 основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим в разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Слід зазначити, що ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено права та обов'язку органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів. Відповідно до положень статті 7 Закону Органи, уповноважені на здійснення контролю у сфері закупівель, не мають права втручатися у проведення процедур закупівель. Зобов`язуючи в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору із переможцем процедури закупівлі, Західним офісом Держаудитслужби не враховано, що здійснення державного фінансового контролю, спрямоване на оцінку ефективного, результативного використання та збереження фінансових ресурсів, досягнення економії бюджетних коштів, а не виявлення незначних дефектів тендерної документації, які за характером допущення неможливо віднести до порушень, що вплинули на конкурентноздатність учасників процедури закупівлі чи на предмет закупівлі в цілому. У висновку про результати моніторингу закупівлі відсутнє жодне посилання на неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується та є неспівмірним із вимогою моніторингу про розірвання укладеного 17.07.2024 договору підряду №432 за результатами проведеної процедури закупівлі. (Аналогічного правового висновку дійшов Сьомий апеляційний адміністративний суд у постанові № 120/3797/20-а від 01 червня 2021 року.) Також Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області не враховано та не досліджено наявність реальної можливості розірвання договору і реальності забезпечення виконання зобов'язальної частини Висновку у п'ятиденний строк. Договір підряду №432 від 07.07.2024року, в тому числі передбачений в ньому порядок розірвання договору, відповідає вимогам чинного законодавства (про що вказано у Висновку моніторингу також) та передбачає випадки коли сторони можуть розірвати договір, - серед яких відсутня така підстава, як розірвання договору за вимогою Держаудитслужби. Відповідно до статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Відповідно до ст.188 ГК України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Крім того, аудитом залишено поза увагою, що в даному випадку, виконання зобов'язальної частини Висновку (шляхом розірвання договору у визначений сторонами спосіб) завдасть шкоди майновим інтересам переможця процедури закупівлі та призведе до порушення принципу правової визначеності і свідчитиме про втручання органу державного фінансового контролю в права як державного Замовника АРЗ СП ГУ ДСНС України в Івано-Франківській області, так і ТОВ «ІБК «Західспецбуд». З огляду на зміст та характер виявлених недоліків за наслідками фінансового моніторингу вказане втручання державного органу неможливо сприйняти як виправдане. Тобто, відсутні як правові так і договірні підстави для розірвання укладеного договору №432 від 17.07.2024, тому вимога Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області щодо зобов’язання вжити заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору є такою, що не підлягає виконанню, як така, що зобов’язує Замовника вчинити дії щодо порушення іншого законодавства та договірних умов.