0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
15 367 719.60 UAH
Знайдено порушення
Дата: 10 вер. 18:29
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
1. Щодо першого питання: Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року за № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі -Постанова № 710), підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: - обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; Замовник звертаємо увагу, що саме визначення понять «головні розпорядники бюджетних коштів» та «розпорядник бюджетних коштів» визначені в пунктах 18, та 47 частини першої статті 2 Бюджетного Кодексу України, а саме: - головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень (п. 18 статті 2 Бюджетного Кодексу України) - розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету; (пункт 47 статті 2 Бюджетного Кодексу України). Стаття 22 Бюджетного Кодексу України визначає розпорядників бюджетних коштів за обсягом наданих повноважень, які поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Далі, вважаємо за необхідне наголосити на тому, що відповідно до пункту 38 ч. 1 ст.2 Бюджетного Кодексу України визначене поняття одержувача бюджетних коштів, зокрема одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. В частині 3 статті 24 Господарського Кодексу України визначене поняття суб'єкта господарювання комунального сектора економіки, зокрема суб'єктами господарювання комунального сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише комунальної власності, а також суб'єкти, у статутному капіталі яких частка комунальної власності перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів. На підставі вищевикладеного, наголошуємо на тому, що Замовник, комунальне житлове ремонтно – експлуатаційне підприємство м. Чугуєва (далі –КЖРЕП м. Чугуєва), згідно діючого законодавства України не є розпорядником бюджетних коштів будь якого рівня та не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки. Комунальне житлове ремонтно – експлуатаційне підприємство м. Чугуєва є одержувачем бюджетних коштів за визначенням Бюджетного Кодексу України. Відповідно до Статуту КЖРЕП м. Чугуєва - Власником та одноосібним Засновником Підприємства є Чугуївська міська рада Харківської області. Підприємство належить до комунальної власності Чугуївської міської територіальної громади Чугуївського району Харківської області та є підпорядкованим Чугуївській міській раді Харківської області. Далі, слід зауважити, що Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року за № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не містить саме вимог щодо порядку формування очікуваної вартості або вимог щодо інформації, яка має бути оприлюднена замовником. Отже, Замовник самостійно визначає зміст інформації, яка має обґрунтувати очікувану вартість. Враховуючи вищевикладеного, Замовником була розрахована очікувана вартість предмета закупівлі (ідентифікатор: UA-2024-08-15-009262-a) «Поточний ремонт підвального приміщення (найпростішого укриття) за адресою: вул. Старонікольська, 28 в м. Чугуєві, Харківської області». Код ДК 021:2015: 45450000-6 "Інші завершальні будівельні роботи" на підставі виготовленої Кошторисної документації, згідно договору № 79-КД від 14.06.2024 року (з отриманням експертної оцінки ТОВ «Експертиза МВК» від 26.07.2024 року (№47813)) з урахуванням Кошторисних норм України, зокрема Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281. 2. Щодо другого питання: Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року за № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі -Постанова № 710), підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: - оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Замовник звертаємо увагу, що саме визначення понять «головні розпорядники бюджетних коштів» та «розпорядник бюджетних коштів» визначені в пунктах 18, та 47 частини першої статті 2 Бюджетного Кодексу України, а саме: - головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень (п. 18 статті 2 Бюджетного Кодексу України) - розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету; (пункт 47 статті 2 Бюджетного Кодексу України). Стаття 22 Бюджетного Кодексу України визначає розпорядників бюджетних коштів за обсягом наданих повноважень, які поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Далі, вважаємо за необхідне наголосити на тому, що відповідно до пункту 38 ч. 1 ст.2 Бюджетного Кодексу України визначене поняття одержувача бюджетних коштів, зокрема одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. В частин 3 статті 24 Господарського Кодексу України визначене поняття суб'єкта господарювання комунального сектора економіки, зокрема суб'єктами господарювання комунального сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише комунальної власності, а також суб'єкти, у статутному капіталі яких частка комунальної власності перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів. На підставі вищевикладеного, наголошуємо на тому, що Замовник, комунальне житлове ремонтно – експлуатаційне підприємство м. Чугуєва (далі – КЖРЕП м. Чугуєва), згідно діючого законодавства України не є розпорядником бюджетних коштів будь якого рівня та не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки. Комунальне житлове ремонтно – експлуатаційне підприємство м. Чугуєва є одержувачем бюджетних коштів за визначенням Бюджетного Кодексу України. Відповідно до Статуту КЖРЕП м. Чугуєва - Власником та одноосібним Засновником Підприємства є Чугуївська міська рада Харківської області. Підприємство належить до комунальної власності Чугуївської міської територіальної громади Чугуївського району Харківської області та є підпорядкованим Чугуївській міській раді Харківської області. Пунктом 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 не передбачено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті для суб'єктів господарювання комунального сектора економіки, яким є замовник, комунальне житлове ремонтно – експлуатаційне підприємство м. Чугуєва. Відповідно до приписів Постанови № 710 передбачено рекомендація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та покладено на розпорядників бюджетних коштів різних рівнів та на суб’єктів господарювання державного сектору економіки. Зауважимо, що веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів Чугуївської міської об’єднаної територіальної громади – chuguiv-gromada.gov.ua Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня Чугуївської міської об’єднаної територіальної громади є Управління житлово-комунального господарства та екології Чугуївської міської ради. 3. Щодо третього питання. Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ "ЛЕГІОНБУД" було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Замовник розмістив у строк, встановлений законодавством, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі: -відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, відхилення відбувається у разі ВІДСУТНОСТІ інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Зауважимо, що Учасник ТОВ «ЛЕГІОНБУД» у складі тендерної пропозиції завантажив документи та інформацію щодо підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі що вимагалась Замовником у тендерній документації, а саме файл 6 та файл 6.1. Розбіжності у документах що допущені Учасником у фалі «6. Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам_ compressed.pd6 та у фалі «6.1.Старонікольська 28.idc» були визнані Замовником як такі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, і згідно абзацу першому пункту 43 Замовник надав Учаснику 24 години на виправлення. Учасник ТОВ «ЛЕГІОНБУД» у термін визначений Особливостями виправив невідповідності шляхом завантаження оновлених фалів у систему. Учасник процедури закупівлі ТОВ «ЛЕГІОНБУД» виправив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, та завантажив через електронну систему закупівель уточнені та нові документи в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Тому у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника закупівлі ТОВ «ЛЕГІОНБУД».
1. Щодо першого питання: Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року за № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі -Постанова № 710), підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: - обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; Замовник звертаємо увагу, що саме визначення понять «головні розпорядники бюджетних коштів» та «розпорядник бюджетних коштів» визначені в пунктах 18, та 47 частини першої статті 2 Бюджетного Кодексу України, а саме: - головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень (п. 18 статті 2 Бюджетного Кодексу України) - розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету; (пункт 47 статті 2 Бюджетного Кодексу України). Стаття 22 Бюджетного Кодексу України визначає розпорядників бюджетних коштів за обсягом наданих повноважень, які поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Далі, вважаємо за необхідне наголосити на тому, що відповідно до пункту 38 ч. 1 ст.2 Бюджетного Кодексу України визначене поняття одержувача бюджетних коштів, зокрема одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. В частині 3 статті 24 Господарського Кодексу України визначене поняття суб'єкта господарювання комунального сектора економіки, зокрема суб'єктами господарювання комунального сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише комунальної власності, а також суб'єкти, у статутному капіталі яких частка комунальної власності перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів. На підставі вищевикладеного, наголошуємо на тому, що Замовник, комунальне житлове ремонтно – експлуатаційне підприємство м. Чугуєва (далі –КЖРЕП м. Чугуєва), згідно діючого законодавства України не є розпорядником бюджетних коштів будь якого рівня та не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки. Комунальне житлове ремонтно – експлуатаційне підприємство м. Чугуєва є одержувачем бюджетних коштів за визначенням Бюджетного Кодексу України. Відповідно до Статуту КЖРЕП м. Чугуєва - Власником та одноосібним Засновником Підприємства є Чугуївська міська рада Харківської області. Підприємство належить до комунальної власності Чугуївської міської територіальної громади Чугуївського району Харківської області та є підпорядкованим Чугуївській міській раді Харківської області. Далі, слід зауважити, що Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року за № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не містить саме вимог щодо порядку формування очікуваної вартості або вимог щодо інформації, яка має бути оприлюднена замовником. Отже, Замовник самостійно визначає зміст інформації, яка має обґрунтувати очікувану вартість. Враховуючи вищевикладеного, Замовником була розрахована очікувана вартість предмета закупівлі (ідентифікатор: UA-2024-08-15-009262-a) «Поточний ремонт підвального приміщення (найпростішого укриття) за адресою: вул. Старонікольська, 28 в м. Чугуєві, Харківської області». Код ДК 021:2015: 45450000-6 "Інші завершальні будівельні роботи" на підставі виготовленої Кошторисної документації, згідно договору № 79-КД від 14.06.2024 року (з отриманням експертної оцінки ТОВ «Експертиза МВК» від 26.07.2024 року (№47813)) з урахуванням Кошторисних норм України, зокрема Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281. 2. Щодо другого питання: Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року за № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі -Постанова № 710), підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: - оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Замовник звертаємо увагу, що саме визначення понять «головні розпорядники бюджетних коштів» та «розпорядник бюджетних коштів» визначені в пунктах 18, та 47 частини першої статті 2 Бюджетного Кодексу України, а саме: - головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень (п. 18 статті 2 Бюджетного Кодексу України) - розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету; (пункт 47 статті 2 Бюджетного Кодексу України). Стаття 22 Бюджетного Кодексу України визначає розпорядників бюджетних коштів за обсягом наданих повноважень, які поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Далі, вважаємо за необхідне наголосити на тому, що відповідно до пункту 38 ч. 1 ст.2 Бюджетного Кодексу України визначене поняття одержувача бюджетних коштів, зокрема одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. В частин 3 статті 24 Господарського Кодексу України визначене поняття суб'єкта господарювання комунального сектора економіки, зокрема суб'єктами господарювання комунального сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише комунальної власності, а також суб'єкти, у статутному капіталі яких частка комунальної власності перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів. На підставі вищевикладеного, наголошуємо на тому, що Замовник, комунальне житлове ремонтно – експлуатаційне підприємство м. Чугуєва (далі – КЖРЕП м. Чугуєва), згідно діючого законодавства України не є розпорядником бюджетних коштів будь якого рівня та не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки. Комунальне житлове ремонтно – експлуатаційне підприємство м. Чугуєва є одержувачем бюджетних коштів за визначенням Бюджетного Кодексу України. Відповідно до Статуту КЖРЕП м. Чугуєва - Власником та одноосібним Засновником Підприємства є Чугуївська міська рада Харківської області. Підприємство належить до комунальної власності Чугуївської міської територіальної громади Чугуївського району Харківської області та є підпорядкованим Чугуївській міській раді Харківської області. Пунктом 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 не передбачено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті для суб'єктів господарювання комунального сектора економіки, яким є замовник, комунальне житлове ремонтно – експлуатаційне підприємство м. Чугуєва. Відповідно до приписів Постанови № 710 передбачено рекомендація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та покладено на розпорядників бюджетних коштів різних рівнів та на суб’єктів господарювання державного сектору економіки. Зауважимо, що веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів Чугуївської міської об’єднаної територіальної громади – chuguiv-gromada.gov.ua Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня Чугуївської міської об’єднаної територіальної громади є Управління житлово-комунального господарства та екології Чугуївської міської ради. 3. Щодо третього питання. Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ "ЛЕГІОНБУД" було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Замовник розмістив у строк, встановлений законодавством, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі: -відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, відхилення відбувається у разі ВІДСУТНОСТІ інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Зауважимо, що Учасник ТОВ «ЛЕГІОНБУД» у складі тендерної пропозиції завантажив документи та інформацію щодо підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі що вимагалась Замовником у тендерній документації, а саме файл 6 та файл 6.1. Розбіжності у документах що допущені Учасником у фалі «6. Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам_ compressed.pd6 та у фалі «6.1.Старонікольська 28.idc» були визнані Замовником як такі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, і згідно абзацу першому пункту 43 Замовник надав Учаснику 24 години на виправлення. Учасник ТОВ «ЛЕГІОНБУД» у термін визначений Особливостями виправив невідповідності шляхом завантаження оновлених фалів у систему. Учасник процедури закупівлі ТОВ «ЛЕГІОНБУД» виправив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, та завантажив через електронну систему закупівель уточнені та нові документи в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Тому у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника закупівлі ТОВ «ЛЕГІОНБУД».
Комунальне житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство м. Чугуєва (ЄДРПОУ 22647162) (далі – Замовник) розглянувши висновок Північно-Східного офісу Держаудитслужби (далі – Держаудитслужба) про результати моніторингу процедури закупівлі (Oб'єкт моніторингу UA-M-2024-09-10-000023) (Ідентифікатор закупівлі: № UA-2024-08-15-009262-a), розпочатої 10.09.2024 року о 00:00 год., (далі - Висновок), звертаемось до Вас у порядку, визначеному частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», за розʼясненням змісту висновку та зобовʼязань замовника, визначених у висновку. Разом з тим, ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Рішення про початок моніторингу процедури закупівлі № № UA-2024-08-15-009262-a прийнято наказом ПІВНІЧНО-СХІДНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 10.09.2024 №156 «Про початок моніторингу закупівель», яке оприлюднене в електронній системі закупівель 10.09.2024. Так, у висновку моніторингу від 24.09.224 року зазначається наступне: «Отже, в порушення вимог пункту 43 Особливостей та пунктів 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, Замовником неправомірно розміщено (опубліковано) повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ "ЛЕГІОНБУД", щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується Учасником процедури в його тендерній пропозиції, визначено його переможцем та укладено з ним Договір. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 12.09.2024 з приводу вищевказаного, на який Замовник надав пояснення від 17.09.2024 року зокрема наступного змісту: «…Розбіжності у документах що допущені Учасником у фалі «6. Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам_ compressed.pd6 та у фалі «6.1.Старонікольська 28.idc» були визнані Замовником як такі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, і згідно абзацу першому пункту 43 Замовник надав Учаснику 24 години на виправлення. Учасник ТОВ «ЛЕГІОНБУД» у термін визначений Особливостями виправив невідповідності шляхом завантаження оновлених фалів у систему». Однак, зазначене пояснення не спростовує факти порушення вимог пункту 43 Особливостей та як наслідок абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки Замовником самостійно в тендерній документації встановлено вимогу щодо надання окремого електронного документу та додатково в програмному забезпечені». З огляду на вищевказане Замовник зазначає наступне. Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника, ТОВ "ЛЕГІОНБУД" виявлені наступні невідповідності, а саме: Учасником закупівлі завантажено наступні документи до тендерної пропозиції, зокрема: - Файл «6.Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам__compressed.pdff» (в якому відображена договірна ціна) (завантаження файлу у систему від 21.08.2024 р. 15.19 год.) та - Файл « 6.1.Старонікольська 28.idc» (завантаження файлу у систему 21.08.2024 року о 15.17 год.) ( у програмному забезпечені «Будівельні Технології – СМЕТА» або АВК або у програмному комплексі, який взаємодіє з ними в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін). Однак, завантажені файли, при їх конвертації (відкритті) мали незначні розбіжності, які полягали в наступному: По – перше. - У Файлі «6.Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам__compressed.pdf» (в якому відображена договірна ціна), зазначається –вид договірної ціни, як "динамічна". - А у Файлі « 6.1.Старонікольська 28.idc»» зазначається –вид договірної ціни, як "тверда". По –друге. - У Файлі «6.Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам__compressed.pdff» (в якому відображена договірна ціна), зазначається сума договірної ціни 15 196,29628. - А у Файлі « 6.1.Старонікольська 28.idc»» зазначається сума договірної ціни 15 196,29637. Таким чином, Замовник в порядку пункту 43 Особливостей звернувся з вимогою до Учасника ТОВ "ЛЕГІОНБУД" для усунення зазначених невідповідностей для подальшого уникнення питань зі сторони інших Учасників закупівлі та контролюючих органів. Так, 29.08.2024 року Учасник закупівлі ТОВ "ЛЕГІОНБУД" завантажив наступні файли, а саме: « ДЦ_compressed.pdf» (завантажений файл 29.08.2024 року о 18.43). В зазначеному файлі визначено вид договірної ціни, як "динамічна" та сума договірної ціни складає 15 196,29637. - «1758 Договор №1 от 21 08 2024.btkd.p7s» (завантажений файл 29.08.2024 року о 18.43). В зазначеному файлі визначено вид договірної ціни, як "динамічна" та сума договірної ціни складає 15 196,29637. Також, слід врахувати, що розбіжності можуть виникати при конвертації програмного файлу у другий формат за рахунок налаштувань програмного забезпечення (наприклад, округлення за іншим знаком та таке інше). Таким чином, Учасник закупівлі ТОВ "ЛЕГІОНБУД" усунув невідповідності, які були зазначені Замовником, що підтверджується завантаженими файлами в електронній системі –окремим файлом. Таким чином у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника закупівлі ТОВ "ЛЕГІОНБУД". Далі, у висновку моніторингу зазначається наступне: «Таким чином, на момент кінцевого терміну подання тендерних пропозицій в складі тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕГІОНБУД» НЕ ЗАВАНТАЖЕНО в систему у вигляді окремого електронного документу та додатково в програмному забезпечені «Будівельні Технології – СМЕТА» або АВК або у програмному комплексі, який взаємодіє з ними в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін відповідно до Настанови №281». Слід заважити, що Замовник у складі свої тендерної документації вимагав ДОДАТКОВО завантаження Учасником файлу у вигляді окремого документу в програмному забезпечені «Будівельні Технології – СМЕТА» або АВК або у програмному комплексі. 29.08.2024 року в період розгляду тендерної пропозиції Учасника, на вимогу Замовника ТОВ «ЛЕГІОНБУД» були завантажені вищевказані файли з усуненням невідповідностей. Тобто, Учасник у складі тендерної пропозиції надав документи що відповідають вимогам пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» та Додатку 2 до тендерної документації. Керуючись ч. 8 ст. 8 3акону України «Про публічні закупівлі», просимо надати роз’яснення на якій підставі Замовник мав би відхили пропозицію Учасника, ТОВ "ЛЕГІОНБУД". «Щодо позиції Північно-східного офісу Держаудитслужби здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором». Відповідно до частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно зі ст. 599 Цивільного кодексу України зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Статтею 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до п. 11.9. та п. 11.10 Договору про закупівлю послуг з поточного ремонту за № 05-09-01 від 09.09.2024 року укладеного між Замовником та ТОВ "ЛЕГІОНБУД" визначено наступне: «11.9 Цей Договір може бути розірваний тільки за домовленістю Сторін, яка оформлюється додатковою угодою до цього Договору. 11.10. У разі розірвання Договору у зв’язку з припиненням поточного ремонту, у т.ч. шляхом консервації або ліквідації незавершеного ремонту, Замовник сплачує Підряднику за виконані роботи/надані послуги». Тобто, умовами договору передбачено розірвання договору лише за домовленістю сторін. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів про закупівлю або припинення зобов’язань по договору про закупівлю. У Висновку про результати моніторингу закупівлі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою усунення порушення шляхом припинення зобов’язань за договором. З огляду на такі обставини, приймаючи до уваги судову практику вважаємо, що зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом припинення зобов’язань за договором у даному випадку є непропорційним, оскільки дана вимога щодо припинення зобов’язань по договору з переможцем публічної закупівлі може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів - сторін договору про закупівлю. Зобов’язання замовника вжити заходів щодо припинення зобов’язань по Договору про закупівлю послуг з переможцем закупівлі не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси. Керуючись ч. 8 ст. 8 3акону України «Про публічні закупівлі», КЖРЕП м. Чугуєва просить Вас розʼяснити механізм припинення зобов’язань за договором про закупівлю послуг з поточного ремонту за № 05-09-01 від 09.09.2024 року укладеного між Замовником та ТОВ "ЛЕГІОНБУД". «Щодо змісту інформації про результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі». Так, у висновку моніторингу зазначається наступне: «Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Харківського національного університету внутрішніх справ (далі – Замовник)». Керуючись ч. 8 ст. 8 3акону України «Про публічні закупівлі», просимо надати роз’яснення чи дійсно під час моніторингу був проаналізовано закупівлю Замовника Комунального житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства.
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
Північно - східний офіс Держаудитслужби розглянув звернення Комунального житлового ремонтно - експлуатаційного підприємства м. Чугуєва від 26.09.2024 №01-15/01/323 (далі – Замовник, який проводить закупівлю, Замовник, закупівельник) за роз’ясненнями щодо змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-08-15-009262-a (далі - Звернення) та повідомляє. 1. На звернення закупівельника: «Керуючись ч. 8 ст. 8 3акону України «Про публічні закупівлі», просимо надати роз’яснення чи дійсно під час моніторингу був проаналізовано закупівлю Замовника Комунального житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства.», повідомляємо, що підчас моніторингу Північно - східним офісом Держаудитслужби, закупівлі №UA-2024-08-15-009262-a, предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЛЕГІОНБУД" (далі – Учасник); відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства м. Чугуєва, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 15.08.2024 року №71, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 23.08.2024, тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕГІОНБУД», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 30.08.2024 №76, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 30.08.2024 року, Договір про закупівлю послуг з поточного ремонту від 09.08.2024 року №05-09-01 на загальну суму 15196296,37 грн, пояснення та документи надані Замовником від 17.09.2024. 2. На звернення закупівельника: «Керуючись ч. 8 ст. 8 3акону України «Про публічні закупівлі», КЖРЕП м. Чугуєва просить Вас розʼяснити механізм припинення зобов’язань за договором про закупівлю послуг з поточного ремонту за № 05-09-01 від 09.09.2024 року укладеного між Замовником та ТОВ "ЛЕГІОНБУД".«Щодо змісту інформації про результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі», повідомляємо, що відповідно до пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону Держаудитслужба обов’язково у висновку про результати моніторингу закупівлі зазначає зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Крім того, пункт 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552 (далі – Порядок № 552) передбачає, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 висновку про результати моніторингу процедури закупівлі має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення. Зі змісту зазначеного пункту Порядку № 552 встановлено, що він містить обов’язкову вимогу для органу державного фінансового контролю зазначити у висновку про результати моніторингу закупівлі структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов'язує замовника усунути виявлені порушення, тобто посилання на нормативно-правовий акт, який визначає саме межі повноважень Держаудитслужби в частині зобов'язання замовника усунути виявлені порушення у сфері публічних закупівель, а не визначає конкретного заходу або дій, яких Замовник повинен вжити для усунення виявлених порушень. Отже, заявляючи вимогу про усунення виявлених порушень у сфері публічних закупівель, Держаудитслужба, зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом розірвання укладеного договору. Враховуючи приписи частини восьмої статті 8 Закону, законодавцем диспозитивно визначено варіанти правомірної поведінки замовника при усунені порушень, зазначених у висновку, зокрема шляхом оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументованих заперечень до висновку, або інформації про причини неможливості усунення виявлених порушень. Тобто, саме замовник публічної закупівлі вправі визначати, яким чином він має намір усунути виявлені правопорушення, обираючи один із визначених законом правомірних варіантів поведінки. Враховуючи вищевикладене, Законом на Замовника покладений обов`язок зазначити три варіанти правомірної поведінки, тобто замовнику дається право вибору: вжити заходів щодо припинення зобов’язань за договором в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, надати аргументовані заперечення та/або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Слід відмітити, що у разі не дотримання учасником процедури закупівлі технічних вимог зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим. Отже, у разі не дотримання вимог Закону відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено. Відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей визначених цим Законом. Статтею 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Відповідно до частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України одним із способів захисту цивільного права може бути, зокрема, визнання правочину недійсним. Відповідно до частини першої статті 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою статті 203 цього Кодексу. Аналізуючи приписи статті 41 Закону та статей 16, 216 ЦК України, можна дійти до висновку, що укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та, як наслідок, укладення договору є підставою для вжиття заходів щодо розірвання укладеного договору. Держаудитслужба конкретизувала, яких саме заходів має вжити Замовник, визначила спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність. Тобто вимоги, зазначені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі шляхом вжиття заходів щодо розірвання укладеного договору підлягали виконанню. Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід вжити для усунення виявлених порушень, зі свого боку, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Зважаючи на зазначене, Держаудитслужба зобов’язала Замовника усунути встановлене порушення та запропонувала один із можливих шляхів усунення цих порушень, а саме: шляхом розірвання укладеного договору. Таким чином Держаудитслужба при зобов’язанні усунення порушення чітко дотримувалася норм та вимог, установлених Законом, врахувала позицію Верховного Суду викладену у справі №160/4436/21, та жодним чином не порушила прав та охоронюваних інтересів Замовника.
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Дії Замовника щодо усунення встановлених порушень. Сторони уклали додаткову угоду № 1 від 30.09. 2024 р. до договору № 05-09-01 від 09 вересня 2024 р. «Поточний ремонт підвального приміщення (найпростішого укриття) за адресою: вул. Старонікольська, 28 в м. Чугуєві, Харківської області», Код ДК 021:2015: 45450000-6 "Інші завершальні будівельні роботи" угоду про наступне: - керуючись ч.1 ст. 188 Господарського кодексу України, ст.ст. 651, 654, Цивільного кодексу України, пунктом 11.1 Договору Сторони дійшли взаємної згоди, розірвати (припинити) зобов’язання за Договором № 05-09-01 від 09 вересня 2024 р. - сторони підтверджують відсутність будь-яких претензій одна до одної, пов’язаних з виконанням та розірванням (припиненням) Договору № 05-09-01 від 09 вересня 2024 р.