0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
4 438 536.00 UAH
Замовник
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СПОРТУ ТА МОЛОДІ МАЛИНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 18 вер. 15:23
Орган ДФК: Східний офіс держаудит служби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Східний офіс держаудит служби ( обл.)
ПРИХОВАНО
1. Експертний звіт № 68/24П від 27 червня 2024 (додається) 2. Закупівлі UA-2024-07-19-001481-a (Дата формування звіту: 05 серпня 2024) не відбулась у зв’язку із відсутністю пропозицій. У період з 05 серпня до 20 серпня 2024 року на адресу відділу освіти, культури, спорту та молоді Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області не надходило жодних пропозицій від виконавців робіт окрім ТОВ «ГРАНБУДВУГІЛЛЯ» (лист додається). 3. Договір №2008-П від 20.08.2024 діє та виконується. 4. У пункті 3 розділу 6 тендерної документації щодо закупівлі робіт по об’єкту «Капітальний ремонт (термоізоляція) будівлі Малинівського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) по вул. Соїча, 5, смт Малинівка Чугуївського району Харківської області». Коригування (ДК 021:2015:45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт), у редакції затвердженої рішенням уповноваженої особи, протоколом № 01/31-07 від 31.07.2024 (далі ТД від 31.07.2024) визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до вимог цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця. У свою чергу редакція ТД від 31.07.2024 не має вимог щодо види договірної ціни. Відповідно до пропозиції ТОВ «ГРАНБУДВУГІЛЛЯ» договірна ціна є динамічною, що відповідає договірній ціни викладеній у Договорі №2008-П від 20.08.2024. Істотні умови договору №2008-П від 20.08.2024 не були змінені, оскільки ціна договору не змінилась та становить 4438536,00 грн. Додатково звертаємо увагу, що більшість проектів договорів передбачають ціну договору з ПДВ, у той час коли пропозиція переможця не передбачає ПДВ, договір укладається без ПДВ та не є зміною істотних умов договору. Вважаємо за необхідне зазначити, що додаток 4 ТД від 31.07.2024 також не має вимог щодо види договірної ціни, а відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. 5. У пункті 3 розділу 6 тендерної документації щодо закупівлі робіт по об’єкту «Капітальний ремонт (термоізоляція) будівлі Малинівського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) по вул. Соїча, 5, смт Малинівка Чугуївського району Харківської області». Коригування (ДК 021:2015:45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт), у редакції затвердженої рішенням уповноваженої особи, протоколом № 01/31-07 від 31.07.2024 (далі ТД від 31.07.2024) визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до вимог цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця. У свою чергу редакція ТД від 31.07.2024 не має вимог щодо види договірної ціни. Відповідно до пропозиції ТОВ «ГРАНБУДВУГІЛЛЯ» договірна ціна є динамічною, що відповідає договірній ціни викладеній у Договорі №2008-П від 20.08.2024. Замовник не несе додаткових витрат, оскільки істотні умови договору №2008-П від 20.08.2024 не були змінені, ціна договору не змінилась та становить 4438536,00 грн. Для забезпечення виконання вимог пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником оприлюднена додаткова угода №1 від 20.08.2024 із зазначенням «виправлення технічних помилок», оскільки відсутній інших механізм виправлення технічних помилок. Додаткова зазначаємо, що законодавець не зобов’язує Замовника оприлюднювати виправлення технічних помилок.
1. Експертний звіт № 68/24П від 27 червня 2024 (додається) 2. Закупівлі UA-2024-07-19-001481-a (Дата формування звіту: 05 серпня 2024) не відбулась у зв’язку із відсутністю пропозицій. У період з 05 серпня до 20 серпня 2024 року на адресу відділу освіти, культури, спорту та молоді Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області не надходило жодних пропозицій від виконавців робіт окрім ТОВ «ГРАНБУДВУГІЛЛЯ» (лист додається). 3. Договір №2008-П від 20.08.2024 діє та виконується. 4. У пункті 3 розділу 6 тендерної документації щодо закупівлі робіт по об’єкту «Капітальний ремонт (термоізоляція) будівлі Малинівського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) по вул. Соїча, 5, смт Малинівка Чугуївського району Харківської області». Коригування (ДК 021:2015:45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт), у редакції затвердженої рішенням уповноваженої особи, протоколом № 01/31-07 від 31.07.2024 (далі ТД від 31.07.2024) визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до вимог цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця. У свою чергу редакція ТД від 31.07.2024 не має вимог щодо види договірної ціни. Відповідно до пропозиції ТОВ «ГРАНБУДВУГІЛЛЯ» договірна ціна є динамічною, що відповідає договірній ціни викладеній у Договорі №2008-П від 20.08.2024. Істотні умови договору №2008-П від 20.08.2024 не були змінені, оскільки ціна договору не змінилась та становить 4438536,00 грн. Додатково звертаємо увагу, що більшість проектів договорів передбачають ціну договору з ПДВ, у той час коли пропозиція переможця не передбачає ПДВ, договір укладається без ПДВ та не є зміною істотних умов договору. Вважаємо за необхідне зазначити, що додаток 4 ТД від 31.07.2024 також не має вимог щодо види договірної ціни, а відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. 5. У пункті 3 розділу 6 тендерної документації щодо закупівлі робіт по об’єкту «Капітальний ремонт (термоізоляція) будівлі Малинівського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) по вул. Соїча, 5, смт Малинівка Чугуївського району Харківської області». Коригування (ДК 021:2015:45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт), у редакції затвердженої рішенням уповноваженої особи, протоколом № 01/31-07 від 31.07.2024 (далі ТД від 31.07.2024) визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до вимог цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця. У свою чергу редакція ТД від 31.07.2024 не має вимог щодо види договірної ціни. Відповідно до пропозиції ТОВ «ГРАНБУДВУГІЛЛЯ» договірна ціна є динамічною, що відповідає договірній ціни викладеній у Договорі №2008-П від 20.08.2024. Замовник не несе додаткових витрат, оскільки істотні умови договору №2008-П від 20.08.2024 не були змінені, ціна договору не змінилась та становить 4438536,00 грн. Для забезпечення виконання вимог пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником оприлюднена додаткова угода №1 від 20.08.2024 із зазначенням «виправлення технічних помилок», оскільки відсутній інших механізм виправлення технічних помилок. Додаткова зазначаємо, що законодавець не зобов’язує Замовника оприлюднювати виправлення технічних помилок.
1. Чому органом державного фінансового контролю вимоги підпункту 6 пункту 13 Особливостей розглянуті вибірково, тобто тільки в частині проекту договору, а не у повному обсязі «предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації»? 2. Які саме дії та(або) заходи повинен здійснити Замовник для приведення істотних умов Договору відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель? 3. У пункту 3.1. Договору здійснено уточнення, що «Договірна ціна (вартість договору про закупівлю)». Отже, договірна ціна це загальна вартість договору. У свою чергу у пункті 3.2. Договору йде мова про загальну вартість договору та випадки її зміни, а не про вид договірної ціни. Чому виявлено порушення загальної вартості договору в частині підпунктів 1, 5-7 пункту 19 Особливостей коли загальна вартість договору не змінювалась?
Орган ДФК: Східний офіс держаудит служби ( обл.)
Роз’яснення змісту висновку та зобов’язань, визначених у висновку. 1. При проведенні моніторингу закупівлі без використання електронної системи робіт «Капітальний ремонт (термоізоляція) будівлі Малинівського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) по вул. Соїча, 5, смт Малинівка Чугуївського району Харківської області». Коригування» (ДК 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-08-20-006085-a) предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності укладеного договору вимогам законодавства, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з вимогами підпункту 6 пункту 13 Особливостей, проект договору про закупівлю не повинен відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Особливостей). За результатами аналізу вищевказаних питань було встановлено, що умовами пункту 3 додаткової угоди від 20.08.2024 № 1 до договору про закупівлю робіт від 20.08.2024 № 2008-П, укладеного між відділом освіти, культури, спорту та молоді Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області (далі – Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю «ГРАНДБУДВУГІЛЛЯ» (далі – Договір) змінено ціну Договору з твердої на динамічну в той час, як згідно із пунктом 3.2 розділу 3 Договору, договірна ціна підлягає зміні у випадках, що передбачені підпунктами 1, 5 - 7 пункту 19 Особливостей, а вимогами підпункту 1, 5-7 пункту 19 Особливостей не передбачено зміну істотних умов договору, в частині зміни виду договірної ціни з твердої на динамічну, після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, чим порушено вимоги підпунктів 1, 5 - 7 пункту 19 Особливостей. Інших порушень, при проведені моніторингу, не установлено, про що зазначено у висновку про результати проведення моніторингу процедури закупівлі, оприлюдненому в електронній системі закупівель (далі - Висновок). 2. Пункт 3 розділу ІІ Висновку містить зобов'язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом приведення істотних умов Договору відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель. За результати проведення моніторингу не установлено порушень при укладанні Договору. Отже, з метою усунення порушення, установленого за результатами проведення моніторингу, Замовник має скасувати умови пункту 3 додаткової угоди від 20.08.2024 № 1 до Договору з метою зміни ціни Договору з динамічної на тверду, відповідно до вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів. 3. У Висновку відсутня інформація про виявлення порушення загальної вартості договору при тому, що вартість договору не змінювалась. Вимогами підпункту 1, 5-7 пункту 19 Особливостей не передбачено зміну істотних умов договору, в частині зміни виду договірної ціни з твердої на динамічну, після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. Отже, умовами пункту 3 додаткової угоди від 20.08.2024 № 1 до Договору змінено ціну Договору з твердої на динамічну на порушення вимог підпунктів 1, 5 - 7 пункту 19 Особливостей.
Орган ДФК: Східний офіс держаудит служби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Подано позовну заяву
19 липня 2024 року Відділом освіти, культури, спорту та молоді Малинівської селищною радою Чугуївського району Харківської області (далі - Відділ) оголошено відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі магазинів торгівельного комплексу по вул. Соїча, 5 А в смт Малинівка Чугуївського району Харківської області» (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) (далі – відкриті торги з особливостями) з дотриманням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливостей здійснення публічних закупівель №1178). 05 серпня 2024 року відкриті торги з особливостями автоматично відмінені електронною системою закупівель у зв’язку із неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Особливостями здійснення публічних закупівель №1178 (звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2024-07-19-001481-a від 05 серпня 2024 року додається). 15 серпня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранбудвугілля» звернулась до Відділу з пропозицією укласти прямий договір за предметом закупівлі «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі магазинів торгівельного комплексу по вул. Соїча, 5 А в смт Малинівка Чугуївського району Харківської області» (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) (додається). 20 серпня 2024 року між Відділом та Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранбудвугілля» було укладено Договір №2008-П від 20.08.2024. 17 вересня 2024 року Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області (далі - Офіс) прийняло рішення про проведення моніторингу у закупівлі UA-2024-08-20-006085-a, яке оприлюднене 18 вересня 2024 року. 19 вересня 2024 року Офіс зробив запит Відділу на пояснення. Враховуючи вимоги частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 253 Цивільного кодексу України 24 вересня 2024 року Відділом надано відповідь. 27 вересня 2024 року Офісом оприлюднений Висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2024-08-20-006085-a від 27.09.2024 (далі - Висновок). У Висновку зазначено, що «Отже, умовами пункту 3 додаткової угоди від 20.08.2024 № 1 до Договору змінено ЦІНУ Договору з твердої на динамічну в той час, як згідно із пунктом 3.2 розділу 3 Договору, договірна ціна підлягає зміні у випадках, що передбачені підпунктами 1, 5 - 7 пункту 19 Особливостей, а вимогами підпункту 1, 5-7 пункту 19 особливостей не передбачено зміну істотних умов договору, в частині зміни ВИДУ ДОГОВІРНОЇ ЦІНИ з твердої на динамічну, після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, чим порушено вимоги підпунктів 1, 5 - 7 пункту 19 Особливостей.» із зазначеним твердженням погодитись не має можливості, оскільки: Розділ 1 Закупівля UA-2024-07-19-001481-a (Дата формування звіту: 05 серпня 2024) не відбулась у зв’язку із відсутністю пропозицій. У відповідності до вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Отже, законодавець надав право укладати договори без використання електронної системи закупівель у разі якщо відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції при цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Тобто, не вибірково тільки «предмет» повинен відповідати, або «технічні, кількісні та якісні характеристики» повинні відповідати, або «проект договору» повинен відповідати, або «вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю» повинні відповідати. Зазначена норма, встановлює імперативну норму, що усі вимоги в цілому, що були визначені замовником у тендерній документації. Рішенням уповноваженої особи протокол № 02/19-07 від 19.07.2024 р. Затверджено тендерну документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю Робіт по об’єкту «Капітальний ремонт (термоізоляція) будівлі Малинівського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) по вул. Соїча, 5, смт Малинівка Чугуївського району Харківської області». Коригування (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) (далі – Тендерна документація «1 редакція») (електронний варіант тендерної документації знаходиться у вільному доступі за адресою «https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-19-001481-a»). У пункті 1 розділу 5 Тендерної документації «1 редакція» було встановлено вимогу, що «Ціна пропозиції учасника не може бути приблизною». Зазначена вимога також була встановлена у додатку 4 тендерної документації на виконання вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей «Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.». Оскільки, у разі не встановлення цієї вимоги у відповідному додатку на виконання абзацу десятого пункту 28 Особливостей у відповідності до пункту 44 Особливостей «Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту», тобто відхилення відповідно до пункту 44 Особливостей. У відповідності до пункту 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей; є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. 31.07.2024 рішенням уповноваженої особи протокол № 01/31-07 від 31.07.2024 р. Тендерну документацію викладено у новій редакції (далі – Тендерна документації «Остаточна редакція»). У Тендерній документації «остаточній редакції» з пункту 1 розділу 5 та додатку 4 Тендерної документації було виключено вимогу, що «Ціна пропозиції учасника не може бути приблизною». Тобто, вимога про прийняття виключного твердого кошторису була виключена з Тендерної документації «остаточна редакція». В частині наявності вимог до «проекту Договору» була наявна вимога тільки заповнений та підписаний проект договору. Умов, що саме повинно бути зазначено, які вимоги до заповнення та підписання встановлені не були. Якщо звернути увагу на правову доктрини «verba chartarum fortius accipiuntur contra proferentem» (слова договору повинні тлумачитися проти того, хто їх написав) то саме неточність вимог до проекту Договору повинно тлумачитися саме проти Відділу, оскільки саме Відділ не визначив, що саме конкретно повинен був зазначити Учасник та у який спосіб потрібно було надати Учаснику проект Договору у складі тендерної пропозиції. У відповідності до вимог Тендерної документації «остання редакція» а саме пункту 1 розділу 5 Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується. Учасник визначає ціни на товар/послуги/роботи, що він пропонує поставити/надати/виконати за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару/послуг/робіт даного виду Тобто ЦІНА це загальна вартість Договору, а не вид кошторису. У відповідності до вимог пункту 3 розділу 6 Тендерної документації «остання редакція» договір про закупівлю укладається відповідно до вимог цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця у письмовій формі у вигляді єдиного документа. Вимоги щодо види кошторису з тендерної документації «остання редакція» були виключені. У відповідності до вимог пункту 4 розділу 6 Тендерної документації «остання редакція» договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів. Отже, істотні умови саме до договору про закупівлю у відповідності до вимог Тендерної документації «остання редакція» були предмет, ціна та строк дії договору, що відповідає загальним вимогам частини 2 статті 180 Господарського кодексу України. Розділ 2 Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року №668 затверджено загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови). Відповідно до пункту 3 Загальних вимог: - договірна ціна - визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі підряду ціна (вартість) робіт - кошторис - зведені витрати, зведені кошторисні розрахунки, об'єктні та локальні кошторисні розрахунки, об'єктні та локальні кошториси, кошториси на окремі види робіт, кошториси на проектні та пошукові роботи, інші розрахунки витрат на будівництво, складені за встановленою формою, на основі яких визначається кошторисна вартість будівництва і договірна ціна. Кошторисна вартість будівництва може визначатися у приблизному або твердому кошторисі. Тобто кошторисна вартість будівництва і договірна ціна не є тотожними термінами. Саме кошторисна вартість будівництва може визначатися у приблизному або твердому кошторисі, а не договірна ціна. - приблизна (динамічна) договірна ціна - договірна ціна, визначена на основі кошторису, що підлягає коригуванню з урахуванням уточнення обсягів робіт, цін на ресурси та інших підстав, визначених умовами договору підряду. - тверда договірна ціна - договірна ціна, визначена на основі твердого кошторису, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором підряду. Тобто, в залежності від виду кошторису зазначається вид договірної ціни. Пунктом 5 Загальних вимог визначені Істотні умови договору підряду: найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Тобто, Загальними вимогами істотні умовами договору підряду є саме «Договірна ціна», а не «вид Договірної ціни», та не «вид Кошторису». А як зазначалося раніше договірна ціна - визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі підряду ЦІНА (ВАРТІСТЬ) РОБІТ. Пункт 21 Загальних вимог зазначає, що «Договірна ціна у договорі підряду визначається на основі кошторису як приблизна або тверда», тобто знову в залежності від кошторису визначається вид договірної ціни, але кошторис не є істотною умовою договору. Також, абзацом 2 цього пункту зазначено, що «У разі укладення договору підряду за результатами торгів (тендеру) вид договірної ціни та вимоги до кошторису визначаються у тендерній документації замовника. Договірна ціна у цьому випадку повинна відповідати ціні, зазначеній у тендерній пропозиції підрядника, визнаного переможцем торгів (тендеру).». Як зазначалося раніше, вимога що «ціна пропозиції Учасника не може бути приблизною» була виключена з умов тендерної документації, таким чином тендерна документації «остаточна редакція», мала вимоги до виду кошторису як до твердого або приблизного. Проект договору про закупівлю додатку 3 тендерної документації не є остаточним документом, є орієнтовним. Офіс зазначає, що саме у Проекті договору про закупівлю зазначено істотну умову договору «тверда». З цим погодитись не має можливості бо: Офіс змішує два терміни в один. Є визначення терміну «Договір про закупівлю» є термін «Договір підряду». У відповідності до вимог статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» Договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Саме у тендерні документації «остаточна редакція», як було зазначено у розділі 1, істотні умови саме до договору про закупівлю у відповідності до вимог Тендерної документації «остання редакція» були предмет, ціна та строк дії договору, що відповідає загальним вимогам частини 2 статті 180 Господарського кодексу України. У свою чергу договір підряду має інші істотні умови договору більш ширші ніж договір про закупівлю. Навіть у зазначеному виразі вид кошторису не є істотними умовами договору не у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та умов тендерної документації «остаточна редакції», а ні Загальних вимог. Розділ 3 Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року №281 затверджено кошторисні норми України у будівництві (далі - Настанова). У пункті 1.2. Настанови визначено, що договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі. Тобто знову вартість будівельних робіт, не вид кошторису, не вид договірної ціни, а загальна вартість будівельних робіт – його загальна ЦІНА. Також у пункті 1.2 Настанови визначено: приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору; твердий кошторис (тверда договірна ціна) – кошторис, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором; Тобто, приблизний або твердий кошторис (динамічна або тверда договірна ціна) – є видом кошторисом а не договірною ціною. Тобто, в залежності від виду кошторису формується договірна ціна, яка має його загальну ВАРТІСТЬ (ЦІНУ). Відповідно до пункту 5.1. Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Відповідно до пункту 5.31. Настанови У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни —не враховується. Таким чином, при встановлені вимоги щодо розгляду пропозиції учасників з твердим або приблизним кошторисом, шляхом виключення з умов тендерної документації вимоги, що кошторис не може бути приблизний, Учасники в праві надавати пропозиція як з твердим так із приблизним кошторисом. Також, приблизний кошторис відповідно до пунктів 5.1, 5.31 Настанови є більш економічно вигідним Замовнику, оскільки він не включає додаткові витрати на ризики, які можуть складати до 1,5%. Розділ 4 Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 471 від 12.05.2023, починаючи з 19.05.2023 року пункт 23 Особливостей викладено у новій редакції, а саме: «Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі”». Частиною 19 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» форма висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Наказом Міністерства фінансів України від 08.09.202 року №552 затверджено форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Пунктом 4 розділу 2 Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – Порядок) зазначено, що у пункті 4 зазначається, яку з визначених частиною першою статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» процедур закупівель застосовано замовником. Частина 1 статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що Закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог. Тобто відповідно до вимог діючого Порядку є можливість зазначати тільки «відкриті торги» або «торги з обмеженою участю» або «конкурентний діалог». У Висновку зазначено «Закупівля без використання електронної системи», що не відповідає вимогам Порядку. Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» визначено, що Міністерствам, іншим органам виконавчої влади, які є суб’єктами нормотворення: забезпечити постійний перегляд виданих нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність з Конституцією та законами України, іншими актами законодавства, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколами до неї, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та зобов’язаннями України у сфері європейської інтеграції та правом Європейського Союзу (acquis ЄС), а також з урахуванням практики Європейського суду з прав людини. Станом на день складання Висновку Міністерство фінансів України не привело Порядок у відповідно до вимог чинного законодавства України, а Офіс як орган державної влади не вправі використовувати нормативно правові акти не у спосіб визначений Законами та підзаконними актами. Частиною 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. 19.09.2024 посадова особа органу державного фінансового контролю Колобанова Наталія Геннадіївна через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення, таким чином зазначена особа є відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель. Особа встановлена шляхом перевірки кваліфікованого електронного підпису через який розміщений https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-20-006085-a. Частиною 6 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Висновок підписаний той же посадовою особою органу державного фінансового контролю Колобановою Наталією Геннадіївною та затверджено Вінніченко Сергієм Аркадійовичем. Тобто, особа яка відповідала за проведення моніторингу процедури закупівель, Колобанова Наталія Геннадіївна, склала та підписала Висновок, який був затверджений керівником органу державного фінансового контролю Вінніченко Сергієм Аркадійовичем. АЛЕ Під час перевірки кваліфікований електронних підписів що можливо здійснити за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-20-006085-a. та https://czo.gov.ua/ кількість підписувачів не відповідає вимогам статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та ДСТУ 4163:2020 Державна уніфікована система документації. Загальна кількість підписувачів є більш ніж осіб зазначених у Висновку Перевірка підпису Підписувач: Колобанова Наталія Геннадіївна ЦСК: КНЕДП ІДД ДПС Назва органу: Східний офіс держаудит служби Мітка часу: 27.09.2024 15:14:49 Підписувач: Калачнюк Вікторія Вікторівна ЦСК: КНЕДП ІДД ДПС Назва органу: Східний офіс держаудит служби Мітка часу: 27.09.2024 15:19:17 Підписувач: Вінніченко Сергій Аркадійович ЦСК: КНЕДП ДПС Назва органу: Східний офіс держаудит служби Мітка часу: 27.09.2024 15:32:45 Тобто є об’єктивне питання хто є Калачнюк Вікторія Вікторівна? Третя особа підписувач не міститься серед підписантів самого Висновку, що суперечить нормам ДСТУ 4163:2020, оскільки всі особи, які підписали своїм електронним цифровим підписом повинні міститись на Висновку моніторингу. Крім цього, оприлюднений висновок не в повній мірі відповідає затвердженому Висновку Наказом Міністерства фінансів України 08.09.2020 № 552, зокрема відсутня заповнена інформація щодо назви посади, керівника (заступника) здійснено всупереч затвердженого ДСТУ 4163:2020 Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів. З 01.09.2021 застосовуються нові вимоги до оформлення документів - набрав чинності ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» (далі ДСТУ 4163, Стандарт). Починаючи з 01.09.2021 усі державні органи, органи місцевого самоврядування, установи, підприємства, організації та інші юридичні особи повинні застосовувати ДСТУ 4163. Відповідно до ДСТУ 4163:2020, визначено його сферу застосування, зокрема встановлено, що цей стандарт поширюється на організаційно-розпорядчі документи незалежно від носія інформації (далі - документи), зокрема на: організаційні (положення, статути, посадові інструкції, штатні розписи тощо); розпорядчі (постанови, рішення, накази, розпорядження); інформаційно-аналітичні (акти, довідки, доповідні записки, пояснювальні записки, службові листи тощо) документи, створювані в результаті діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій та інших юридичних осіб (далі юридична особа) незалежно від їхнього функціонально-цільового призначення, рівня і масштабу діяльності та форми власності. Так на титульному аркуші Висновку встановлено невідповідність вимог ДСТУ 4163:2020, заповнення в частині посади керівника (не в повній мірі заповнено), всупереч вимогам заповнена інформація щодо власного ім`я та прізвище підписанта, на аркуші 4 висновку в частині заповнення інформації посади, власного ім`я та прізвища. Також у пункті 1 розділу 2 Висновку Офіс зазначив, що «Отже, умовами пункту 3 додаткової угоди від 20.08.2024 № 1 до Договору змінено ЦІНУ Договору з твердої на динамічну в той час, як згідно із пунктом 3.2 розділу 3 Договору, договірна ціна підлягає зміні у випадках, що передбачені підпунктами 1, 5 - 7 пункту 19 Особливостей, а вимогами підпункту 1, 5-7 пункту 19 Особливостей не передбачено зміну істотних умов договору, в частині зміни ВИДУ ДОГОВІРНОЇ ЦІНИ з твердої на динамічну, після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, чим порушено вимоги підпунктів 1, 5 - 7 пункту 19 Особливостей.» Тобто Офіс взагалі заплутався, так що саме було змінено? Чи ціну? Чи вид кошторису? Як зазначалося раніше, у розумінні тендерної документації «остаточна редакція» договір про закупівлю має істотні умови предмет, ціна та строк дії договору. Ціна договору (договірна ціна) є його загальна вартість, тобто загальну сума коштів, яка може бути сплачена за договором. Вид кошторису не є ціною договору. У пункті 3.1. Договору здійснено уточнення, що «Договірна ціна (вартість договору про закупівлю)». Отже, договірна ціна це загальна вартість договору. У свою чергу у пункті 3.2. Договору йде мова про загальну вартість договору та випадки її зміни, а не про вид договірної ціни. Пункт 19 Особливостей зазначає, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; тобто зменшення суми договору не здійснено замовником. Істотні умови договору №2008-П від 20.08.2024 не були змінені, оскільки ціна договору не змінилась та становить 4438536,00 грн 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); тобто зменшення суми договору не здійснено замовником. Істотні умови договору №2008-П від 20.08.2024 не були змінені, оскільки ціна договору не змінилась та становить 4438536,00 грн 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; тобто зменшення або збільшення суми договору не здійснено замовником. Істотні умови договору №2008-П від 20.08.2024 не були змінені, оскільки ціна договору не змінилась та становить 4438536,00 грн. 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; тобто зменшення або збільшення суми договору не здійснено замовником. Істотні умови договору №2008-П від 20.08.2024 не були змінені, оскільки ціна договору не змінилась та становить 4438536,00 грн Додатково зазначаємо, що пункт 19 Особливостей зазначає про істотні умови договору про закупівлю, а не договору підряду, тобто не істотні умови відповідно до Загальних вимог. Таким чином, Офісом безпідставно зазначено у пункті 2 розділу 2 Висновку, що Відділом порушення вимог підпунктів 1, 5 - 7 пункту 19 Особливостей, оскільки істотні умови договору №2008-П від 20.08.2024 не були змінені, оскільки ціна договору не змінилась та становить 4438536,00 грн. Враховуючи вимоги абзацу другого частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 253 Цивільного кодексу України Відділом надано аргументовані заперечення до Висновку.