0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
4 125 000.00 UAH
Порушення не знайдено
Дата: 19 вер. 15:11
Орган ДФК: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
По питанню 1 Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, які містяться в договорі від 20 червня 2024 № 200624-КРСПРС встановлені на підставі загальної практики проведення поточних (підземних) та капітальних ремонтів свердловин з урахуванням вимог наказу Міністерства економіки України «Про затвердження Правил безпеки в нафтогазодобувній промисловості» № 2610 від 27.04.2023 (Розділ 12 Правил). Оскільки, причина зупинки свердловини №301 не була відома до моменту початку ремонтних робіт, договір передбачає можливість здійснення як поточного так і капітального ремонту в залежності від причин, що її зумовили. Так як власними силами КП ЛТ, через відсутність відповідного персоналу, спеціальної техніки та обладнання, здійснити відповідні ремонти не можливо, технічні умови закупівлі передбачають більшість операцій, які можуть бути здійснені під час надання послуг з ремонту свердловини. Вимоги до вантажопідйомності підіймача (60-70 тонн) зумовлені глибиною свердловин (в середньому 2000 м.) та вагою спущених в них насосно-компресорних труб з насосами. Загальна тривалість послуги з ремонту нафтової свердловини №301 – 500 бригадо-годин, визначена з урахуванням раніше набутого КП ЛТД досвіду проведення ремонтів на свердловинах Леляківського родовища, за якими тривалість поточного (підземного) ремонту тривала в середньому 10 днів (240 бригадо – годин), а середня тривалість капітального ремонту – 20 днів (480 бригадо – годин). Вартість договору від 20 червня 2024 № 200624-КРСПРС – 4125000,00 грн з ПДВ визначена шляхом переговорів з ТОВ «Оранта» ЛТД в межах очікуваної вартості цієї закупівлі. Очікувана вартість цієї закупівлі – 4150000,00 грн з ПДВ, яка показана в плані закупівлі (UA-P-2024-06-20-015653-a), визначена з урахуванням загальної тривалості ремонту – 500 бригадо-годин та вартості однієї бригадо-години роботи ремонтної бригади – 8300 грн з ПДВ. Остання вартість визначена в межах середнього значення вартості бригадо-години всіх комерційних пропозицій які були отримані за наслідками консультацій з учасниками ринку надання послуг з ремонту свердловин, які проводилися КП ЛТД в червні 2024 року для визначення очікуваної вартості майбутніх процедур відкритих торгів з закупівлі послуг з ремонту нафтових свердловин на 2024-2025 роки. (Файли відповідних документів додаються). По питанню 2 КП ЛТД є підприємством, основним видом економічної діяльності якого є добування сирої нафти (06.10), статутний капітал якого розподілено наступним чином – частка в 55% відсотків належать ПАТ «УКРНАФТА», а частка 45% належать канадській компанії КОРПОРАЦІЯ ЗГОДА 2001 КОРПОРЕЙШН (ZHODA 2001 CORPORATION), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (додається). КП ЛТД є критично-важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, що підтверджується витягом з наказу Міненерго №105 від 12.03.2024 «Про визначення підприємств паливно-енергетичного комплексу критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період» (додається). Оскільки ПАТ «УКРНАФТА» є замовником в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» то в силу положень пункту 4 частини першої, пункту 9 частини другої статті 2 цього ж Закону, КП ЛТД теж має статус замовника, оскільки здійснює діяльність в таких сферах господарювання як розробка родовищ нафти і газу, видобуток нафти. КП ЛТД не є розпорядником бюджетних коштів, оскільки не відповідає вимогам до такого розпорядника встановленим статтею 22 Бюджетного кодексу України. КП ЛТД не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки не має в статутному капіталі частки відповідного розміру, якою володіє держава, як цього вимагає частина друга статті 22 Господарського кодексу України. ПАТ «УКРНАФТА» володіє часткою статутного капітаду КП ЛТД як юридична особа, яка здійснює всі права та несе всі обов`язки акціонера, а не як держава. З огляду на вищевикладене, КП ЛТД не підпадає під дію положень пункту 41 постанови КМ України №710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів», які стосуються обов’язку розпорядників бюджетних коштів та суб’єктів господарювання державного сектору економіки оприлюднювати на своїх сайтах інформацію про закупівлі. По питаню 3. КП ЛТД є підприємством, основним видом діяльності якого є видобуток нафти, що почало здійснювати закупівлі на підставі ЗУ “Про публічні закупівлі” лише з кінця грудня 2023 року. Єдиним джерелом доходу КП ЛТД є власні кошти, які отримуються за продаж видобутої нафти. Продаж нафти здійснюється за результатом електронних біржових торгів на товарній біржі. Видобуток нафти здійснюється на Леляківському нафтогазоконденсатному родовищі (біля с. Леляки Прилуцького району Чернігівської області). Загальна кількість нафтових експлуатаційних свердловин КП ЛТД (власних та орендованих), призначених для видобутку нафти станом на кінець грудня 2023 року складала 30 штук, з них, працюючими було лише 6 свердловин (підтверджується Даними по промислових замірах нафтових свердловин СП “Каштан Петролеум ЛТД” за ІІІ декаду грудня 2023 року), Для відновлення рівня видобутку нафти, КП ЛТД було прийнято рішення здійснити закупівлю послуг з ремонту (капітального та поточного) тих свердловин, які не були діючими на кінець грудня 2023 року (момент початку здійснення КП ЛТД своїх закупівель відповідно до ЗУ “Про публічні закупівлі”). В той же час, по діючим на той час свердловинам, проведення таких ремонтів не планувалося, оскільки зупинення роботи свердловини заздалегідь передбачити неможливо. Станом на початок червня 2024 року працюючими залишилося 5 штук (підтверджується Даними по промислових замiрах нафтових свердловин СП “Каштан Петролеум ЛТД” за І декаду червня 2024 року). З урахуванням зупинки свердловини №301, діючими залишилися всього чотири свердловини (підтверджується Даними по промислових замiрах нафтових свердловин СП “Каштан Петролеум ЛТД” за ІІІ декаду червня 2024 року). Згідно службової записки від 18.06.2024 начальника оперативно-виробничої служби з видобутку нафти і газу Гаркота О.В., 17.06.2024 було виявлено зупинку роботи нафтової свердловини №301, яка сталася через заклинення УЄВН, для визначення точної причини зупинки необхідно здійснити демонтаж насосного обладнання, відновлення роботи свердловини можливе шляхом проведення поточного (ПРС), або капітального (КРС) ремонту свердловини, залежно від причини зупинки. Згідно службової записки від 18.06.2024 начальника департаменту буріння та промислового будівництва Круля Д.М., з огляду на те, що конкретні причини через які зупинилася робота свердловини №301 достеменно не відомі, можливо буде потреба в поточному, або капітальному ремонті свердловини. Власними силами КП ЛТД здійснити такий ремонт не можливо. Очікувана вартість такої закупівлі складає 4150000,00 грн. Процедура відкритих торгів з закупівлі послуг з ремонтів свердловин в середньому, від оголошення закупівлі до підписання договору з переможцем складає близько одного місяця, економія коштів на останніх відкритих торгах, які оголошувалися КП ЛТД з аналогічного предмету закупівлі становила всього 3,71% від очікуваної вартості, а в середньому по ринку (в закупівлях ПАТ “УКРНАФТА” та АТ “УКРГАЗВИДОБУВАННЯ”) цей відсоток ще менший (підтверджується службовою запискою начальника департаменту закупівель та МТЗ Коновальчука О.М. від 18.06.2024, яка в свою чергу спирається на результати процедури закупівлі UA-2024-04-24-015874-a). На момент зупинки свердловини №301, тобто 17.06.2024, КП ЛТД було оголошено дві процедури відкритих торгів на закупівлю послуг з капітального та поточного (підземного) ремонту нафтових свердловин Леляківського родовища UA-2024-06-17-010142-a та UA-2024-06-17-010158-a, за цими закупівлями мали б бути закуплені послуги з ремонту тих свердловин, які не працювали на момент початку здійснення підприємством закупівель на підставі ЗУ “Про публічні закупівлі”. Однак, за найсприятливіших обставин, договори з переможцями цих відкритих торгів можна було б підписати не раніше 09.07.2024., тобто через три тижні після зупинки роботи свердловини №301. Зрештою, ці закупівлі були переоголошені. По переоголошеним закупівлям, строк від оголошення процедури до підписання договорів становив, по UA-2024-07-02-010534-a - 28 днів, по UA-2024-07-02-010536-a - 30 днів. (Даний факт додатково підтверджує те, що в середньому процедура закупівлі відкритих торгів триває близько одного місяця) Рівень економії від очікуваної вартості по цих закупівлях складає, по UA-2024-07-02-010536-a - 0,378%, що складає 96720,00 грн, по UA-2024-07-02-010534-a - 0,31%, що складає 53000,00 грн. (Даний факт додатково підтверджує твердження про низький рівень економії коштів від очікуваної вартості) Кількість видобутої на добу нафти з свердловини №301 та всього з свердловин КП ЛТД, згідно даних по промислових замiрах нафтових свердловин СП “Каштан Петролеум ЛТД” за І декаду червня 2024 року складала відповідно 2,6 та 15,3 тонн. Згідно службової записки головного геолога КП ЛТД Мальцева О.В. від 18.06.2024, станом на 16.06.2024 видобуток нафти з свердловини №301 Леляківського родовища становив 2,612 тонни на добу, загальний видобуток нафти КП ЛТД - 15,062 тонни на добу. Відповідно, частка видобутої нафти зі свердловини №301 складає 17,34% від загального обсягу видобутої підприємством нафти. Зважаючи на це, враховуючи видобуток свердловини №301 - 2,6 тонн нафти на добу, за 30 днів (протягом яких тривала б процедура відкритих торгів) вона мала б дати 78 тонн. Ціна за якою КП ЛТД здійснювало продаж нафти в останній раз перед зупинкою свердловини №301, становила 32000,00 грн з ПДВ за тонну (підтверджується актом №1 від 16.05.2024 приймання-передачі нафти до Договору купівлі-продажу нафти №09052024-Н від 09.05.2024). Зважаючи на цю ціну, 78 тонн коштували б 2496000,00 грн з ПДВ. Крім того, зважаючи на те, що видобуток зі свердловини №301 складав 17,34% від всього видобутку підприємства, такі втрати суттєво вплинули б на бюджет підприємства в цілому, оскільки єдиним джерелом його фінансування є кошти від продажу видобутої нафти. Таким чином, у випадку проведення процедури відкритих торгів для закупівлі послуг з ремонту свердловини №301, КП ЛТД втратило б один місяць видобутку, що як зазначено вище складало б 2496000,00 грн з ПДВ. У випадку ж оголошення процедури відкритих торгів на закупівлю послуг з ремонту свердловини №301 на очікувану вартість 4125000,00 грн з ПДВ (ціна договору укладеного 20.06.2024 з ТОВ “ОРАНТА” ЛТД), навіть за досягнення рівня економії у 4%, це становило б суму лише у 165000,00 грн, що в 15,12 разів менше втрат втрат за простій. крім того, з суми 2496000,00 грн з ПДВ, відповідно до статті 252 Податкового кодексу України, лише б розмір такого загальнодержавного податку, як рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин складав би 31% - 507000,00 грн. Підпунктом 4 пункту 13 Постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником. КП ЛТД вважає, що в даному випадку існувала така нагальна потреба у здійсненні закупівлі без застосуванням відкритих торгів. Зважаючи на той факт, що норма підпункту 4 пункту 13 Особливостей на відміну від норми пункту 3 частини другої статті 40 ЗУ “Про публічні закупівлі” не обмежує для замовника коло випадків, які обгрунтовують нагальність потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, КП ЛТД вважає, що ситуація яка склалася у зв’язку з зупинкою свердловини №301 потребувала нагального вирішення та цілком унеможливлювала дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів. Оскільки, очікувані збитки, викликані простоєм свердловини №301 на час проведення процедури відкритих торгів, суттєво перевищують очікуваний рівень економії коштів за наслідками такої процедури закупівлі і негативно позначилися б на фінансовій спроможності підприємства. По питанню 4 Вибір можливих виконавців здійснювався серед суб’єктів господарювання які є надавачами відповідних послуг, чиї ремонтні бригади знаходилися поблизу Леляківського родовища і могли в найкоротший термін прибути для надання послуг та які б погодились на виконання послуг в потрібному КП ЛТД невеликому обсязі - 500 бригадо-годин. Поруч з Леляківським родовищем знаходилися ремонтні бригади тільки двох компаній – ТОВ «УБС КРС» та ТОВ «Оранта» ЛТД. Це додатково підтверджується зокрема і тим, що по процедурам відкритих торгів з закупівлі послуг з поточного і капітального ремонту нафтових свердловин, які оголошувалися КП ЛТД у 2024 році (UA-2024-04-24-015874-a, UA-2024-07-02-010536-a, UA-2024-07-02-010534-a) тендерні пропозиції подавали тільки згадані компанії. В процесі переговорів, ТОВ «Оранта» ЛТД погодилося зменшити ціну своєї попередньої комерційної пропозиції та надати послуги за найнижчою ціною 6875,00 грн без ПДВ (8250,00 грн з ПДВ) в результаті чого вона стала найбільш економічно вигідною (детальніше про комерційні пропозиції у відповіді на питання 1). По питанню 5 В даному випадку, через особливості функціонування електронної системи закупівель, оголошення про проведення закупівлі є звітом про договір про закупівлю укладений без використання електронної системи закупівель, оскільки для оприлюднення звіту необхідно створити оголошення. Детальна інформація про оприлюднення звіту про договір про закупівлю зі створенням оголошення розміщена на сайті ДП «Прозорро» за посиланням Як опублікувати звіт про договір про закупівлю (prozorro.org) https://infobox.prozorro.org/articles/zvit-pro-ukladeniy-dogovir Відповідно до абзаців тридцять четвертого та тридцять п’ятого пункту 13 Особливостей, за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, разом з договором про закупівлю та додатками до нього, а також обґрунтуванням підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Згідно пункту 38 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Договір № 200624-КРСПРС між КП ЛТД та ТОВ «Оранта ЛТД» було укладено 20.06.2024, відповідно до вищезазначеної норми Закону, він мав бути оприлюднений до 04.07.2024 включно. Таким чином, оприлюднення КП ЛТД 03.07.2024 звіту про договір про закупівлю з ТОВ «Оранта» ЛТД від 20.06.2024 № 200624-КРСПРС відбулось в межах встановленого законодавством строку.
По питанню 1 Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, які містяться в договорі від 20 червня 2024 № 200624-КРСПРС встановлені на підставі загальної практики проведення поточних (підземних) та капітальних ремонтів свердловин з урахуванням вимог наказу Міністерства економіки України «Про затвердження Правил безпеки в нафтогазодобувній промисловості» № 2610 від 27.04.2023 (Розділ 12 Правил). Оскільки, причина зупинки свердловини №301 не була відома до моменту початку ремонтних робіт, договір передбачає можливість здійснення як поточного так і капітального ремонту в залежності від причин, що її зумовили. Так як власними силами КП ЛТ, через відсутність відповідного персоналу, спеціальної техніки та обладнання, здійснити відповідні ремонти не можливо, технічні умови закупівлі передбачають більшість операцій, які можуть бути здійснені під час надання послуг з ремонту свердловини. Вимоги до вантажопідйомності підіймача (60-70 тонн) зумовлені глибиною свердловин (в середньому 2000 м.) та вагою спущених в них насосно-компресорних труб з насосами. Загальна тривалість послуги з ремонту нафтової свердловини №301 – 500 бригадо-годин, визначена з урахуванням раніше набутого КП ЛТД досвіду проведення ремонтів на свердловинах Леляківського родовища, за якими тривалість поточного (підземного) ремонту тривала в середньому 10 днів (240 бригадо – годин), а середня тривалість капітального ремонту – 20 днів (480 бригадо – годин). Вартість договору від 20 червня 2024 № 200624-КРСПРС – 4125000,00 грн з ПДВ визначена шляхом переговорів з ТОВ «Оранта» ЛТД в межах очікуваної вартості цієї закупівлі. Очікувана вартість цієї закупівлі – 4150000,00 грн з ПДВ, яка показана в плані закупівлі (UA-P-2024-06-20-015653-a), визначена з урахуванням загальної тривалості ремонту – 500 бригадо-годин та вартості однієї бригадо-години роботи ремонтної бригади – 8300 грн з ПДВ. Остання вартість визначена в межах середнього значення вартості бригадо-години всіх комерційних пропозицій які були отримані за наслідками консультацій з учасниками ринку надання послуг з ремонту свердловин, які проводилися КП ЛТД в червні 2024 року для визначення очікуваної вартості майбутніх процедур відкритих торгів з закупівлі послуг з ремонту нафтових свердловин на 2024-2025 роки. (Файли відповідних документів додаються). По питанню 2 КП ЛТД є підприємством, основним видом економічної діяльності якого є добування сирої нафти (06.10), статутний капітал якого розподілено наступним чином – частка в 55% відсотків належать ПАТ «УКРНАФТА», а частка 45% належать канадській компанії КОРПОРАЦІЯ ЗГОДА 2001 КОРПОРЕЙШН (ZHODA 2001 CORPORATION), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (додається). КП ЛТД є критично-важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, що підтверджується витягом з наказу Міненерго №105 від 12.03.2024 «Про визначення підприємств паливно-енергетичного комплексу критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період» (додається). Оскільки ПАТ «УКРНАФТА» є замовником в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» то в силу положень пункту 4 частини першої, пункту 9 частини другої статті 2 цього ж Закону, КП ЛТД теж має статус замовника, оскільки здійснює діяльність в таких сферах господарювання як розробка родовищ нафти і газу, видобуток нафти. КП ЛТД не є розпорядником бюджетних коштів, оскільки не відповідає вимогам до такого розпорядника встановленим статтею 22 Бюджетного кодексу України. КП ЛТД не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки не має в статутному капіталі частки відповідного розміру, якою володіє держава, як цього вимагає частина друга статті 22 Господарського кодексу України. ПАТ «УКРНАФТА» володіє часткою статутного капітаду КП ЛТД як юридична особа, яка здійснює всі права та несе всі обов`язки акціонера, а не як держава. З огляду на вищевикладене, КП ЛТД не підпадає під дію положень пункту 41 постанови КМ України №710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів», які стосуються обов’язку розпорядників бюджетних коштів та суб’єктів господарювання державного сектору економіки оприлюднювати на своїх сайтах інформацію про закупівлі. По питаню 3. КП ЛТД є підприємством, основним видом діяльності якого є видобуток нафти, що почало здійснювати закупівлі на підставі ЗУ “Про публічні закупівлі” лише з кінця грудня 2023 року. Єдиним джерелом доходу КП ЛТД є власні кошти, які отримуються за продаж видобутої нафти. Продаж нафти здійснюється за результатом електронних біржових торгів на товарній біржі. Видобуток нафти здійснюється на Леляківському нафтогазоконденсатному родовищі (біля с. Леляки Прилуцького району Чернігівської області). Загальна кількість нафтових експлуатаційних свердловин КП ЛТД (власних та орендованих), призначених для видобутку нафти станом на кінець грудня 2023 року складала 30 штук, з них, працюючими було лише 6 свердловин (підтверджується Даними по промислових замірах нафтових свердловин СП “Каштан Петролеум ЛТД” за ІІІ декаду грудня 2023 року), Для відновлення рівня видобутку нафти, КП ЛТД було прийнято рішення здійснити закупівлю послуг з ремонту (капітального та поточного) тих свердловин, які не були діючими на кінець грудня 2023 року (момент початку здійснення КП ЛТД своїх закупівель відповідно до ЗУ “Про публічні закупівлі”). В той же час, по діючим на той час свердловинам, проведення таких ремонтів не планувалося, оскільки зупинення роботи свердловини заздалегідь передбачити неможливо. Станом на початок червня 2024 року працюючими залишилося 5 штук (підтверджується Даними по промислових замiрах нафтових свердловин СП “Каштан Петролеум ЛТД” за І декаду червня 2024 року). З урахуванням зупинки свердловини №301, діючими залишилися всього чотири свердловини (підтверджується Даними по промислових замiрах нафтових свердловин СП “Каштан Петролеум ЛТД” за ІІІ декаду червня 2024 року). Згідно службової записки від 18.06.2024 начальника оперативно-виробничої служби з видобутку нафти і газу Гаркота О.В., 17.06.2024 було виявлено зупинку роботи нафтової свердловини №301, яка сталася через заклинення УЄВН, для визначення точної причини зупинки необхідно здійснити демонтаж насосного обладнання, відновлення роботи свердловини можливе шляхом проведення поточного (ПРС), або капітального (КРС) ремонту свердловини, залежно від причини зупинки. Згідно службової записки від 18.06.2024 начальника департаменту буріння та промислового будівництва Круля Д.М., з огляду на те, що конкретні причини через які зупинилася робота свердловини №301 достеменно не відомі, можливо буде потреба в поточному, або капітальному ремонті свердловини. Власними силами КП ЛТД здійснити такий ремонт не можливо. Очікувана вартість такої закупівлі складає 4150000,00 грн. Процедура відкритих торгів з закупівлі послуг з ремонтів свердловин в середньому, від оголошення закупівлі до підписання договору з переможцем складає близько одного місяця, економія коштів на останніх відкритих торгах, які оголошувалися КП ЛТД з аналогічного предмету закупівлі становила всього 3,71% від очікуваної вартості, а в середньому по ринку (в закупівлях ПАТ “УКРНАФТА” та АТ “УКРГАЗВИДОБУВАННЯ”) цей відсоток ще менший (підтверджується службовою запискою начальника департаменту закупівель та МТЗ Коновальчука О.М. від 18.06.2024, яка в свою чергу спирається на результати процедури закупівлі UA-2024-04-24-015874-a). На момент зупинки свердловини №301, тобто 17.06.2024, КП ЛТД було оголошено дві процедури відкритих торгів на закупівлю послуг з капітального та поточного (підземного) ремонту нафтових свердловин Леляківського родовища UA-2024-06-17-010142-a та UA-2024-06-17-010158-a, за цими закупівлями мали б бути закуплені послуги з ремонту тих свердловин, які не працювали на момент початку здійснення підприємством закупівель на підставі ЗУ “Про публічні закупівлі”. Однак, за найсприятливіших обставин, договори з переможцями цих відкритих торгів можна було б підписати не раніше 09.07.2024., тобто через три тижні після зупинки роботи свердловини №301. Зрештою, ці закупівлі були переоголошені. По переоголошеним закупівлям, строк від оголошення процедури до підписання договорів становив, по UA-2024-07-02-010534-a - 28 днів, по UA-2024-07-02-010536-a - 30 днів. (Даний факт додатково підтверджує те, що в середньому процедура закупівлі відкритих торгів триває близько одного місяця) Рівень економії від очікуваної вартості по цих закупівлях складає, по UA-2024-07-02-010536-a - 0,378%, що складає 96720,00 грн, по UA-2024-07-02-010534-a - 0,31%, що складає 53000,00 грн. (Даний факт додатково підтверджує твердження про низький рівень економії коштів від очікуваної вартості) Кількість видобутої на добу нафти з свердловини №301 та всього з свердловин КП ЛТД, згідно даних по промислових замiрах нафтових свердловин СП “Каштан Петролеум ЛТД” за І декаду червня 2024 року складала відповідно 2,6 та 15,3 тонн. Згідно службової записки головного геолога КП ЛТД Мальцева О.В. від 18.06.2024, станом на 16.06.2024 видобуток нафти з свердловини №301 Леляківського родовища становив 2,612 тонни на добу, загальний видобуток нафти КП ЛТД - 15,062 тонни на добу. Відповідно, частка видобутої нафти зі свердловини №301 складає 17,34% від загального обсягу видобутої підприємством нафти. Зважаючи на це, враховуючи видобуток свердловини №301 - 2,6 тонн нафти на добу, за 30 днів (протягом яких тривала б процедура відкритих торгів) вона мала б дати 78 тонн. Ціна за якою КП ЛТД здійснювало продаж нафти в останній раз перед зупинкою свердловини №301, становила 32000,00 грн з ПДВ за тонну (підтверджується актом №1 від 16.05.2024 приймання-передачі нафти до Договору купівлі-продажу нафти №09052024-Н від 09.05.2024). Зважаючи на цю ціну, 78 тонн коштували б 2496000,00 грн з ПДВ. Крім того, зважаючи на те, що видобуток зі свердловини №301 складав 17,34% від всього видобутку підприємства, такі втрати суттєво вплинули б на бюджет підприємства в цілому, оскільки єдиним джерелом його фінансування є кошти від продажу видобутої нафти. Таким чином, у випадку проведення процедури відкритих торгів для закупівлі послуг з ремонту свердловини №301, КП ЛТД втратило б один місяць видобутку, що як зазначено вище складало б 2496000,00 грн з ПДВ. У випадку ж оголошення процедури відкритих торгів на закупівлю послуг з ремонту свердловини №301 на очікувану вартість 4125000,00 грн з ПДВ (ціна договору укладеного 20.06.2024 з ТОВ “ОРАНТА” ЛТД), навіть за досягнення рівня економії у 4%, це становило б суму лише у 165000,00 грн, що в 15,12 разів менше втрат втрат за простій. крім того, з суми 2496000,00 грн з ПДВ, відповідно до статті 252 Податкового кодексу України, лише б розмір такого загальнодержавного податку, як рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин складав би 31% - 507000,00 грн. Підпунктом 4 пункту 13 Постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником. КП ЛТД вважає, що в даному випадку існувала така нагальна потреба у здійсненні закупівлі без застосуванням відкритих торгів. Зважаючи на той факт, що норма підпункту 4 пункту 13 Особливостей на відміну від норми пункту 3 частини другої статті 40 ЗУ “Про публічні закупівлі” не обмежує для замовника коло випадків, які обгрунтовують нагальність потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, КП ЛТД вважає, що ситуація яка склалася у зв’язку з зупинкою свердловини №301 потребувала нагального вирішення та цілком унеможливлювала дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів. Оскільки, очікувані збитки, викликані простоєм свердловини №301 на час проведення процедури відкритих торгів, суттєво перевищують очікуваний рівень економії коштів за наслідками такої процедури закупівлі і негативно позначилися б на фінансовій спроможності підприємства. По питанню 4 Вибір можливих виконавців здійснювався серед суб’єктів господарювання які є надавачами відповідних послуг, чиї ремонтні бригади знаходилися поблизу Леляківського родовища і могли в найкоротший термін прибути для надання послуг та які б погодились на виконання послуг в потрібному КП ЛТД невеликому обсязі - 500 бригадо-годин. Поруч з Леляківським родовищем знаходилися ремонтні бригади тільки двох компаній – ТОВ «УБС КРС» та ТОВ «Оранта» ЛТД. Це додатково підтверджується зокрема і тим, що по процедурам відкритих торгів з закупівлі послуг з поточного і капітального ремонту нафтових свердловин, які оголошувалися КП ЛТД у 2024 році (UA-2024-04-24-015874-a, UA-2024-07-02-010536-a, UA-2024-07-02-010534-a) тендерні пропозиції подавали тільки згадані компанії. В процесі переговорів, ТОВ «Оранта» ЛТД погодилося зменшити ціну своєї попередньої комерційної пропозиції та надати послуги за найнижчою ціною 6875,00 грн без ПДВ (8250,00 грн з ПДВ) в результаті чого вона стала найбільш економічно вигідною (детальніше про комерційні пропозиції у відповіді на питання 1). По питанню 5 В даному випадку, через особливості функціонування електронної системи закупівель, оголошення про проведення закупівлі є звітом про договір про закупівлю укладений без використання електронної системи закупівель, оскільки для оприлюднення звіту необхідно створити оголошення. Детальна інформація про оприлюднення звіту про договір про закупівлю зі створенням оголошення розміщена на сайті ДП «Прозорро» за посиланням Як опублікувати звіт про договір про закупівлю (prozorro.org) https://infobox.prozorro.org/articles/zvit-pro-ukladeniy-dogovir Відповідно до абзаців тридцять четвертого та тридцять п’ятого пункту 13 Особливостей, за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, разом з договором про закупівлю та додатками до нього, а також обґрунтуванням підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Згідно пункту 38 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Договір № 200624-КРСПРС між КП ЛТД та ТОВ «Оранта ЛТД» було укладено 20.06.2024, відповідно до вищезазначеної норми Закону, він мав бути оприлюднений до 04.07.2024 включно. Таким чином, оприлюднення КП ЛТД 03.07.2024 звіту про договір про закупівлю з ТОВ «Оранта» ЛТД від 20.06.2024 № 200624-КРСПРС відбулось в межах встановленого законодавством строку.