0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
2 693 310.00 UAH
Замовник
Управління з питань цивільного захисту Івано-Франківської обласної державної адміністрації
Контакти та закупівліЗавершено. Знайдено порушення
Дата: 2 жовт. 11:13
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Код ДК 021:2015: 48781000-6 «Пакети програмного забезпечення для управління системами» (спеціалізований програмний продукт для програмно-технічного комплексу)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-09-17-011568-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) із наступних питань: 1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку тощо)? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 2. Відповідно до вимог абзацу другого пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів), під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ "Смартс", що відсутність у складі його тендерної пропозиції «ДОВІДКИ про відповідність технічним вимогам», яку Замовник вимагає згідно Додатку 2 до ТД, не підпадає під застосування норми про 24 години на усунення невідповідностей, оскільки зазначена довідка є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі? Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження. Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Пояснення до запиту Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування: 1) розміру бюджетного призначення; Закупівля постачання та впровадження спеціалізованого програмного продукту для програмно-технічного комплексу Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (ТАСЦО) відбувається для виконання заходів з модернізації Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення, здійснюється відповідно до: - пункту 8 Плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних, ситуацій», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 р. № 488-р; - пункту 7 Плану заходів з реконструкції (модернізації) та створення автоматизованих систем централізованого оповіщення на території Івано-Франківської області, затвердженого розпорядженням обласної військової адміністрації від 07.06.2022 № 207 (зі змінами); - пункту 1.1.2 підпрограми «Проведення робіт з модернізації територіальної та місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення на 2022-2025 роки» комплексної цільової соціальної програми розвитку цивільного захисту Івано-Франківської області на 2022-2025 роки» (зі змінами); Було закуплено техноробочий проєкт на реконструкцію(модернізацію) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення, який був погоджений з ДСНС України (додаток 1). В даному проєкті розкрито наступні питання: Том 1 Загальносистемні рішення(додаток 2, ); Том 2 Рішення з технічного забезпечення(додаток 3; 3.1 ); Том 3. Рішення з інформаційного забезпечення(додаток 4). Том 4. Рішення з програмного забезпечення(додаток 5 ) Том 5 Кошторисна документація (додаток 6) Том 6 Робоча документація(додаток 7). Згідно кошторисної документації вартість модернізації Івано-Франківської обласної ТАСЦО складає 5375,4 тис. грн. та виконання розділено на три черги та передбачається наступна вартість: 1 черга – 1692,47 тис. грн. про що вказано в Пояснювальній записці до Зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва реконструкції (модернізації) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення. 1 черга. (Додаток 6.1, ), з яких на програмне забезпечення передбачається 1169337 грн. 81 коп., про що вказано в локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-01//О. Придбання устаткування. Автоматизована система централізованого оповіщення в яких на закупівлю програмного продукту для 1 черги (додаток 6.2) 2 черга – 1896,945 тис. грн. про що вказано в Пояснювальній записці до Зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва реконструкції (модернізації) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення. 2 черга. (Додаток 6.3), з яких заробітна плата 170,111 тис. грн., і з яких на програмне забезпечення передбачається 492791 грн. 81 коп., про що вказано в локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-01//О. Придбання устаткування. Автоматизована система централізованого оповіщення в яких на закупівлю програмного продукту для 2 черги (додаток 6.4); 3 черга – 1785,984 тис. грн. про що вказано в Пояснювальній записці до Зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва реконструкції (модернізації) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення. 3 черга. (Додаток 6.5), з яких заробітна плата 164,324 грн. і з яких на програмне забезпечення передбачається 753715 грн. 53 коп., про що вказано в локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-01//О. Придбання устаткування. Автоматизована система централізованого оповіщення в яких на закупівлю програмного продукту для 3 черги (додаток 6.6). Таким чином, загальна сума вартості модернізації обласної ТАСЦО згідно проєкту складає 5375,4 тис. грн.. з яких спеціалізоване програмне забезпечення з витратами на заробітну плату 2750,284 тис. грн. У зв’язку з тим, що в 2024 бюджетному році на модернізацію обласної ТАЦО виділено 3,6 млн. грн. з необхідних 5375,4 тис. грн., управлінням прийнято рішення розділення на три черги, а в першу здійснити закупівлю спеціалізоване програмне забезпечення в повному об’ємі з роботами по впровадженню та обладнання на основний пункт управління системою оповіщення, а у 2025 році придбати обладнання для запасного пункту управління системою оповіщення та виконати роботи щодо його впровадження. Виходячи з вищенаведеного було визначено вартість програмного забезпечення з впровадженням у сумі 2750,284 тис. грн. 2) технічних та якісних характеристик предмета закупівлі; Для формування технічних та якісних характеристик спеціалізованого програмного продукту використовувались: Інструкція щодо практик проектування, дослідження, введення в експлуатацію та технічного обслуговування (супроводження) автоматизованих систем централізованого оповіщення, затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ від 08 лютого 2019 р. № 93 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2019 р. за № 418/33389 Технічні вимоги до системи оперативного інформування з використанням сервісу широкомовного передавання повідомлень мереж постачальників електронних послуг мобільного зв’язку, розроблені ДСНС України; Технічні вимоги до реконструкції (модернізації) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення, № 149/0/03-02/2022 від 13.05.2022 (додаток 9); Рекомендації щодо проектування, введення в експлуатацію, експлуатації та технічного обслуговування (супроводження) територіальних (місцевих) автоматизованих систем централізованого оповіщення, додатко до листа ДСНС від 08.07.2019 № 16-9577/163 (додаток 10); Технічне завдання на реконструкцію (модернізацію) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (додаток 11.;11.1), зокрема розділ 2 «Призначення та мета модернізації автоматизованої системи» (додаток 1.2), розділ 3 «Характеристики об’єктів автоматизації» (додаток 11. Ст 6-8), розділ 4 «Вимоги до автоматизованої системи» (додаток 11), розділ 8 «Вимоги до документації» (додаток 11.); технорообочий проєкт. зокрема Томі 1 «Загальносистемні рішення» в якому описані: - функції, які реалізуються в модернізованій обласній ТАСЦО на аркуші 35 (додаток 2.1); - склад інформації про надзвичайні ситуації на аркуші 54 (додаток 2.2); - опис спеціалізованого програмного забезпечення на аркушах 72, 73 (додаток 2.3); - 1. Вихідні дані на аркушах з 1 по 7 (додатки 2.4); - 2. Мета автоматизованої системи та автоматизовані функції на аркушах з 8 по 10 (додатки 2.5 ); - 3. Характеристики функціональної структури на аркушах з 11 по 14 (додатки 2.6); - 2. Основні рішення з модернізації системи на аркушах з 3 по 10 (додатки 2.7); - опис інформаційної взаємодії на аркушах з 1по 7 (додатки 2.8); - Таблиця 1.1. Вихідні дані для підготовки технічної пропозиції на постачання Основних засобів для проведення реконструкції(модернізації) Системи на аркушах з 2 по 13 (додатки 2.9); 3) визначення очікуваної вартості предмету закупівлі(надати інформацію та відповідні документи: аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку тощо). Для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі управління замовило розробнику проєкту провести моніторингове дослідження існуючих на ринку технічних рішень щодо автоматизації процесів оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій. Для цього використовувались відкриті ресурси у мережі Інтернет та архів державних закупівель «Прозоро». Матеріали маркетингового дослідження закладені у томі 2 «Рішення з технічного забезпечення» аркуші з 14 по 63 (додаток 3.1 ). Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Невідповідності в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічним вимогам до предмету закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Під невідповідністю розуміється, зокрема відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією. Встановлена норма дає замовнику можливість не відхиляти найбільш економічно вигідну пропозицію, у разі, якщо вона містить незначні помилки, недоліки тощо. Натомість Особливостями передбачено, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, якщо тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі містить описані невідповідності в технічній частині, замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення. Надання 24 годин на виправлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, у випадках, що передбачені законодавством у сфері закупівель – обов’язок замовника, а не його право. Враховуючи, що замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше одного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження, замовник, аналізуючи пропозицію учасника, має одразу виявити всі невідповідності, що підлягають виправленню. Ненадання замовником можливості учаснику виправити всі наявні невідповідності тендерної пропозиції є порушенням прав учасника, у такому разі замовник повинен відмінити закупівлю внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. У випадку відхилення учасника з підстав, які передбачені Особливостями, як такі що підлягають виправленню, однак замовником не було надано можливості реалізувати таке право, учасник може сміливо звертатися до органу оскарження і така скарга буде задоволена. Після сплину 24 годин на усунення невідповідностей, замовник розглядає ТП з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей. У випадку, якщо учасник протягом цих 24 годин не виправив виявлені невідповідності, це буде підставою для відхилення замовником ТП такого учасника, що прямо передбачено в абзаці 4 підпункту 41 Особливостей. Інформація про відхилення розміщується в Прозоро разом з аргументацією такого відхилення. Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо». Інших обмежень щодо помилок, які можна виправляти, постанова не містила. Тобто з жовтня 2022 року на замовників покладено обов’язок розміщувати вимоги про усунення невідповідностей фактично в більшості випадків, зокрема: як і раніше – у кваліфікаційній частині, документах про повноваження підписанта; • вперше – у документах, які не належать до кваліфікаційних або таких, що підтверджують повноваження (наприклад, у згоді на обробку персональних даних, у розрахунку ціни тощо); • у забезпеченні тендерної пропозиції (найчастіше – банківській гарантії) – у всіх випадках, окрім відсутності забезпечення; • у технічній частині тендерної пропозиції – якщо виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, і при цьому інформація або документ про технічні та якісні характеристики предмета наявні у пропозиції. Таким чином, як роз’яснило Міністерство економіки в листі № 3323–04_22523–06 від 17.05.2023 року, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Особливості містять розширену можливість для виправлення невідповідностей. Це дозволяє учаснику, в пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника.
Пояснення до запиту Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування: 1) розміру бюджетного призначення; Закупівля постачання та впровадження спеціалізованого програмного продукту для програмно-технічного комплексу Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (ТАСЦО) відбувається для виконання заходів з модернізації Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення, здійснюється відповідно до: - пункту 8 Плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних, ситуацій», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 р. № 488-р; - пункту 7 Плану заходів з реконструкції (модернізації) та створення автоматизованих систем централізованого оповіщення на території Івано-Франківської області, затвердженого розпорядженням обласної військової адміністрації від 07.06.2022 № 207 (зі змінами); - пункту 1.1.2 підпрограми «Проведення робіт з модернізації територіальної та місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення на 2022-2025 роки» комплексної цільової соціальної програми розвитку цивільного захисту Івано-Франківської області на 2022-2025 роки» (зі змінами); Було закуплено техноробочий проєкт на реконструкцію(модернізацію) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення, який був погоджений з ДСНС України (додаток 1). В даному проєкті розкрито наступні питання: Том 1 Загальносистемні рішення(додаток 2, ); Том 2 Рішення з технічного забезпечення(додаток 3; 3.1 ); Том 3. Рішення з інформаційного забезпечення(додаток 4). Том 4. Рішення з програмного забезпечення(додаток 5 ) Том 5 Кошторисна документація (додаток 6) Том 6 Робоча документація(додаток 7). Згідно кошторисної документації вартість модернізації Івано-Франківської обласної ТАСЦО складає 5375,4 тис. грн. та виконання розділено на три черги та передбачається наступна вартість: 1 черга – 1692,47 тис. грн. про що вказано в Пояснювальній записці до Зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва реконструкції (модернізації) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення. 1 черга. (Додаток 6.1, ), з яких на програмне забезпечення передбачається 1169337 грн. 81 коп., про що вказано в локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-01//О. Придбання устаткування. Автоматизована система централізованого оповіщення в яких на закупівлю програмного продукту для 1 черги (додаток 6.2) 2 черга – 1896,945 тис. грн. про що вказано в Пояснювальній записці до Зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва реконструкції (модернізації) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення. 2 черга. (Додаток 6.3), з яких заробітна плата 170,111 тис. грн., і з яких на програмне забезпечення передбачається 492791 грн. 81 коп., про що вказано в локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-01//О. Придбання устаткування. Автоматизована система централізованого оповіщення в яких на закупівлю програмного продукту для 2 черги (додаток 6.4); 3 черга – 1785,984 тис. грн. про що вказано в Пояснювальній записці до Зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва реконструкції (модернізації) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення. 3 черга. (Додаток 6.5), з яких заробітна плата 164,324 грн. і з яких на програмне забезпечення передбачається 753715 грн. 53 коп., про що вказано в локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-01//О. Придбання устаткування. Автоматизована система централізованого оповіщення в яких на закупівлю програмного продукту для 3 черги (додаток 6.6). Таким чином, загальна сума вартості модернізації обласної ТАСЦО згідно проєкту складає 5375,4 тис. грн.. з яких спеціалізоване програмне забезпечення з витратами на заробітну плату 2750,284 тис. грн. У зв’язку з тим, що в 2024 бюджетному році на модернізацію обласної ТАЦО виділено 3,6 млн. грн. з необхідних 5375,4 тис. грн., управлінням прийнято рішення розділення на три черги, а в першу здійснити закупівлю спеціалізоване програмне забезпечення в повному об’ємі з роботами по впровадженню та обладнання на основний пункт управління системою оповіщення, а у 2025 році придбати обладнання для запасного пункту управління системою оповіщення та виконати роботи щодо його впровадження. Виходячи з вищенаведеного було визначено вартість програмного забезпечення з впровадженням у сумі 2750,284 тис. грн. 2) технічних та якісних характеристик предмета закупівлі; Для формування технічних та якісних характеристик спеціалізованого програмного продукту використовувались: Інструкція щодо практик проектування, дослідження, введення в експлуатацію та технічного обслуговування (супроводження) автоматизованих систем централізованого оповіщення, затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ від 08 лютого 2019 р. № 93 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2019 р. за № 418/33389 Технічні вимоги до системи оперативного інформування з використанням сервісу широкомовного передавання повідомлень мереж постачальників електронних послуг мобільного зв’язку, розроблені ДСНС України; Технічні вимоги до реконструкції (модернізації) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення, № 149/0/03-02/2022 від 13.05.2022 (додаток 9); Рекомендації щодо проектування, введення в експлуатацію, експлуатації та технічного обслуговування (супроводження) територіальних (місцевих) автоматизованих систем централізованого оповіщення, додатко до листа ДСНС від 08.07.2019 № 16-9577/163 (додаток 10); Технічне завдання на реконструкцію (модернізацію) Івано-Франківської обласної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (додаток 11.;11.1), зокрема розділ 2 «Призначення та мета модернізації автоматизованої системи» (додаток 1.2), розділ 3 «Характеристики об’єктів автоматизації» (додаток 11. Ст 6-8), розділ 4 «Вимоги до автоматизованої системи» (додаток 11), розділ 8 «Вимоги до документації» (додаток 11.); технорообочий проєкт. зокрема Томі 1 «Загальносистемні рішення» в якому описані: - функції, які реалізуються в модернізованій обласній ТАСЦО на аркуші 35 (додаток 2.1); - склад інформації про надзвичайні ситуації на аркуші 54 (додаток 2.2); - опис спеціалізованого програмного забезпечення на аркушах 72, 73 (додаток 2.3); - 1. Вихідні дані на аркушах з 1 по 7 (додатки 2.4); - 2. Мета автоматизованої системи та автоматизовані функції на аркушах з 8 по 10 (додатки 2.5 ); - 3. Характеристики функціональної структури на аркушах з 11 по 14 (додатки 2.6); - 2. Основні рішення з модернізації системи на аркушах з 3 по 10 (додатки 2.7); - опис інформаційної взаємодії на аркушах з 1по 7 (додатки 2.8); - Таблиця 1.1. Вихідні дані для підготовки технічної пропозиції на постачання Основних засобів для проведення реконструкції(модернізації) Системи на аркушах з 2 по 13 (додатки 2.9); 3) визначення очікуваної вартості предмету закупівлі(надати інформацію та відповідні документи: аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку тощо). Для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі управління замовило розробнику проєкту провести моніторингове дослідження існуючих на ринку технічних рішень щодо автоматизації процесів оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій. Для цього використовувались відкриті ресурси у мережі Інтернет та архів державних закупівель «Прозоро». Матеріали маркетингового дослідження закладені у томі 2 «Рішення з технічного забезпечення» аркуші з 14 по 63 (додаток 3.1 ). Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Невідповідності в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічним вимогам до предмету закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Під невідповідністю розуміється, зокрема відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією. Встановлена норма дає замовнику можливість не відхиляти найбільш економічно вигідну пропозицію, у разі, якщо вона містить незначні помилки, недоліки тощо. Натомість Особливостями передбачено, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, якщо тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі містить описані невідповідності в технічній частині, замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення. Надання 24 годин на виправлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, у випадках, що передбачені законодавством у сфері закупівель – обов’язок замовника, а не його право. Враховуючи, що замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше одного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження, замовник, аналізуючи пропозицію учасника, має одразу виявити всі невідповідності, що підлягають виправленню. Ненадання замовником можливості учаснику виправити всі наявні невідповідності тендерної пропозиції є порушенням прав учасника, у такому разі замовник повинен відмінити закупівлю внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. У випадку відхилення учасника з підстав, які передбачені Особливостями, як такі що підлягають виправленню, однак замовником не було надано можливості реалізувати таке право, учасник може сміливо звертатися до органу оскарження і така скарга буде задоволена. Після сплину 24 годин на усунення невідповідностей, замовник розглядає ТП з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей. У випадку, якщо учасник протягом цих 24 годин не виправив виявлені невідповідності, це буде підставою для відхилення замовником ТП такого учасника, що прямо передбачено в абзаці 4 підпункту 41 Особливостей. Інформація про відхилення розміщується в Прозоро разом з аргументацією такого відхилення. Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо». Інших обмежень щодо помилок, які можна виправляти, постанова не містила. Тобто з жовтня 2022 року на замовників покладено обов’язок розміщувати вимоги про усунення невідповідностей фактично в більшості випадків, зокрема: як і раніше – у кваліфікаційній частині, документах про повноваження підписанта; • вперше – у документах, які не належать до кваліфікаційних або таких, що підтверджують повноваження (наприклад, у згоді на обробку персональних даних, у розрахунку ціни тощо); • у забезпеченні тендерної пропозиції (найчастіше – банківській гарантії) – у всіх випадках, окрім відсутності забезпечення; • у технічній частині тендерної пропозиції – якщо виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, і при цьому інформація або документ про технічні та якісні характеристики предмета наявні у пропозиції. Таким чином, як роз’яснило Міністерство економіки в листі № 3323–04_22523–06 від 17.05.2023 року, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Особливості містять розширену можливість для виправлення невідповідностей. Це дозволяє учаснику, в пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника.
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель
Усунуто