0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
17 521 810.80 UAH
Замовник
СУМСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №15 СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 7 жовт. 14:41
Орган ДФК: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту. 1. Розмір бюджетного призначення визначено на підставі кошторисної документації, яка є частиною проектної документації по об’єкту «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56». Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовано на підставі робочого проекту. Очікувану вартість предмета закупівлі визначено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», з урахуванням проектно-кошторисної документації та Експертного звіту (позитивного) від 06 травня 2024 № 3752 за робочим проектом «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56», виданого ТОВ «ЦЕНТР експертизи» (скан-копія експертного звіту та зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва додаються). 2. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі щодо закупівлі робіт «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56» ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-15-000521-a розміщено за посиланням: https://zosh15.sumy.ua/2024/08/26/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-pryznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli/. 3. Відповідно до Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-15 на обладнання для вентиляції, затвердженої проектно-кошторисній документації, вартість «Компресорно-конденсаційного блоку Hіtасhі RАS-18HNBСMQ» становить 708 317,50 гривень (скан-копія Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-15 додається до пояснення). 4. Відповідно до абзацу 3 пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до Особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів (пункт 34 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)). Відповідно до пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: 1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує, зокрема, у 2024 році - 20 відсотків. Підпункт 2 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону містить перелік товарів (далі – Перелік), до яких застосовується ступінь локалізація виробництва. Тобто, у наведеному Переліку певні вироби, устаткування, механізми тощо об'єднані під загальною назвою товару. Компресорно-конденсаторний блок – це складова системи охолодження повітря. Він забезпечує підготовку рідкого теплоносія для подальшої передачі його в випарний блок. Основними складовими елементами такого блоку є: • компресор (один або кілька); • система управління і електроживлення; • конденсатор; • осьовий (або відцентровий) вентилятор. Всі ці складові утворюють єдиний агрегат, який застосовують разом з блоками припливно-витяжної вентиляції (свого роду спліт-система). Виходячи з викладеного, зазначені в відповідному Переліку товари є складовими деталями/елементами обладнання «Компрессорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-20HNBСMQ» яке купується, використовуються та встановлюється підрядником при виконанні робіт. Варто зазначити, що всі складові деталі обладнання не відомі наперед Замовнику, не відображені окремими позиціями в підсумковій відомості ресурсів, тобто Замовник не набуває у власність кожну складову/деталь окремо, а набуває у власність обладнання «Компрессорно-конденсаційний блок», яке не належить до категорій, які визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону Виходячи з аналізу норми пункту 6-1 Прикінцевих положень Закону, сам товар, який міститься у Переліку не є предметом даної закупівлі, а є лише частиною обладнання. Згідно роз’яснення «АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ЗАКУПІВЛІ ЛОКАЛІЗОВАНИХ ТОВАРІВ», яке надано на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://infobox.prozorro.org/articles/algoritm-diy-pri-zakupivli-lokalizovanih-tovariv, локалізація застосовується якщо придбавається товар з переліку пункту 6-1 підпункту 2 (цілісного виробу, а не частини). Таким чином, виходячи з положень підпункту 2 пункту 6-1 Розділу Х Перехідні та прикінцеві положення Закону України «Про публічні закупівлі» та зазначеного роз’яснення Уповноваженого органу з питань закупівель, та враховуючи, що Замовник під час закупівлі робіт буде набувати у власність виріб, а не його частину, Замовником не встановлювались вимоги у тендерній документації про підтвердження учасниками ступеня локалізації обладнання – «Компрессорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-20HNBСMQ», придбання якого передбачено Технічним завданням. 5. Обладнання «Компресорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-18HNBСMQ», не належить до категорій товарів, які визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону, тому не потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва.
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту. 1. Розмір бюджетного призначення визначено на підставі кошторисної документації, яка є частиною проектної документації по об’єкту «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56». Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовано на підставі робочого проекту. Очікувану вартість предмета закупівлі визначено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», з урахуванням проектно-кошторисної документації та Експертного звіту (позитивного) від 06 травня 2024 № 3752 за робочим проектом «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56», виданого ТОВ «ЦЕНТР експертизи» (скан-копія експертного звіту та зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва додаються). 2. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі щодо закупівлі робіт «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м. Суми, вул. Берестовська, 56» ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-15-000521-a розміщено за посиланням: https://zosh15.sumy.ua/2024/08/26/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-pryznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli/. 3. Відповідно до Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-15 на обладнання для вентиляції, затвердженої проектно-кошторисній документації, вартість «Компресорно-конденсаційного блоку Hіtасhі RАS-18HNBСMQ» становить 708 317,50 гривень (скан-копія Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-15 додається до пояснення). 4. Відповідно до абзацу 3 пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до Особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів (пункт 34 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)). Відповідно до пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: 1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує, зокрема, у 2024 році - 20 відсотків. Підпункт 2 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону містить перелік товарів (далі – Перелік), до яких застосовується ступінь локалізація виробництва. Тобто, у наведеному Переліку певні вироби, устаткування, механізми тощо об'єднані під загальною назвою товару. Компресорно-конденсаторний блок – це складова системи охолодження повітря. Він забезпечує підготовку рідкого теплоносія для подальшої передачі його в випарний блок. Основними складовими елементами такого блоку є: • компресор (один або кілька); • система управління і електроживлення; • конденсатор; • осьовий (або відцентровий) вентилятор. Всі ці складові утворюють єдиний агрегат, який застосовують разом з блоками припливно-витяжної вентиляції (свого роду спліт-система). Виходячи з викладеного, зазначені в відповідному Переліку товари є складовими деталями/елементами обладнання «Компрессорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-20HNBСMQ» яке купується, використовуються та встановлюється підрядником при виконанні робіт. Варто зазначити, що всі складові деталі обладнання не відомі наперед Замовнику, не відображені окремими позиціями в підсумковій відомості ресурсів, тобто Замовник не набуває у власність кожну складову/деталь окремо, а набуває у власність обладнання «Компрессорно-конденсаційний блок», яке не належить до категорій, які визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону Виходячи з аналізу норми пункту 6-1 Прикінцевих положень Закону, сам товар, який міститься у Переліку не є предметом даної закупівлі, а є лише частиною обладнання. Згідно роз’яснення «АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ЗАКУПІВЛІ ЛОКАЛІЗОВАНИХ ТОВАРІВ», яке надано на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://infobox.prozorro.org/articles/algoritm-diy-pri-zakupivli-lokalizovanih-tovariv, локалізація застосовується якщо придбавається товар з переліку пункту 6-1 підпункту 2 (цілісного виробу, а не частини). Таким чином, виходячи з положень підпункту 2 пункту 6-1 Розділу Х Перехідні та прикінцеві положення Закону України «Про публічні закупівлі» та зазначеного роз’яснення Уповноваженого органу з питань закупівель, та враховуючи, що Замовник під час закупівлі робіт буде набувати у власність виріб, а не його частину, Замовником не встановлювались вимоги у тендерній документації про підтвердження учасниками ступеня локалізації обладнання – «Компрессорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-20HNBСMQ», придбання якого передбачено Технічним завданням. 5. Обладнання «Компресорно-конденсаційний блок Hіtасhі RАS-18HNBСMQ», не належить до категорій товарів, які визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону, тому не потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва.
Орган ДФК: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту. 1. Учасником у складі тендерної пропозиції надано Відомості ресурсів до локальних кошторисів, що за своєю суттю, формою, складом та змістом ідентичні формі «Підсумкова відомість до локального кошторису №____», алгоритм складання та форма якої наведена у додатку «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіонбуду від 01.11.2021 р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (надалі – Настанови). Вищезазначена Настанова є офіційним нормативним документом і містить норми, які визначають основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування. Зокрема, Переможцем процедури закупівлі надано свої вартісні показники на матеріально-технічні ресурси, що і вимагалося умовами Тендерної документації, а також були надані у складі тендерної пропозиції всі відомості ресурсів до локальних кошторисів . Тобто, тендерна пропозиція переможця відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Крім того, відповідно до Переліку формальних помилок, затверджених наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 та зазначених у підпункту 3 пункту 6 Додатку 1 Тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, зокрема: - Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. За змістом документ «Відомість ресурсів до локального кошторису №_» повністю відповідає вимогам Замовника, а саме конкретно підсумовує та відображає ресурси для окремих локальних кошторисів, у тому числі за розділами: І. Витрати труда ІІ. Будівельні машини та механізм ІІІ. Будівельні матеріали, вироби та комплекті, чим виконано вимогу підпункту 5 пункту 8 додатку 1 до тендерної документації. Щодо ненадання Учасником документа саме за формою/назвою "підсумкова відомість ресурсів до локальних кошторисів", то Замовником саме такий документ не вимагався, так як самостійна форма такий документ не існує та не формується кошторисним програмним комплексом АВК-5, натомість є форма «Відомість ресурсів», проте вона також не вимагалась тендерною документацією. 2. Відповідно до положень «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова), ця Настанова є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об`єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Згідно з п.п. 2.2, 2.3 Настанови, кошторисні норми України затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури та є обов`язковими для застосування всіма організаціями, установами і підприємствами, незалежно від їх галузевої приналежності і форм власності при визначенні вартості об`єктів будівництва, що споруджуються із залученням державних коштів. Згідно Настанови, Матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин і механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт. Відповідно до положення пункту 5.9 Розділу V Настанови "Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)", при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. Такими об`єктивними причинами також можна вважати наявність в Учасника таких будівельних машин та механізмів, які можуть замінити залучення будівельних машин і механізмів, зазначених у підсумкової відомості до ЗКР, з виконанням тих самих робіт, без зміни якісної та кількісної характеристики. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами. В пункті 5.12. зазначено, що якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними 5 нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм (крім витрати змінених матеріальних ресурсів) не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами. Отже, із системного аналізу Настанови приходимо до висновку, що заміна матеріально – технічних ресурсів в кошторисних документах учасника публічної закупівлі – допустима. Положення які б забороняли вчиняти подібні дії в Настанові – відсутні. Крім того, Тендерна документація не містить жодних положень, які б забороняли учасникам змінювати (додавати, прибирати і т. д) механізми в підсумкових відомостях ресурсів до локальних кошторисів, яка є частиною Пропозиції. Також Документація не містить положень, які б зобов’язували учасників надавати у складі тендерної пропозиції підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів, інформація у яких щодо будівельних машин і механізмів, які необхідні для виконання будівельних робіт повинна бути ідентична будівельним машинам і механізмам, зазначених у підсумкової відомості до ЗКР, яка є частиною Документації Замовника. Вимогами тендерної документації лише визначено, що виконання робіт повинно здійснюватися учасником у відповідності до кількості, обсягів робіт та видам робіт, що визначені замовником у Технічному завданні. Разом з цим, звертаємо увагу, що згідно з Додатком № 3 Тендерної документації зазначено, що усі назви торговельних виробників, марок чи моделей, які зазначені у цьому додатку, мають розумітися та сприйматися Учасником як назва виробників, торговельної марки чи моделі або їх еквівалент з еквівалентними або кращими технічними, експлуатаційними та якісними характеристиками. Еквівалентним обладнанням (виробами, матеріалами) для цієї тендерної документації є обладнання (вироби, матеріали), яке має такі самі (еквівалентні) або кращі технічні, експлуатаційні та якісні характеристики у порівнянні з передбаченими в тендерній документації. Крім того у місцях, де в технічному завданні містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». Таким чином Учасник може використовувати не всі будівельні машини і механізми, передбачені підсумковою відомістю ресурсів та/або використовувати альтернативне обладнання або техніку, що виконує аналогічні функції та/або виконати роботи з використанням меншої кількості техніки або іншими методами, за умови, що така зміна не впливає на виконання робіт відповідно до технічного завдання, якість та терміни виконання. Аналогічної думки дотримується і суд у Постанові № 120609967 від 24.07.2024 по справі 120_15275_23 (https://opendatabot.ua/court/120609967-7bf20fa45fb6b21e466c436faa2443b2) 3. Відповідно до вимог Тендерної документації Учасник мав надати у складі Тендерної пропозиції інформацію про наявність у нього зокрема офісного та складського приміщень. ТОВ «ТІРАДА» на підтвердження вимог Тендерної документації щодо наявності офісного та складського приміщення надано наступні документи: - Довідка про наявність офісного та складського приміщень; - Договір оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021; - Договір оренди приміщення від 01.10.2023 (офісне приміщення 15 кв. та складське приміщення 50 м кв.). Фактично ТОВ «ТІРАДА» Договором оренди приміщення від 01.10.2023 підтвердив наявність у нього і офісного і складського приміщень. Крім того, вимогами Тендерної документації не встановлювалось наявність в Учасника двох і більше складських приміщень. Щодо зауважень за Договором оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021, то тут містяться лише невідповідності в інформації зазначеній у Довідці та в самому договорі щодо назви об’єкта оренди. Щодо наданої учасником ТОВ «ТІРАДА» додаткової угоди від 31.12.2023 до «Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 №УРМ-ТОП-607-2021» (стор.38 файл «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.pdf»), то у шапці цієї угоди чітко зазначено, що вона відноситься (номер, дата укладення) до Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 №УРМ-ТОП-607-2021, який і надано учасником. Крім того сторонами та підписантами цієї угоди є ОРЕНДОДАВЕЦЬ та ОРЕНДАР. У випадку укладання додаткової угоди до Договору суборенди сторонами були б ОРЕНДАР та СУБОРЕНДАР. Ураховуючи зазначене можна припустити, що по тексту додаткової угоди допущено описку. Додаткова угода є частиною правової структури основного договору, і всі зміни, що вносяться через неї, діють в контексті положень цього договору. Обидва документи (основний договір і додаткова угода) юридично пов'язані. Замовник не має права втручатись та надавати зауваження щодо некоректного укладання додаткової угоди, стороною якої він не є. А враховуючи, що учасником ТОВ «ТІРАДА» вже підтверджено наявність офісного та складського приміщень Договором оренди приміщення від 01.10.2023, вимога щодо виправлення невідповідностей Замовником не висувалась.
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту. 1. Учасником у складі тендерної пропозиції надано Відомості ресурсів до локальних кошторисів, що за своєю суттю, формою, складом та змістом ідентичні формі «Підсумкова відомість до локального кошторису №____», алгоритм складання та форма якої наведена у додатку «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіонбуду від 01.11.2021 р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (надалі – Настанови). Вищезазначена Настанова є офіційним нормативним документом і містить норми, які визначають основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування. Зокрема, Переможцем процедури закупівлі надано свої вартісні показники на матеріально-технічні ресурси, що і вимагалося умовами Тендерної документації, а також були надані у складі тендерної пропозиції всі відомості ресурсів до локальних кошторисів . Тобто, тендерна пропозиція переможця відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Крім того, відповідно до Переліку формальних помилок, затверджених наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 та зазначених у підпункту 3 пункту 6 Додатку 1 Тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, зокрема: - Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. За змістом документ «Відомість ресурсів до локального кошторису №_» повністю відповідає вимогам Замовника, а саме конкретно підсумовує та відображає ресурси для окремих локальних кошторисів, у тому числі за розділами: І. Витрати труда ІІ. Будівельні машини та механізм ІІІ. Будівельні матеріали, вироби та комплекті, чим виконано вимогу підпункту 5 пункту 8 додатку 1 до тендерної документації. Щодо ненадання Учасником документа саме за формою/назвою "підсумкова відомість ресурсів до локальних кошторисів", то Замовником саме такий документ не вимагався, так як самостійна форма такий документ не існує та не формується кошторисним програмним комплексом АВК-5, натомість є форма «Відомість ресурсів», проте вона також не вимагалась тендерною документацією. 2. Відповідно до положень «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова), ця Настанова є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об`єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Згідно з п.п. 2.2, 2.3 Настанови, кошторисні норми України затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури та є обов`язковими для застосування всіма організаціями, установами і підприємствами, незалежно від їх галузевої приналежності і форм власності при визначенні вартості об`єктів будівництва, що споруджуються із залученням державних коштів. Згідно Настанови, Матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин і механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт. Відповідно до положення пункту 5.9 Розділу V Настанови "Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)", при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. Такими об`єктивними причинами також можна вважати наявність в Учасника таких будівельних машин та механізмів, які можуть замінити залучення будівельних машин і механізмів, зазначених у підсумкової відомості до ЗКР, з виконанням тих самих робіт, без зміни якісної та кількісної характеристики. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами. В пункті 5.12. зазначено, що якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними 5 нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм (крім витрати змінених матеріальних ресурсів) не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами. Отже, із системного аналізу Настанови приходимо до висновку, що заміна матеріально – технічних ресурсів в кошторисних документах учасника публічної закупівлі – допустима. Положення які б забороняли вчиняти подібні дії в Настанові – відсутні. Крім того, Тендерна документація не містить жодних положень, які б забороняли учасникам змінювати (додавати, прибирати і т. д) механізми в підсумкових відомостях ресурсів до локальних кошторисів, яка є частиною Пропозиції. Також Документація не містить положень, які б зобов’язували учасників надавати у складі тендерної пропозиції підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів, інформація у яких щодо будівельних машин і механізмів, які необхідні для виконання будівельних робіт повинна бути ідентична будівельним машинам і механізмам, зазначених у підсумкової відомості до ЗКР, яка є частиною Документації Замовника. Вимогами тендерної документації лише визначено, що виконання робіт повинно здійснюватися учасником у відповідності до кількості, обсягів робіт та видам робіт, що визначені замовником у Технічному завданні. Разом з цим, звертаємо увагу, що згідно з Додатком № 3 Тендерної документації зазначено, що усі назви торговельних виробників, марок чи моделей, які зазначені у цьому додатку, мають розумітися та сприйматися Учасником як назва виробників, торговельної марки чи моделі або їх еквівалент з еквівалентними або кращими технічними, експлуатаційними та якісними характеристиками. Еквівалентним обладнанням (виробами, матеріалами) для цієї тендерної документації є обладнання (вироби, матеріали), яке має такі самі (еквівалентні) або кращі технічні, експлуатаційні та якісні характеристики у порівнянні з передбаченими в тендерній документації. Крім того у місцях, де в технічному завданні містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». Таким чином Учасник може використовувати не всі будівельні машини і механізми, передбачені підсумковою відомістю ресурсів та/або використовувати альтернативне обладнання або техніку, що виконує аналогічні функції та/або виконати роботи з використанням меншої кількості техніки або іншими методами, за умови, що така зміна не впливає на виконання робіт відповідно до технічного завдання, якість та терміни виконання. Аналогічної думки дотримується і суд у Постанові № 120609967 від 24.07.2024 по справі 120_15275_23 (https://opendatabot.ua/court/120609967-7bf20fa45fb6b21e466c436faa2443b2) 3. Відповідно до вимог Тендерної документації Учасник мав надати у складі Тендерної пропозиції інформацію про наявність у нього зокрема офісного та складського приміщень. ТОВ «ТІРАДА» на підтвердження вимог Тендерної документації щодо наявності офісного та складського приміщення надано наступні документи: - Довідка про наявність офісного та складського приміщень; - Договір оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021; - Договір оренди приміщення від 01.10.2023 (офісне приміщення 15 кв. та складське приміщення 50 м кв.). Фактично ТОВ «ТІРАДА» Договором оренди приміщення від 01.10.2023 підтвердив наявність у нього і офісного і складського приміщень. Крім того, вимогами Тендерної документації не встановлювалось наявність в Учасника двох і більше складських приміщень. Щодо зауважень за Договором оренди нерухомого майна від 23.11.2021 № УРМ-ТОП-607-2021, то тут містяться лише невідповідності в інформації зазначеній у Довідці та в самому договорі щодо назви об’єкта оренди. Щодо наданої учасником ТОВ «ТІРАДА» додаткової угоди від 31.12.2023 до «Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 №УРМ-ТОП-607-2021» (стор.38 файл «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.pdf»), то у шапці цієї угоди чітко зазначено, що вона відноситься (номер, дата укладення) до Договору оренди нерухомого майна від 23.11.2021 №УРМ-ТОП-607-2021, який і надано учасником. Крім того сторонами та підписантами цієї угоди є ОРЕНДОДАВЕЦЬ та ОРЕНДАР. У випадку укладання додаткової угоди до Договору суборенди сторонами були б ОРЕНДАР та СУБОРЕНДАР. Ураховуючи зазначене можна припустити, що по тексту додаткової угоди допущено описку. Додаткова угода є частиною правової структури основного договору, і всі зміни, що вносяться через неї, діють в контексті положень цього договору. Обидва документи (основний договір і додаткова угода) юридично пов'язані. Замовник не має права втручатись та надавати зауваження щодо некоректного укладання додаткової угоди, стороною якої він не є. А враховуючи, що учасником ТОВ «ТІРАДА» вже підтверджено наявність офісного та складського приміщень Договором оренди приміщення від 01.10.2023, вимога щодо виправлення невідповідностей Замовником не висувалась.
Орган ДФК: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Учасником надано у складі тендерної пропозиції відомості ресурсів до локальних кошторисів (файл «Відомість ресурсів до локальних кошторисів.pdf») з інформацією, зокрема, про найменування будівельних машин і механізмів, які будуть використовуватися ним під час виконання робіт. У вказаних відомостях зазначені будівельні машини і механізми на обсяг робіт за предметом закупівлі. Відповідно до положень Настанови "Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)", підрядні організації можуть виконувати будівельні роботи без застосування машин та механізмів для внутрішньо будівельного транспортування матеріалів (горизонтально і вертикально), а також для виконання самих будівельних робіт. Це дозволяє застосовувати ручну працю або наявні в підрядника машини і механізми, які не передбачені нормативами, за умови, що такі дії не суперечать технічним вимогам та умовам безпеки. Крім того підрядник також може закуповувати матеріали, які відповідають технічним вимогам, проте не потребують додаткової обробки (різання, розпилу тощо), що полегшує процес виконання робіт. Основною умовою є те, що виконання робіт без машин або з використанням інших машин не повинно впливати на якість виконаних робіт, на кінцеву вартість та строки виконання робіт. Варто також зазначити, що проєктна документація розробляється на основі загальних технічних стандартів, вимог та правил, які регулюють виконання будівельних робіт. Вона не має можливість повністю передбачити або змоделювати всі умови виконання робіт. Проект орієнтований на "ідеальні" або типові умови, де передбачені найпоширеніші методи і технології будівництва та вказані стандартні машини та механізми для виконання робіт. Щодо тендерної документації, то вона не містить жодних положень, які б забороняли учасникам змінювати (додавати, прибирати і т. д) механізми в підсумкових відомостях ресурсів до локальних кошторисів, яка є частиною пропозиції. Також Документація не містить положень, які б зобов’язували учасників надавати у складі тендерної пропозиції підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів, інформація у яких щодо будівельних машин і механізмів, які необхідні для виконання будівельних робіт повинна бути ідентична будівельним машинам і механізмам, зазначених у підсумкової відомості до ЗКР, яка є частиною Документації Замовника. Основна вимога - підрядник повинен виконати передбачені Технічним завданням роботи по об’єкту. Таким чином, машини та механізми зазначені у запиті можуть або не застосовуватись Учасником під час виконання деяких будівельних робіт, оскільки є недоцільним для робіт та/або застосовувати для виконання деяких видів робіт ручну працю та/або придбавати одразу матеріали, які не потребують додаткової обробки (різання, розпилу тощо).
Учасником надано у складі тендерної пропозиції відомості ресурсів до локальних кошторисів (файл «Відомість ресурсів до локальних кошторисів.pdf») з інформацією, зокрема, про найменування будівельних машин і механізмів, які будуть використовуватися ним під час виконання робіт. У вказаних відомостях зазначені будівельні машини і механізми на обсяг робіт за предметом закупівлі. Відповідно до положень Настанови "Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)", підрядні організації можуть виконувати будівельні роботи без застосування машин та механізмів для внутрішньо будівельного транспортування матеріалів (горизонтально і вертикально), а також для виконання самих будівельних робіт. Це дозволяє застосовувати ручну працю або наявні в підрядника машини і механізми, які не передбачені нормативами, за умови, що такі дії не суперечать технічним вимогам та умовам безпеки. Крім того підрядник також може закуповувати матеріали, які відповідають технічним вимогам, проте не потребують додаткової обробки (різання, розпилу тощо), що полегшує процес виконання робіт. Основною умовою є те, що виконання робіт без машин або з використанням інших машин не повинно впливати на якість виконаних робіт, на кінцеву вартість та строки виконання робіт. Варто також зазначити, що проєктна документація розробляється на основі загальних технічних стандартів, вимог та правил, які регулюють виконання будівельних робіт. Вона не має можливість повністю передбачити або змоделювати всі умови виконання робіт. Проект орієнтований на "ідеальні" або типові умови, де передбачені найпоширеніші методи і технології будівництва та вказані стандартні машини та механізми для виконання робіт. Щодо тендерної документації, то вона не містить жодних положень, які б забороняли учасникам змінювати (додавати, прибирати і т. д) механізми в підсумкових відомостях ресурсів до локальних кошторисів, яка є частиною пропозиції. Також Документація не містить положень, які б зобов’язували учасників надавати у складі тендерної пропозиції підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів, інформація у яких щодо будівельних машин і механізмів, які необхідні для виконання будівельних робіт повинна бути ідентична будівельним машинам і механізмам, зазначених у підсумкової відомості до ЗКР, яка є частиною Документації Замовника. Основна вимога - підрядник повинен виконати передбачені Технічним завданням роботи по об’єкту. Таким чином, машини та механізми зазначені у запиті можуть або не застосовуватись Учасником під час виконання деяких будівельних робіт, оскільки є недоцільним для робіт та/або застосовувати для виконання деяких видів робіт ручну працю та/або придбавати одразу матеріали, які не потребують додаткової обробки (різання, розпилу тощо).
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі, а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, повідомляємо, що уповноваженій особі оголошено попередження, проведена роз’яснювальна робота щодо недопущення у подальшому порушень Закону України «Пpo публічні закупівлі» та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», нa період дії правового режим у воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення aбo скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від I 2.10.2022 №1178. При оголошенні чергових процедур закупівель уповноваженою особою буде враховано усі зауваження, зазначені у Висновку. Крім того уповноважену особу буде направлено на навчання у сфері публічних закупівель та зобов’язано самостійно опрацювати загальнодоступні матеріали для підвищення рівня знань в сфері публічних закупівель.