0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
309 016.40 UAH
Замовник
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ "КРИВОРІЗЬКИЙ ЛІЦЕЙ "КОЛІЯ" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ"
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 8 жовт. 15:51
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПОЯСНЕННЯ на запит Східного офісу Держаудитслужби в Дніпропетровській області у межах проведення моніторингу UA-M-2024-09-30-000009 закупівлі ID: UA-2024-09-27-005701-a На виконання вимог, викладених у запиті Східного офісу Держаудитслужби в Дніпропетровській області від 10 жовтня 2024 року оприлюдненого об 10:56, у межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи», (додаткові роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2024-09-27-005701-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі-Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань: 1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та обґрунтування у зв’язку з чим виникла необхідність у закупівлі додаткових послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого надавача послуг. 3. За якими критеріями та яким чином здійснювалась оцінка потенційних виконавців робіт що є предметом закупівлі, та обрано для їх виконання ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБЕНКО МАКСИМ ВОЛОДИМИРОВИЧ (ІПН 3169212958), без використання електронної системи закупівель? Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 10 жовтня 2024 року. Посилання на закупівлю без використання електронної системи https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-27-005701-a. 1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Відповідно до листа Мінекономрозвитку України № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 при визначенні очікуваної вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель замовники можуть виходити з планових вартісних показників, які можуть розраховувати, зокрема, виходячи з потреби у відповідних товарах, роботах і послугах у минулих роках з урахуванням економічних факторів, які впливають на ціноутворення на ринках відповідних товарів, робіт і послуг тощо. Разом з тим відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства регулює Бюджетний кодекс України. Законом не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими замовник має послуговуватись під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. З огляду на викладене, замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та законодавства в цілому. Замовник самостійно обирає шлях здійснення такого моніторингу, бо дане питання законодавчо не врегульовано. При цьому замовник зважає на принципи здійснення закупівель, закріплені у статті 5 Закону. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до потреб КЗО «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» та норм чинного законодавства, а саме: Настанови з визначення вартості будівництва, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) . Представниками Замовника, інженером технічного нагляду та потенційного Виконавця було проведено комісійне обстеження захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область. За результатами огляду був складений акт від 17 вересня 2024 року про визначення додаткових обсягів робіт по вищезазначеному об’єкту та прийнято спільне рішення про необхідність виконання додаткових робіт та складання дефектного акту та локального кошторису на виявлені додаткові роботи. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі наданої кошторисної документації, складеної відповідно до вимог Настанови з визначення вартості будівництва, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) та в межах затверджених кошторисних призначень закладу на 2024 рік.. 2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та обґрунтування у зв’язку з чим виникла необхідність у закупівлі додаткових послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого надавача послуг. Так, 10.09.2022 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів України щодо здійснення оборонних та публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, який надав Кабінету Міністрів України право встановлювати особливості проведення публічних закупівель на час воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, яка вступила в дію з 19.10.2022, затверджені особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що визначають нові правила проведення закупівель на час воєнного стану. Зазначене підтверджено Листом Мінекономіки щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування № 3323-04_70997-06 від 20.10.2022: «Отже, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей. Ці Особливості містять низку положень, які направлені на оперативне та швидке, ефективне та гнучке забезпечення потреб замовників в умовах воєнного стану шляхом проведення закупівель в прозорий та конкурентний спосіб із використанням механізмів та інструментів закупівель, реалізованих в електронній системі закупівель (далі - ЕСЗ). Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 8 пункту 13: Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. Так, 03 липня 2024 року за результатами проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднене на веб-порталі уповноваженого органу в системі Prozorro: UA-2024-09-27-005701-a) між КЗО «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» та Фізичною особою-підприємцем Бабенко Максим Володимирович (ІПН 3169212958) був укладений договір № 45/2024 від 30 липня 2024 року щодо надання послуги на об’єкті: «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи». Вартість надання послуги за цим договором складає 1 336 499,98 (Один мільйон триста тридцять шість тисяч чотириста дев’яносто дев’ять грн. 98 коп.). Після внесених змін до даної угоди сума договору склала 1 130 368,47 грн. (Один мільйон сто тридцять тисяч триста шістдесят вісім грн. 47 коп.). В процесі виконання поточного ремонту виникла необхідність закупівлі додаткової послуги, яка не ввійшла до початкового договору, але технічно та економічно пов’язана з предметом закупівлі основного договору і є необхідною для виконання поточного ремонту. В зв’язку з цим було складено дефектний акт та кошторисну документацію. Згідно із зведеним кошторисним розрахунком очікувана вартість надання додаткової послуги складає 309016,40 грн. (Триста дев’ять тисяч шістнадцять грн. 40 коп.). Вказана сума не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведених відкритих торгів (з особливостями). Враховуючи викладене та керуючись підпунктом 8 пункту 13 Особливостей, необхідно зазначити, що закупівля за предметом: ««Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи», (додаткові роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2024-09-27-005701-a) проведена відповідно до чинного законодавства. 3. За якими критеріями та яким чином здійснювалась оцінка потенційних виконавців робіт що є предметом закупівлі, та обрано для їх виконання ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБЕНКО МАКСИМ ВОЛОДИМИРОВИЧ (ІПН 3169212958), без використання електронної системи закупівель ? Під час надання послуг по об'єкту «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи», непередбачувана та неочікувана виникла необхідність у наданні додаткових послуг, про що свідчить дефектний акт по зазначеному об’єкту. На підставі повідомлення підрядної організації ФОП Бабенко Максим Володимирович, встановлено, що під час проведення поточного ремонту виникла необхідність проведення додаткових робіт, які не були передбачені «Дефектним актом» та локальним кошторисом, та які є необхідними для забезпечення якісного надання послуг, згідно вимог ДБН. У процесі проведення поточного ремонту змінились раніше передбачені обсяги робіт. Зважаючи на те, що роботи по об'єкту виконані в рамках попереднього головного Договору, виникає проблема забезпечення сумісності з уже виконаними роботами, оскільки заміна попереднього виконавця робіт може призвести до: - виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням; - втрати гарантій якості на вже виконані роботи, досягнення яких визначено у локальному кошторисі ; - не можливості їх експлуатації протягом гарантійного строку, тобто призведе до втрати гарантій на велику кількість виконаних ремонтно-будівельних робіт, що передбачено чинним законодавством України, оскільки вони проведені попереднім виконавцем (згідно умов основного договору гарантійний строк результату наданих послуг становить 12 (дванадцять) місяців від дня підписання Акта приймання наданих послуг за формою КБ-2в). Крім того такі роботи, як технічно так і економічно пов'язані з головним (первинним Договором). Тому, для збереження гарантійних зобов’язань та досягнення технічної та економічної доцільності було обрано для виконання додаткової послуги ФОП БАБЕНКО МАКСИМА ВОЛОДИМИРОВИЧА (ІПН 3169212958). Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. Так, інтересами держави у здійсненні публічних закупівель виступають: економія бюджетних коштів та ефективність їх використання; забезпечення виконання програм економічного і соціального розвитку. Під принципом ефективності витрачання бюджетних коштів розуміється, що процедури закупівель мають здійснюватися з мінімально можливими витратами і досягненням максимального кінцевого результату проведення процедур, за підсумками яких повинні бути здійснені закупівлі необхідних ресурсів з максимальною економічною вигодою для покупця. Таким чином, на підставі вищевикладеного, замовник здійснив закупівлю робіт шляхом укладення договору про закупівлю з попереднім Підрядником ФОП Бабенко Максим Володимирович.
ПОЯСНЕННЯ на запит Східного офісу Держаудитслужби в Дніпропетровській області у межах проведення моніторингу UA-M-2024-09-30-000009 закупівлі ID: UA-2024-09-27-005701-a На виконання вимог, викладених у запиті Східного офісу Держаудитслужби в Дніпропетровській області від 10 жовтня 2024 року оприлюдненого об 10:56, у межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи», (додаткові роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2024-09-27-005701-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі-Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань: 1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та обґрунтування у зв’язку з чим виникла необхідність у закупівлі додаткових послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого надавача послуг. 3. За якими критеріями та яким чином здійснювалась оцінка потенційних виконавців робіт що є предметом закупівлі, та обрано для їх виконання ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБЕНКО МАКСИМ ВОЛОДИМИРОВИЧ (ІПН 3169212958), без використання електронної системи закупівель? Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 10 жовтня 2024 року. Посилання на закупівлю без використання електронної системи https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-27-005701-a. 1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Відповідно до листа Мінекономрозвитку України № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 при визначенні очікуваної вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель замовники можуть виходити з планових вартісних показників, які можуть розраховувати, зокрема, виходячи з потреби у відповідних товарах, роботах і послугах у минулих роках з урахуванням економічних факторів, які впливають на ціноутворення на ринках відповідних товарів, робіт і послуг тощо. Разом з тим відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства регулює Бюджетний кодекс України. Законом не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими замовник має послуговуватись під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. З огляду на викладене, замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та законодавства в цілому. Замовник самостійно обирає шлях здійснення такого моніторингу, бо дане питання законодавчо не врегульовано. При цьому замовник зважає на принципи здійснення закупівель, закріплені у статті 5 Закону. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до потреб КЗО «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» та норм чинного законодавства, а саме: Настанови з визначення вартості будівництва, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) . Представниками Замовника, інженером технічного нагляду та потенційного Виконавця було проведено комісійне обстеження захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область. За результатами огляду був складений акт від 17 вересня 2024 року про визначення додаткових обсягів робіт по вищезазначеному об’єкту та прийнято спільне рішення про необхідність виконання додаткових робіт та складання дефектного акту та локального кошторису на виявлені додаткові роботи. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі наданої кошторисної документації, складеної відповідно до вимог Настанови з визначення вартості будівництва, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) та в межах затверджених кошторисних призначень закладу на 2024 рік.. 2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та обґрунтування у зв’язку з чим виникла необхідність у закупівлі додаткових послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого надавача послуг. Так, 10.09.2022 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів України щодо здійснення оборонних та публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, який надав Кабінету Міністрів України право встановлювати особливості проведення публічних закупівель на час воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, яка вступила в дію з 19.10.2022, затверджені особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що визначають нові правила проведення закупівель на час воєнного стану. Зазначене підтверджено Листом Мінекономіки щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування № 3323-04_70997-06 від 20.10.2022: «Отже, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей. Ці Особливості містять низку положень, які направлені на оперативне та швидке, ефективне та гнучке забезпечення потреб замовників в умовах воєнного стану шляхом проведення закупівель в прозорий та конкурентний спосіб із використанням механізмів та інструментів закупівель, реалізованих в електронній системі закупівель (далі - ЕСЗ). Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 8 пункту 13: Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. Так, 03 липня 2024 року за результатами проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднене на веб-порталі уповноваженого органу в системі Prozorro: UA-2024-09-27-005701-a) між КЗО «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» та Фізичною особою-підприємцем Бабенко Максим Володимирович (ІПН 3169212958) був укладений договір № 45/2024 від 30 липня 2024 року щодо надання послуги на об’єкті: «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи». Вартість надання послуги за цим договором складає 1 336 499,98 (Один мільйон триста тридцять шість тисяч чотириста дев’яносто дев’ять грн. 98 коп.). Після внесених змін до даної угоди сума договору склала 1 130 368,47 грн. (Один мільйон сто тридцять тисяч триста шістдесят вісім грн. 47 коп.). В процесі виконання поточного ремонту виникла необхідність закупівлі додаткової послуги, яка не ввійшла до початкового договору, але технічно та економічно пов’язана з предметом закупівлі основного договору і є необхідною для виконання поточного ремонту. В зв’язку з цим було складено дефектний акт та кошторисну документацію. Згідно із зведеним кошторисним розрахунком очікувана вартість надання додаткової послуги складає 309016,40 грн. (Триста дев’ять тисяч шістнадцять грн. 40 коп.). Вказана сума не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведених відкритих торгів (з особливостями). Враховуючи викладене та керуючись підпунктом 8 пункту 13 Особливостей, необхідно зазначити, що закупівля за предметом: ««Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи», (додаткові роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2024-09-27-005701-a) проведена відповідно до чинного законодавства. 3. За якими критеріями та яким чином здійснювалась оцінка потенційних виконавців робіт що є предметом закупівлі, та обрано для їх виконання ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБЕНКО МАКСИМ ВОЛОДИМИРОВИЧ (ІПН 3169212958), без використання електронної системи закупівель ? Під час надання послуг по об'єкту «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи», непередбачувана та неочікувана виникла необхідність у наданні додаткових послуг, про що свідчить дефектний акт по зазначеному об’єкту. На підставі повідомлення підрядної організації ФОП Бабенко Максим Володимирович, встановлено, що під час проведення поточного ремонту виникла необхідність проведення додаткових робіт, які не були передбачені «Дефектним актом» та локальним кошторисом, та які є необхідними для забезпечення якісного надання послуг, згідно вимог ДБН. У процесі проведення поточного ремонту змінились раніше передбачені обсяги робіт. Зважаючи на те, що роботи по об'єкту виконані в рамках попереднього головного Договору, виникає проблема забезпечення сумісності з уже виконаними роботами, оскільки заміна попереднього виконавця робіт може призвести до: - виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням; - втрати гарантій якості на вже виконані роботи, досягнення яких визначено у локальному кошторисі ; - не можливості їх експлуатації протягом гарантійного строку, тобто призведе до втрати гарантій на велику кількість виконаних ремонтно-будівельних робіт, що передбачено чинним законодавством України, оскільки вони проведені попереднім виконавцем (згідно умов основного договору гарантійний строк результату наданих послуг становить 12 (дванадцять) місяців від дня підписання Акта приймання наданих послуг за формою КБ-2в). Крім того такі роботи, як технічно так і економічно пов'язані з головним (первинним Договором). Тому, для збереження гарантійних зобов’язань та досягнення технічної та економічної доцільності було обрано для виконання додаткової послуги ФОП БАБЕНКО МАКСИМА ВОЛОДИМИРОВИЧА (ІПН 3169212958). Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. Так, інтересами держави у здійсненні публічних закупівель виступають: економія бюджетних коштів та ефективність їх використання; забезпечення виконання програм економічного і соціального розвитку. Під принципом ефективності витрачання бюджетних коштів розуміється, що процедури закупівель мають здійснюватися з мінімально можливими витратами і досягненням максимального кінцевого результату проведення процедур, за підсумками яких повинні бути здійснені закупівлі необхідних ресурсів з максимальною економічною вигодою для покупця. Таким чином, на підставі вищевикладеного, замовник здійснив закупівлю робіт шляхом укладення договору про закупівлю з попереднім Підрядником ФОП Бабенко Максим Володимирович.
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПОЯСНЕННЯ на запит Східного офісу Держаудитслужби в Дніпропетровській області у межах проведення моніторингу UA-M-2024-09-30-000009 закупівлі ID: UA-2024-09-27-005701-a На виконання вимог, викладених у запиті Східного офісу Держаудитслужби в Дніпропетровській області від 23 жовтня 2024 року оприлюдненого об 12:33, у межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи», (додаткові роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2024-09-27-005701-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі-Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань: 1. Надайте копію основного договору про закупівлю укладеного за результатами проведення закупівлі, як документальне підтвердження підстав для здійснення зазначеної закупівлі, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, в того самого надавача послуг, а також посилання на пункт в якому основним договором було передбачено можливість та умови виконання додаткового обсягу послуг та застосування п.п.8 п.13 Особливостей в подальшому. Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 23 жовтня 2024 року. Посилання на закупівлю без використання електронної системи https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-27-005701-a. 1. Надайте копію основного договору про закупівлю укладеного за результатами проведення закупівлі, як документальне підтвердження підстав для здійснення зазначеної закупівлі, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, в того самого надавача послуг, а також посилання на пункт в якому основним договором було передбачено можливість та умови виконання додаткового обсягу послуг та застосування п.п.8 п.13 Особливостей в подальшому. Відповідно до статті 17 Особливостей Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Згідно ст. 638 Цивільного кодексу зазначено, що “істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди”. Згідно п. 1.3 договору № 45/2024 від 30.07.2024 р., укладеного за результатами процедури відкритих торгів зазначено, що обсяг Послуг, їх зміст та загальна вартість узгоджуються та зазначаються Сторонами у Договірній ціні (Додаток № 1 до Договору) та Локальному кошторисі (Додаток № 3 до Договору). Локальний кошторис складається на підставі технічного завдання Замовника, де визначені конкретні види робіт та їх розміри. Під час надання послуг по зазначеному об'єкту, непередбачувано та неочікувано змінились раніше передбачені обсяги робіт та виникла необхідність у наданні додаткових послуг, які замовник не міг передбачити на етапі укладання угоди, про що свідчить акт обстеження по зазначеному об’єкту. Оскільки обсяг послуг є істотною умовою договору, то він не може змінюватися після підписання угоди, крім тих випадків, які передбачені пунктом 19 Особливостей. . Проте, забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими Особливостями. Тому Особливості містять низку положень, які направлені на оперативне та швидке, ефективне та гнучке забезпечення потреб замовників в умовах воєнного стану шляхом проведення закупівель в прозорий та конкурентний спосіб із використанням механізмів та інструментів закупівель, реалізованих в електронній системі закупівель. Так, положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 8 пункту 13: у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. Оскільки, ця підстава не містить обов’язкової вимоги включення умов виконання додаткових послуг до основного договору, Замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів для закупівлі додаткових послуг та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 8 пункту 13 Особливостей. У договорі № 45/2024 від 30.07.2024 року згідно п. 12.2. розділу ХІІ «Інші умови» зазначено порядок внесення доповнень, а саме: у випадках, не передбачених цим Договором, Сторони керуються чинним законодавством України. А оскільки Замовник не міг завчасно передбачити необхідність проведення додаткових робіт та згідно чинного законодавства (Особливостей) Замовник має право здійснювати придбання послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
ПОЯСНЕННЯ на запит Східного офісу Держаудитслужби в Дніпропетровській області у межах проведення моніторингу UA-M-2024-09-30-000009 закупівлі ID: UA-2024-09-27-005701-a На виконання вимог, викладених у запиті Східного офісу Держаудитслужби в Дніпропетровській області від 23 жовтня 2024 року оприлюдненого об 12:33, у межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи», (додаткові роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2024-09-27-005701-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі-Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань: 1. Надайте копію основного договору про закупівлю укладеного за результатами проведення закупівлі, як документальне підтвердження підстав для здійснення зазначеної закупівлі, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, в того самого надавача послуг, а також посилання на пункт в якому основним договором було передбачено можливість та умови виконання додаткового обсягу послуг та застосування п.п.8 п.13 Особливостей в подальшому. Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит від 23 жовтня 2024 року. Посилання на закупівлю без використання електронної системи https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-27-005701-a. 1. Надайте копію основного договору про закупівлю укладеного за результатами проведення закупівлі, як документальне підтвердження підстав для здійснення зазначеної закупівлі, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, в того самого надавача послуг, а також посилання на пункт в якому основним договором було передбачено можливість та умови виконання додаткового обсягу послуг та застосування п.п.8 п.13 Особливостей в подальшому. Відповідно до статті 17 Особливостей Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Згідно ст. 638 Цивільного кодексу зазначено, що “істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди”. Згідно п. 1.3 договору № 45/2024 від 30.07.2024 р., укладеного за результатами процедури відкритих торгів зазначено, що обсяг Послуг, їх зміст та загальна вартість узгоджуються та зазначаються Сторонами у Договірній ціні (Додаток № 1 до Договору) та Локальному кошторисі (Додаток № 3 до Договору). Локальний кошторис складається на підставі технічного завдання Замовника, де визначені конкретні види робіт та їх розміри. Під час надання послуг по зазначеному об'єкту, непередбачувано та неочікувано змінились раніше передбачені обсяги робіт та виникла необхідність у наданні додаткових послуг, які замовник не міг передбачити на етапі укладання угоди, про що свідчить акт обстеження по зазначеному об’єкту. Оскільки обсяг послуг є істотною умовою договору, то він не може змінюватися після підписання угоди, крім тих випадків, які передбачені пунктом 19 Особливостей. . Проте, забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими Особливостями. Тому Особливості містять низку положень, які направлені на оперативне та швидке, ефективне та гнучке забезпечення потреб замовників в умовах воєнного стану шляхом проведення закупівель в прозорий та конкурентний спосіб із використанням механізмів та інструментів закупівель, реалізованих в електронній системі закупівель. Так, положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 8 пункту 13: у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. Оскільки, ця підстава не містить обов’язкової вимоги включення умов виконання додаткових послуг до основного договору, Замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів для закупівлі додаткових послуг та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 8 пункту 13 Особливостей. У договорі № 45/2024 від 30.07.2024 року згідно п. 12.2. розділу ХІІ «Інші умови» зазначено порядок внесення доповнень, а саме: у випадках, не передбачених цим Договором, Сторони керуються чинним законодавством України. А оскільки Замовник не міг завчасно передбачити необхідність проведення додаткових робіт та згідно чинного законодавства (Особливостей) Замовник має право здійснювати придбання послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Ознайомившись із результатами моніторингу процедури закупівлі, зазначеними у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (дата публікації: 30 жовтня 2024 року, ID моніторингу: UA-M-2024-09-30-000009) (далі – Висновок) по предмету закупівлі Поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (найпростішого укриття), розташованого в підвальному приміщенні учбово-адміністративного корпусу Комунального закладу освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Шкапенка, б.1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи», (додаткові роботи) (унікальний номер оголошення про закупівлю без використання електронної системи закупівель, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-27-005701-a) Комунальний заклад освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради (далі – Замовник) повідомляє наступне. Замовником проведено ґрунтовний аналіз Висновку щодо питання дотримання законодавства під час укладання договору за результатами проведеної закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями з придбання послуг з поточного ремонту. Замовником укладено основний договір про закупівлю від 30.07.2024 № 45/2024, умовами якого не передбачено, що у випадку виникнення у Замовника необхідності у закупівлі додаткових послуг, що пов’язана із потребою виникнення, послуг, які не були передбачені першочерговим проектом/кошторисом, така закупівля здійснюється протягом трьох років після укладення договору, якщо загальна вартість таких послуг не перевищує 50 відсотків ціни цього договору, шляхом застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель. Виявлене порушення усунуто шляхом укладання додаткової угоди про внесення змін до договору про закупівлю від 30.07.2024 № 45/2024.