0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 654 315.20 UAH
Знайдено порушення
Дата: 4 лист. 11:52
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Північний офіс Держаудитслужби Строк подання відповіді на запит Держаудитслужби Статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) передбачено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Ставищенська селищна рада отримала запит про надання пояснень 07.11.2024. Закон про публічні закупівлі не визначає, як саме потрібно рахувати строки в закупівлях, то підлягають застосуванню положення загального законодавства, а саме Цивільного кодексу України. Відповідно до статті 252 ЦК України строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати. Згідно з частиною першою статті 253 ЦК України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Враховуючи наведене, перебіг строку в закупівлях починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою повʼязано його початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення. За таких обставин, строк надання відповіді на запит Північного офісу Держаудитслужби - 12.11.2024. Ставищенською селищною радою (далі - Замовник) 25.07.2024 року було оголошено процедуру закупівлі “Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с. Станіславчик Білоцерківського району Київської області” ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (далі - Закупівля). За результатами аукціону, що відбувся 02.08.2024 року було Замовником розглянуто пропозицію з найбільш економічно вигідною пропозицією учасника ТОВ “Дорожня будівельна компанія “РАФ-1” та відхилено відповідно до Протоколу уповноваженої особи від 19.08.2024 року. Також Протоколом від 27.08.2024 року відхилено пропозицію наступного в порядку зростання вартості пропозиції учасника - ТОВ “Білоцерківське шляхово-експлуатаційне управління”. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.08.2024 року визначено переможцем відкритих торгів за Закупівлею товариство з обмеженою відповідальністю “ДОРМАН-1” (далі - Переможець) та укладено договір про закупівлю послуг №171 від 03.09.2024 року. Щодо запитуваних пояснень Держаудитслужби Запит Північного офісу Державної аудиторської служби: У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с. Станіславчик Білоцерківського району Київської області) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-07-25-002753-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі: 1. Як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі? 2. Чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2024-07-25-002753-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на веб-сайт (веб-сторінку), на якому відображена вказана інформація. 3. Чому тендерна документація Замовника складена не у відповідності із вимогами Закону та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), а саме: підпункти 2.3, 2.4, 2.5 пункту 2 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені згідно п. 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» розділу 2 «Відомості згідно ст. 22 Закону» тендерної документації складені без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. №166 і від 12 жовтня 2022 р. №1178», які набрали чинність 09.04.2024? Зокрема, містять вимогу про надання переможцем процедури закупівлі довідки щодо обставин, зазначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. 4. Чи були виявлені невідповідності під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Дорман-1» (далі – учасник) щодо: - ненадання учасником оригіналів документів у сканованому вигляді, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, як це передбачено вимогами Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічна специфікація», а саме: ліцензії на провадження певного виду діяльності необхідного для виконання даних робіт; розрахунку коштів на покриття адміністративних витрат врахованих у вартості об’єкту будівництва; розрахунку прибутку (в межах усереднених показників); календарного графіку виконання робіт; - надання учасником для підтвердження інформації, наведеної в інформаційній довідці від 30.07.2024 №21 із переліком машин і механізмів, обладнання, які будуть використані при виконані робіт, як передбачено пп. 2.2 п. 2 р. 2 тендерної документації, договорів оренди транспортних засобів, укладених із фізичною особою Манукяном А.С. від 03.05.2021 №1/2024, від 03.05.2021 №2/2024, від 03.05.2021 №4/2024, від 03.05.2021 №5/2024, які відповідно до вимог ст. 799 Цивільного кодексу України та п. 10.1 р. 10 «Дія договору» нотаріально не посвідчені; - надання договору оренди від 03.05.2021 №2/2021 на передачу фізичною особою Манукяном А.С. автомобіля ЗИЛ 433102 (державний номер СА4203АО), який належить фізичній особі Ященку В.П. (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХВ 216327); - надання довідки від 30.07.2024 №25 про наявність працівників, в якій за посадою «Машиніст автогрейдера» вказаний Манукян А.С. та наданий договір від 30.06.2024 №6 про надання послуг виконання зрізу асфальтобетонного покриття та ґрунту, однак в інформаційній довідці від 30.07.2024 №21 автогрейдер або інший транспорт, який дозволяє виконати такий вид робіт, в учасника відсутній; - ненадання учасником гарантійного листа щодо надання сертифікатів при виконанні робіт, як визначено вимогами Додатку 1 до тендерної документації «Технічна специфікація щодо предмету закупівлі: «Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с.Станіславчик Білоцерківського району Київської області». 5. Чи достатньо буде лише 5 транспортних засобів, перелік яких наданий учасником в інформаційній довідці від 30.07.2024 №21, та 4 працівників учасника, список яких наведений в довідці від 30.07.2024 №25, для надання в повному обсязі послуги з експлуатаційного утримання доріг відповідно до технічної специфікації предмета закупівлі, з урахуванням всіх видів та обсягів послуг/робіт? Згідно з листом учасника від 30.07.2024 №22 субпідрядні організації залучатися не будуть. Проте, в складі тендерної пропозиції учасником подана Відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-01 Договірної ціни (Відомість ресурсів до локального кошторису.pdf), до якої включено використання транспортних засобів та обладнання, а саме: п. 11 - компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тис. 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв; п. 12 - автогудронатори, місткість 3500 л; п. 13 - автогрейдери середнього типу, потужність 99 кВт [135 к.с.], п. 16 - котки дорожні самохідні на пневмоколісному ходу, маса 16 т; п. 17 - машини поливально-мийні, місткістю 6000 л; п. 19 - машина для холодного фрезерування асфальнобетонних покриттів, ширина фрезерування 2100 мм; п. 20 - молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій; п. 21 - гудронатори річні; п. 22 - котли бітумні пересувні, місткістю 400 л. 6. Яким чином Замовник виконав вимогу п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» щодо заборони закупівлі в громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, а також у юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Ісламська Республіка Іран, громадянин Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Ісламської Республіки Іран та товарів походженням із Ісламської республіки Іран? 7. Чому договір про закупівлю від 03.09.2024 №171 із додатками до нього не містить види і обсяги робіт, які визначені тендерною документацією та тендерною пропозицією учасника? Повідомляємо, що відповідно до норм статті 3511 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк. Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. У відповідь на запит Північного офісу Державної аудиторської служби в рамках моніторингу Закупівлі Ставищенська селищна рада надає таку інформацію. По першому питанню: Рішенням Ставищенської селищної ради №3606 від 21.12.2023 р. (посилання: https://stav-gromada.gov.ua/news/1703699932/) було виділено кошти за бюджетною програмою «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» на поточний ремонт доріг (відповідні заходи передбачені цільовою програмою “Програма будівництва, реконструкції, ремонту та утримання доріг вуличної мережі комунальної власності Ставищенської територіальної громади на 2021-2027 роки), в тому числі на реалізацію проекту «Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с. Станіславчик Білоцерківського району Київської області». Ставищенська селищна рада є замовником виготовлення робочого проекту по об’єкту: “Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с. Станіславчик Білоцерківського району Київської області“. Даний проєкт розроблено у відповідності до чинних норм, правил та стандартів у галузі будівництва та профільної експлуатації об’єкта головним інженером-проєктуваником Стельмахом Іваном Степановичем, який має кваліфікаційний сертифікат АР001825. Головному інженеру-проєктувальнику були надані відповідні вихідні дані та вимоги на проєктування, а саме: завдання на проектування та інші вихідні дані згідно з ДБН А.2.2-3-2014 вихідних даних, що надаються Замовником. Для розробки проєктно-кошторисної документації даного об’єкта проведені натурні обстеження та обмірні роботи. Проектно-кошторисна документація за даним робочим проєктом пройшла експертизу та отримала позитивний Експертний звіт №411-ЕК-24 від 19.06.2024 р., за яким загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на червень 2024 р. складає 1 млн 694,327 тис.грн. Проектно-кошторисна документація затверджена рішенням виконавчого комітету №1389 від 17 липня 2024 року. На підставі вказаного робочого проєкту та проектно-кошторисної документації до нього, відповідно до потреб Замовника, було здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Закупівля послуг з поточного ремонту дорожнього покриття здійснюється з метою забезпечення належної якості автомобільних доріг Ставищенської територіальної громади загального користування місцевого значення, згідно з державними будівельними нормами та стандартами, а також створення умов для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів. Замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно яких закупівлі здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Очікувана вартість предмета даної закупівлі становить: 1654315,20 грн. Обґрунтування розміру бюджетного призначення: розмір бюджетного призначення визначено відповідно до розробленого ФОП Стельмах І.С. та затвердженого кошторису з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», ДСТУ-Н Б Д. 1.1-2:2013 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва», ДСТУ-Н Б Д. 1.1-3:2013 «Настанова щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування», а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт». Відповідно до статті 4 Закону «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. По другому питанню: На виконання норм Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» Замовником забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на офіційному веб-сайті Ставищенської селищної ради за посиланням https://stav-gromada.gov.ua/news/1731306873/ По третьому питанню: Тендерна документація Ставищенської селищної ради на закупівлю - “ Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с. Станіславчик Білоцерківського району Київської області” ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь UA-2024-07-25-002753-a розроблена та затверджена протоколом уповноваженої особи №322 від 25.07.2024 відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова). У зв’язку з великою завантаженістю на Уповноважену особу та великих об’ємів роботи, враховуючи важку ситуацію в країні, воєнний стан, постійні оголошення повітряної тривоги, які несуть загрозу життю і здоров’ю працівників замовника, а також у зв’язку із постійними змінами, що вносяться до Постанови було допущено описку. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 абзац 14 пункту 47 Особливостей було виключено. Однак, просимо врахувати, що норма про невиконання взятих на себе зобов’язань учасником залишається в Особливостях у пункті 45, а саме - замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Вказана описка ніяким чином не вплинула на порушення принципів здійснення публічних закупівель, а саме добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням, а також допущена описка жодним чином не вплинула на правильність визначення предмета закупівлі, у тому числі назви та коду кожної номенклатурної позиції товару, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями. Також при оприлюднення інформації щодо закупівлі уповноваженою особою дотримано усіх вимог Закону з урахуванням Особливостей, Порядку визначення предмету закупівлі та Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі. Просимо врахувати також висновки Колегії суддів апеляційного суду у справі № 580/2720/24 (Постанова від 22.10.2024), яка не вважає порушенням невірне зазначення приписів Закону в Тендерній документації достатньою підставою для припинення укладеного договору за наслідком спірної процедури закупівель, у зв'язку з чим висновок органу Держаудитслужби визнано протиправним. По четвертому питанню: Відповідно до підпункту 3 пункту 2 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Відповідно до пункту 3 Розділу 2 “Відомості згідно ст. 22 Закону” Тендерної документації Закупівлі Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі наступні документи: Найменування, обсяг та якісні вимоги щодо надання послуг (технічну специфікацію) визначено згідно з Додатком 1 цієї тендерної документації. Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозиції оригінали документів у сканованому вигляді, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: - ліцензія на провадження певного виду діяльності необхідного для виконання даних робіт. - договірну ціну та пояснювальну записку до неї; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; - розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису; - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат врахованих у вартості об’єкту будівництва - розрахунок прибутку (в межах усереднених показників); - календарний графік виконання робіт. На підтвердження відповідності Тендерної пропозиції необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, ТОВ “ДОРМАН-1”, у складі надає такі документи: - Технічна специфікація щодо предмету закупівлі (файл “Технічна специфікація.pdf”); - Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису №02-01-01 (файл “Розрахунок загальновиробничих витрат.pdf”); - Пояснювальна записка (файл “Пояснювальна записка.pdf”); -Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 (файл “Локальний кошторис.pdf”); - Зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта будівництва (файл “Зведений кошторис.pdf”); - Договірна ціна (файл “Договірна ціна.pdf”); - Довідка довільної форми по отриманню ліцензії (файл “Довідка по ліцензії.pdf”); - Довідка по захисту довкілля (файл “Довідка по захисту довкілля.pdf”); - Дефектний акт (файл “Дефектний акт.pdf”); - Відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-01 (файл “Відомість ресурсів до локального кошторису.pdf”). Відповідно до підпункту 2.5. пункту 2 Розділу 2 Тендерної документації Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. В довідці по отриманню ліцензії Переможець повідомляє про наявність діючої ліцензії на проведення будівництва доріг і автострад за №2013070856 від 17.03.2020 року. Замовником було перевірено та підтверджено дану інформацію на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (посилання: https://e-construction.gov.ua/organizations_detail/2369811749818861366?org_type=14). В пояснювальній записці та у зведеному кошторисному розрахунку вартості об'єкта будівництва зазначено, що кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій розраховано відповідно до пункту 4.39 Настанови з визначення вартості будівництва (далі - Настанова). В цьому пункті вказано, що в інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників). В пункті 4 Додатку 27 Настанови встановлено показник для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій для ремонту житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи на пам'ятках архітектури та містобудування у розмірі 3,89 грн/люд.год. За інформацією Пояснювальної записки, саме цей показник був застосований Переможцем, а загальна кошторисна трудомісткість склала 0,73363 тис люд.год. Таким чином, розрахунок розміру адміністративних витрат становитиме: 0,73363 тис люд.год * 3,89 грн/люд.год = 2 853,82 грн. Саме такий розмір коштів на покриття адміністративних витрат вказаний в Зведеному кошторисному розрахунку вартості об'єкта будівництва, що наданий Переможцем у складі Тендерної пропозиції. Таким чином, наведення додаткових розрахунків вартості адміністративних витрат не має потреби. В пояснювальній записці та у зведеному кошторисному розрахунку вартості об'єкта будівництва зазначено, що кошторисний прибуток розраховано відповідно до пункту 4.38 Настанови. В цьому пункті вказано, що розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). В пункті 4 Додатку 25 Настанови встановлено показник для визначення розміру кошторисного прибутку для ремонту житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи на пам'ятках архітектури та містобудування, вартість яких визначається за збірниками КНУ РЕКНрв №№4,6,7,10,11,16,19,21 у розмірі 7,65 грн/люд.год. За інформацією Пояснювальної записки, саме цей показник був застосований Переможцем, а загальна кошторисна трудомісткість склала 0,73363 тис люд.год. Таким чином, розрахунок розміру кошторисного прибутку становитиме: 0,73363 тис люд.год * 7,65 грн/люд.год = 5 612,27 грн. Саме такий розмір кошторисного прибутку вказаний в Зведеному кошторисному розрахунку вартості об'єкта будівництва, що наданий Переможцем у складі Тендерної пропозиції. Розмір прибутку, що встановлений Переможцем у кошторисній документації знаходиться в межах усереднених показників. Таким чином, наведення додаткових розрахунків прибутку не має потреби. Відповідно до пункту 1.1. Настанови - ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (крім автомобільних доріг загального користування), а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі –будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі –державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Таким чином, дотримання норм Настанови при розрахунку вартості робіт з поточного ремонту не є обов'язковим відповідно до законодавства, що також підтверджується висновками Комісії АМКУ у рішенні №15662-р/пк-пз від 23.09.2024, у рішенні № 17372-р/пк-пз від 24.10.2024, в яких висновується, що Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" не поширюється на надання послуг, в тому числі, на послуги з поточного ремонту. Замовником у Тендерній документації не вимагалося від учасників розраховувати кошторисну документацію відповідно до Настанови. Переможцем самостійно було вирішено розраховувати кошторис (в тому числі кошторисний прибуток та кошти на покриття адміністративних витрат) відповідно до розділу ІV Настанови, що не суперечить вимогам Тендерної документації та законодавству. Відповідно до пункту 6 Розділу 2 Тендерної документації строки надання послуг до 15.09.2024 року. Початковий термін надання послуг визначатиметься у відповідності до дати укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів. Такий же термін надання послуг зазначений в пункті 4.4. Проекту договору. Переможець у складі Тендерної пропозиції надає Лист-згоду з проектом договору (“Лист згода з проектом договору.pdf”), в якому зазначає, що підтверджує свою повну згоду з умовами проекту договору, які викладені у Додатку 2 до Тендерної документації. Таким чином, Переможець фактично погодився надати послуги в повному обсязі в період з моменту підписання договору до 15 вересня 2024 року. Замовником було вирішено, що даної інформації достатньо для підтвердження термінів виконання робіт та додатково Календарний графік складати не потрібно. Пунктом 31 частини 1 статті 1 Закону встановлено, що тендерна документація - це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Частиною 1 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. У тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 32 ч. 1 ст. 1 Закону). А отже, учасники закупівлі у відповідності до тендерної документації Замовника, для участі у торгах на закупівлю робіт, у своїй тендерній пропозиції повинні надати документи передбачені тендерною документацією. На виконання вимог Закону Замовник в пункті 2.1. Тендерної документації вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. 2.2. Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: довідку, складену учасником у довільній формі, про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (у разі наявності) необхідних для надання послуг, що є предметом даної закупівлі, із зазначенням інформації щодо найменування такого обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (за наявності), кількості, технічного стану, правових підстав використання тощо. Для підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів. Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена на інших правових підставах, то Учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються: копії договорів, чинних протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди та ін. (*договори мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації (у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю) на строк виконання робіт; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі. довідку, складену учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посади, досвіду роботи щодо кожного з таких працівників. Для документального підтвердження відповідної кваліфікації працівників, перерахованих в довідці, Учасник повинен підтвердити наявність/залучення працівників наступним чином: - по штатним працівниками надати копії наказів про прийом (призначення) на роботу, та/або інші документи, які підтверджують наявність в учасника таких працівників; - по працівникам, яких планується залучити до виконання предмету закупівлі, на підставі цивільно-правового договору та /або у якості надання послуг третіми особами, в тому числі суб’єктами підприємницької діяльності, надати копії діючих документів, що підтверджують відповідні правовідносини. Отже, зазначені положення Тендерної документації встановлюють вимогу щодо надання інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. В тендерній документації Замовником не встановлювались вимоги щодо обов`язку учасників надавати конкретно-визначену техніку, не було визначено конкретної кількості. Також умови тендерної документації не встановлювали обмежень щодо наявності та кількості працівників, не встановлювали конкретних вимог щодо їх посади, спеціальності чи кваліфікації тощо. На виконання вищезазначених вимог Переможцем закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «ДОРМАН-1» у складі своєї тендерної пропозиції надано такі документи: - Інформаційна довідка №21 від 30.07.2024 року (файл “Довідка по матеріально-техніфчній базі.pdf”); - Договір оренди транспортного засобу НТВ 578150 Асфальтоукладачу VOGELE 08.11/SUPER 1300-2 (файл “Довідка по матеріально-техніфчній базі.pdf”); - Копію свідоцтва на реєстрацію машини серія АХ №001329 на Асфальтоукладач VOGELE 08.11/SUPER 1300-2 (файл “Довідка по матеріально-техніфчній базі.pdf”); - Довідка №25 від 30.07.2024 року (файл “Довідка по працівниках.pdf”); - Наказ №1К від 16.05.2018 року (файл “Довідка по працівниках.pdf”); - Договори №6, №7, №8 від 30.07.2024 року про надання послуг фізичною особою (файл “Довідка по працівниках.pdf”). Таким чином, Переможець виконав вимогу щодо відповідності кваліфікаційному критерію - наявність матеріально-технічної бази, зазначивши принаймні одну одиницю техніки (Асфальтоукладач VOGELE 08.11/SUPER 1300-2) та надавши документи, що підтверджують право користування нею, складені відповідно до вимог законодавства та вимог Тендерної документації. Отже, у даному випадку відсутнє порушення вимог законодавства. Переможець в повній мірі виконав вимогу щодо відповідності кваліфікаційному критерію - наявність
Північний офіс Держаудитслужби Строк подання відповіді на запит Держаудитслужби Статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) передбачено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Ставищенська селищна рада отримала запит про надання пояснень 07.11.2024. Закон про публічні закупівлі не визначає, як саме потрібно рахувати строки в закупівлях, то підлягають застосуванню положення загального законодавства, а саме Цивільного кодексу України. Відповідно до статті 252 ЦК України строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати. Згідно з частиною першою статті 253 ЦК України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Враховуючи наведене, перебіг строку в закупівлях починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою повʼязано його початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення. За таких обставин, строк надання відповіді на запит Північного офісу Держаудитслужби - 12.11.2024. Ставищенською селищною радою (далі - Замовник) 25.07.2024 року було оголошено процедуру закупівлі “Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с. Станіславчик Білоцерківського району Київської області” ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (далі - Закупівля). За результатами аукціону, що відбувся 02.08.2024 року було Замовником розглянуто пропозицію з найбільш економічно вигідною пропозицією учасника ТОВ “Дорожня будівельна компанія “РАФ-1” та відхилено відповідно до Протоколу уповноваженої особи від 19.08.2024 року. Також Протоколом від 27.08.2024 року відхилено пропозицію наступного в порядку зростання вартості пропозиції учасника - ТОВ “Білоцерківське шляхово-експлуатаційне управління”. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.08.2024 року визначено переможцем відкритих торгів за Закупівлею товариство з обмеженою відповідальністю “ДОРМАН-1” (далі - Переможець) та укладено договір про закупівлю послуг №171 від 03.09.2024 року. Щодо запитуваних пояснень Держаудитслужби Запит Північного офісу Державної аудиторської служби: У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с. Станіславчик Білоцерківського району Київської області) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-07-25-002753-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі: 1. Як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі? 2. Чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2024-07-25-002753-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на веб-сайт (веб-сторінку), на якому відображена вказана інформація. 3. Чому тендерна документація Замовника складена не у відповідності із вимогами Закону та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), а саме: підпункти 2.3, 2.4, 2.5 пункту 2 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені згідно п. 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» розділу 2 «Відомості згідно ст. 22 Закону» тендерної документації складені без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. №166 і від 12 жовтня 2022 р. №1178», які набрали чинність 09.04.2024? Зокрема, містять вимогу про надання переможцем процедури закупівлі довідки щодо обставин, зазначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. 4. Чи були виявлені невідповідності під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Дорман-1» (далі – учасник) щодо: - ненадання учасником оригіналів документів у сканованому вигляді, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, як це передбачено вимогами Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічна специфікація», а саме: ліцензії на провадження певного виду діяльності необхідного для виконання даних робіт; розрахунку коштів на покриття адміністративних витрат врахованих у вартості об’єкту будівництва; розрахунку прибутку (в межах усереднених показників); календарного графіку виконання робіт; - надання учасником для підтвердження інформації, наведеної в інформаційній довідці від 30.07.2024 №21 із переліком машин і механізмів, обладнання, які будуть використані при виконані робіт, як передбачено пп. 2.2 п. 2 р. 2 тендерної документації, договорів оренди транспортних засобів, укладених із фізичною особою Манукяном А.С. від 03.05.2021 №1/2024, від 03.05.2021 №2/2024, від 03.05.2021 №4/2024, від 03.05.2021 №5/2024, які відповідно до вимог ст. 799 Цивільного кодексу України та п. 10.1 р. 10 «Дія договору» нотаріально не посвідчені; - надання договору оренди від 03.05.2021 №2/2021 на передачу фізичною особою Манукяном А.С. автомобіля ЗИЛ 433102 (державний номер СА4203АО), який належить фізичній особі Ященку В.П. (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХВ 216327); - надання довідки від 30.07.2024 №25 про наявність працівників, в якій за посадою «Машиніст автогрейдера» вказаний Манукян А.С. та наданий договір від 30.06.2024 №6 про надання послуг виконання зрізу асфальтобетонного покриття та ґрунту, однак в інформаційній довідці від 30.07.2024 №21 автогрейдер або інший транспорт, який дозволяє виконати такий вид робіт, в учасника відсутній; - ненадання учасником гарантійного листа щодо надання сертифікатів при виконанні робіт, як визначено вимогами Додатку 1 до тендерної документації «Технічна специфікація щодо предмету закупівлі: «Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с.Станіславчик Білоцерківського району Київської області». 5. Чи достатньо буде лише 5 транспортних засобів, перелік яких наданий учасником в інформаційній довідці від 30.07.2024 №21, та 4 працівників учасника, список яких наведений в довідці від 30.07.2024 №25, для надання в повному обсязі послуги з експлуатаційного утримання доріг відповідно до технічної специфікації предмета закупівлі, з урахуванням всіх видів та обсягів послуг/робіт? Згідно з листом учасника від 30.07.2024 №22 субпідрядні організації залучатися не будуть. Проте, в складі тендерної пропозиції учасником подана Відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-01 Договірної ціни (Відомість ресурсів до локального кошторису.pdf), до якої включено використання транспортних засобів та обладнання, а саме: п. 11 - компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тис. 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв; п. 12 - автогудронатори, місткість 3500 л; п. 13 - автогрейдери середнього типу, потужність 99 кВт [135 к.с.], п. 16 - котки дорожні самохідні на пневмоколісному ходу, маса 16 т; п. 17 - машини поливально-мийні, місткістю 6000 л; п. 19 - машина для холодного фрезерування асфальнобетонних покриттів, ширина фрезерування 2100 мм; п. 20 - молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій; п. 21 - гудронатори річні; п. 22 - котли бітумні пересувні, місткістю 400 л. 6. Яким чином Замовник виконав вимогу п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» щодо заборони закупівлі в громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, а також у юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Ісламська Республіка Іран, громадянин Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Ісламської Республіки Іран та товарів походженням із Ісламської республіки Іран? 7. Чому договір про закупівлю від 03.09.2024 №171 із додатками до нього не містить види і обсяги робіт, які визначені тендерною документацією та тендерною пропозицією учасника? Повідомляємо, що відповідно до норм статті 3511 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк. Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. У відповідь на запит Північного офісу Державної аудиторської служби в рамках моніторингу Закупівлі Ставищенська селищна рада надає таку інформацію. По першому питанню: Рішенням Ставищенської селищної ради №3606 від 21.12.2023 р. (посилання: https://stav-gromada.gov.ua/news/1703699932/) було виділено кошти за бюджетною програмою «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» на поточний ремонт доріг (відповідні заходи передбачені цільовою програмою “Програма будівництва, реконструкції, ремонту та утримання доріг вуличної мережі комунальної власності Ставищенської територіальної громади на 2021-2027 роки), в тому числі на реалізацію проекту «Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с. Станіславчик Білоцерківського району Київської області». Ставищенська селищна рада є замовником виготовлення робочого проекту по об’єкту: “Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с. Станіславчик Білоцерківського району Київської області“. Даний проєкт розроблено у відповідності до чинних норм, правил та стандартів у галузі будівництва та профільної експлуатації об’єкта головним інженером-проєктуваником Стельмахом Іваном Степановичем, який має кваліфікаційний сертифікат АР001825. Головному інженеру-проєктувальнику були надані відповідні вихідні дані та вимоги на проєктування, а саме: завдання на проектування та інші вихідні дані згідно з ДБН А.2.2-3-2014 вихідних даних, що надаються Замовником. Для розробки проєктно-кошторисної документації даного об’єкта проведені натурні обстеження та обмірні роботи. Проектно-кошторисна документація за даним робочим проєктом пройшла експертизу та отримала позитивний Експертний звіт №411-ЕК-24 від 19.06.2024 р., за яким загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на червень 2024 р. складає 1 млн 694,327 тис.грн. Проектно-кошторисна документація затверджена рішенням виконавчого комітету №1389 від 17 липня 2024 року. На підставі вказаного робочого проєкту та проектно-кошторисної документації до нього, відповідно до потреб Замовника, було здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Закупівля послуг з поточного ремонту дорожнього покриття здійснюється з метою забезпечення належної якості автомобільних доріг Ставищенської територіальної громади загального користування місцевого значення, згідно з державними будівельними нормами та стандартами, а також створення умов для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів. Замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно яких закупівлі здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Очікувана вартість предмета даної закупівлі становить: 1654315,20 грн. Обґрунтування розміру бюджетного призначення: розмір бюджетного призначення визначено відповідно до розробленого ФОП Стельмах І.С. та затвердженого кошторису з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», ДСТУ-Н Б Д. 1.1-2:2013 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва», ДСТУ-Н Б Д. 1.1-3:2013 «Настанова щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування», а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт». Відповідно до статті 4 Закону «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. По другому питанню: На виконання норм Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» Замовником забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на офіційному веб-сайті Ставищенської селищної ради за посиланням https://stav-gromada.gov.ua/news/1731306873/ По третьому питанню: Тендерна документація Ставищенської селищної ради на закупівлю - “ Послуги з експлуатаційного утримання доріг комунальної власності Ставищенської селищної територіальної громади (поточний ремонт дорожнього покриття) по вулиці Садова в с. Станіславчик Білоцерківського району Київської області” ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь UA-2024-07-25-002753-a розроблена та затверджена протоколом уповноваженої особи №322 від 25.07.2024 відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова). У зв’язку з великою завантаженістю на Уповноважену особу та великих об’ємів роботи, враховуючи важку ситуацію в країні, воєнний стан, постійні оголошення повітряної тривоги, які несуть загрозу життю і здоров’ю працівників замовника, а також у зв’язку із постійними змінами, що вносяться до Постанови було допущено описку. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 абзац 14 пункту 47 Особливостей було виключено. Однак, просимо врахувати, що норма про невиконання взятих на себе зобов’язань учасником залишається в Особливостях у пункті 45, а саме - замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Вказана описка ніяким чином не вплинула на порушення принципів здійснення публічних закупівель, а саме добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням, а також допущена описка жодним чином не вплинула на правильність визначення предмета закупівлі, у тому числі назви та коду кожної номенклатурної позиції товару, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями. Також при оприлюднення інформації щодо закупівлі уповноваженою особою дотримано усіх вимог Закону з урахуванням Особливостей, Порядку визначення предмету закупівлі та Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі. Просимо врахувати також висновки Колегії суддів апеляційного суду у справі № 580/2720/24 (Постанова від 22.10.2024), яка не вважає порушенням невірне зазначення приписів Закону в Тендерній документації достатньою підставою для припинення укладеного договору за наслідком спірної процедури закупівель, у зв'язку з чим висновок органу Держаудитслужби визнано протиправним. По четвертому питанню: Відповідно до підпункту 3 пункту 2 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Відповідно до пункту 3 Розділу 2 “Відомості згідно ст. 22 Закону” Тендерної документації Закупівлі Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі наступні документи: Найменування, обсяг та якісні вимоги щодо надання послуг (технічну специфікацію) визначено згідно з Додатком 1 цієї тендерної документації. Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозиції оригінали документів у сканованому вигляді, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: - ліцензія на провадження певного виду діяльності необхідного для виконання даних робіт. - договірну ціну та пояснювальну записку до неї; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; - розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису; - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат врахованих у вартості об’єкту будівництва - розрахунок прибутку (в межах усереднених показників); - календарний графік виконання робіт. На підтвердження відповідності Тендерної пропозиції необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, ТОВ “ДОРМАН-1”, у складі надає такі документи: - Технічна специфікація щодо предмету закупівлі (файл “Технічна специфікація.pdf”); - Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису №02-01-01 (файл “Розрахунок загальновиробничих витрат.pdf”); - Пояснювальна записка (файл “Пояснювальна записка.pdf”); -Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 (файл “Локальний кошторис.pdf”); - Зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта будівництва (файл “Зведений кошторис.pdf”); - Договірна ціна (файл “Договірна ціна.pdf”); - Довідка довільної форми по отриманню ліцензії (файл “Довідка по ліцензії.pdf”); - Довідка по захисту довкілля (файл “Довідка по захисту довкілля.pdf”); - Дефектний акт (файл “Дефектний акт.pdf”); - Відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-01 (файл “Відомість ресурсів до локального кошторису.pdf”). Відповідно до підпункту 2.5. пункту 2 Розділу 2 Тендерної документації Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. В довідці по отриманню ліцензії Переможець повідомляє про наявність діючої ліцензії на проведення будівництва доріг і автострад за №2013070856 від 17.03.2020 року. Замовником було перевірено та підтверджено дану інформацію на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (посилання: https://e-construction.gov.ua/organizations_detail/2369811749818861366?org_type=14). В пояснювальній записці та у зведеному кошторисному розрахунку вартості об'єкта будівництва зазначено, що кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій розраховано відповідно до пункту 4.39 Настанови з визначення вартості будівництва (далі - Настанова). В цьому пункті вказано, що в інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників). В пункті 4 Додатку 27 Настанови встановлено показник для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій для ремонту житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи на пам'ятках архітектури та містобудування у розмірі 3,89 грн/люд.год. За інформацією Пояснювальної записки, саме цей показник був застосований Переможцем, а загальна кошторисна трудомісткість склала 0,73363 тис люд.год. Таким чином, розрахунок розміру адміністративних витрат становитиме: 0,73363 тис люд.год * 3,89 грн/люд.год = 2 853,82 грн. Саме такий розмір коштів на покриття адміністративних витрат вказаний в Зведеному кошторисному розрахунку вартості об'єкта будівництва, що наданий Переможцем у складі Тендерної пропозиції. Таким чином, наведення додаткових розрахунків вартості адміністративних витрат не має потреби. В пояснювальній записці та у зведеному кошторисному розрахунку вартості об'єкта будівництва зазначено, що кошторисний прибуток розраховано відповідно до пункту 4.38 Настанови. В цьому пункті вказано, що розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). В пункті 4 Додатку 25 Настанови встановлено показник для визначення розміру кошторисного прибутку для ремонту житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи на пам'ятках архітектури та містобудування, вартість яких визначається за збірниками КНУ РЕКНрв №№4,6,7,10,11,16,19,21 у розмірі 7,65 грн/люд.год. За інформацією Пояснювальної записки, саме цей показник був застосований Переможцем, а загальна кошторисна трудомісткість склала 0,73363 тис люд.год. Таким чином, розрахунок розміру кошторисного прибутку становитиме: 0,73363 тис люд.год * 7,65 грн/люд.год = 5 612,27 грн. Саме такий розмір кошторисного прибутку вказаний в Зведеному кошторисному розрахунку вартості об'єкта будівництва, що наданий Переможцем у складі Тендерної пропозиції. Розмір прибутку, що встановлений Переможцем у кошторисній документації знаходиться в межах усереднених показників. Таким чином, наведення додаткових розрахунків прибутку не має потреби. Відповідно до пункту 1.1. Настанови - ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (крім автомобільних доріг загального користування), а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі –будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі –державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Таким чином, дотримання норм Настанови при розрахунку вартості робіт з поточного ремонту не є обов'язковим відповідно до законодавства, що також підтверджується висновками Комісії АМКУ у рішенні №15662-р/пк-пз від 23.09.2024, у рішенні № 17372-р/пк-пз від 24.10.2024, в яких висновується, що Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" не поширюється на надання послуг, в тому числі, на послуги з поточного ремонту. Замовником у Тендерній документації не вимагалося від учасників розраховувати кошторисну документацію відповідно до Настанови. Переможцем самостійно було вирішено розраховувати кошторис (в тому числі кошторисний прибуток та кошти на покриття адміністративних витрат) відповідно до розділу ІV Настанови, що не суперечить вимогам Тендерної документації та законодавству. Відповідно до пункту 6 Розділу 2 Тендерної документації строки надання послуг до 15.09.2024 року. Початковий термін надання послуг визначатиметься у відповідності до дати укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів. Такий же термін надання послуг зазначений в пункті 4.4. Проекту договору. Переможець у складі Тендерної пропозиції надає Лист-згоду з проектом договору (“Лист згода з проектом договору.pdf”), в якому зазначає, що підтверджує свою повну згоду з умовами проекту договору, які викладені у Додатку 2 до Тендерної документації. Таким чином, Переможець фактично погодився надати послуги в повному обсязі в період з моменту підписання договору до 15 вересня 2024 року. Замовником було вирішено, що даної інформації достатньо для підтвердження термінів виконання робіт та додатково Календарний графік складати не потрібно. Пунктом 31 частини 1 статті 1 Закону встановлено, що тендерна документація - це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Частиною 1 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. У тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 32 ч. 1 ст. 1 Закону). А отже, учасники закупівлі у відповідності до тендерної документації Замовника, для участі у торгах на закупівлю робіт, у своїй тендерній пропозиції повинні надати документи передбачені тендерною документацією. На виконання вимог Закону Замовник в пункті 2.1. Тендерної документації вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. 2.2. Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: довідку, складену учасником у довільній формі, про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (у разі наявності) необхідних для надання послуг, що є предметом даної закупівлі, із зазначенням інформації щодо найменування такого обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (за наявності), кількості, технічного стану, правових підстав використання тощо. Для підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів. Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена на інших правових підставах, то Учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються: копії договорів, чинних протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди та ін. (*договори мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації (у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю) на строк виконання робіт; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі. довідку, складену учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посади, досвіду роботи щодо кожного з таких працівників. Для документального підтвердження відповідної кваліфікації працівників, перерахованих в довідці, Учасник повинен підтвердити наявність/залучення працівників наступним чином: - по штатним працівниками надати копії наказів про прийом (призначення) на роботу, та/або інші документи, які підтверджують наявність в учасника таких працівників; - по працівникам, яких планується залучити до виконання предмету закупівлі, на підставі цивільно-правового договору та /або у якості надання послуг третіми особами, в тому числі суб’єктами підприємницької діяльності, надати копії діючих документів, що підтверджують відповідні правовідносини. Отже, зазначені положення Тендерної документації встановлюють вимогу щодо надання інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. В тендерній документації Замовником не встановлювались вимоги щодо обов`язку учасників надавати конкретно-визначену техніку, не було визначено конкретної кількості. Також умови тендерної документації не встановлювали обмежень щодо наявності та кількості працівників, не встановлювали конкретних вимог щодо їх посади, спеціальності чи кваліфікації тощо. На виконання вищезазначених вимог Переможцем закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «ДОРМАН-1» у складі своєї тендерної пропозиції надано такі документи: - Інформаційна довідка №21 від 30.07.2024 року (файл “Довідка по матеріально-техніфчній базі.pdf”); - Договір оренди транспортного засобу НТВ 578150 Асфальтоукладачу VOGELE 08.11/SUPER 1300-2 (файл “Довідка по матеріально-техніфчній базі.pdf”); - Копію свідоцтва на реєстрацію машини серія АХ №001329 на Асфальтоукладач VOGELE 08.11/SUPER 1300-2 (файл “Довідка по матеріально-техніфчній базі.pdf”); - Довідка №25 від 30.07.2024 року (файл “Довідка по працівниках.pdf”); - Наказ №1К від 16.05.2018 року (файл “Довідка по працівниках.pdf”); - Договори №6, №7, №8 від 30.07.2024 року про надання послуг фізичною особою (файл “Довідка по працівниках.pdf”). Таким чином, Переможець виконав вимогу щодо відповідності кваліфікаційному критерію - наявність матеріально-технічної бази, зазначивши принаймні одну одиницю техніки (Асфальтоукладач VOGELE 08.11/SUPER 1300-2) та надавши документи, що підтверджують право користування нею, складені відповідно до вимог законодавства та вимог Тендерної документації. Отже, у даному випадку відсутнє порушення вимог законодавства. Переможець в повній мірі виконав вимогу щодо відповідності кваліфікаційному критерію - наявність