0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
4 470 000.00 UAH
Здійснення моніторингу
Дата: 12 лист. 14:40
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.11.2024 № 256 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 12.11.2024 № 256. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 4. UA-2024-10-01-005406-a, 01.10.2024. Інформація, отримана від від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-10-01-005406-a, яка проводилась військовою частиною А1108 (далі – Замовник) виникла необхідність в отриманні пояснень. Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю. Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання: 1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Відповідно до частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закону №№808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану. За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, в електронній системі закупівель, зокрема, у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Відповідно до норм частини п’ятнадцятої статті 14 Закону договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону. Зокрема, згідно з вимогами частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно з частиною другої статті 317 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV (далі – ГК України) загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом. В ході проведення моніторингу встановлено, що предметом досліджуваної закупівлі є виконання робіт з капітального ремонту сховища. За результатами проведення спрощеної закупівлі Замовником з ТОВ «Веллум-Буд» договір підряду від 18.10.2024 №191 (далі – Договір №191). Слід зазначити, що частиною п’ятою статті 318 ГК України передбачено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об'єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов'язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об'єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об'єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору. У пункті 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Постанова КМУ №668) визначено істотні умови договору, серед яких: строки початку та закінчення робіт (будівництва об’єкта); права та обов’язки сторін; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об’єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об’єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання: 2. Надати обґрунтовану інформацію щодо причин не визначення в укладеному Договорі №191 таких умов як: порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; вимоги до організації робіт; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва. За вимогами частини 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника учасник, який визнаний переможцем, не пізніше дати укладення договору, повинен надати забезпечення виконання даного договору розміром 3 відсотків його вартості (за вартість договору приймається ціна пропозиції учасника-переможця спрощеної закупівлі за результатами проведення електронного аукціону). При цьому, забезпечення виконання договору підряду надається у вигляді безвідсоткового депозиту (призначення депозиту: «Забезпечення виконання договору підряду з капітального ремонту сховища, Дрогобицький район, Львівської області»), строком дії не менше строку повного виконання учасником-переможцем своїх зобов’язань за договором. Також, аналогічна вимога щодо надання у формі безвідсоткового депозиту в розмірі 3 відсотки від суми договору міститься у розділі 13 «Забезпечення виконання умов договору» проєкту договору (Додаток №3 до оголошення). Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання: 3. Надати пояснення (з документальним підтвердженням) щодо виконання переможцем закупівлі ТОВ «Веллум-Буд» вимог частини 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника в частині надання забезпечення виконання договору (безвідсотковий депозит). Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження. Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
У відповідь на запит Західного офісу Держаудитслужби від 18.11.2024 про надання пояснень в межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту будівлі «Капітальний ремонт сховища, Дрогобицький район, Львівської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-10-01-005406-a) та укладеного договору підряду від 18.10.2024 №191 (далі – “Договір підряду”) повідомляємо наступне. 1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Розмір бюджетного призначення, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувана вартість були визначені на підставі дефектного акту, кошторисної документації, позитивної експертної оцінки від 12.09.2024 № 621/24-РБК/ЕО, проведеної ТОВ «Рембудконсалтінг» щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини згідно робочого проекту «Капітальний ремонт сховища ********* ** ********** ******* Дрогобицький район, Львівської області» Коригування. Згідно експертної оцінки загальна кошторисна вартість складає – 12 465 825,00 гривень, в тому числі понесені в 2023 році витрати у розмірі 7 831 524,00 грн. Очікувана вартість предмета закупівлі була сформована виходячи з наступного розрахунку: Загальну кошторисну вартість об’єкта капітального ремонту 12 465 825,00 гривень було зменшено на: (1) понесені витрати в 2023 році витрати у розмірі 7 831 524,00 грн; (2) вартість проектних робіт 65 000,00 грн.; (3) вартість здійснення авторського нагляду – 13 116,00 грн.; (4) вартість здійснення експертизи проектної документації 17 040,00 грн. з урахуванням ПДВ (14 200,00 х 1,2 = 17 040,00); (5) кошти на здійснення технічного нагляду – 60 690,60 грн. з урахуванням ПДВ (50 583,00 х 1,2 = 60 690,60). Таким чином, з урахуванням всіх розрахунків була визначена очікувана вартість закупівлі капітального ремонту сховища, Дрогобицький район Львівської області – 4 470 000,00 гривень. Підтверджуючі документи додаємо. 2. Інформація щодо причин не визначення в укладеному Договорі №191 таких умов як: порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; вимоги до організації робіт; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва. Частиною 1 статті 203 Цивільного кодексу України (далі – «ЦК України») встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Статтею 204 ЦК України встановлено принцип презумпції правомірності правочину, відповідно до якого правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Статті 6 та 627 ЦК України закріплюють принцип свободи договору. Так, відповідно до статті 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Згідно зі статтею 6 ЦК України сторони договору мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами. Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на свій розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами. Частиною 1 статті 638 ЦК України встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Аналогічне визначення істотних умов містять Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі «Загальні умови»). При цьому самі Загальні умови є підзаконним нормативно-правовим актом, а не законом. Відповідно до пункту 2 Загальних умов, вони є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). Відповідно до частин 1, 2 та 3 статті 180 Господарського кодексу України (далі – «ГК України») зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Відповідно до частини 8 статті 181 ГК України, у разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами ЦК України. Враховуючи принцип свободи договору, військова частина А1108 будуючи текст Договору підряду користувалася принципом логічної послідовності викладу інформації та переслідувала ту мету, щоб саме сторонам договору було легко у ньому орієнтуватися, а його структура дозволяла швидко знаходити необхідні умови і порівнювати їх з іншими договірними положеннями. Зазначене ґрунтується на принципах тлумачення правочинів, встановлених цивільним законодавством, а саме – статтями 213 та 637 ЦК України. Крім безпосередньо тексту договору частина 4 статті 213 ЦК України допускає врахування змісту попередніх переговорів, усталеної практики відносин між сторонами, звичаїв ділового обороту, подальшу поведінку сторін, текст типового договору та інші обставини, що мають істотне значення. При цьому частина 2 статті 637 ЦК України передбачає, що типові умови (типові договори), можуть враховуватися при тлумаченні, навіть якщо в договорі немає посилання на ці умови. Щодо порядку забезпечення робіт проєктною документацією Пункт 1.1. Договору підряду покладає на Підрядника обов’язок виконати роботи по об’єкту відповідно до проектно-кошторисної документації та календарного плану виконання робіт. Підпункт 6.3.1 пункту 6.3. Договору підряду передбачає право Підрядника отримувати від Замовника всю необхідну для виконання Договору інформацію та документи. Крім цього, за загальним правилом, визначеним пунктом 47 Загальних умов, забезпечення робіт (будівництва об’єкта) проектною документацією здійснюється замовником. Договором підряду такі зобов'язання повністю або частково можуть покладатися на підрядника. Довідково: Проєктна документація була надана військовою частиною Підряднику до початку виконання робіт. Отже, із вищезазначеного випливає, що Договір підряду передбачає порядок забезпечення робіт проєктною документацією та покладає цей обов’язок на Замовника. Щодо порядку забезпечення робіт ресурсами та послугами Пункт 1.1. Договору підряду покладає на підрядника обов'язок виконати роботи за Договором підряду власними і залученими силами Підпункт 6.4.2 пункту 6.4. Договору підряду передбачає, що Підрядник зобов’язаний забезпечити належну якість усіх наданих ним кадрових та матеріальних ресурсів, що використовуються для виконання робіт. Отже, із вищезазначеного випливає, що Договір підряду передбачає порядок забезпечення ресурсами та послугами в тому обсязі, як це вимагає виконання робіт згідно Закупівлі. Щодо вимог до організації робіт Обсяг вимог до організації робіт визначається п. 69 - 75 Загальних умов. Договір підряду не містить окремого розділу з вимогами до організації робіт, натомість положення, які регламентують це питання, включені до інших пунктів договору, зокрема: Підпункти 6.2.2., 6.2.5. пункту 6.2 Договору підряду передбачають обов’язки Замовника: - сприяти Підряднику у виконанні Робіт; - на період виконання робіт забезпечити Підряднику доступ до місця виконання робіт. Підпункти 6.4.8 - 6.4.16 пункту 6.4. Договору підряду передбачають обов’язки Підрядника: - суворо дотримуватись нормативних правил безпеки праці, протипожежних норм і положень, пов’язаних з охороною навколишнього середовища, діючих в Україні. Провести інструктаж з охорони праці для осіб, залучених до виконання робіт. - після закінчення виконання Робіт до здачі об’єкта, Підрядник зобов’язаний протягом 2 робочих днів звільнити приміщення від сміття, обладнання, знаряддя, яке застосовувалось при виконанні робіт, вивезти з будівельного майданчика за власний рахунок техніку, невикористані матеріали, відходи, сміття, провести благоустрій території згідно правил благоустрою і утримання території. - забезпечити належну поведінку свого персоналу, інших осіб, залучених Підрядником для виконання робіт, дотримання ними вимог внутрішнього розпорядку Замовника. Попереджувати порушення громадського порядку, забезпечити дотримання трудової та технологічної дисципліни. - вживати усіх належних заходів для збереження власного обладнання, робочого інструменту, будівельних матеріалів та інших матеріальних цінностей. - на вимогу Замовника надати для перевірки накладні (або їх реєстр) на придбані матеріали, конструкції, вироби, а також інші документи, які підтверджують витрати та сертифікати підтвердження якості матеріалів та обладнання. - під час виконання Робіт застосовувати заходи із захисту довкілля. - відповідно до вимог ДБН А.3.1-5-2016 «Організація будівельного виробництва»: - влаштувати необхідні огорожі будівельного майданчика (охоронні, захисні, сигнальні), організувати в необхідних випадках контрольно-пропускний режим; - видати працівникам необхідні засоби індивідуального захисту (спеціальний одяг, взуття, захисні каски тощо); - виконати заходи із колективного захисту робітників (огорожі, природне та штучне освітлення відповідно до ДБН В.2.5-28, вентиляція, захисні та запобіжні пристрої і пристосування тощо). В іншій частині організації виконання робіт сторони керуються вимогами законодавства, зокрема Загальних умов, оскільки пункт 14.1. Договору підряду передбачає, що при вирішенні питань, не обумовлених Договором, сторони керуються чинним законодавством України. Щодо умов здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт Пункт 77 Загальних умов передбачає, що з метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством. Пункт 78 Загальних умов передбачає, що з метою контролю за відповідністю будівельних робіт проектній документації замовник забезпечує здійснення авторського нагляду протягом усього періоду будівництва шляхом укладення договору з відповідальним розробником проектної документації. Пункт 6.4.6. Договору підряду передбачає обов’язок Підрядника усувати недоліки в роботах, матеріалах, устаткуванні, виявлені Замовником, відповідними державними органами, авторським чи технічним наглядом в строки, визначені актами перевірок, вказівок і приписів, та інформувати про це письмово Замовника. Зазначене положення сформульовано із урахуванням пункту 80 Загальних умов та майже дослівно відповідає формулюванню п. 53 Примірного договору підряду в капітальному будівництві, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 27.10.2005 № 3 (далі - “Примірний договір”). Таким чином, Договір підряду містить положення щодо авторського та технічного нагляду в тому обсязі, як це вимагає виконання робіт згідно Закупівлі, та які відповідають Загальним умовам та формулюванням Примірного договору. Щодо ризику випадкового знищення або пошкодження об'єкта та їх страхування Згідно пункту 7.1 Договору підряду Підрядник до передачі закінчених робіт Замовнику матеріально відповідає за збереження незавершеного будівництва, наслідки пошкодження або руйнування з власної вини і не може вимагати від Замовника оплати за виконані, але знищені (пошкоджені) роботи. Чинне законодавство не відносить страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва до обов’язкових видів страхування. Аналіз Загальних умов також не дає підстави вважати, що договір страхування має укладатися у кожному випадку виконання будівельних робіт Зокрема, пункт 29 Загальних умов передбачає обов’язок замовника укласти договір страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва, якщо це передбачено договором підряду, а пункт 31 Загальних умов – обов’язок підрядника забезпечити страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва, якщо це встановлено договором підряду. Аналогічна конструкція міститься і в пункті 24 Примірного договору , який допускає альтернативне формулювання пункту щодо страхування ризику знищення або пошкодження об'єкта будівництва, зокрема, варіант, що страхування «не передбачається». Крім того, аналіз практики укладення аналогічних договорів під час здійснення публічних закупівель свідчить про те, що вимога про укладення договорів страхування ризиків присутня не у всіх договорах. Включення вимоги щодо обов’язкового страхування ризиків знищення або пошкодження об'єкта також призводитиме до збільшення ціни робіт та їх тривалості, що суперечить інтересам замовників. Таким чином, Договір підряду врегульовує управління ризиками під час виконання робіт в тому обсязі, як це вимагає виконання робіт згідно Закупівлі та у відповідності із чинним законодавством та усталеною практикою виконання подібних договорів. 3.Щодо виконання переможцем закупівлі ТОВ «Веллум-Буд» вимог частини 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника в частині надання забезпечення виконання договору (безвідсотковий депозит). У частині 12 Оголошення вимагалося забезпечення виконання договору відповідно до статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до вимог Оголошення до проведення закупівлі Учасник, який визнаний переможцем, не пізніше дати укладення Договору, повинен надати забезпечення виконання даного Договору розміром 3 відсотків його вартості (за вартість Договору приймається ціна пропозиції Учасника-переможця спрощеної закупівлі за результатами проведення електронного аукціону). ТОВ «Веллум-Буд» вимоги частини 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника в частині надання забезпечення виконання договору виконало, що підтверджується платіжною інструкцією наданою ТОВ «Веллум-Буд», та випискою з рахунку від 15.10.2024 військової частини А1108.
У відповідь на запит Західного офісу Держаудитслужби від 18.11.2024 про надання пояснень в межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту будівлі «Капітальний ремонт сховища, Дрогобицький район, Львівської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-10-01-005406-a) та укладеного договору підряду від 18.10.2024 №191 (далі – “Договір підряду”) повідомляємо наступне. 1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Розмір бюджетного призначення, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувана вартість були визначені на підставі дефектного акту, кошторисної документації, позитивної експертної оцінки від 12.09.2024 № 621/24-РБК/ЕО, проведеної ТОВ «Рембудконсалтінг» щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини згідно робочого проекту «Капітальний ремонт сховища ********* ** ********** ******* Дрогобицький район, Львівської області» Коригування. Згідно експертної оцінки загальна кошторисна вартість складає – 12 465 825,00 гривень, в тому числі понесені в 2023 році витрати у розмірі 7 831 524,00 грн. Очікувана вартість предмета закупівлі була сформована виходячи з наступного розрахунку: Загальну кошторисну вартість об’єкта капітального ремонту 12 465 825,00 гривень було зменшено на: (1) понесені витрати в 2023 році витрати у розмірі 7 831 524,00 грн; (2) вартість проектних робіт 65 000,00 грн.; (3) вартість здійснення авторського нагляду – 13 116,00 грн.; (4) вартість здійснення експертизи проектної документації 17 040,00 грн. з урахуванням ПДВ (14 200,00 х 1,2 = 17 040,00); (5) кошти на здійснення технічного нагляду – 60 690,60 грн. з урахуванням ПДВ (50 583,00 х 1,2 = 60 690,60). Таким чином, з урахуванням всіх розрахунків була визначена очікувана вартість закупівлі капітального ремонту сховища, Дрогобицький район Львівської області – 4 470 000,00 гривень. Підтверджуючі документи додаємо. 2. Інформація щодо причин не визначення в укладеному Договорі №191 таких умов як: порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; вимоги до організації робіт; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва. Частиною 1 статті 203 Цивільного кодексу України (далі – «ЦК України») встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Статтею 204 ЦК України встановлено принцип презумпції правомірності правочину, відповідно до якого правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Статті 6 та 627 ЦК України закріплюють принцип свободи договору. Так, відповідно до статті 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Згідно зі статтею 6 ЦК України сторони договору мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами. Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на свій розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами. Частиною 1 статті 638 ЦК України встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Аналогічне визначення істотних умов містять Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі «Загальні умови»). При цьому самі Загальні умови є підзаконним нормативно-правовим актом, а не законом. Відповідно до пункту 2 Загальних умов, вони є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). Відповідно до частин 1, 2 та 3 статті 180 Господарського кодексу України (далі – «ГК України») зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Відповідно до частини 8 статті 181 ГК України, у разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами ЦК України. Враховуючи принцип свободи договору, військова частина А1108 будуючи текст Договору підряду користувалася принципом логічної послідовності викладу інформації та переслідувала ту мету, щоб саме сторонам договору було легко у ньому орієнтуватися, а його структура дозволяла швидко знаходити необхідні умови і порівнювати їх з іншими договірними положеннями. Зазначене ґрунтується на принципах тлумачення правочинів, встановлених цивільним законодавством, а саме – статтями 213 та 637 ЦК України. Крім безпосередньо тексту договору частина 4 статті 213 ЦК України допускає врахування змісту попередніх переговорів, усталеної практики відносин між сторонами, звичаїв ділового обороту, подальшу поведінку сторін, текст типового договору та інші обставини, що мають істотне значення. При цьому частина 2 статті 637 ЦК України передбачає, що типові умови (типові договори), можуть враховуватися при тлумаченні, навіть якщо в договорі немає посилання на ці умови. Щодо порядку забезпечення робіт проєктною документацією Пункт 1.1. Договору підряду покладає на Підрядника обов’язок виконати роботи по об’єкту відповідно до проектно-кошторисної документації та календарного плану виконання робіт. Підпункт 6.3.1 пункту 6.3. Договору підряду передбачає право Підрядника отримувати від Замовника всю необхідну для виконання Договору інформацію та документи. Крім цього, за загальним правилом, визначеним пунктом 47 Загальних умов, забезпечення робіт (будівництва об’єкта) проектною документацією здійснюється замовником. Договором підряду такі зобов'язання повністю або частково можуть покладатися на підрядника. Довідково: Проєктна документація була надана військовою частиною Підряднику до початку виконання робіт. Отже, із вищезазначеного випливає, що Договір підряду передбачає порядок забезпечення робіт проєктною документацією та покладає цей обов’язок на Замовника. Щодо порядку забезпечення робіт ресурсами та послугами Пункт 1.1. Договору підряду покладає на підрядника обов'язок виконати роботи за Договором підряду власними і залученими силами Підпункт 6.4.2 пункту 6.4. Договору підряду передбачає, що Підрядник зобов’язаний забезпечити належну якість усіх наданих ним кадрових та матеріальних ресурсів, що використовуються для виконання робіт. Отже, із вищезазначеного випливає, що Договір підряду передбачає порядок забезпечення ресурсами та послугами в тому обсязі, як це вимагає виконання робіт згідно Закупівлі. Щодо вимог до організації робіт Обсяг вимог до організації робіт визначається п. 69 - 75 Загальних умов. Договір підряду не містить окремого розділу з вимогами до організації робіт, натомість положення, які регламентують це питання, включені до інших пунктів договору, зокрема: Підпункти 6.2.2., 6.2.5. пункту 6.2 Договору підряду передбачають обов’язки Замовника: - сприяти Підряднику у виконанні Робіт; - на період виконання робіт забезпечити Підряднику доступ до місця виконання робіт. Підпункти 6.4.8 - 6.4.16 пункту 6.4. Договору підряду передбачають обов’язки Підрядника: - суворо дотримуватись нормативних правил безпеки праці, протипожежних норм і положень, пов’язаних з охороною навколишнього середовища, діючих в Україні. Провести інструктаж з охорони праці для осіб, залучених до виконання робіт. - після закінчення виконання Робіт до здачі об’єкта, Підрядник зобов’язаний протягом 2 робочих днів звільнити приміщення від сміття, обладнання, знаряддя, яке застосовувалось при виконанні робіт, вивезти з будівельного майданчика за власний рахунок техніку, невикористані матеріали, відходи, сміття, провести благоустрій території згідно правил благоустрою і утримання території. - забезпечити належну поведінку свого персоналу, інших осіб, залучених Підрядником для виконання робіт, дотримання ними вимог внутрішнього розпорядку Замовника. Попереджувати порушення громадського порядку, забезпечити дотримання трудової та технологічної дисципліни. - вживати усіх належних заходів для збереження власного обладнання, робочого інструменту, будівельних матеріалів та інших матеріальних цінностей. - на вимогу Замовника надати для перевірки накладні (або їх реєстр) на придбані матеріали, конструкції, вироби, а також інші документи, які підтверджують витрати та сертифікати підтвердження якості матеріалів та обладнання. - під час виконання Робіт застосовувати заходи із захисту довкілля. - відповідно до вимог ДБН А.3.1-5-2016 «Організація будівельного виробництва»: - влаштувати необхідні огорожі будівельного майданчика (охоронні, захисні, сигнальні), організувати в необхідних випадках контрольно-пропускний режим; - видати працівникам необхідні засоби індивідуального захисту (спеціальний одяг, взуття, захисні каски тощо); - виконати заходи із колективного захисту робітників (огорожі, природне та штучне освітлення відповідно до ДБН В.2.5-28, вентиляція, захисні та запобіжні пристрої і пристосування тощо). В іншій частині організації виконання робіт сторони керуються вимогами законодавства, зокрема Загальних умов, оскільки пункт 14.1. Договору підряду передбачає, що при вирішенні питань, не обумовлених Договором, сторони керуються чинним законодавством України. Щодо умов здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт Пункт 77 Загальних умов передбачає, що з метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством. Пункт 78 Загальних умов передбачає, що з метою контролю за відповідністю будівельних робіт проектній документації замовник забезпечує здійснення авторського нагляду протягом усього періоду будівництва шляхом укладення договору з відповідальним розробником проектної документації. Пункт 6.4.6. Договору підряду передбачає обов’язок Підрядника усувати недоліки в роботах, матеріалах, устаткуванні, виявлені Замовником, відповідними державними органами, авторським чи технічним наглядом в строки, визначені актами перевірок, вказівок і приписів, та інформувати про це письмово Замовника. Зазначене положення сформульовано із урахуванням пункту 80 Загальних умов та майже дослівно відповідає формулюванню п. 53 Примірного договору підряду в капітальному будівництві, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 27.10.2005 № 3 (далі - “Примірний договір”). Таким чином, Договір підряду містить положення щодо авторського та технічного нагляду в тому обсязі, як це вимагає виконання робіт згідно Закупівлі, та які відповідають Загальним умовам та формулюванням Примірного договору. Щодо ризику випадкового знищення або пошкодження об'єкта та їх страхування Згідно пункту 7.1 Договору підряду Підрядник до передачі закінчених робіт Замовнику матеріально відповідає за збереження незавершеного будівництва, наслідки пошкодження або руйнування з власної вини і не може вимагати від Замовника оплати за виконані, але знищені (пошкоджені) роботи. Чинне законодавство не відносить страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва до обов’язкових видів страхування. Аналіз Загальних умов також не дає підстави вважати, що договір страхування має укладатися у кожному випадку виконання будівельних робіт Зокрема, пункт 29 Загальних умов передбачає обов’язок замовника укласти договір страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва, якщо це передбачено договором підряду, а пункт 31 Загальних умов – обов’язок підрядника забезпечити страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва, якщо це встановлено договором підряду. Аналогічна конструкція міститься і в пункті 24 Примірного договору , який допускає альтернативне формулювання пункту щодо страхування ризику знищення або пошкодження об'єкта будівництва, зокрема, варіант, що страхування «не передбачається». Крім того, аналіз практики укладення аналогічних договорів під час здійснення публічних закупівель свідчить про те, що вимога про укладення договорів страхування ризиків присутня не у всіх договорах. Включення вимоги щодо обов’язкового страхування ризиків знищення або пошкодження об'єкта також призводитиме до збільшення ціни робіт та їх тривалості, що суперечить інтересам замовників. Таким чином, Договір підряду врегульовує управління ризиками під час виконання робіт в тому обсязі, як це вимагає виконання робіт згідно Закупівлі та у відповідності із чинним законодавством та усталеною практикою виконання подібних договорів. 3.Щодо виконання переможцем закупівлі ТОВ «Веллум-Буд» вимог частини 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника в частині надання забезпечення виконання договору (безвідсотковий депозит). У частині 12 Оголошення вимагалося забезпечення виконання договору відповідно до статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до вимог Оголошення до проведення закупівлі Учасник, який визнаний переможцем, не пізніше дати укладення Договору, повинен надати забезпечення виконання даного Договору розміром 3 відсотків його вартості (за вартість Договору приймається ціна пропозиції Учасника-переможця спрощеної закупівлі за результатами проведення електронного аукціону). ТОВ «Веллум-Буд» вимоги частини 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника в частині надання забезпечення виконання договору виконало, що підтверджується платіжною інструкцією наданою ТОВ «Веллум-Буд», та випискою з рахунку від 15.10.2024 військової частини А1108.