0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
63 125 962.80 UAH
Замовник
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ БОБРИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 30 квіт. 11:19
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
На запит у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-20-008020-а), надаємо наступні пояснення: 1) Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). При цьому, відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону наведено визначення, що роботи — це розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. В пункті 34 частини 1 статті 1 Закону також зазначено, що товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів; У пункті 4 Розділу I Порядку визначення предмета закупівлі (затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 ) встановлено, що визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281. Роботами у розумінні Закону зі змінами від 26.06.2021 можуть вважатися: окремо розроблення проєктної документації на об’єкти будівництва; будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд; роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації разом. У розумінні зміненого Закону окремими предметами закупівель робіт можуть виступати: придбання розроблення проєктної документації на об’єкт; безпосередньо закупівля будівництва об’єкта; будь-які супутні будівництву послуги, що включені до його кошторисної вартості, якщо їхня вартість не перевищує вартості будівництва; роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації. Під час визначення очікуваної вартості предмета цієї закупівлі, Замовник керувався наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», і у відповідності до «Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281, що встановлюють порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: очікувана вартість предмета закупівлі розрахована за допомогою програмного комплексу АВК-5, з урахуванням вимог нормативних документів у сфері будівництва, з урахуванням ринкових цін на якісні будівельні матеріали, що можуть застосовуватися при виконанні будівельних робіт та відповідно до проектної документації за робочим проектом «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття (ПРУ) на території КЗ «Бобрицький ліцей» Бобрицької сільської ради Черкаської області за адресою: Черкаська область, Черкаський район, с. Бобриця вул. Аліменкова 20», а також даними Експертного звіту (позитивного) щодо розгляду проектної документації на будівництво №V-0079-24/ПРОЕКСП від 05.03.2024р. та зведеним кошторисним розрахунком на роботи, які і є предметом даної закупівлі. Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовник керувався даними кошторисного розрахунку на об’єкт будівництва. Зведений кошторисний розрахунок – це кошторисний документ, який визначає повну вартість будівництва, враховуючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати. Очікувана вартість робіт розрахована шляхом використання зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, згідно якого загальна кошторисна вартість будівництва склала 65650508,00 грн. за виключенням суми глави 10 та глави 12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва з урахуванням ПДВ і склала таким чином 63125962,80грн. 2) Виконання вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено на сторінці власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за наступним посиланням https://bobrycka-gromada.gov.ua/news/1711468858/ 3) Додаток 3 «Підсумкова відомість ресурсів» до договору підряду від 17.04.2024 № 20 не відрізняється від змісту тендерної пропозиції переможця, а саме інформація щодо матеріалів за позиціями з 632 по 644, які наявні у відомості ресурсів до тендерної пропозиції, також відображені в Додатку 3 «Підсумкова відомість ресурсів» до вказаного договору (інформація щодо матеріалів за позиціями з 632 по 644 додається до цього пояснення окремим файлом) і додаткової угоди №1 від 01.05.2024, яка оприлюднена 01.05.2024р. 4) Законом України від 16.08.2022 № 2526-IX «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів України щодо здійснення оборонних та публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» внесено зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» та Розділ X «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 3-7. Відповідно до пункту 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. 24 лютого 2022 року у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України № 64/2022 введено воєнний стан, який продовжено до 13 травня 2024 року. У відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Отже, в сфері публічних закупівель товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Закон України «Про публічні закупівлі» є загальним нормативно-правовим актом, а Особливості – спеціальним. Постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2024 р. № 382, яка набрала чинності 09.04.2024 року, внесені зміни до Особливостей, в т.ч. абзац третій пункту 3 Особливостей викладено в такій редакції: “Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.” Закупівля була оголошена 20.03.2024 року, тендерна пропозиція у закупівлі подана 27.03.2024р., а переможець визначений 03.04.2024р., тобто до набрання чинності вказаною вище постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2024 р. № 382. Водночас, до 08.04.2024 року включно абзац третій пункту 3 Особливостей було викладено в такій редакції: “Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону». Згідно положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: 1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2022 році - 10 відсотків; у 2023 році - 15 відсотків; у 2024 році - 20 відсотків; у 2025 році - 25 відсотків; у 2026 році - 30 відсотків; у 2027 році - 35 відсотків; з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків. Однак, як зазначалося вище, предметом закупівлі є роботи, а не товар. Визначення предмету закупівлі є дискреційним повноваженням замовника торгів, який визначає предмет закупівлі самостійно відповідно до своїх потреб. Зауважуємо, що реалізація суб`єктами публічної адміністрації своїх повноважень, які є законодавчо визначеними, що випливає з положень ч.2 ст.19 Конституції України, здійснюється в межах відповідної законної дискреції. У свою чергу, під дискреційними повноваженнями слід розуміти надання органу або посадовій особі повноважень діяти на власний розсуд в межах закону. Зокрема, дискреційні повноваження полягають у тому, що суб`єкт владних повноважень може обирати у конкретній ситуації альтернативне рішення, яке є законним. Дискреційні повноваження - це комплекс прав і зобов`язань представників влади як на державному, так і на регіональному рівнях, у тому числі представників суспільства, яких уповноважили діяти від імені держави чи будь-якого органу місцевого самоврядування, що мають можливість надати повного або часткового визначення і змісту, і виду прийнятого управлінського рішення. Під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин, та яке захистить або відновить порушене право. Отже, замовником в межах наданих йому дискреційних повноважень було розроблено тендерну документацію для проведення цієї процедури закупівлі, затверджено відповідним протокольним рішенням уповноваженої особи (зі змінами) у відповідності до вимог Закону з урахуванням положень Особливостей. Предмет цієї закупівлі визначено відповідно до Єдиного закупівельного словника (затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 р. № 1749 (зі змінами) у відповідності до потреби Замовника. Крім цього, у підпункті 2 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону дизельна електростанція (зазначена в Локальному кошторисі №02-01-010) відсутня серед товарів із обов’язковою локалізацією виробництва в Україні, а тому Учасник не повинен був підтверджувати ступінь її локалізації відповідно до чинного законодавства та вимог тендерної документації. Дизельні електростанції та дизельні генератори – це два різні типи обладнання, які використовуються для виробництва електроенергії в умовах відсутності чи непостійного живлення від електромережі і вони представляють різні технічні рішення з власними перевагами та областями застосування, які не однаковими. Дизельна електростанція – це система, яка охоплює дизельний двигун та синхронний генератор. Дизельне пальне спалюється у двигуні, який потім приводить у рух генератор, що виробляє електроенергію. Електростанції часто використовуються для постійного живлення об'єктів. У свою чергу, дизельний генератор базується на тому ж принципі, але зазвичай використовується як аварійне джерело живлення. Він охоплює дизельний двигун та генератор, але його головна функція полягає в постачанні електроенергії в разі відключення основного джерела живлення. Інші відмінності між дизельними електростанціями та дизельними генераторами описані за наступним посиланням https://dnaop.com/article/cat22/chim-vidriznyayetsya-dizelna-elektrostanciya-vid-dizelnogo-generatora/ В складі тендерної пропозиції учасником наданий файл «Лист-пояснення» від 26.03.2024 №101, в якому серед іншого зазначено, що вимога стосовно підтвердження ступеню локалізації не застосовується, оскільки товари, які будуть набуті замовником у власність під час виконання робіт, не підпадають під дію вимог Закону України «Про публічні закупівлі» про локалізацію. Враховуючи викладене вище, Замовник не був зобов’язаний перевіряти чи вимагати від учасника ТОВ «703 Металообробний завод котельного обладнання» підтвердження ступеню локалізації щодо товару, що набуватиметься Замовником у власність під час виконання робіт, а саме дизельної електростанції Caterpillar DE22E3 (зазначеної в Локальному кошторисі №02-01-010)
На запит у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-20-008020-а), надаємо наступні пояснення: 1) Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). При цьому, відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону наведено визначення, що роботи — це розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. В пункті 34 частини 1 статті 1 Закону також зазначено, що товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів; У пункті 4 Розділу I Порядку визначення предмета закупівлі (затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 ) встановлено, що визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281. Роботами у розумінні Закону зі змінами від 26.06.2021 можуть вважатися: окремо розроблення проєктної документації на об’єкти будівництва; будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд; роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації разом. У розумінні зміненого Закону окремими предметами закупівель робіт можуть виступати: придбання розроблення проєктної документації на об’єкт; безпосередньо закупівля будівництва об’єкта; будь-які супутні будівництву послуги, що включені до його кошторисної вартості, якщо їхня вартість не перевищує вартості будівництва; роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації. Під час визначення очікуваної вартості предмета цієї закупівлі, Замовник керувався наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», і у відповідності до «Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281, що встановлюють порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: очікувана вартість предмета закупівлі розрахована за допомогою програмного комплексу АВК-5, з урахуванням вимог нормативних документів у сфері будівництва, з урахуванням ринкових цін на якісні будівельні матеріали, що можуть застосовуватися при виконанні будівельних робіт та відповідно до проектної документації за робочим проектом «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття (ПРУ) на території КЗ «Бобрицький ліцей» Бобрицької сільської ради Черкаської області за адресою: Черкаська область, Черкаський район, с. Бобриця вул. Аліменкова 20», а також даними Експертного звіту (позитивного) щодо розгляду проектної документації на будівництво №V-0079-24/ПРОЕКСП від 05.03.2024р. та зведеним кошторисним розрахунком на роботи, які і є предметом даної закупівлі. Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовник керувався даними кошторисного розрахунку на об’єкт будівництва. Зведений кошторисний розрахунок – це кошторисний документ, який визначає повну вартість будівництва, враховуючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати. Очікувана вартість робіт розрахована шляхом використання зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, згідно якого загальна кошторисна вартість будівництва склала 65650508,00 грн. за виключенням суми глави 10 та глави 12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва з урахуванням ПДВ і склала таким чином 63125962,80грн. 2) Виконання вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено на сторінці власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за наступним посиланням https://bobrycka-gromada.gov.ua/news/1711468858/ 3) Додаток 3 «Підсумкова відомість ресурсів» до договору підряду від 17.04.2024 № 20 не відрізняється від змісту тендерної пропозиції переможця, а саме інформація щодо матеріалів за позиціями з 632 по 644, які наявні у відомості ресурсів до тендерної пропозиції, також відображені в Додатку 3 «Підсумкова відомість ресурсів» до вказаного договору (інформація щодо матеріалів за позиціями з 632 по 644 додається до цього пояснення окремим файлом) і додаткової угоди №1 від 01.05.2024, яка оприлюднена 01.05.2024р. 4) Законом України від 16.08.2022 № 2526-IX «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів України щодо здійснення оборонних та публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» внесено зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» та Розділ X «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 3-7. Відповідно до пункту 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. 24 лютого 2022 року у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України № 64/2022 введено воєнний стан, який продовжено до 13 травня 2024 року. У відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Отже, в сфері публічних закупівель товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Закон України «Про публічні закупівлі» є загальним нормативно-правовим актом, а Особливості – спеціальним. Постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2024 р. № 382, яка набрала чинності 09.04.2024 року, внесені зміни до Особливостей, в т.ч. абзац третій пункту 3 Особливостей викладено в такій редакції: “Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.” Закупівля була оголошена 20.03.2024 року, тендерна пропозиція у закупівлі подана 27.03.2024р., а переможець визначений 03.04.2024р., тобто до набрання чинності вказаною вище постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2024 р. № 382. Водночас, до 08.04.2024 року включно абзац третій пункту 3 Особливостей було викладено в такій редакції: “Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону». Згідно положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: 1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2022 році - 10 відсотків; у 2023 році - 15 відсотків; у 2024 році - 20 відсотків; у 2025 році - 25 відсотків; у 2026 році - 30 відсотків; у 2027 році - 35 відсотків; з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків. Однак, як зазначалося вище, предметом закупівлі є роботи, а не товар. Визначення предмету закупівлі є дискреційним повноваженням замовника торгів, який визначає предмет закупівлі самостійно відповідно до своїх потреб. Зауважуємо, що реалізація суб`єктами публічної адміністрації своїх повноважень, які є законодавчо визначеними, що випливає з положень ч.2 ст.19 Конституції України, здійснюється в межах відповідної законної дискреції. У свою чергу, під дискреційними повноваженнями слід розуміти надання органу або посадовій особі повноважень діяти на власний розсуд в межах закону. Зокрема, дискреційні повноваження полягають у тому, що суб`єкт владних повноважень може обирати у конкретній ситуації альтернативне рішення, яке є законним. Дискреційні повноваження - це комплекс прав і зобов`язань представників влади як на державному, так і на регіональному рівнях, у тому числі представників суспільства, яких уповноважили діяти від імені держави чи будь-якого органу місцевого самоврядування, що мають можливість надати повного або часткового визначення і змісту, і виду прийнятого управлінського рішення. Під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин, та яке захистить або відновить порушене право. Отже, замовником в межах наданих йому дискреційних повноважень було розроблено тендерну документацію для проведення цієї процедури закупівлі, затверджено відповідним протокольним рішенням уповноваженої особи (зі змінами) у відповідності до вимог Закону з урахуванням положень Особливостей. Предмет цієї закупівлі визначено відповідно до Єдиного закупівельного словника (затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 р. № 1749 (зі змінами) у відповідності до потреби Замовника. Крім цього, у підпункті 2 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону дизельна електростанція (зазначена в Локальному кошторисі №02-01-010) відсутня серед товарів із обов’язковою локалізацією виробництва в Україні, а тому Учасник не повинен був підтверджувати ступінь її локалізації відповідно до чинного законодавства та вимог тендерної документації. Дизельні електростанції та дизельні генератори – це два різні типи обладнання, які використовуються для виробництва електроенергії в умовах відсутності чи непостійного живлення від електромережі і вони представляють різні технічні рішення з власними перевагами та областями застосування, які не однаковими. Дизельна електростанція – це система, яка охоплює дизельний двигун та синхронний генератор. Дизельне пальне спалюється у двигуні, який потім приводить у рух генератор, що виробляє електроенергію. Електростанції часто використовуються для постійного живлення об'єктів. У свою чергу, дизельний генератор базується на тому ж принципі, але зазвичай використовується як аварійне джерело живлення. Він охоплює дизельний двигун та генератор, але його головна функція полягає в постачанні електроенергії в разі відключення основного джерела живлення. Інші відмінності між дизельними електростанціями та дизельними генераторами описані за наступним посиланням https://dnaop.com/article/cat22/chim-vidriznyayetsya-dizelna-elektrostanciya-vid-dizelnogo-generatora/ В складі тендерної пропозиції учасником наданий файл «Лист-пояснення» від 26.03.2024 №101, в якому серед іншого зазначено, що вимога стосовно підтвердження ступеню локалізації не застосовується, оскільки товари, які будуть набуті замовником у власність під час виконання робіт, не підпадають під дію вимог Закону України «Про публічні закупівлі» про локалізацію. Враховуючи викладене вище, Замовник не був зобов’язаний перевіряти чи вимагати від учасника ТОВ «703 Металообробний завод котельного обладнання» підтвердження ступеню локалізації щодо товару, що набуватиметься Замовником у власність під час виконання робіт, а саме дизельної електростанції Caterpillar DE22E3 (зазначеної в Локальному кошторисі №02-01-010)
Відповідно до вимог Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, викладених за результатами проведеного моніторингу № UA-2024-03-20-008020-a процедури закупівлі «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття (ПРУ) на території КЗ "Бобрицький ліцей" Бобрицької сільської ради Черкаської області за адресою: Черкаська область, Черкаський район, с.Бобриця, вул.Аліменкова, 20», Замовником, з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, здійснюються заходи щодо припинення зобов’язання за договором підряду №20 від 17.04.2024 року (зокрема згідно листа ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ БОБРИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ №01-04/173 від 27.05.2024, адресованого підряднику робіт, про припинення дії вказаного договору) та відповідно будуть здійсненні всі необхідні і достатні дії для припинення дії вказаного договору, про що в межах строку, визначеного у частині десятій статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», замовником додатково буде оприлюднена відповідна інформація в електронній системі закупівель